دریافت کامپوزیت دندان از پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی محسوب می شود. کامپوزیت دندان قیمت مناسبی دارد و می تواند در کمترین زمان ممکن، لبخندی جذاب و در عین حال طبیعی ایجاد کند. به دلیل استقبال زیباجویان از این محصول دندانی، کشورهای مختلفی در سراسر جهان به ساخت و عرضه کامپوزیت مشغول هستند که آلمان، یکی از معروف ترین آنهاست.

برندهای کامپوزیت دندان آلمانی بسیار متنوع هستند و خوشبختانه اکثر آنها در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی کشورمان در دسترس می باشد. در مطلب امروز قصد داریم به معرفی برندهای کامپوزیت دندان آلمانی معروف در ایران بپردازیم تا اگر قصد دریافت کامپوزیت دندان از یک برند آلمانی را دارید، راحت‌تر بتوانید گزینه مناسب خودتان را انتخاب کنید. امیدواریم مطالعه بخش های زیر برای شما عزیزان مفید واقع شود.

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را وارد نمایید

برندهای کامپوزیت دندان آلمانی

برندهای کامپوزیت دندان آلمانی معروف در ایران

در این بخش با معروف ترین برندهای کامپوزیت دندان آلمانی که در ایران موجود هستند، آشنا می شویم.

داینامیک پلاس (Dynamic Plus)

داینامیک پلاس (Dynamic Plus)

یکی از معروف ترین کامپوزیت های دندان آلمانی می باشد که محصول کمپانی پرزیدنت دنتال است. کامپوزیت داینامیک پلاس به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر فشار و سایش می تواند برای ترمیم دندان های خلفی و قدامی به کار رود. در ساخت کامپوزیت داینامیک پلاس از تکنولوژی میکروهیبرید استفاده شده است و زمان پلیمریزاسیون کوتاه و سریعی دارد. این نوع کامپوزیت کاربرد بسیار آسانی دارد، به راحتی فرم داده می شود و از قدرت تطبیق پذیری بالایی (نسبت به دندان های مجاور) برخوردار است.

این کامپوزیت دندان فرمولاسیون قوی و در عین حال غیر چسبنده دارد، از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار است، پولیش پذیری بسیار بالایی دارد، در دراز مدت در برابر ترک و شکستگی مقاوم است و می تواند در کلاس  I، II و  V دندان های خلفی و کلاس  III، IV،V  دندان های قدامی و همچنین ترمیم پوسیدگی سطح ریشه به کار رود. همچنین می توان از این کامپوزیت برای ترمیم های غیر مستقیم (به عنوان مثال لمینت، ترمیم های Inlay و (Onlay استفاده کرد.

داینامیک فلو (Dynamic Flow)

داینامیک فلو (Dynamic Flow)

این محصول، یک نوع کامپوزیت روان است که غالبا در ترمیم های زیبایی و ترمیم مینای دندان به کار می رود و در ترمیم پوسیدگی، کاربرد کمتری دارد. در واقع کامپوزیت فلو می تواند برای ترمیم حفره های دندانی با حداقل تهاجم (یعنی کلاس V و III) به کار رود. از این کامپوزیت در ترمیم های مستقیم، غیر مستقیم و آکرولیک نیز استفاده می شود.

این کامپوزیت با نور پلیمریزه می شود و ویسکوزیته پایینی دارد، از دوام رنگی بالاتری برخوردار است، سازگاری زیستی فوق العاده ای با عاج دندان دارد، نسبت به سایر کامپوزیت ها براقیت و درخشندگی بیشتری دارد و از مقاومت مکانیکی بالایی در برابر سایش برخوردار است. پولیش پذیری بی نظیر کامپوزیت داینامیک فلو و غیر محلول بودن آن در آب و سایر مایعات از سایر ویژگی های قابل توجه این کامپوزیت دندان آلمانی هستند.

پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

کامپوزیت زنیت (ZENIT)

زنیت (ZENIT)

کامپوزیت زنیت، یک نوع نانو کامپوزیت است که بسیار پرطرفدار می باشد زیرا با شرایط مختلف، سازگاری بالایی دارد و میزان تغییر رنگ و براقیت آن در گذر زمان بسیار ناچیز است. این رزین کامپوزیتی از مخلوطی از ذرات ریز آسیاب شده شیشه و یک رزین مایع ساخته شده است که هنگام کیور با منبع نور سخت می شود. به دلیل استفاده از ذرات بسیار ریز در فرمولاسیون، این کامپوزیت می تواند یک ترمیم یکنواخت و یکدست ایجاد نماید.

این کامپوزیت دندان از تطابق رنگ بسیار بالایی برخوردار است و با رنگ و ساختار سایر دندان ها کاملا مطابقت خواهد داشت (اثر آفتاب پرست). فرمولاسیون جدید و پیشرفته کامپوزیت زنیت و قدرت پر کنندگی فوق العاده آن (حدود ۸۳ درصد) باعث شده که در پر کردن حفره های تمامی کلاس ها کاربرد داشته باشد . همچنین از قابلیت پولیش و صیقل پذیری بالایی برخوردار است. کامپوزیت زنیت مقاومت بالایی در برابر رنگ پذیری، شکستگی و ترک خوردگی دارد و میزان جذب آب آن بسیار پایین است.

مهم ترین موارد مصرف کامپوزیت زنیت نانو عبارتند از: ترمیم مستقیم دندان های خلفی و قدامی در حفره های کلاس I, II, III, IV  و V، ترمیم های غیر مستقیم اینلی و آنلی، ترمیم دندان های آسیاب شماره ۷، ۶ و ۸، فیشور سیلینگ گسترده در مولرها و پرمولرها.

سایر محصولات: کامپوزیت های داینامیک پلاس، داینامیک فلو و زنیت از زیر مجموعه های برند پرزنت دنتال می باشند. پرزنت دنتال، محصولات دندانپزشکی بسیار متنوعی ارائه می دهد، از جمله محصولات باندینگ و اچینگ، دستگاه های لایت کیور، وارنیش پروشیلد، متریال لاینینگ، متریال لوتینگ و … 

کامپوزیت Kulzer کاریزما

Kulzer کاریزما

کامپوزیت کاریزما تولید کمپانی کولزر آلمان می باشد. این کامپوزیت از نوع نانو هیبرید یونیورسال است و در نواحی مختلف خلفی و قدامی می توان از آن استفاده کرد. در فرمولاسیون آن از یک ماتریکس نوآورانه TCD – Matrix و ذرات فیلر میکروگلس استفاده شده است که باعث می شود رنگ این ترمیم با دندان های مجاور تطابق بهتری داشته باشد. ذرات پرکننده بسیار ریز موجود در این کامپوزیت، براقیتی ایجاد می کنند که قابل مقایسه با مینای دندان طبیعی است.

در واقع ترمیم های انجام شده توسط کامپوزیت کاریزما در عین طبیعی بودن، فوق العاده با دوام و با کیفیت نیز هستند. دایموند کاریزما حداقل چسبندگی و کارایی را در حین فرم دهی ارائه می دهد. کامپوزیت دندان آلمانی کاریزما می تواند برای اسپلینت کردن دندان ها، ترمیم مستقیم پوسیدگی های کلاس ۱ تا ۷، ترمیم لب پر شدگی ترمیم های کامپوزیت و پرسلن، بستن فواصل بین دندانی و ونیر کامپوزیت به کار رود.

این کامپوزیت توسط لایت کیور سفت می شود ( زمان لایت کیور برای رنگ های عادی حدود ۲۰ ثانیه و برای رنگ های اپک یا دنتین ۴۰ ثانیه است). کامپوزیت کاریزما در رنگ های متنوعی موجود است و میزان چسبندگی آن به قلم در کمترین حد ممکن می باشد که امکان کاربرد راحت را فراهم می نماید.

سایر محصولات کولزر عبارتند از مایع ضد حساسیت، واش قالبگیری، باندینگ، آلژینات بایر، ماده ثبت بایت، ماده قالبگیری، فیلم رادیوگرافی و …

کامپوزیت Ivoclar Vivadent

Ivoclar Vivadent

کمپانی ایوکلار ویوادنت از برندهای مشهور آلمانی تولید کننده کامپوزیت های دندانی محسوب می شود و طیف گسترده ای از کامپوزیت های دندانی را تولید می کند. کامپوزیت های Tetric  و ips empress direct از معروف ترین کامپوزیت های تولید شده توسط این برند هستند.

  • کامپوزیت ips empress direct را می توان تنها کامپوزیتی دانست که می تواند زیبایی مشابه ترمیم های سرامیکی ایجاد کند. ips یک نوع کامپوزیت نانوهیبرید است که ترکیبات پایه ای و فیلرهای موجود در آن شباهت زیادی به سرامیک های  IPS Empress دارد. این کامپوزیت از استحکام فشاری بالا، مقاومت طولانی مدت در مقابل سایش و ثبات رنگی بالایی برخوردار است و برای ترمیم مستقیم دندان های قدامی و خلفی مناسب می باشد. پلیمریزاسیون این کامپوزیت توسط لایت کیور انجام می شود و کاربرد آسان و پولیش پذیری فوق العاده ای دارد.
  • کامپوزیت ایوکلار تتریک نیز یک نوع کامپوزیت نانوهیبریدی است که برای عاج و مینای دندان مناسب می باشد. این کامپوزیت تنها در ۱۰ ثانیه لایت کیور می شود و میزان جذب آب بسیار پایینی دارد. این کامپوزیت برای ترمیم های زیبایی دندان های تمام نواحی دهان قابل استفاده است و ترمیمی کاملا یکنواخت و یکدست ایجاد می کند.

پد فرم دهی کامپوزیت، دندان مصنوعی، دستگاه لایت کیور بی سیم، تفنگ تزریق، مولت پرداخت کامپوزیت و آمالگام، نمونه انتخاب رنگ از دیگر محصولات ایوکلار ویوادنت هستند.

کامپوزیت VOCO

VOCO

کمپانی آلمانی وکو، کامپوزیت های دندانی متعددی را روانه بازار کرده است. معروف ترین ترمیم های دندانی مستقیم وکو سری کامپوزیت های Admira  می باشند که شامل Admira Fusion (یک کامپوزیت یونیورسال با زیبایی و کیفیت عالی است که برای دندان ها‌ی قدامی و خلفی قابل استفاده می باشد)، Admira Bond  (در نقش یک عامل اتصال دهنده عمل می کند که می تواند به همراه انواع کامپوزیت مورد استفاده قرار گیرد) و  Admira Protect(این کامپوزیت با آزاد کردن فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی ثانویه دندان ها کمک می کند) و … هستند. چند نمونه از محصولات دیگر VOCO عبارتند از خمیر دندان ضد حساسیت، باندینگ، سمان گلاس آینومر، ست باندینگ و …

کامپوزیت DMG

DMG

کمپانی DMG با استفاده از متریال مناسب،انواع متنوعی از کامپوزیت های دندانی را برای شرایط مختلف تولید می نماید. کامپوزیت های DMG با نام تجاری Ecosite عرضه می شوند؛ Ecosite Elements یک سیستم ترکیبی نوآورانه برای ارائه بالاترین استانداردهای زیبایی شناسی در ناحیه قدامی و خلفی فراهم می کند، Ecosite Bulk Fill یک ماده پرکننده حجیم برای پر کردن یک مرحله‌ای دندان های خلفی است، Ecosite Bond یک عامل اتصال دهنده است که با لایت کیور فعال می شود.

محصولات کمپانی DMG به کامپوزیت خلاصه نمی شود و طیف گسترده ای از محصولات دندانپزشکی را در بر می گیرد، به عنوان مثال سیلیکون دم، ثبت بایت، گلاس آینومر کف بندی، پلیمر ترموپلاستیک، گلیز لایت کیور و …

کامپوزیت Kerr

Kerr

این شرکت تولید محصولات دندانپزشکی در ایالات متحده مستقر شده است و محصولاتی را برای تمام جنبه های دندانپزشکی ترمیمی مدرن طراحی و تولید می کند. Kerr Dental یک شرکت عامل از Envista Holdings Corporation است. انویستا یک خانواده جهانی متشکل از بیش از ۳۰ برند معتبر دندانپزشکی است. Kerr انواع کامپوزیت های دندانی را روانه بازار کرده است که معروف ترین آنها Harmonize می باشد. این کامپوزیت یونیورسال زیبایی و استحکام بالایی دارد و در صورت مراقبت مناسب می تواند سال ها ماندگاری داشته باشد. قیمت مناسب و مقاومت نسبتا بالا در برابر رنگ پذیری از دیگر مزیت های کامپوزیت های Kerr هستند. 

کمپانی Kerr محصولات دندانپزشکی مختلفی را روانه بازار کرده است که پرطرفدارترین آنها عبارتند از انواع کیت کامپوزیت، دستگاه لایت کیور، دیسک های پالیش پرداخت، باندینگ، خمیر سمان و …

کامپوزیت GC Corporation 

GC Corporation 

کامپوزیت های دندانی سنتی از موادی بر پایه رزین ساخته می شوند و اما کمپانی GC Corporation برای تولید کامپوزیت های دندانی خود از یک ماده نوآورانه استفاده می کند که ترکیبی از ذرات شیشه و سرامیک است. کامپوزیت های تولید شده توسط این ماده بسیار قوی و با دوام هستند و می توانند در ترمیم های دندانی متنوع (روکش، بریج و اینله) به کار روند. کامپوزیت GC با محیط زیست سازگار است و فاقد بیسفنول آ (BPA) می باشد بنابراین گزینه ایمن تری برای دندانپزشکان و بیماران محسوب می شود. این کامپوزیت، مقاومت بالایی در برابر شکستگی و سایش دارد و به دلیل تنوع رنگی می تواند به راحتی با رنگ دندان طبیعی بیمار مطابقت داده شود.

GC حدود ۶۰۰ نوع محصول دندانپزشکی تولید می کند و آنها را در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به فروش می رساند. معروف ترین محصولات دندانپزشکی GC عبارتند از انواع کامپوزیت، گلاس آینومرهای ترمیمی، سمان رزینی، باندینگ، ایمپلنت و محصولات متعدد مورد نیاز برای دندانپزشکی دیجیتال.

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا کلیک کنید.

حرف آخر

کامپوزیت دندان آلمانی از محصولات پرکاربرد در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی کشورمان است. برندهای زیادی  در زمینه طراحی و تولید کامپوزیت آلمانی فعالیت دارند که در بخش های بالا به معروف ترین آنها پرداختیم. برندهای کامپوزیت دندان المانی با توجه به فرمولاسیون محصول، ترکیبات، تکنولوژی به کار رفته برای طراحی و ساخت آنها و همچنین سابقه و قدمت خود برند، انواع کامپوزیت آلمانی را با قیمت های مختلفی ارائه می دهند. این تنوع قیمت باعث شده که کامپوزیت دندان آلمانی در میان بیماران دندانپزشکی بسیار محبوب شود زیرا اکثر افراد می توانند با توجه به بودجه ای که در اختیار دارند، یک برند کامپوزیت آلمانی را انتخاب کنند.