یکی از ساده‌ترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها آفیس بلیچینگ است که توسط دندانپزشک انجام می‌گیرد. در این شیوه از موادی با غلظتی بالاتر از سفیدکننده‌های خانگی استفاده می‌شود. استفاده از مواد مناسب در این روش بسیار مهم است. برندهای مختلفی وجود دارند که مواد لازم برای انجام این کار را تولید میکنند. یکی از بهترین برندها Ultradent Opalescence Boost است. آفیس بلیچینگ با Ultradent Opalescence Boost علاوه بر اثربخشی بالا، بهبود سلامت دندان‌ها را نیز به همراه دارد. از همین رو در این مقاله به معرفی ویژگی‌ها، مزایا و معایب این برند می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کلینیک تخصصی بلیچینگ دندان

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان شماره خود را وارد نمایید

Ultradent Opalescence Boost چیست؟

Ultradent Opalescence Boost چیست؟ 

Ultradent Opalescence Boost یک ژل هیدروژن پروکسید است که در کشور آمریکا تولید می‌شود. هیدروژن پروکسید یکی از رایج‌ترین مواد سفیدکننده در درمان‌های حرفه‌ای و خانگی است؛ زیرا این ماده شیمیایی هنگام فعال شدن در رفع لکه‌ها بسیار مؤثر و سریع عمل می‌کند. 

استفاده از مواد نامناسب در سفید کردن دندان‌ها احتمال خطراتی همچون از بین رفتن مینای دندان را افزایش می‌دهد. زیرا استفاده از آن تا حدودی تهاجمی است، اما کاربرد این محصول به هیچ عنوان خطرناک نیست و مضرات استفاده از آن در محیط بالینی تقریباً صفر است. 

اغلب هیدروژن‌ پروکسیدهای موجود در بازار غلظت ۳۰ درصد یا کمتر دارند و کیت‌های خانگی سفیدکننده دندان معمولاً غلظتشان ۵/۶ درصد است. اما غلظت هیدروژن‌ پروکسید این محصول ۴۰ درصد است که باعث می‌شود تنها پس از گذشت یک ساعت اثرات خود را نشان دهد.

این ماده پس از ترکیب مواد، به لحاظ شیمیایی فعال می‌شود و برای کار کردن با آن نیازی به پرتوی آبی یا لیزر نیست. از این رو برای کسانی مناسب است که هنگام استفاده از نور دندانپزشکی، با داغ شدن دندان‌هایشان مشکل دارند و احساس ناراحتی می‌کنند. ماهیت کاربرد این ژل به‌گونه‌ای است که مواد آن به صورت کاملاً تازه روی دندان‌ها گذاشته می‌شود و علاوه بر رفع زردی دندان‌ها، به رفع جرم‌ها و باکتری‌های دندانی نیز کمک می‌کند.

مواد تشکیل‌دهنده و محتویات پکیجینگ Ultradent Opalescence Boost

اغلب ژل‌های سفیدکننده، منافذ مینای دندان را باز می‌کنند و اجازه می‌دهند هیدروژن پراکسید به داخل آن نفوذ کند. سپس لکه‌ها اکسید می‌شوند و دندان‌ها سفیدتر دیده‌ می‌شوند. همچنین ممکن است این مواد به کانال‌های عاج دندان نفوذ کنند و باعث حساسیت و درد شوند. اما در این محصول نیترات پتاسیم و فلوراید به کار رفته است که برای دندان‌ها بسیار مفید است. نیترات پتاسیم مینای دندان را تقویت می‌کند و حساسیت دندان‌ها را کاهش می‌دهد. فلوراید نیز به کاهش پوسیدگی و تقویت مینای دندان کمک می‌کند و به بهبود سلامت کلی دندان‌ها منجر می‌شود.

مزایای Ultradent Opalescence Boost

مزایای آفیس بلیچینگ با Ultradent Opalescence Boost 

مزایای استفاده از این محصول باعث شده است که به یکی از محبوب‌ترین محصولات دندانپزشکی تبدیل شود. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم این ژل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

استفاده آسان

ژل Ultradent Opalescence Boos در هر بار استفاده ۲ تا ۳ مرتبه و به مدت ۲۰ دقیقه روی دندان‌ها می‌ماند. غلظت بیشتر این محصول باعث می‌شود که زمان تقریبی کمتری برای اثربخشی آن نیاز باشد و هنگام استفاده در دهان پخش نشود. 

رنگ قرمز اپلیکاتور آن باعث می‌شود که کاربرد آن درون دهان آسان‌تر باشد و به راحتی برای دندان‌های پشتی نیز استفاده گردد. همچنین قبل از مخلوط کردن مواد این محصول نیازی به قرار دادن آن در یخچال نیست و روند آماده‌سازی پیچیده‌ای ندارد.

نتایج فوری

پس از یک بار استفاده از ژل Ultradent Opalescence Boost نتایج چشمگیر آن به خوبی قابل مشاهده است. به نحوی که می‌توان گفت پس از یک ساعت لبخند مراجعه‌کننده به کلی تغییر کرده و زیباتر می‌شود. به طور متوسط این ژل در هر بار استفاده ۸ درجه دندان‌ها را سفید می‌کند؛ بنابراین برای کسانی که به دنبال سفیدی فوری دندان‌هایشان هستند، این محصول شگفت‌انگیز خواهد بود.

اپلیکاتور نوآورانه

روش ترکیب مواد در هنگام آفیس بلیچینگ با  Ultradent Opalescence Boost کاملاً منحصر به ‌فرد و نوآورانه است. در این شیوه از روش سرنگ به سرنگ استفاده می‌شود که منجر می‌گردد مواد ترکیب شده استحکام بی‌نظیری پیدا کنند. همچنین به دلیل نوک باریک سرنگ‌ها، مواد مخلوط شده به راحتی روی دندان‌ها گذاشته می‌شوند. علاوه بر این، باریک بودن سر سرنگ‌ها باعث می‌شود که به راحتی همه دندان‌ها و درزهای میان آن‌ها پوشش داده شوند.

پایداری

این ژل، یکی از پایدارترین محصولات سفیدکننده در بازار است که حتی با وجود در نظر گرفتن زمان حمل و نقل و ارسال به نقاط مختلف جهان همچنان قدرت بخشی خود را حفظ می‌کند. آزمایشات نشان داده که قدرت اثربخشی این ماده حتی در پایان عمر مفید خود هنوز ۹۰ درصد یا بیشتر است.

آبرسانی به دندان‌ها

بسیاری از محصولات سفیدکننده موجود در بازار، باعث بی‌آب شدن دندان‌ها می‌شوند؛ در نتیجه حساسیت‌های ناراحت‌کننده‌ای برای بیماران ایجاد می‌کنند. از آنجا که این محصول با آب مقطر فرمول شده است، دندان‌ها در طول فرایند بلیچینگ کاملاً هیدراته می‌مانند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که بدانید بی‌آبی دندان‌ها خود یکی از دلایل تیرگی آن‌ها محسوب می‌شود.

PH کاملاً متعادل

از آنجا که PH ژل سفیدکننده  Ultradent Opalescence Boost کاملاً خنثی است، در هر بار استفاده می‌تواند چند ساعت در دهان بماند. زمانی که ph دهان کمتر از ۵/۵ تا ۵/۶ باشد، احتمال افزایش باکتری‌های دهان وجود دارد. اما PH طبیعی این محصول موجب شده که کاملاً مطابق با بزاق دهان باشد. این ژل به هیچ عنوان اسیدی نبوده و استفاده از آن برای مصرف‌کننده هیچ عارضه‌ای ندارد. 

استفاده تحت نظر دندانپزشک

برخلاف بسیاری از سفید کننده‌های دندان که توسط خود افراد و در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، آفیس بلیچینگ با  Ultradent Opalescence Boostاین امکان را فراهم می‌آورد که در تمام طول درمان خود تحت نظر دندانپزشک باشید. 

تازگی مواد

زمانی که مواد با هم مخلوط می‌شوند به مرور سفت شده و اثربخشی آنها کاهش نمی‌یابد. از این رو، جدا بودن سرنگ‌ها باعث می‌شود که مواد، تا لحظه استفاده تازگی خود را حفظ کنند.

کاهش حساسیت

بوست فلوراید و نیترات پتاسیم به تقویت مینای دندان کمک می‌کند. باکتری‌ها را از بین می‌برد و در نتیجه منجر به کاهش حساسیت دندان‌ها می‌شود. 

بسته‌بندی کامل

در بسته‌بندی این محصول در کنار ژل بلیچینگ، یک سرنگ اکتیواتور بوست یا بیلیچینگ، یک سرنگ اوپال دم گیرین یا محافظ لثه و ۵ عدد نوک سرنگ نیز قرار داده شده است. 

احترام به همه اعتقادات 

بسیاری از افراد در رابطه با استفاده از موادی که در آنها از تولیدات حیوانی، مواد غیر حلال و… به کار رفته است اعتقادات خاصی دارند. این محصول کاملاً وگان است، در آن گلوتون به کار نرفته و گواهی کوشر یا حلال دارد. 

معایب Ultradent Opalescence Boost

معایب آفیس بلیچینگ با  Ultradent Opalescence Boost

تاکنون از ویژگی‌های مثبت و مزایای استفاده از این محصول برای سفید کردن دندان‌ها صحبت کردیم. اما عوارض احتمالی نیز وجود دارد که بهتر است آنها را هم مد نظر داشته باشید.

اثرات کوتاه‌مدت

 یکی از ایرادات قابل توجه Ultradent Opalescence Boost این است که برخلاف بسیاری از درمان‌های حرفه‌ای، نتایج آن تنها ۶ تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند؛ بنابراین باید سالی یک‌بار برای تمدید درمان خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

هزینه نسبتاً بالا

با توجه به اینکه این ژل، یک محصول وارداتی و ساخت کشور آمریکاست، هر بار استفاده از آن نسبتاً هزینه بالاتری نیز نسبت به سایر محصولات دارد. البته عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند بر افزایش قیمت آن تأثیر بگذارد. مثلاً زیاد بودن تیرگی دندان‌های مراجعه‌کننده باعث می‌شود که فرد مجبور به استفاده از این روش در دفعات بیشتری باشد.

حساسیت دندان

 اگرچه استفاده از این ماده می‌تواند اندکی با افزایش حساسیت دندان‌ها همراه باشد؛ اما به طور کلی حتی اگر حساسیتی هم رخ بدهد، بسیار خفیف است. مگر اینکه مراجعه‌کننده احتیاج به درمان‌های پیشرفته‌تری در کنار رفع تیرگی دندان‌ها داشته باشد و استفاده از این محصول منجر به تحریک دندان‌ها شود.

تحریک لثه

 گاهی در صورت استفاده نادرست از محصولات درمانی لثه‌ها تحریک می‌شوند. البته این اتفاق در آفیس بلیچینگ با  Ultradent Opalescence Boostکاملاً نادر است. به ویژه اینکه این فرایند در مطب دندانپزشک و توسط یک متخصص انجام می‌گیرد و پزشک قبل از کاربرد ژل سفیدکننده، لثه‌های شما را کاملاً می‌پوشاند.

فرسایش مینای دندان 

نه فقط هنگام کار با Ultradent Opalescence Boost بلکه هنگام کار با هر ماده سفیدکننده دیگری ممکن است مینای دندان دچار فرسودگی شود. در هر صورت اگر بیش از حد و برای مدت طولانی از محصولات سفیدکننده استفاده کنید، مینای دندان شما به مرور زمان نازک‌تر می‌شود.

مراحل آفیس بلیچینگ

مراحل آفیس بلیچینگ با Ultradent Opalescence Boost 

روند سفید کردن دندان‌ها با استفاده از ژل Ultradent Opalescence Boost در فرآیند آفیس بلیچینگ به شرح زیر است: 

  1. دندانپزشک باید قبل از سفید کردن دندان‌ها، آنها را کاملاً تمیز کرده و نخ دندان بکشد. البته این مرحله برای همه درمان‌های بلیچینگ انجام می‌شود و فقط مختص این شیوه نیست.
  2. از آنجا که برای مدت طولانی از یک ماده شیمیایی استفاده می‌شود، پزشک از یک محافظ لثه برای جلوگیری از سوختگی شیمیایی استفاده می‌کند و در پایان کار آن را از دهان خارج می‌کند.
  3. در مرحله بعد مواد روی دندان‌ها گذاشته شده و پس از گذشت حداکثر ۲۰ دقیقه برداشته می‌شود. بسته به رنگ دندان‌ها این روند ۲ تا ۳ بار تکرار می‌شود.
  4. بنا به صلاح دید پزشک و بر مبنای نیاز بیمار، طی یک تا یک و نیم ماه آینده، این فرآیند مجدد تکرار می‌شود تا نتیجه مد نظر حاصل شود.
کلینیک تخصصی بلیچینگ دندان

دریافت مشاوره تخصصی و رایگان تنها با یک کلیک ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

جمع‌بندی

آفیس بلیچینگ با  Ultradent Opalescence Boostیک درمان عالی برای سفید کردن دندان‌هاست که نتایج آن حتی در یک جلسه قابل مشاهده است. همچنین وجود فلوراید و نیترات سدیم موجود در این ژل باعث جلوگیری از حساسیت و درمان پوسیدگی دندان‌ها نیز می‌شود.

به طور کلی هرچند که ممکن است این شیوه عوارض و هزینه‌هایی هم به دنبال داشته باشد، اما به هر رو مزایای آن به اندازه‌ای است که توصیه می‌شود کسانی که به دنبال سفیدی سریع دندان‌های خود هستند حتماً از آن استفاده کنند.