اگر درباره برندهای مختلف کامپوزیت به‌اندازه کافی تحقیق کرده باشید، خوب می‌دانید که برند سوئیسی سارمکو یکی از بهترین برندهای کامپوزیت دندان برای رفع نقص‌های ظاهری خط لبخند است. کامپوزیت‌های زیبا و طبیعی این برند محبوب و پرطرفدار هم برای تصحیح رنگ دندان‌ها و هم جهت  پر کردن شکستگی و حفره‌های دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همراه ما باشید تا در ادامه با کامپوزیت سارمکو، مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شویم.

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا شماره خود را وارد نمایید

شرکت سوئیسی سارمکو

درباره برند و شرکت و کشور سازنده

شرکت سوئیسی سارمکو (Saremco) یکی از پرطرفدارترین برندهای سازنده کامپوزیت است که محصولات آن به دلیل ویژگی‌های ارزشمند موردتوجه بسیاری از زیباجویان ایرانی است. از طرفی به دلیل سازگاری عالی محصولات این برند با بدن انسان، بسیاری از پزشکان علاقه ویژه‌ای به این کامپوزیت‌ها نشان می‌دهند.

برند سارمکو

آیا کامپوزیت سارمکو خوبه؟ 

در جواب این سوال باید بگوییم بسیاری از دندان‌پزشکان حاذق معتقدند هیچ‌یک از برندهای کامپوزیت مطرح در جهان به گرد پای سارمکو نمی‌رسند!‌ این کمپانی ونیر کامپوزیت‌های خود را با تعداد زیادی رنگ زنده و پایدار تولید می‌کند که هرکدام در تیوب‌های ۴ گرمی عرضه می‌شوند. این برند شبیه‌ترین کامپوزیت‌ها به دندان‌های طبیعی را تولید می‌کند که آوازه کیفیت و دوام آنها به گوش تمام دنیا رسیده است. حتی بسیاری از پزشکان متخصص سارمکو را به زیباجویان پیشنهاد می‌کنند چون نصب و استفاده از آن نسبت به برندهای مشابه تا حدودی ساده‌تر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کامپوزیت سارمکو استفاده از متاکریلات و مونمرهای رزین در مواد سازنده آن است که کمترین میزان حساسیت و بیشترین سازگاری با بدن زیباجو را به دنبال خواهد داشت. این کامپوزیت‌ها حاصل بکارگیری جدیدترین فناوری‌های روز دنیا توسط این کمپانی معتبر سوئیسی است.

رنگ های کامپوزیت سارمکو

انواع کامپوزیت سارمکو سوئیس

کامپوزیت سارمگو سوئیس در انواع مختلف سفید، سفید پررنگ و شفاف وجود دارد که هریک از آنها با توجه به سلیقه مراجع و نیاز بالینی او مورد استفاده قرار می‌گیرد. دندان‌پزشک می‌تواند هریک از این کامپوزیت‌ها را برای ترمیم دندان‌های جلو و عقب مراجع استفاده کند. اما به‌طور کلی برای ترمیم دندان‌های جلو و کوچک از کامپوزیت‌های شفاف و برای ترمیم دندان‌های بزرگ‌تر عقب از کامپوزیت‌های پررنگ و سفید استفاده می‌شود.

مزایای کامپوزیت سارمکو

مزایا کامپوزیت سارمکو

اولین و مهم‌ترین مزیت کامپوزیت سارمکو مهر تایید اکثر دندان‌پزشکان بر کیفیت بالا، دوام و ماندگاری آن است. اما چرا پزشکان این کامپوزیت را توصیه می‌کنند؟ قابلیت شکل‌گیری راحت و سریع کامپوزیت این کامپوزیت کار پزشک را راحت و احتمال بروز خطاهای احتمالی را کمتر می‌کند. از طرفی تنوع سایه‌های رنگی این ونیر کامپوزیت به‌قدری زیاد است که تمام زیباجویان با هر سبک سلیقه‌ای می‌توانند رنگ محبوب خود را پیدا کنند و انواع عیب‌های ظاهری اعم از شکستگی، لب‌پریدگی و تغییر رنگ دندان را بپوشانند.

دوام و طول عمر طولانی کامپوزیت ونیر سارمکو هم از دیگر دلایل محبوبیت آن میان زیباجویان است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این کامپوزیت ونیر دست‌کم تا ۵ سال طول عمر دارد و زیبایی بادوام‌تری برای دندان‌های شما به ارمغان می‌آورد.

معایب کامپوزیت سارمکو

معایب کامپوزیت سارمکو

بزرگ‌ترین عیبی که می‌توان برای کامپوزیت سارمکو شمرد، قیمت بالاتر آن نسبت به کامپوزیت‌های چینی، برزیلی و انگلیسی است که با توجه به سوئیسی بودن این برند کاملا قابل درک است. سایر معایب این کامپوزیت مشابه برندهای دیگر مربوط به احتمال شکستن، لب‌پریدگی و ترک خوردگی آن درصورت اصل نبودن محصول یا نصب توسط افراد غیرمتخصص است.

رنگ های کامپوزیت سارمکو

رنگ بندی کامپوزیت سارمکو

برند کامپوزیت سارمکو محصولات خود را با پنج گونه رنگ متفاوت وارد بازار می‌کند که در ادامه هریک از آنها را بررسی می‌کنیم. زیباجویان می‌توانند برحسب سلیقه شخصی و رنگ اصلی دندان‌های خود، یکی از این موارد را به دلخواه انتخاب و روی دندان‌های جلویی یا عقبی نصب کنند. 

  • سری انسزال این کامپوزیت‌ها ۳ سایه از رنگ‌های محبوب این برند یعنی IT، IB و IA را شامل می‌شود. IT برای دندان‌های شفاف، IB برای دندان‌های مایل به آبی و IA مناسب برای دندان‌های کهربایی است.
  • مورد بعدی سری قهوه‌ای مایل به قرمز است که همانطور که پیداست، به مراجعانی توصیه می‌شود که رنگ طبیعی دندان آنها قهوه‌ای مایل به قرمز است تا کامپوزیت‌ها جلوه طبیعی داشته باشند.
  • مورد بعدی سری سفیدبرفی یا Snow White است که طیف‌های رنگی کامپوزیت سارمکو sw+، کامپوزیت سارمکو sw و کامپوزیت سارمکو sw++ را شامل می‌شود. شید  ++swنسبت به سایه‌های دیگر سفیدتر و تا حدودی غیرطبیعی‌تر است.

برای تصمیم‌گیری بهتر درمورد کامپوزیت سارمکو رنگ بندی، قبل از انتخاب نهایی حتما با یک متخصص باتجربه مشورت کنید.

متریال کامپوزیت سارمکو

مواد سازنده کامپوزیت سوئیسی سارمکو

برند سوئیسی سارمکو محصولات کامپوزیت خود را با مواد فاقدTEGDMA و HEMA می‌سازد تا کمترین حساسیت را در بدن ایجاد کند. محصولات سارمکو هگزا اتیل سلولز، هگزا متیل سلولز یا تالک ندارند و پاراستامول، دیکلوفناک یا اسید استیل سالیسیلیک در ترکیبات آنها بکار نمی‌رود؛ همچنین حداقل میزان بیسفنول A در ترکیبات آن دیده می‌شود. با این حال محصولات این برند سوئیسی فاقد سولفات باریم و نیکل بوده و ردپای آلومینیوم موجود در آن چندان محسوس نیست.

کیفیت کامپوزیت سارمکو

کیفیت و ماندگاری

کیفیت کامپوزیت سارمکو نسبت به سایر کامپوزیت‌های موجود در بازار مثال‌زدنی است. این محصول هم برای ترمیم و تصحیح دندان‌های قدامی و هم برای دندان‌های خلفی کاربرد دارد و حتی می‌توان از آن در تکنیک غیرمستقیم نیز استفاده کرد. این کامپوزیت به دلیل ماندگاری رنگ مطلوب، شکل‌پذیری آسان، عدم چسبندگی به قلم یا حساسیت بعد از درمان توانسته به محبوبیت بالایی میان زیباجویان و پزشکان ایرانی دست پیدا کند.

برای آشنایی بیشتر با کیفیت این محصول، خوب است بدانید کامپوزیت‌هایی که سارمکو تولید و روانه بازار می‌کند حداقل میزان انقباض حجمی را دارند، حداقل مقدار آب را جذب می‌کنند، برای ترمیم پوسیدگی‌های کلاس I تا Vکاملا مناسب‌اند، مقاومت آنها دربرابر نور یونیت بیشتر از ۷ دقیقه در۱۱۰۰۰ لوکس است، تنش انقباضی بسیار کمی دارند و هنگام طراحی انعطاف‌پذیرند. 

چنانچه مراجع بتواند مراقبت‌های لازم را به نحو احسن انجام دهد، این کامپوزیت بین ۵ تا ۷ سال ماندگاری خواهد داشت. البته مدت‌زمان دقیق ماندگاری به عوامل مختلفی همچون کیفیت متریال استفاده‌شده، نوع ترمیم، محل قرارگیری کامپوزیت در دهان، روش ترمیم و … بستگی خواهد داشت.

کامپوزیت سارمکو قیمت

قیمت نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب برند کامپوزیت دارد و بسیاری از زیباجویان را نسبت به انتخاب یک برند مشتاق یا دلسرد می‌کند. با این حال باید گفت چند عامل اصلی از جمله حجم کار، میزان آسیب، تعداد دندان‌ها، مهارت و تخصص پزشک و … روی قیمت کامپوزیت سارمکو تاثیر می‌گذارند. از آنجا که قیمت این محصول براساس رنگ‌بندی و تغییرات روزانه دلار تعیین می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق این محصول از این صفحه بازدید کنید.

نمونه کار کامپوزیت سارمکو

نمونه کار کامپوزیت سارمکو

زمان انتخاب یک کلینیک زیبایی برای انجام کامپوزیت دندان، حتما نمونه کار کامپوزیت سارمکو یا هر برند دیگر را ببینید. با توجه به اینکه کیفیت نصب کامپوزیت تاثیر فراوانی بر زیبایی و ماندگاری آن دارد،‌ از پزشک بخواهید نمونه‌کارهای قبلی را به شما نشان دهد یا در وب‌سایت کلینیک آنها را بادقت بررسی کنید تا از کیفیت کار مجموعه مطمئن شوید.  

حرف آخر

اکثر زیباجویانی که دنبال بهترین کامپوزیت وارداتی با استحکام بالا و طول عمر طولانی می‌گردند، در نهایت کامپوزیت سارمکو را انتخاب می‌کنند. این برند سال‌هاست یکی از بهترین و مرغوب‌ترین انواع کامپوزیت ونیر را در رنگ‌بندی متنوع روانه بازار می‌کند و طی این سال‌ها با ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد توانسته رضایت مراجعان و پزشکان زیبایی را جلب کند.

اگر شما تجربه استفاده از کامپوزیت سارمکو سوئیس را دارید یا چیزهای بیشتری درباره آن می‌دانید، حتما نظرات‌ ارزشمندتان را با ما و همراهان ما به اشتراک بگذارید.