در پاسخ به سوال: کامپوزیت چیست؟ باید بگویم که ماده ای است عمدتا به رنگ سفید که برای پرکردن دندان و یا روکش زیبایی دندان استفاده می‌شود. دو برند کاریزما و سارمکو جزو بهترین و مطرح‌ترین برندهای کامپوزیت در جهانند. هر دوی این برندها طی سال‌های فعالیت خود توانسته‌اند استحکام و دوام محصولات خود را به‌شیوه‌ای قدرتمندانه اثبات کنند و با محصولات باکیفیتی که روانه بازار می‌کنند، رضایت خاطر مشتریان برند را به‌دست بیاورند. اما برای زیباجوی ایرانی کاشت کدام‌یک از آنها بهتر است؟ برای انتخاب بین آنها باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟ همراه ما باشید تا در این مقاله محصولات این دو برند مطرح را از نظر کیفیت، ماندگاری، طیف رنگی و قیمت با هم مقایسه کنیم و ببینیم کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو.

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی همین حالا شماره خود را وارد نمایید

کامپوزیت آلمانی کاریزما

مشخصات کامپوزیت کاریزما

کمپانی آلمانی Heraeus Kulzer (کولزر) تولیدکننده اصلی محصولات برند کاریزما در صنعت دندان‌پزشکی است و یکی از غول‌های بزرگ این صنعت در تمام دنیاست. محصولات این برند همگی با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز تولید و عرضه می‌شوند تا بیشترین مقاومت را در برابر خوردگی داشته باشند و انتظار زیباجو از استحکام، پایداری رنگ و زیبایی را برآورده کنند. 

رنگ‌های متنوع با شیدهای زیبا و طبیعی، دست زیباجویان و پزشکان را برای انتخاب ترکیب رنگ کاملا باز می‌گذارد. این یعنی با کمترین زحمت و دردسر می‌توان گزینه‌ای نزدیک به دندان‌های طبیعی انتخاب کرد و از هماهنگی آنها لذت برد.

از دیگر ویژگی‌هایی که نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، مقاومت عالی این کامپوزیت در برابر انقباض و خستگی است. بنابراین می‌تواند برای بازسازی و ایجاد روکش‌های مستقیم، گزینه‌ی قابل اعتمادی باشد.

کامپوزیت سوئیسی سارمکو

مشخصات کامپوزیت سارمکو

برند سوئیسی سارمکو به‌قدری در صنعت دندان‌پزشکی شهرت یافته که محال است کسی سررشته کوچکی در زمینه کامپوزیت داشته باشد و آن را نشناسد. برند سارمکو به محصولات باکیفیت و دوام شناخته می‌شود و با وجود شباهت‌های بسیار، یکی از رقیبان سرسخت برند کاریزما در تمام دنیاست.

کامپوزیت‌های برند سارمکو درست مثل کاریزما براساس تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شوند تا بیشترین سازگاری را با بدن داشته باشند و موجب حساسیت زیباجو نشوند. این برند در تولید محصولات خود استحکام و ماندگاری را در اولویت بسیار بالایی قرار می‌دهد؛ با این حال توجهی که به زیبایی طبیعی کامپوزیت‌ها، مقاومت عالی آنها در برابر خوردگی و تطبیق آنها با دندان‌های طبیعی داشته، قابل ستایش است.

این برند معروف و قابل اعتماد در زمینه کامپوزیت دندان سایه‌های رنگی جذابی به بازار عرضه می‌کند تا پاسخگوی سلیقه تمام زیباجویان باشد. به‌لطف این گستردگی و تنوع در انتخاب، پزشک و زیباجوی می‌توانند به کمک یکدیگر بهترین گزینه را متناسب با وضعیت دندان‌های هر بیمار انتخاب نمایند تا زیباترین نتیجه را به دست بیاورند.

کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو

کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو

حالا که با مشخصات این دو کامپوزیت آشنا شدیم، می‌رسیم به پرسش اصلی این مقاله: کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟ اگر اجازه دهید پاسخ این سوال را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.

مقایسه کاریزما و سارمکو از نظر کیفیت

مقایسه را با کیفیت و استحکام شروع کنیم که پررنگ‌ترین انتظار تمام زیباجویان از یک کامپوزیت باکیفیت است. اینطور که از شواهد پیداست، کامپوزیت کاریزما مقاومت خوبی در برابر فشار و سایش دارد و خاصیت خمشی آن قابل قبول است. محصولات این برند با قدرت عالی به ساختار دندان متصل می‌شوند و در شرایط مختلف کمترین میزان انقباض را دارند. همچنین به‌لطف استرس پلیمریزاسیون بسیار کم، خطر حساسیت و پوسیدگی را به حداقل می‌رسانند.

دقیقا تمام این ویژگی‌ها در کامپوزیت دندانی سارمکو دیده می‌شود؛ با این تفاوت که احتمالا محصولات این برند انقباض و استرس پلیمریزاسیون بالاتری داشته باشند! این یعنی احتمال پوسیدگی و حساسیت بعد از عمل زیباجو نسبت به کامپوزیت کاریزما کمی بیشتر است.

کاریزما با تنوع خوبش رضایت مشتری را جلب می‌کند و سارمکو با تکنولوژی‌های جدید و قدمت بیشترش! هر دو جزو کامپوزیت‌های بسیار باکیفیت و درجه‌یک دنیا محسوب می‌شوند.

مقایسه کاریزما و سارمکو

مقایسه کاریزما و سارمکو از نظر ماندگاری

ماندگاری هم یکی از مهم‌ترین معیارهای زیباجویان برای انتخاب یک برند کامپوزیت است. خیلی‌ها مشتاقند بدانند از نظر ماندگاری و دوام محصولات، کامپوزیت کاریزما خوبه یا سارمکو؟ در پاسخ باید بگوییم که حقیقتا اختلاف قابل توجهی در طول عمر این دو کامپوزیت دیده نمی‌شود! یعنی بسته به میزان مهارت و تخصص پزشک، مراقبت و رعایت اصول بهداشت فردی و وضعیت دندان‌ها، طول عمر هر دوی این کامپوزیت‌ها مشابه و فوق‌العاده خوبی است!

هر دو برند با استفاده از بهترین مواد اولیه در تولید محصولات، مقاومت در برابر تغییر رنگ، خوردگی و سایش را به اکثر می‌رسانند تا به واسطه کارایی خوب، رضایت مشتریان را جلب کنند.

پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

مقایسه کاریزما و سارمکو از نظر طیف رنگی

مقایسه کاریزما و سارمکو از نظر طیف رنگی

اما ببینیم از جنبه گستردگی طیف رنگی، کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو؟

طیف رنگی هر دو برند کاریزما و سارمکو نسبت به سایر محصولات موجود در بازار گسترده‌تر و قوی‌تر است. طوری که تقریبا همه زیباجویان با هر رنگ دندان طبیعی می‌توانند نزدیک‌ترین گزینه به دندان‌های اصلی خود را انتخاب کنند. رنگ‌های طبیعی و استخوانی در طیف رنگی هر دو برند مشاهده می‌شود؛ تنها تفاوت قابل ملاحظه آنها در رنگ، این است که برند سارمکو رنگ‌های سفیدتر و هالیوودی مناسب افراد سفیدپسند هم ارائه می‌کند. رنگ‌های بلیچ و سوپر بلیچ سارمکو یک سروگردن از طیف رنگی کاریزما سفیدتر محسوب می‌شوند.

مقایسه کاریزما و سارمکو از نظر قیمت

مقایسه کاریزما و سارمکو از نظر قیمت

اگر بخواهیم رک و پوست‌کنده جوابتان را بدهیم، قیمت محصولات برند سارمکو در حالت کلی بیشتر از کامپوزیت کاریزما است. اما برای مقایسه دقیق قیمت کامپوزیت، باید عوامل مختلف مثل شرایط دندان‌ها و مهارت پزشک را بررسی کرد و بعد سراغ برآورد هزینه‌ها رفت. 

در حالت کلی اختلاف قیمت محصولات سارمکو و کاریزما ناچیز است و فرق قابل ملاحظه‌ای ندارند. برند سارمکو در جایگاه یک برند سوئیسی قدرتمند و برند کاریزما در جایگاه یک برند آلمانی پرطرفدار، در عین آنکه محصولات خود را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌کنند، قیمت‌گذاری‌های تقریبا مشابهی دارند و با یک اختلاف بسیار جزئی، سارمکو کمی گران‌تر از کاریزما است. 

مقایسه کاریزما و سارمکو از نظر خاصیت جابه‌جایی

و آخرین معیاری که طبق آن می‌گوییم کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو، خاصیت جابه‌جایی محصولات این دو برند معروف است. کامپوزیت سارمکو یا کاریزما هر دو از خاصیت هندلینگ خوبی برخوردارند و آن را مدیون وجود ذرات پرکننده میکرو و نانو هستند. 

کاریزما چسبندگی کمی دارد و احتمال کشش یا پارگی حین کاشت را به حداقل می‌رساند؛ در حالی که چسبندگی سارمکو طبق مطالعاتی که تاکنون انجام شده بیشتر از کاریزماست و این واقعیت، فرم‌دهی به آن را حین کاشت کمی سخت می‌کند. به‌طور کلی کامپوزیت برند کاریزما شکل‌پذیرتر است و حفره‌ها را راحت‌تر از سارمکو پر می‌کند. اکثر پزشکان به‌دلیل همین یک مورد برتری کاریزما، آن را به محصولات برند سارمکو ترجیح می‌دهند.

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان همین حالا تماس بگیرید

حرف آخر

کاریزما بهتره یا سارمکو؟ این سوال تقریبا تمام زیباجویانی است که قصد کاشت کامپوزیت دارند و می‌خواهند بین کامپوزیت سارمکو یا کاریزما، بهترین را انتخاب کنند. هر دو برند جزو بهترین و پرطرفدارترین برندهای تولیدکننده کامپوزیت در تمام دنیا هستند که در مرغوبیت و کیفیت محصولات آنها هیچ شکی نیست. اما در کارکرد و ویژگی‌های جزئی تفاوت‌هایی دارند که در این مقاله تلاش کردیم تمام آنها را بررسی کنیم. همچنین تعداد جلسات کامپوزیت معمولا یک یا نهایت دو جلسه خواهد بود. انتخاب شما هر آنچه باشد، کلینیک سریتا با ارائه ضمانت نامه کتبی، کیفیت و دقت خدمات انجام شده را تضمین می کند.

شما چه اطلاعات بیشتری درباره این دو برند دارید؟ خواهشمندیم دانسته‌های ارزشمندتان را با ما و همراهان ما در میان بگذارید.