تا همین چند سال قبل، متقاضیان دریافت ایمپلنت های دندان بسیار اندک بودند. علاوه بر این فقط چند برند ایمپلنت خارجی در بازار موجود بود که دندانپزشکان یکی از آنها را به بیماران خود توصیه می کردند. اما با آگاهی روز افزون نسبت به مزایای دریافت ایمپلنت دندان و پیشرفت های اخیر در صنعت تولید ایمپلنت، اکنون ایمپلنت های ایرانی و خارجی متعددی در دسترس هستند. بنابراین تقریبا تمام افرادی که به دنبال جایگزین کردن دندان از دست رفته شان هستند، می توانند با توجه به شرایط جسمی و مالی خود حداقل یک ایمپلنت مناسب انتخاب کنند. خوشبختانه در سال های اخیر، ایمپلنت های ایرانی با برندهای مختلفی وارد بازار شده اند که برخی از آنها با برندهای خارجی معتبر قابل رقابت هستند.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

اگر به فکر دریافت ایمپلنت هستید، بد نیست قبل از انتخاب نهایی خود با انواع ایمپلنت ایرانی، برندها، مزایا و ویژگی های آنها آشنا شوید. هر آنچه لازم است در مورد برندهای ایمپلنت ساخت ایران بدانید، در مطلب جامع امروز ما گردآوری شده است. 

ایمپلنت ایرانی به همراه قیمت ایمپلنت ایرانی

قیمت ایمپلنت ایرانی

قیمت ایمپلنت ایرانی در سال ۱۴۰۳ در محدوده ۴ تا ۵ میلیون تومان متغییر می باشد. برای دریافت به روز ترین قیمت با کلینیک سریتا تماس بگیرید و یا شماره خود را در کادر زیر قرار دهید.

جدول قیمت ایمپلنت ایرانی

برند ایمپلنت ایرانیقیمت هر واحد بر حسب تومان (۱۴۰۳)
قیمت ایمپلنت ایرانی کیمیا کاشت اطباحدود ۴ میلیون
قیمت ایمپلنت ایرانی کوشا فن پارسحدود ۴ میلیون
قیمت ایمپلنت ایرانی نیک کاشت آسیاحدود ۴ میلیون
قیمت ایمپلنت ایرانی درین کاشت ماناحدود ۴ میلیون
ایمپلنت اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

بررسی قیمت ایمپلنت ایرانی

اگرچه برخی از متقاضیان دریافت ایمپلنت با هزینه کاشت دندان مشکلی ندارند اما اکثر افراد، بودجه و هزینه محدودی برای این کار در اختیار دارند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت

فاکتورهای مختلفی بر قیمت ایمپلنت شما تأثیر می گذارند که مهم ترین آنها عبارتند از: تکنولوژی به کار رفته برای ساخت ایمپلنت، کشور سازنده، کیفیت متریال به کار رفته در ایمپلنت، میزان بودجه تحقیقاتی شرکت تولید کننده، طراحی و ظرافت ایمپلنت، میزان طبیعی بودن ایمپلنت، تأییدیه ها و گواهی نامه ها، گارانتی ایمپلنت و کلینیک یا مطب دندانپزشکی مورد نظر شما.

مقایسه ایمپلنت ایرانی و خارجی

مقایسه قیمت ایمپلنت های ایرانی با برندهای خارجی

به طور کلی قیمت ایمپلنت های ایرانی پایین تر از برندهای خارجی است. اگرچه قیمت برندهای مختلف ایمپلنت ایرانی با یکدیگر متفاوت است اما با کیفیت ترین و گران ترین ایمپلنت های ایرانی نیز در مقایسه با همتایان خارجی خود، قیمت مناسب تری دارند و این مسئله در وهله اول، عمده ترین دلیل استقبال مردم از برندهای ایمپلنت ایرانی است. قیمت ایمپلنت های خارجی با بالا رفتن ارز، افزایش می یابد. علاوه بر این در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که به دلیل دسترسی دشوار به ایمپلنت خارجی اصل و قطعات مورد نیاز آن، قیمت نهایی اعلام شده بسیار بالاتر از قیمت واقعی ایمپلنت خواهد بود. به این خاطر، هر روز به طرفداران ایمپلنت های ایرانی افزوده می شود.

نمونه کار ایمپلنت

برندهای معروف ایمپلنت ایرانی

در این بخش با برندهای ایرانی معروف ایمپلنت دندان آشنا می شوید؛ در واقع برندهای زیر توانسته اند جایگاه مطلوبی در بازار ایمپلنت های ایرانی کسب نمایند.

  • ایمپلنت ایرانی کیمیا کاشت اطبا
  • ایمپلنت ایرانی شرکت مهندسی تولیدی کوشا فن پارس
  • ایمپلنت ایرانی شرکت نیک کاشت آسیا
  • ایمپلنت ایرانی درین کاشت مانا
  • ایمپلنت ایرانی اویتا (Avita)

ایمپلنت کیمیا کاشت اطبا (KME)

کیمیا کاشت اطبا به عنوان اولین شرکت ایرانی تولید کننده ایمپلنت های دندانی، فعالیتش را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرد و در سال ۱۳۹۶ کارخانه خود را در شهر سنندج احداث نمود. این شرکت دارای ۳ نوع سیستم ایمپلنت است: با نام های کیمیا ۱، کیمیا ۲ و کیمیا ۳ که از نظر سطح کیفیت و قیمت با هم متفاوت هستند. این شرکت از تیتانیوم گرید ۴ و ۵ در محصولات خود استفاده می کند. ایمپلنت های شرکت کیمیا کاشت اطبا دارای گارانتی مادام العمر و گواهینامه CE اروپا می باشند.

ایمپلنت کوشا فن پارس

شرکت کوشا فن پارس (kfp) تحت لیسانس کمپانی معتبر اشترومن سوئیس به تولید ایمپلنت های دندانی مشغول است و علاوه بر ایمپلنت، محصولات دندانپزشکی دیگری نظیر روکش، پروتز و لمینت دندان نیز تولید می کند. ایمپلنت های این شرکت با نام «اویتا » به بازار عرضه می شوند و در دانشگاه های شریف ، امیر کیبر و آزمایشگاه های مرجع سوئیس، تحت تمامی تست‌ های حیوانی، بیولوژیکی و بالینی قرار گرفته اند.

ایمپلنت نیک کاشت آسیا

شرکت نیک کاشت آسیا در واقع فعالیت خود از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد اما ایمپلنت های ساخت این شرکت با نام «سینا بایونیک» با یک وقفه ۷ ساله در سال ۱۳۹۶ وارد بازار شدند. ایمپلنت های این شرکت با دو کیفیت (تیپ ۲ و تیپ ۳) تولید می شوند و قیمت های مناسبی دارند؛ همچنین تحت لیسانس ایمپلازا آلمان هستند.  همه محصولات ایمپلنت شرکت نیک کاشت آسیا در زمینه طراحی و تولید ایمپلنت های دندانی داخل استخوانی، موفق به دریافت گواهینامه های بین المللی ایزو از موسسه IGC شده اند.

ایمپلنت درین کاشت مانا

فعالیت این شرکت از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و از سال ۱۳۹۹ فاز اولیه تولید ایمپلنت در این شرکت استارت خورد. معروف ترین محصول شرکت درین کاشت مانا، ایمپلنت های ۳a است که با استفاده از تیتانیوم گرید ۵ ساخته می شود.

ایمپلنت ایرانی اویتا (Avita) 

ایمپلنت ایرانی اویتا محصول شرکت دانش بنیان کوشا فن پارس است و تمام مراحل تولید آن توسط همین شرکت انجام می‌شود. این شرکت ایرانی تحت لیسانس کمپانی اشترومن سوئیس فعالیت دارد و ایمپلنت‌های آن تمام تست‌های حیوانی، بیولوژیکی و بالینی را با موفقیت سپری کرده‌اند. ایمپلنت ایرانی اویتا برای اغلب بیمارن مناسب است و علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت استاندارد و مطابق با شاخص‌های جهانی دارد. ایمپلنت‌های اویتا مقرون بصرفه هستند، ظاهر طبیعی دارند، از دوام و ماندگاری مطلوبی برخوردارند و امکان استفاده از بیمه برای پرداخت هزینه آنها وجود دارد. اگر به دنبال یک برند مطمئن ایرانی برای ایمپلنت دندان خود هستید که مقرون بصرفه و با کیفیت باشد، پیشنهاد ما انتخاب ایمپلنت ایرانی اویتا و کاشت ایمپلنت اویتا در کلینیک دندانپزشکی سریتا است. 

قیمت ایمپلنت اویتا به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی برای هر دندان به طور متوسط حدود ۴ میلیون تومان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ایمپلنت ایرانی به همراه قیمت ایمپلنت ایرانی می‌توانید به صورت حضوری به کلینیک دندانپزشکی سریتا مراجعه کنید یا وارد سایت شوید و شماره تلفن خود را وارد نمایید تا مشاوران کلینیک سریتا با شما تماس بگیرند.

برندهای معروف ایمپلنت ایرانی

مرکز کاشت ایمپلنت ایرانی

کلینیک سریتا یک مرکز تخصصی دندانپزشکی است که امکان کاشت انواع ایمپلنت‌های ایرانی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم نموده است. کلینیک سریتا با دندانپزشکان فوق تخصص و صاحب نام در زمینه‌های لمینت، کامپوزیت و ایمپلنت همکاری دارد. تمامی دندانپزشکان حاضر در تیم کلینیک سریتا از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی فارغ التحصیل شده‌اند و در زمینه‌های زیبایی دندان، جراحی دهان و فک، ایمپلنتولوژی دهان، پریودنتتیک، اندودنتیکس، پروتزهای دندانی، ارتودنسی و … تخصص دارند. انواع روش‌های دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان با تکنولوژی بالا، روش all-on-4/6/2، زیبایی دندان، لبخند هالیوود، طراحی لبخند، ونیر لمینت، کامپوزیت، تاج زیرکونیا، انواع جراحی های دهان و دندان، سفید کردن دندان‌ها، درمان کانال ریشه و … توسط دندانپزشکان فوق تخصص سریتا و مطابق با بالاترین استانداردهای درمانی انجام می‌شود.

دندانپزشکان کلینیک سریتا به طور منظم در سمینارها و همایش‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی روز دنیا شرکت می‌کنند تا سطح دانش خود را ارتقاء دهند. علاوه بر به روز بودن سطح دانش دندانپزشکی تیم کلینیک سریتا، تمام خدمات دندانپزشکی در این کلینیک با استفاده از تجهیزات دندانپزشکی پیشرفته و مدرن انجام می‌شود و به همین خاطر، بیماران ما می‌توانند با کیفیت‌ترین و دقیق‌ترین درمان ممکن را دریافت کنند. 

اهمیت استفاده از ایمپلنت های ایرانی

شاید برایتان سوال باشد که چرا باید از ایمپلنت ایرانی استفاده کنید. خب در وهله اول باید توجه داشته باشید که دریافت ایمپلنت نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی، هزینه بالاتری دارد. البته بالا بودن هزینه کاشت ایمپلنت با توجه به مزایای متعدد آن واقعا ارزشش را دارد اما به هر حال اکثر افراد بودجه مشخصی برای ایمپلنت در نظر گرفته اند. در اینصورت استفاده از ایمپلنت های ایرانی گزینه مقرون بصرفه تری خواهد بود. هزینه ای که باید برای دریافت یک ایمپلنت خارجی بپردازید (با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و محدودیت دسترسی به خاطر تحریم ها) بسیار بیشتر از انواع ایرانی خواهد بود. پس بحث بودجه و هزینه ایمپلنت، یکی از موارد تأثیر گذار است.

مسئله بعدی، سهولت دسترسی به ایمپلنت است. ایمپلنت های خارجی به راحتی در دسترس نیستند و تنها برخی از برندهای خارجی در ایران موجود می باشند. همچنین تهیه قطعات ایمپلنت خارجی برای دندانپزشک شما دشوارتر است و ممکن است پروسه درمان شما طولانی تر شود. علاوه بر این احتمال تقلبی بودن ایمپلنت خارجی نیز وجود دارد. در مقابل ایمپلنت های ساخت ایران به آسانی در دسترس هستند و تنوع زیادی نیز دارند. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل، راحت تر می توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی آنها استفاده کنید.

و مورد آخر، اینکه شما با استفاده از یک ایمپلنت ایرانی به حمایت از تولید داخلی و ادامه اشتغال افراد بسیاری کمک خواهید کرد.

اینفوگرافیک ویژگی های ایمپلنت ایرانی

ویژگی ها و مشخصات ایمپلنت ایرانی

گفتیم که ایمپلنت های ایرانی به خاطر قیمت مناسب و دسترسی آسان می توانند گزینه مناسبی برای دریافت ایمپلنت باشند. اما قبل از آنکه بخواهید به سراغ یکی از برندهای ایمپلنت ایرانی بروید، لازم است با ویژگی ها و مشخصات آن آشنا شوید.

طراحی و شکل دهی

ایمپلنت های ایرانی از نظر طراحی و شکل دهی به پای همتایان آمریکایی و اروپایی خود نمی رسند. با اینحال برندهای معتبر ایمپلنت ایرانی از دستگاه CNC جهت تولید قطعات ایمپلنت استفاده می کنند و همچنین تحت لیسانس شرکت های خارجی معتبر تولید کننده ایمپلنت فعالیت دارند. در نتیجه این دسته از ایمپلنت های ایرانی از شکل و فرم مطلوب تری برخوردار هستند.

جنس و مواد استفاده شده

تمام ایمپلنت های ایرانی به دلیل سازگاری زیستی بالای تیتانیوم از این فلز ساخته می شوند. اما نوع ساخت و گرید تیتانیوم به کار رفته در ایمپلنت برندهای ایرانی مختلف با یکدیگر متفاوت است.

اتصالات و پیوندها

سه نوع اتصال اصلی در ایمپلنت ها وجود دارد: اتصال داخلی شش ضلعی، اتصال خارجی شش ضلعی و اتصال داخلی هشت ضلعی.

قابلیت پزشکی و توانایی استفاده

ایمپلنت های ایرانی از نظر سازگاری با شرایط دهان و دندان بیماران مختلف، محدودیت هایی دارند. به همین دلیل نمی توانند برای همه بیماران متقاضی دریافت ایمپلنت توصیه شوند. البته برندهای معروف ایمپلنت ایرانی با رعایت استانداردهای بین المللی و بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا توانسته اند مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار بگیرند. چنین ایمپلنت هایی از سازگاری بالاتر و دقت و ظرافت بیشتری برخوردار هستند. همچنین برخی از ایمپلنت های ایرانی در سایزهای مختلف تولید می شوند که برای قطرهای استخوانی متفاوت مناسب هستند. در اینصورت دندانپزشک در انتخاب ایمپلنت مناسب بیمار آزادتر خواهد بود.

تولید ایمپلنت ایرانی

فرایند تولید ایمپلنت ایرانی

تولید ایمپلنت ایرانی شامل مراحل مختلفی است که در زیر به طور خلاصه به آن می پردازیم.

فازهای تولید ایمپلنت

فازهای تولید ایمپلنت از این قرار هستند.

  • ابتدا لازم است فلز تیتانیوم تحت حرارت قرار بگیرد تا به گرید مورد نظر برسد یا به شکل آلیاژ در آید. سپس شمش های کوچک تیتانیومی (مفتول هایی با قطر متناسب با قطر ایمپلنت) تولید می شود و به قطعاتی با طول های مختلف برش داده می شوند.
  • این مفتول ها به ماشین CNC متصل شده و سطوح داخلی و خارجی آنها تراشیده می شود.
  • سپس ایمپلنت ها شسته می شوند تا روغن به کار رفته برای خنک کردن فرزهای دستگاه CNC از آنها زدوده شود.
  • حالا نوبت سندبلاست ایمپلنت ها می باشد. ایمپلنت درون دستگاه سندبلاست اتوماتیک قرار می گیرد. پس از بسته شدن درب محفظه، یک پودر حاوی اکسید آلومینیوم یا ذرات هیدروکسی آپاتیت و یا گویچه‌های تیتانیوم از یک طرف وارد محفظه سندبلاست شده و پس از پاشیده شدن به ایمپلنت از سوی دیگر توسط ساکشن خارج می شود.
  • سپس ایمپلنت ها اسیدشویی شده و مجددا شسته می شوند و بسته بندی اولیه در یک محیط تمیز صورت می گیرد.
  • آنگاه ایمپلنت برای استریل شدن با اشعه گاما ارسال می شود . و در پایان بسته بندی نهایی و دریافت شماره سریال انجام می شود. 

کنترل کیفیت در فرایند تولید

کنترل کیفیت در فرایند تولید اقلام پزشکی از جمله ایمپلنت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ایمپلنت های دندانی معتبر به طور دقیق از نظر کیفیت ساخت و رعایت استانداردهای لازم کنترل می شوند. به عنوان مثال ایمپلنت ها از نظر تراش سطوح داخلی و خارجی متناسب با نقشه مهندسی شده، انجام سندبلاست یکنواخت و موثر، شستشوی دقیق و استریل صحیح مورد ارزیابی قرار می گیرند. ایمپلنت های ایرانی مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیز آزمون های کنترل کیفی و ارزیابی بالینی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و در آزمون های برون تنی (مربوط به به خواص مکانیکی و زیست سازگاری ایمپلنت) و درون تنی (برای ارزیابی عملکرد و ایمنی) حد نصاب لازم را کسب کرده اند.

استانداردها و مجوزهای لازم

ایمپلنت های ایرانی در زمینه رعایت الزامات FDA نظیر کیفیت مطلوب و دوام قابل قبول، موفق ظاهر شده اند و مورد تأیید سازمان غذا و دارو ایران هستند. اما از آنجایی که دریافت تأییدیه های FDA و CE اروپا به عهده وزارت بهداشت نیست و لازم است خود شرکت های تولید کننده ایمپلنت برای آن اقدام نمایند، هنوز برخی از شرکت های ایمپلنت ایرانی (به دلیل هزینه بالای دریافت این تأییدیه ها و پروسه دشوار و طولانی) دارای این تأییدیه های خارجی نیستند. در حال حاضر چند برند ایمپلنت ایرانی با رعایت استانداردهای بین المللی و بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا به تولید و عرضه ایمپلنت مشغول هستند. آن دسته از ایمپلنت های ایرانی که اجازه فروش داخلی را دارند، دارای استاندارد ملی ایران، گواهینامه ایزو و تأییدیه سازمان غذا و  دارو ایران و مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت هستند.

ایمپلنت ایرانی
کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

اقساط + ضمانت کتبی + مشاوره و ویزیت رایگان

مزایا و معایب استفاده از ایمپلنت ایرانی

هر ایمپلنتی مزایا و معایب خاص خودش را دارد و شما در هنگام انتخاب یک برند ایمپلنت باید به هر دوی آنها توجه کنید. 

مزایا

مهم ترین مزایای استفاده از ایمپلنت ایرانی عبارتند از:

  • قیمت مناسب و مقرون بصرفه
  • دسترسی آسان به قطعات و تجهیزات ایمپلنت
  • امکان استفاده از گارانتی و ضمانت محصول

معایب

عمده ترین معایب ایمپلنت های ایرانی از این قرار هستند:

  • کیفیت پایین تر نسبت به ایمپلنت های خارجی
  • ایجاد ظاهر نه چندان طبیعی 
  • عدم سازگاری با نیازهای همه بیماران
  • آسیب پذیر هستند و دوام و ماندگاری کمتر نسبت به همتایان خارجی خود دارند.
  • ایمپلنت های ایرانی برای کاشت فوری مناسب نیستند.
ساختار ایمپلنت دندان

پژوهش ها و تحقیقات مرتبط با ایمپلنت های ایرانی

طبق برآوردهای سازمان نظام پزشکی کشور، پرداخت هزینه های دندانپزشکی برای حدود ۷۰ درصد از مردم دشوار است بنابراین آمار از دست دادن دندان به دلیل عفونت و پوسیدگی در کشور رو به افزایش است و به همین نسبت نیاز به جایگزینی دندان به یک روش دائمی و ماندگار بیشتر شده است. عمده ترین دلیل ورود شرکت های ایرانی به عرصه ساخت ایمپلنت، هزینه بالا و سرسام آور ایمپلنت های خارجی  و بازار داغ ایمپلنت های دندانی در سال های اخیر بوده است. ایمپلنت های ایرانی در ابتدا نتوانستند در آزمون های کنترل کیفی و کارآزمایی بالینی موفق ظاهر شوند. به همین دلیل از سال ۱۳۸۶ که ایده ساخت ایمپلنت ایرانی وارد مرحله اجرایی شد، بیشتر از ۱۰ سال طول کشید تا پژوهش ها و تحقیقات متعدد انجام شده پیرامون ایمپلنت های ایرانی (عمدتا توسط مرکز تحقیقات ایمپلنت های ایرانی) به نتایج مطلوبی دست یابد. اما در نهایت پس از طی یک مسیر پرفراز و نشیب، چند شرکت معتبر ایرانی توانستند ایمنی و کیفیت مورد قبول سازمان غذا و دارو را کسب کنند و بالاخره در سال ۱۳۹۸ اجازه فروش در بازارهای داخل کشور را کسب نمایند.

بالاخره ایمپلنت ایرانی بگیریم یا نه؟

انتخاب ایمپلنت ایرانی می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود با هزینه ای مقرون بصرفه هستند. اگرچه کیفیت و سازگاری ایمپلنت های ایرانی به اندازه همتایان خارجی شان نیست اما برخی برندهای معروف ایرانی موفق به تولید ایمپلنت هایی شده اند که با محصولات خارجی قابل رقابت هستند. ایمپلنت های ایرانی علاوه بر قیمت مناسب مزایای دیگری نیز دارند؛ آنها به راحتی در دسترس هستند بنابراین دندانپزشکان می توانند به آسانی قطعات و تجهیزات ایمپلنت های ایرانی را تهیه کنند. همچنین در صورت نیاز به استفاده از گارانتی سریع تر و راحت تر می توانید از خدمات شرکت تولید کننده بهره ببرید. و لازم به ذکر است که با انتخاب یک ایمپلنت ساخت کشور از تولید کننده ایرانی حمایت کرده و به توسعه و پیشرفت این عرصه دندانپزشکی نوپا در کشور کمک می کنید.

ویژگی ها و خصوصیات برندهای ایرانی

برندهای ایمپلنت ایرانی در چند سال اخیر وارد بازار داخلی شده اند بنابراین به اندازه ایمپلنت های خارجی شناخته شده نیستند. در زیر به برخی از ویژگی ها و خصوصیات برندهای ایرانی ایمپلنت می پردازیم.

  • طراحی و تکنولوژی استفاده شده: بدیهی است که طراحی قطعات ایمپلنت های ایرانی تا حدودی ضعیف تر از ایمپلنت های خارجی است و به همین دلیل عموما برای دندان های جلویی توصیه نمی شوند زیرا جلوه طبیعی ندارند. با اینحال صنعت ایمپلنت های ایرانی نسبتا نوپا می باشد و هنوز آنقدر که باید، توسعه نیافته است. اخیرا چندین شرکت دانش بنیان ایرانی به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه طراحی و تکنولوژی به کار رفته در ساخت ایمپلنت های دندان دست یافته اند که باعث شده برندهای ایرانی از نظر طراحی با برخی از برندهای خارجی قابل رقابت باشند.
  • کیفیت ساخت و مواد استفاده شده: برندهای ایمپلنت ایرانی از تیتانیوم با گریدهای مختلف استفاده می کنند که باعث بهبود سازگاری این محصولات با بدن بیمار می شود. اما همچنان از نظر کیفیت ساخت، پایین تر از محصولات خارجی هستند و احتمال شکستن و شل شدن آنها وجود دارد.
  • گواهی نامه ها و استانداردها: برندهای ایرانی ایمپلنت، تأییدیه سازمان غذا و دارو ایران را دریافت کرده اند و محصولات خود را با رعایت استانداردهای FDA تولید و عرضه می کنند. از بین برندهای ایرانی، شرکت کیمیا کاشت اطبا تأییدیه CE اروپا را کسب کرده است. 
  • نقد و بررسی های کاربران و پزشکان: ایمپلنت های ایرانی، گزینه اول دندانپزشکان نیستند و غالبا زمانی توصیه می شوند که بیمار به تعداد زیادی ایمپلنت نیاز داشته یا بودجه محدودی دارد. افرادی که از ایمپلنت های ایرانی استفاده می کنند، از مسائلی مانند ظاهر غیر طبیعی، شل شدن، شکستن، ترک خوردگی و یا ناسازگاری با بافت لثه شکایت دارند. البته این نارضایتی در همه بیماران دریافت کننده ایمپلنت ایرانی مشاهده نمی شود و بسیاری از این بیماران با مراقبت بیشتر از ایمپلنت های خود می توانند سال ها بدون مشکل خاصی از آنها استفاده کنند.

برندهای رقیب خارجی در صنعت ایمپلنت

اکثر ایمپلنت های خارجی مورد استفاده در ایران ساخت کشورهای سوئیس، کره و همچنین آمریکا و آلمان هستند. بنابراین ایمپلنت های ایرانی برای تسلط بر بازار باید با این برندهای ایمپلنت خارجی رقابت کنند. ایمپلنت های آمریکایی بالاترین قیمت و ایمپلنت های کره ای، مناسب ترین قیمت را در بین ایمپلنت های خارجی موجود در ایران دارند.

مزایا و معایب ایمپلنت ایرانی

مقایسه بین برندهای ایرانی و رقبای خارجی ایمپلنت

برای مقایسه بین برندهای ایرانی و رقبای خارجی به مزایا و معایب هر یک نگاهی می اندازیم.

مزایا و معایب برندهای ایرانی

مهم ترین مزیت برندهای ایرانی ایمپلنت، قیمت مناسب آنهاست. همچنین می توان به در دسترس بودن قطعات ایمپلنت و استفاده آسان از گارانتی آن اشاره کرد.

در مورد معایب برندهای ایرانی نیز باید بگوییم که آنها با تمام نیازهای بیماران سازگاری ندارد، کیفیت و پایداری متریال آنها نسبتا پایین است و احتمال شکستن آنها تحت فشار وجود دارد. همچنین می توانند ظاهری غیر طبیعی به بیمار بدهند.

مزایا و معایب برندهای خارجی

مزایای ایملپنت های برندهای خارجی عبارتند از سازگاری بالا، میزان راحتی مطلوب و ظاهر طبیعی، پایداری مناسب و مقاومت بالا در برابر فشار و شکستگی و دوام مادام العمر.

اما معایب برندهای خارجی ایمپلنت شامل هزینه بسیار بالا، دسترسی دشوار به قطعات و همچنین مشکلات مربوط به استفاده از گارانتی آنها می باشد.

قیمت ها و توان رقابتی

قیمت بسیار بالاتر ایمپلنت برندهای خارجی به خاطر کیفیت به مراتب بهتر و همچنین ظاهر بسیار طبیعی آنهاست. ایمپلنت های ایرانی با وجود آنکه قیمت بسیار مناسب تری دارند اما قادر نیستند با برندهای خارجی رده بالا رقابت نمایند زیرا سطح کیفیت ایمپلنت های بسیار شناخته شده خارجی به هیچ وجه قابل قیاس با همتایان ایرانی شان نیست. به طور کلی برندهای ایرانی برای رقابت با برندهای خارجی به تحقیق و توسعه بیشتری نیاز دارند. با اینحال ایمپلنت های ایرانی در رقابت با ایمپلنت های کره ای تا حدودی موفق بوده اند و تقریبا همان کیفیت را با نصف هزینه ایمپلنت های کره ای ارائه می دهند.

تأثیر برند و مارک در انتخاب ایمپلنت

برند و مارک ایمپلنت دندان، بر انتخاب آن توسط مشتریان و دندانپزشکان تأثیر قابل توجهی دارد.

اعتماد مشتریان به برند

مشتریان هر محصول، یک مارک و برند شناخته شده و قابل اعتماد را انتخاب می کنند. این امر کاملا بدیهی است و در مورد تمام محصولات و کالاهای مصرفی ما صدق می کند. در مورد انتخاب کالاهای پزشکی، اعتماد به برند بسیار حائز اهمیت است زیرا علاوه بر هزینه بحث سلامت جسمی و عوارض ناخوشایند نیز مطرح می باشد.

تأثیر بر روی تصمیم گیری پزشکان و متخصصان

کلینیک ها و مطب های معتبر دندانپزشکی همواره برندهای ایمپلنت خوش نام و مطمئن را به بیماران خود معرفی می کنند. زیرا کاشت ایمپلنت یک برند قابل اطمینان توسط یک دندانپزشک با تجربه می تواند موفقیت و ماندگاری مادام العمر ایمپلنت را تضمین نماید. در واقع دندانپزشکان با انتخاب برندهای معتبر ایمپلنت جلوی هدر رفتن زحمت و هزینه بیمار و همچنین لطمه به سابقه خودشان را می گیرند.

پیشرفت ها و نوآوری های اخیر برندهای ایرانی

صنعت نوپای ایمپلنت های ایرانی در مسیر پیشرفت قرار دارد. استفاده از لابراتوارها و آزمایشگاه های پیشرفته، همکاری با دانشگاه ها و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با متخصصان ایمپلنت، دندانپزشکان و مهندسین پزشکی، الگو برداری از نمونه های خارجی برای ساخت ایمپلنت، ارتقاء سطح استانداردهای کیفی برای دریافت گواهینامه های بین المللی، تولید محصولات تحت لیسانس برندهای ایمپلنت شناخته شده خارجی و شروع صادرات برخی از ایمپلنت های ایرانی به خارج از کشور حاکی از آن است که در آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش استقبال مشتریان و دندانپزشکان از برندهای ایرانی ایمپلنت خواهیم بود.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سخن پایانی

برندهای ایمپلنت ایرانی می توانند انتخاب مناسبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته شما باشند، خصوصا اگر به تعداد زیادی ایمپلنت دندان نیاز دارید. با وجود آنکه کیفیت و ماندگاری ایمپلنت های ایرانی در سطح ایمپلنت های خارجی شناخته شده نمی باشد اما در حد قابل قبولی قرار دارد و برندهای ایرانی توانسته اند تأییدیه سازمان غذا و دارو ایران را دریافت کنند. اما برای دریافت گواهینامه ها و تأییدیه های بین المللی و در دست گرفتن بازار ایمپلنت داخل کشور لازم است برندهای ایرانی به صرف زمان و هزینه بیشتری برای تحقیق و توسعه بپردازند و با در نظر گرفتن نیازهای مختلف بیماران، ارتقاء طراحی و همکاری با کمپانی های مطرح ایمپلنت جهان برای بهره مندی از تجربیات سودمند آنها، اعتماد مشتریان، دندانپزشکان و متخصصان داخلی را جلب نمایند. با آرزوی موفقیت روزافزون برای برندهای ایمپلنت ایرانی.