یکی از مهم‌ترین دغدغه های بیماران، قیمت ایمپلنت دیجیتال است. به معنای دیگر هزینه ایمپلنت دیجیتال یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بیماران براساس آن تصمیم می گیرند که دندان های خود را به روش سنتی و یا به روش دیجیتالی ایمپلنت کنند. 

عکس گرافیکی از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دیجیتال شامل یک شبیه سازی سه بعدی است که موقعیت عصب و وضعیت استخوان شما را بررسی کرده و براساس آن راهنمایی برای جراح ارائه می دهد تا جراح طبق پروتز ایده آل، پایه ایمپلنت را قرار دهد. بسیاری از متخصصان دندانپزشکی از این روش به عنوان یک روش مهندسی معکوس یاد می کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد قیمت ایمپلنت دندان دیجیتال و عوامل موثر بر قیمت این تکنیک را در بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال یعنی مرکز دندانپزشکی سریتا بررسی کنیم. 

قیمت پایه ایمپلنت دیجیتال

در کلینیک سریتا تفاوتی بین قیمت ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی نیست. در ایمپلنت دیجیتال فقط روش کار تیم پزشکی تغییر می کند و ایمپلنت ها ثابت هستند به همین دلیل کلینیک سریتا هزینه اضافی برای ایمپلنت دیجیتال از مشتریان دریافت نمی کند.

قیمت پایه ایمپلنت دیجیتال با توجه به برند آن به شرح زیر است:

برند و کشور سازندهقیمت به تومان
KME ایران۴،۲۰۰،۰۰۰
Snucone کره۵،۰۰۰،۰۰۰
CIS کره۶،۳۰۰،۰۰۰
Evidence کره۷،۲۵۰،۰۰۰
biotem کره۷،۲۵۰،۰۰۰
CMI کره۷،۲۵۰،۰۰۰
CORE 1 کره۷،۲۵۰،۰۰۰
مگاژن کره۹،۰۰۰،۰۰۰
NeoDent سوئیس و برزیل۱۰،۵۰۰،۰۰۰
اشترومن سوئیس۱۹،۰۰۰،۰۰۰
اشترومن SLActive سوئیس۲۴،۰۰۰،۰۰۰
ایمپلنت اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

قیمت روکش ایمپلنت دیجیتال

قیمت روکش ایمپلنت دیجیتال

پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک بیمار، نوبت اتصال روکش می رسد. در این مرحله روکش قالب گیری به صورت شخصی سازی و مناسب با پایه به کار رفته و همچنین با توجه به پروتز اولیه طراحی شده، ساخته می شود. روکش های ایمپلنت دیجیتال در متریال ها و برندهای متنوع در بازار موجود هستند و بسته به جنس و برند و کیفیتشان، قیمت های متفاوتی دارند. به همین دلیل هم قیمت روکش ایمپلنت دیجیتال یکی از اصلی ترین فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت ایمپلنت دندان دیجیتال است.

قیمت روکش ایمپلنت دیجیتال در کلینیک سریتا با توجه به برند آن ها به شرح زیر است:

نام روکش ایمپلنتقیمت به تومان برای هر واحد دندان
PFM B ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان
PFM A ۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان
Zirconia B ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان
Zirconia A ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان
Emax ۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان
Digital Zirconia۷.۲۰۰.۰۰۰ تومان
Fast zirconia ۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان
ایمپلنت اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

هزینه جراحی ایمپلنت دیجیتال

جراحی لثه و استخوان فک و برش آن به منظور قرار دهی پایه ایمپلنت، به شرایط استخوان و سلامت دهان و دندان بیمار بستگی دارد. جراح با توجه به این شرایط است که تصمیم می گیرد برای قرار گیری پایه ایمپلنت باید برشی ایجاد شود و یا از روش پانچ کردن استفاده شود. بنابراین هر کدام از این دو تکنیک طبیعتاً هزینه های متفاوتی دارند که روی قیمت ایمپلنت دیجیتال تاثیر دارد. مهارت، دانش، سابقه جراحی و کلینیک همگی عواملی هستند که هزینه کلی جراحی ایمپلنت دیجیتال را دستخوش تغییر می کنند.

کشیدن دندان قبل از ایمپلنت

هزینه کشیدن دندان در ایمپلنت دیجیتال

اولین گام برای انجام ایمپلنت دیجیتال، کشیدن دندان های پوسیده یا آسیب دیده است. جراح در این روش ایمپلنت ابتدا شما را از دندان های خراب رها می کند و سپس در جای خالی آن ها پایه ایمپلنت را قرار می دهد. بنابراین بخشی از هزینه ایمپلنت دیجیتال شامل هزینه کشیدن دندان می شود. 

مقایسه ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت سنتی

شرایط و قیمت ایمپلنت دیجیتالی اقساطی

ایمپلنت دیجیتال مزایای زیادی نسبت به ایمپلنت سنتی دارد و به همین دلیل هم در اکثر کلینیک ها و مراکز دندانپزشکی قیمت ایمپلنت دیجیتال کمی بالاتر از ایمپلنت دندان سنتی است. در حالی که در کلینیک سریتا برای ترغیب بیماران برای دریافت خدمات دندانپزشکی با کیفیت، هزینه ایمپلنت دیجیتال با قیمت ایمپلنت دندان به روش معمولی یکسان در نظر گرفته شده تاسطح رضایت و کیفیت خدمات دریافتی مراجعین افزایش یابد.

از طرفی کلینیک دندانپزشکی سریتا به عنوان بهترین مرکز ایمپلنت دیجیتال در تهران، با ارائه خدماتی مانند امکان پرداخت اقساطی هزینه ایمپلنت دیجیتال، در تلاش است تا علاوه بر کیفیت، امکان دسترسی این خدمت را برای تمام افراد جامعه مهیا سازد.

شما در کلینیک سریتا می توانید تنها با ارائه چک صیادی و سفید، از خدمات پرداخت شناور یا پرداخت اقساطی سریتا استفاده کنید. شرایط و قیمت ایمپلنت دیجیتالی اقساطی براساس شرایط بیمار و عواملی مانند هزینه نهایی و تعداد دندان ها تعیین می شود. این اقساط می توانند با پیش پرداخت و حتی بدون پیش پرداخت و در ۱۸،۱۲،۱۰،۶و ۲۴ ماه پرداخت شوند. به علاوه درصد مبلغ پیش پرداخت به ترتیب اقساط گفته شده برابر است با  ۲۰ درصد و بدون پیش پرداخت ۲۰ درصد ، ۲۵ درصد و ۳۰ درصد. همچنین شایان ذکر است که چک ها بر اساس راس چک محاسبه شده و تاریخ چک ها عمدتاً در تاریخ ۵، ۱۵ و یا ۲۵ ام هر ماه تنظیم می گردد. 

شرایط اقساطی ایمپلنت دیجیتال کلینیک سریتا
ایمپلنت دیجیتال اقساطی سریتا

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

ایمپلنت دیجیتال در کلینیک سریتا

ایمپلنت چیست؟ دندان مصنوعی است که با اتصال به استخوان فک، همانند دندان واقعی مستحکم و زیباست.

تکنیک ایمپلنت دندان دیجیتال انقلابی در حوزه دندانپزشکی ایجاد کرده است. این تکنیک، با بهره گیری از تصاویر ۳ بعدی و شبیه سازی، فرآیند ایمپلنت دندان را برای بیماران دقیق تر، کارآمدتر و راحت تر کرده است. اکنون با کمک فناوری دیجیتال، دندانپزشکان می توانند یک مدل مجازی از پروتز دندان ایجاد کرده و از آن برای ایجاد یک راهنمای ایمپلنت برای جراح استفاده کنند. 

مدل سه بعدی دندان در ایمپلنت دیجیتال

در تکنیک ایمپلنت دیجیتال جراح با کمک ابزارهای دیجیتالی و با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته اسکن دیجیتال، عکاسی و طراحی به کمک کامپیوتر، پروتز ایده آل با توجه به شرایط بیمار را طراحی می کند. سپس طبق این پروتز ایده آل، محل قرارگیری پایه ایمپلنت، نوع، سایز، قطر و مشخصات دیگر پایه را مشخص کرده و بدین ترتیب یک راهنما یا سرجیکال گاید برای جراح ایجاد می شود. به معنای دیگر جراح از طریق این راهنمای به دست آمده، پایه ایمپلنت را قرار داده و سپس پروتز روی آن نصب می شود. در این حالت به طور قابل توجهی شانس خطا را کاهش می یابد و باعث دوام بیشتر ایمپلنت و توزیع نیرو مناسب تر برای بیمار می شود.

ایمپلنت دندان در کلینیک سریتا

ایمپلنت علاوه بر جنبه درمانی، رویکرد زیبایی هم دارد. در مواردی مراجعه کنندگان صرفا برای بهتر شدن ظاهر دندان اقدام به ایمپلنت می کنند. در بسیاری از موارد، شرایط دندان خوب است یا قابل ثبات و نگهداری است، باتوجه به هزینه ایمپلنت، در این موارد ما کامپوزیت و لمینت را پیشنهاد می کنیم. فرق ایمپلنت با کامپوزیت نه تنها در هزینه بلکه در روش اجرای آن است، کامپوزیت بیشتر یک خدمت زیبایی و کم تهاجمی است.

در آخر

رشد و پیشرفت فناوری دیجیتال صنایع مختلف را متحول کرده است و دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با ظهور ایمپلنت دیجیتال، بیماران به گزینه های درمانی پیشرفته ای دسترسی پیدا کرده اند که مزایای متعددی از جمله دقت بیشتر، زمان بهبودی سریع تر و دوام و ماندگاری بیشتر نسبت به ایمپلنت دندان سنتی را ارائه می دهد. با این حال، درک ملاحظات مرتبط با هزینه ایمپلنت دیجیتال نیز برای بیماران بسیار مهم است. به همین دلیل  در این مطلب، عوامل مختلفی را بررسی کردیم که بر قیمت ایمپلنت‌ دیجیتال تاثیر می‌ گذارند. اگر شما نیز جز کسانی هستید که به ایمپلنت دندان دیجیتال علاقه دارید، این مطلب برای شماست.