روش های مختلفی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که از نظر کارایی، هزینه، مدت ماندگاری و عوارض جانبی با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که می‌ دانید مطمئن‌ ترین روش برای سفید کردن دندان‌ها بلیچینگ است که به دو صورت هوم بلیچینگ (بلیچینگ در خانه) و آفیس بلیچینگ (بلیچینگ در مطب) قابل انجام می ‌باشد. در آفیس بلیچینگ از مواد سفید کننده غلیظ تر و قوی ‌تر برای رفع لکه های دندانی استفاده می ‌شود بنابراین درمان سریع ‌تری است و نتایج قابل توجهی ارائه می‌ دهد.

آفیس بلیچینگ با تکنیک‌ ها و روش‌ های مختلفی انجام می‌ شود که به شرایط دندان و تشخیص دندانپزشک بستگی دارد. آفیس بلیچینگ اندو با  Ultradent Opalescence Endo ، روش موثری است که برای بلیچینگ دندان‌ هایی که تحت درمان اندو قرار گرفته اند، به کار می رود. در مطلب امروز قصد داریم در مورد ویژگی ها، برند و شرکت سازنده ژل بلیچینگ Ultradent Opalescence Endo صحبت کنیم. امیدواریم مطالعه بخش های زیر برای شما عزیزان مفید واقع شود.

کلینیک تخصصی بلیچینگ دندان

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان شماره خود را وارد نمایید

ویژگی های آفیس بلیچینگ اندو با Ultradent Opalescence Endo

ویژگی ها

در آفیس بلیچینگ اندو با  Ultradent Opalescence Endo، از ژل بلیچینگ اوپال سنس اندو اولترادنت استفاده می شود. ژل سفید کننده دندان های مرده (غیر زنده) Opalescence Endo به طور خاص برای سفید کردن دندان های تغییر رنگ یافته درمان شده اندو با استفاده از تکنیک « walking bleach» فرموله شده است. هنگامی که ژل Opalescence Endo درون محفظه پالپ قرار می گیرد، باید با سمان موقت مهر و موم شود و به مدت یک تا پنج روز در دندان بماند.

مهم ترین ویژگی های این ژل سفید کننده شامل موارد زیر هستند.

  • این ژل به راحتی در محفظه پالپ دندان جایگذاری می شود.
  • طراحی شده برای بلیچینگ در مطب
  • طول درمان کوتاه (۱ تا ۵ روز)
  • دارای ایمنی بالا و کمترین ریسک برای بیمار
  • کاربرد آسان
  • ماندگاری بالا
  • دارای گواهی کوشر
  • دارای گواهی بدون گلوتن
  • ماده تشکیل دهنده فعال پراکسید هیدروژن ۳۵ درصد
  • با دمای داخل دهانی فعال می شود.
  • فرمول ویسکوزیته بالا، امکان قرار دادن آسان را فراهم می کند.
نکات استفاده از آفیس بلیچینگ اندو با Ultradent Opalescence Endo

نکات

نکات زیر، مهم ترین مواردی هستند که لازم است در آفیس بلیچینگ اندو با  Ultradent Opalescence Endo به آنها توجه شود.

  • این محصول باید با Black Mini Tip استفاده شود.
  • از Opalescence Endo می توان برای سفید کردن دندان‌ هایی که تحت درمان ریشه قرار گرفته اند و همچنین تغییر رنگ داخلی ناشی از بیماری، آسیب یا درمان پزشکی استفاده کرد.
  • قبل جایگذاری Opalescence Endo، یک گلاس آینومر باید در سطح CEJ قرار داده شود تا از ورود پراکسید به کانال های پالپ جلوگیری شود.
  • این ژل بلیچینگ باید در یخچال نگهداری شود.
  • تمام مواد ترمیمی قبلی قبل از قرار گرفتن ژل سفید کننده در دندان باید برداشته شوند. این کار به ماده سفید کننده اجازه می دهد تا با حداکثر میزان ساختار دندان در تماس باشد و مطلوب ترین نتایج را ارائه دهد.
  • هنگامی که ژل Opalescence Endo درون محفظه پالپ قرار گرفت، مهر و موم شده و بین ۱ تا ۵ روز در آنجا باقی می ماند.
  • در هنگام تعیین میزان سفیدی مورد نظر لازم است حتما پسرفت بلیچینگ در نظر گرفته شود. زیرا چند روز پس از بلیچینگ، مقداری پسرفت بلیچینگ اتفاق خواهد افتاد یعنی از مقداری از سفیدی دندان کاسته می شود بنابراین در اغلب موارد بهتر است کمی بیشتر از میزان سفیدی نهایی مورد نظر، بلیچینگ انجام شود.
مزایای آفیس بلیچینگ اندو با Ultradent Opalescence Endo

مزایا

مهم ترین مزایای آفیس بلیچینگ اندو با  Ultradent Opalescence Endo شامل موارد زیر هستند.

یک روش کم تهاجمی است

دندان های تیره و کدر به خصوص در ناحیه جلوی دهان می تواند برای هر کسی خجالت آور باشد. در گذشته، تنها گزینه برای اصلاح چنین مشکلی شامل روش‌ های تهاجمی مانند قرار دادن روکش‌ ها و ونیرها بود. اما با استفاده از ژل سفید کننده  Opalescence Endoشما می توانید به طور موثر دندان تیره و غیر زنده را سفید کنید و در عین حال ساختار طبیعی دندان را دست نخورده نگه دارید.

یک گزینه ایمن است

خمیرهای Opalescence Endo قوام نسبتاً نرمی دارند که باعث می‌ شود پس از قرارگرفتن در حفره، بدون هیچ درز و روزنه ای مهر و موم شوند. در مقابل، ژل سفید کننده Opalescence Endo به طور قابل توجهی چسبناک است، جایگذاری آن آسان است و می توان آن را به طور ایمن با مواد موقت پوشاند.

کاربرد آسان

ژل سفید کننده  Opalescence Endoبه صورت self mixed در یک سرنگ ظریف ارائه می شود وآماده استفاده است. این بدان معناست که نیازی نیست با ماده دیگری ترکیب شود و فقط کافی است درون حفره دندان قرار بگیرد. 

غلظت یکنواخت

سایر خمیرهای self mixed همیشه حاوی مقدار استاندارد یکسانی از ماده فعال نیستند و بنابراین ممکن است در کارایی آنها نوساناتی وجود داشته باشد. در بسیاری از موارد، مواد باید چندین بار تعویض شوند. ژل سفید کننده اندو Opalescence همیشه دارای همان غلظت ماده فعال است و نتایج سفید کننده تنها پس از یک تا پنج روز به دست می آید. ژل اندو Opalescence آماده استفاده، مقرون به صرفه و با ماندگاری طولانی مدت است.

بسته بندی آفیس بلیچینگ اندو با Ultradent Opalescence Endo

بسته بندی

کیت اندو Opalescence™ Ultradent شامل آیتم های زیر است:

  • ۲ عدد مینی سرنگ ۱٫۲ میلی لیتری Opalescence Endo 
  • ۲۰ عدد نوک یا سر Black Mini (مینی مشکی)
برند و شرکت سازنده آفیس بلیچینگ اندو با Ultradent Opalescence Endo

برند و شرکت سازنده

ژل بلیچینگ Opalescence Endo محصول شرکت اولترادنت است. اولترادنت که اکنون یک پیشگام بین المللی در صنعت دندانپزشکی محسوب می شود، کار خود را بسیار ساده و با کمترین امکانات آغاز کرد. دکتر دن فیشر که یک دندانپزشک جوان بود، پایه و اساس اولترادنت را در سال ۱۹۷۶ در زیرزمین خانه اش برپا کرد و اولین کارمندان او فرزندانش بودند. دکتر فیشر به عنوان موسس اولترادنت در طی چندین دهه فعالیت، اختراعات متعددی را در این عرصه به ثبت رسانده است. در حال حاضر برند اوالترادنت با بیش از چهار دهه فعالیت موفق به کسب افتخارات، گواهی نامه ها و مدارک متعددی شده است.  اولترادنت دارای نمایندگی ها  و شرکت های تابعه بسیاری در سراسر جهان است و محصولات خود را در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا به فروش می رساند! 

در وبسایت رسمی اولترادنت (https://www.ultradent.com) آمده است: «ماموریت ما اینجا در Ultradent بهبود سلامت دهان در سطح جهانی از طریق علم، خلاقیت و آموزش است. ما در تلاش هستیم تا ضمن احترام به بیماران و ارتقای رفاه آنها، راه حل های مترقی و قابل اعتمادی را به پزشکان ارائه دهیم. ارزش‌های اصلی ما یعنی صداقت، مراقبت، کیفیت، نوآوری و سخت‌ کوشی بر هر تصمیمی که می‌ گیریم و هر محصولی که ایجاد می‌ کنیم تأثیر می‌ گذارد. این ارزش ‌های اصلی و تمرکز ما بر بهبود مستمر است که به ما کمک کرده تا به یک شرکت جهانی و پیشرو در عرضه و تولید محصولات دندانپزشکی تبدیل شویم. Ultradent در مقایسه با سایر برندهای دندانپزشکی، بیش از هر چیز به نوآوری و کیفیت اهمیت می دهد.»

کشور سازنده آفیس بلیچینگ اندو با Ultradent Opalescence Endo

کشور سازنده

اولترادنت، یک برند آمریکایی است. همانطور که می دانید برندهای آمریکایی مختلفی در عرصه تولید محصولات دندانپزشکی در حال فعالیت هستند. در واقع می توان گفت معتبرترین و با کیفیت ترین کالاهای دندانپزشکی نظیر کامپوزیت، کیت های بلیچینگ، ایمپلنت و … توسط برندهای آمریکایی تولید می شود که غالبا قیمت بالایی نیز دارند. با اینحال با توجه به شرایط تحریم کشورمان ممکن است دسترسی به محصولات اصلی و اورجینال آمریکایی دشوارتر باشد. به همین دلیل توصیه می شود برای انجام امور دندانپزشکی خود به مراکز و کلینیک های معتبری مراجعه کنید که مطمئن هستید محصولات اورجینال را ارائه می دهند.

حرف آخر

آفیس بلیچینگ به طور کلی یک روش بسیار موثر و قابل اطمینان است زیرا تحت نظارت کامل دندانپزشک و با استفاده از ژل های سفید کننده بسیار قوی انجام می شود. با اینحال برخی از محصولات بلیچینگ آفیس می توانند اثربخشی این روش را باز هم موثرتر سازند. دندانپزشک در طی آفیس بلیچینگ اندو با  Ultradent Opalescence Endo، تیرگی های موجود در دندان هایی که تحت درمان ریشه (اندو) قرار گرفته اند را برطرف می کند. ژل بلیچینگ Opalescence Endo محصول شرکت اولترادنت آمریکا است و غلظت یکنواخت و کاربرد آسانی دارد. ماده تشکیل دهنده فعال موجود در آن، هیدروژن پراکساید ۳۵ درصد است و این ژل بلیچینگ باید در یخچال نگهداری شود.