با محبوبیت گسترده کامپوزیت های دندانی، هر روز برندهای کامپوزیت بیشتری به بازار معرفی می شوند. برندها و کشورهای سازنده کامپوزیت های دندانی آنقدر متنوع هستند که می توانند انتخاب گزینه مناسب را چالش برانگیز سازند. مطب‌ ها و کلینیک های دندانپزشکی معمولا چند برند کامپوزیت خارجی و گاها ایرانی را به بیماران ارائه می‌ دهند و دندانپزشکان با توجه به انتظارات و اولویت های بیمار، وضعیت دندان ها و میزان بودجه او در نهایت یک یا دو برند متناسب را به او توصیه می کنند.

اما برای آنکه انتخاب مطمئن تر و راحت تری داشته باشید، داشتن یک آشنایی کلی با کشورهای صاحب نام تولید کننده کامپوزیت، خالی از لطف نیست. در مطلب امروز قصد داریم کامپوزیت های آلمانی و آمریکایی را با هم مقایسه کنیم و توضیح دهیم که بین کامپوزیت آلمانی یا آمریکایی بهتر است کدام یک را انتخاب کنید.

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا شماره خود را وارد نمایید.

کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخند

اهمیت انتخاب کامپوزیت دندان با کیفیت 

کامپوزیت های دندانی یک راه حل سریع، غیر تهاجمی و مقرون بصرفه (نسبت به سایر روش های زیبایی دندان) برای اصلاح طرح لبخند هستند. معرفی این ترمیم های دندانی به عرصه دندانپزشکی باعث شده که امروزه افراد بیشتری بتوانند به لبخند ایده آل شان دست یابند. با وجود تمام مزایایی که کامپوزیت های دندان ارائه می دهند، دو عامل در میزان رضایت بیمار و همچنین ماندگاری نتایج حاصل بسیار موثر هستند: تجربه و مهارت دندانپزشکی که کامپوزیت انجام می دهد و کیفیت مواد و برند کامپوزیت دندان. در واقع این دو فاکتور مهم باید با هم ترکیب شوند تا درمان کامپوزیت دندان با حداکثر موفقیت و رضایت همراه باشد.

یک دندانپزشک هر چقدر هم که تجربه و مهارت داشته باشد، با یک کامپوزیت دندان کم کیفیت نمی تواند ظاهر طبیعی و ماندگاری ایجاد کند و برعکس. یک کامپوزیت دندان در بالاترین سطح کیفی نیز باید توسط یک دندانپزشک کاملا متخصص فرم داده و نصب شود تا بتواند ماندگاری مطلوب و نتایج ظاهری قابل قبولی ارائه دهد. اکثر بیماران با پرس و جو و تحقیق زیاد به انتخاب دندانپزشک می پردازند اما لازم است در مورد کیفیت کامپوزیت نیز حساسیت بخرج دهند و عجولانه تصمیم گیری نکنند. 

کشور سازنده کامپوزیت چه ارتباطی با کیفیت آن دارد؟

کشور سازنده کامپوزیت چه ارتباطی با کیفیت آن دارد؟

قصد نداریم بگوییم که شما حتما باید کامپوزیت های خارجی ساخت کشورهای خاصی را انتخاب کنید تا درمان‌تان کاملا موفقیت آمیز باشد. اما تجربه نشان داده که برخی از کشورها در ساخت کامپوزیت چند قدم جلوتر از سایر سازندگان هستند و استفاده از کامپوزیت های دندانی ساخت این کشورها به نتایج نهایی مطلوب تر و پایدارتری منجر خواهد شد. علی رغم آنکه کشورهای صاحب نام تولید کننده کامپوزیت، این ترمیم های دندانی را با قیمت بالاتری نسبت به رقبای خود ارائه می دهند اما با توجه به مزایای متعددشان نظیر کیفیت فوق العاده و دوام بسیار بالا در طولانی مدت از نظر اقتصادی مقرون بصرفه هستند.

تولید کنندگانی نظیر آلمان و آمریکا از کشورهای صاحب نام و پیشرو در عرصه طراحی و ساخت کامپوزیت هستند. استفاده از تکنولوژی بالا در کنار مواد اولیه بسیار مرغوب و فرمولاسیون جدید و به روز باعث می شود که کامپوزیت های ساخت این دو کشور از محبوبیت، دوام و زیبایی منحصربفردی برخوردار باشند. اما کامپوزیت آلمانی یا آمریکایی؟ کدام یک بهتر است؟

پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت آلمانی

آلمان از کشورهای فعال و پیشرفته در عرصه دندانپزشکی محسوب می شود. به طور کلی محصولات دندانپزشکی آلمانی، کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند و کامپوزیت های آلمانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کامپوزیت های آلمانی جزء چند کامپوزیت برتر دنیا هستند. ظرافت ساخت و طراحی و کیفیت مواد اولیه آنها به قدری بالاست که دندانپزشکان سراسر دنیا با خیال راحت، آنها را به بیماران خود توصیه می کنند.

کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت های آلمانی بسیار متنوع هستند و با توجه به نوع و برندشان می توانند برای ترمیم پوسیدگی های دندانی، روش های زیبایی دندان و یا هر دو مورد استفاده قرار بگیرند. کامپوزیت های آلمانی از نظر رنگ و قیمت، تنوع زیادی دارند که انتخاب با هر سلیقه و سطح بودجه را آسان تر می سازد. معروف ترین برندهای کامپوزیت آلمانی عبارتند از داینامیک پلاس، داینامیک فلو، هی دنتال، زنیت نانو.

ویژگی های کامپوزیت آلمانی

ویژگی های کامپوزیت دندان آلمانی

کامپوزیت های آلمانی با دارا بودن ویژگی های زیر به انتخاب اول بسیاری از دندانپزشکان و بیماران متقاضی کامپوزیت تبدیل شده اند.

  • ایجاد ظاهری کاملا طبیعی و غیر برجسته
  • تطبیق پذیری بالا با سایر دندان ها
  • کاربرد آسان
  • مقاومت در برابر سایش
  • احساس راحتی فوق العاده به دلیل سازگاری بالا با دهان و دندان بیمار
  • امکان فرم دهی سریع و راحت
  • دوام بالا
کامپوزیت آمریکایی

کامپوزیت آمریکایی

کامپوزیت های دندان آمریکایی جزء گران ترین برندهای کامپوزیت هستند و از نظر بسیاری از دندانپزشکان، برترین کامپوزیت های دنیا می باشند. دوام کامپوزیت های آمریکایی، بیشتر از سایر کامپوزیت های دندان است (بالاتر از ۵ سال) و تقریبا تمام برندهای کامپوزیت آمریکایی با قیمت بالایی عرضه می شوند. کامپوزیت های آمریکایی به کشورهای متعددی در سراسر جهان عرضه می شوند. در واقع آمریکا از کشورهای پیشرو در عرصه تولید کامپوزیت است و برندهای مختلف آمریکایی علاوه بر طراحی و ساخت کامپوزیت، به تأمین مواد اولیه برای کامپوزیت های سایر کشورها نیز می پردازند. و این بدان معناست که حتی کشورهای رقیب سازنده کامپوزیت نیز به کیفیت و ماندگاری کامپوزیت های آمریکایی صحه می گذارند. نکته قابل توجه آن است که برندهای کامپوزیت آمریکایی علاوه بر تولید کامپوزیت و تأمین مواد اولیه به طور مستمر در زمینه تحقیق و توسعه این ترمیم های دندانی نیز فعالیت دارند و همین امر، یکی از دلایل عمده ای است که آنها را در صدر کشورهای پیشرو ساخت کامپوزیت قرار می دهد. شناخته شده ترین برندهای کامپوزیت آمریکایی عبارتند از اولترادنت، بیسکو، کازمادنت، مستردنت، SDI، ۳M و …

ویژگی های کامپوزیت آمریکایی

ویژگی های کامپوزیت دندان آمریکایی

برجسته ترین ویژگی های کامپوزیت دندان آمریکایی شامل موارد زیر هستند:

  • ظاهر طبیعی و درخشندگی فوق العاده
  • استحکام بالا در برابر سایش و فشار بالا
  • قابل استفاده در انواع ترمیم های دندانی مستقیم و غیر مستقیم
  • دوام بالاتر نسبت به کامپوزیت های دندانی سایر کشورها
  • پولیش پذیری فوق العاده
  • طیف رنگی گسترده
  • مقاوم در برابر تجمع لکه و پلاک
  • ثبات رنگی بالا
  • سازگاری بالا با ساختار دندان
کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید

سخن پایانی

کامپوزیت های آلمانی و آمریکایی، هر دو از کیفیت بالایی برخوردارند و مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی ساخته می شوند. هر دو این کامپوزیت ها به صورت گسترده توسط دندانپزشکان سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و دائما در حال بروزرسانی و ارتقاء فرمولاسیون و سیستم تولید کامپوزیت هایشان هستند. انتخاب بین کامپوزیت آلمانی یا آمریکایی می تواند دشوار باشد زیرا آنها از نظر ویژگی های فیزیکی و ظاهری، شباهت بسیاری بهم دارند. بنابراین گزینه مناسب برای شما به وضعیت دندان ها و اولویت هایتان بستگی خواهد داشت. اگر بخواهیم در چند جمله کامپوزیت آلمانی و آمریکایی را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که کامپوزیت های آمریکایی نسبت به رقبای آلمانی خود، گران تر هستند و از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار دارند. اما این بدان معنا نیست که کامپوزیت های آلمانی با کیفیت نیستند؛ اگر کیفیت کامپوزیت های آلمانی را عالی در نظر بگیریم، می توان گفت که کامپوزیت های آمریکایی فوق العاده هستند!