افرادی که دچار بی دندانی کامل هستند (یعنی تمام دندان های فک بالا و پایین خود را از دست داده اند) می‌توانند از ایمپلنت برای جایگزینی دندان‌هایشان کمک بگیرند؛ البته به شرط آنکه کاندید مناسبی برای این روش درمان باشند. این دسته از افراد باید ایمپلنت کامل دندان دریافت کنند. از آنجایی که هزینه ایمپلنت به طور کلی نسبتا بالاست، اولین سوالی که به ذهن متقاضیان دریافت ایمپلنت خطور می کند، قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین است: آن‌ها می خواهند بدانند که برای دریافت ایمپلنت کامل دهان به چه میزان بودجه نیاز دارند.

در مطلب امروز قصد داریم در مورد قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در کلینیک سریتا صحبت کنیم.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در تهران 1402

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است؟

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در کلینیک سریتا در شهر تهران، از حدود ۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان شروع می شود تا ۴۴۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان. علت اصلی این اختلاف قیمت و بازه قیمتی در نحوه اجرای ایمپلنت کامل دهان است.

به دو روش می توان ایمپلنت کامل دندان را انجام داد:

  1. ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت (به صرفه و ارزانتر)
  2. کاشت پایه ایمپلنت برای هر ۲ یا ۳ دندان و قرار دادن روکش (با کیفت بسیار بالا اما گرانتر)
روش های انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین اینفوگرافیک

در ادامه قیمت هر یک را بررسی کرده ایم.

جدول قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

در این روش تعداد ۴ تا ۶ پایه ایمپلنت در دندان کاشت می‌شود و سپس دندان مصنوعی ثابت بر روی آن نصب می‌گردد. محدوده قیمت برای هر فک ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان و برای فک بالا و پایین ۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد.

قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین با دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

نوعقیمت (تومان)
دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت فک بالا۳۰،۰۰۰،۰۰۰
دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت فک پایین۳۰،۰۰۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین۶۰،۰۰۰،۰۰۰
ایمپلنت اقساطی فک بالا و پایین

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید،

قیمت ایمپلنت با کاشت پایه , قیمت ایمپلنت کامل , قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

جدول قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

همانطور که گفته شد، قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با توجه به شرایط، تعداد ایمپلنت‌های کاشته شده و نوع ایمپلنت متفاوت است. در روش دوم (کاشت پایه ایمپلنت برای هر ۲ یا ۳ دندان) اگر بخواهیم یک هزینه حدودی برای قیمت ایمپلنت فول موس ارائه دهیم، باید بگوییم که قیمت ایمپلنت کامل دندان در بازه ۱۳۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

در جدول زیر می‌توانید قیمت ایمپلنت کامل دندان را مشاهده فرمایید.

(قیمت ایمپلنت کامل دندان با روکش PFM و استفاده از ۱۱ تا ۱۶ ایمپلنت)

برند ایمپلنتحداقل حداکثر
کره‌ای درجه ۳۱۳۳ میلیون تومان۱۵۶ میلیون تومان
کره‌ای درجه ۱۱۶۶ میلیون تومان۲۰۴ میلیون تومان
IRES سوئیس  ۱۹۹ میلیون تومان۲۵۲ میلیون تومان
اشترومن SLActive۳۳۱ میلیون تومان۴۴۴ میلیون تومان
ایمپلنت اقساطی بدون پیش پرداخت

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید،

جدول بالا تعداد ایمپلنت‌ها و روکش ایمپلنت کامل محاسبه شده و جمع بسته شده‌اند. برای اطلاع بیشتر، ریز جزئیات قیمت پایه ایمپلنت از قرار زیر است:

جدول قیمت فیکسچر ایمپلنت

برند ایمپلنتکشور سازندهقیمت (تومان)
KME ایران۴،۲۰۰،۰۰۰
Snuconeکره۵،۰۰۰،۰۰۰
CISکره۶،۳۰۰،۰۰۰
Evidenceکره۷،۲۵۰،۰۰۰
biotemکره۷،۲۵۰،۰۰۰
CMIکره۷،۲۵۰،۰۰۰
CORE 1کره۷،۲۵۰،۰۰۰
Megagenکره۹،۰۰۰،۰۰۰
NeoDentسوئیس + برزیل۱۰،۵۰۰،۰۰۰
اشترومنسوئیس۱۹،۰۰۰،۰۰۰
اشترومن SLActiveسوئیس۲۴،۰۰۰،۰۰۰
عکس قبل و بعد ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

هزینه جراحی و خدمات درمانی برای کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

با توجه به شرایط بیمار ممکن است چند مورد از خدمات درمانی زیر لازم و ضروری باشد. معمولا کلینیک ها از ارائه قیمت خدمات پزشکی ایمپلنت خودداری می کنند و صرفا یک قیمت ثابت به مراجعه کننده اعلام می کنند. اما بسیار اتفاق افتاده که مراجعه کننده بعد از اتمام کار و محاسبه هزینه ها، متوجه تفاوت قیمت نهایی و قیمت مذاکره شده می شود. هزینه پیوند استخوان معمولا یکی از این هزینه های فراموش شده است.

جدول هزینه های جراحی ایمپلنت دندان

نوع جراحیقیمت(تومان)
سینوس لیفت open (هر سمت)۷،۳۰۰،۰۰۰
سینوس لیفت close (هر واحد)۳،۵۰۰،۰۰۰
پیوند استخوانGBR (هر واحد)۷،۳۰۰،۰۰۰
عصب کشی۱،۵۰۰،۰۰۰ تا ۲،۲۰۰،۰۰۰
پست۱،۵۰۰،۰۰۰
لیفت لثه (هر واحد)۱،۵۰۰،۰۰۰
روکش موقت (هر واحد)۱،۲۰۰،۰۰۰
جراحی بافت نرم۱،۵۰۰،۰۰۰
سرجیکال گاید۷،۳۰۰،۰۰۰
کشیدن دندان۱،۲۰۰،۰۰۰
کشیدن دندان عقل نیمه نهفته (هر واحد)۲،۵۰۰،۰۰۰
کشیدن دندان عقل نهفته کامل (هر واحد)۳،۵۰۰،۰۰۰
سدیشن۱۵،۰۰۰،۰۰۰
عکس قبل و بعد ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به صورت اقساطی

کلینیک سریتا با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه، اقدام به طراحی پلن‌های پرداخت اقساط به صورت ۶ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۸ و ۲۴ ماهه کرده است. لازم به ذکر است که اقساط ۱۰ ماهه بدون پیش پرداخت می‌باشد.

به صورت کلی برای هر ۱۲ ماه حدود ۱۰ درصد به مبلغ نهایی افزوده می‌شود. همچنین ارائه چک صیادی برای بهره‌مندی از پرداخت اقساط ایمپلنت کامل دندان، الزامی می‌باشد. برای کسب اطلاعات دقیق و چیدمان اقساط و تاریخ و نحوه دریافت چک‌ها با کلینیک سریتا تماس بگیرید یا شماره خود را در کادر زیر وارد کرده تا مشاورین سریتا با شما تماس بگیرند.

ایمپلنت کامل دندان، کاملا اقساطی!

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید،

نمونه کار ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل دندان تحت تأثیر چه عواملی قرار می‌گیرد؟

اگر در مورد قیمت ایمپلنت فول موس از مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی مختلف پرس و جو کنید، به احتمال زیاد نرخ‌های متفاوتی به شما اعلام می‌شود. شاید کنجکاو شوید که علت این تفاوت بین قیمت ایمپلنت کامل دندان در مراکز مختلف چیست. دلیلش آن است که قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با در نظر گرفتن چندین عامل مشخص می‌شود که ممکن است به آن‌ها دقت نکرده باشید.

مهم ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت کامل دندان شامل موارد زیر هستند:

  • نوع برند متریال ایمپلنت
  • نوع اتصال ایمپلنت کامل
  • تکنیک جراحی مورد استفاده دندانپزشک
  • نیاز یا عدم نیاز به درمان های اضافی نظیر پیوند استخوان
  • مهارت و دستمزد دندانپزشک
  • محل کلینیک یا مطب دندانپزشکی
  • تعداد پایه مورد استفاده برای هر فک (حداقل ۴ پایه ایمپلنت برای هر فک استفاده می شود)
  • نوع روکش ایمپلنت
  • هزینه های جانبی دریافت ایمپلنت کامل (هزینه ویزیت، هزینه عکس برداری ها و …)
قیمت ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد

قیمت ایمپلنت کامل دندان چگونه محاسبه می شود؟

برای محاسبه قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، تعداد دندان های ایمپلنت شده در قیمت یک واحد ایمپلنت ضرب می شود و سپس در اغلب موارد، درصدی از هزینه محاسبه شده، به عنوان تخفیف از مبلغ نهایی شما کسر خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای ایمپلنت کامل دهان هم می توان پایه ایمپلنت به صورت تک تک کاشته شود و هم می توان از اوردنچر و دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت استفاده کرد. در اغلب موارد برای ایمپلنت فول موس لازم نیست که به تعداد دندان های از دست رفته، پایه ایمپلنت کاشته شود بلکه در هر فک حداقل به ۴ پایه ایمپلنت نیاز است که این ۴ پایه می توانند ۱۲ دندان را ساپورت (پشتیبانی) کنند. با کاشت ۴ پایه ایمپلنت در هر فک، قیمت ایمپلنت کامل دندان به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می‌شود؟

چرا قیمت ایمپلنت کامل دندان، اینقدر بالا است؟

خدمات دندانپزشکی به طور کلی هزینه بالایی دارند؛ علاوه بر قیمت متریال مورد استفاده که به طور مداوم در حال افزایش است، شما باید هزینه مهارت و تجربه دندانپزشک تان را نیز در نظر بگیرید. در میان اقدامات دندانپزشکی، ایمپلنت دندان همیشه هزینه بالاتری دارد چون یک درمان حساس و نسبتا طولانی است که به تخصص ویژه ای نیاز دارد. استفاده از برندهای ایمپلنت معتبر و با کیفیت نیز عامل دیگری است که هزینه ایمپلنت را بالا می برد.

و اما قیمت ایمپلنت کامل دندان! احتمالا تا اینجا به جواب سوال تان رسیده اید. وقتی قرار است چندین پایه ایمپلنت درون فک شما کاشته شود، کاملا واضح است که هزینه آن چندین برابر دریافت یک یا دو ایمپلنت خواهد شد. توصیه اکید ما این است که به هیچ وجه برای کاهش قیمت ایمپلنت فول موس، به مطب ها و کلینیک های ارزان قیمت مراجعه نکنید زیرا در این مراکز غالبا از مترال کم کیفیت و جنس های نامرغوب ایمپلنت استفاده می شود و حتی ممکن است کاشت ایمپلنت توسط یک پزشک کم تجربه انجام شود؛ همه اینها روی موفقیت ایمپلنت شما تأثیر منفی خواهند گذاشت. 

سوالات متداول درباره قیمت ایمپلنت کامل دندان

در زیر، چند سوال پرتکرار در مورد قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین را با هم مرور می کنیم.

۱.آیا می توانم برای قیمت کامل ایمپلنت دندان تخفیف بگیرم؟

در اغلب موارد، مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی پس از محاسبه قیمت ایمپلنت فول موس، یک تخفیف جزئی برای بیماران در نظر می گیرند اما اگر منظور شما از تخفیف، کسر مقدار قابل توجهی از قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین است، باید بگوییم که چنین درخواستی منطقی و امکان پذیر نیست زیرا قیمت ایمپلنت بر حسب کیفیت متریال، جنس و برند ایمپلنت و … تخمین زده می شود و در مورد درمان حساسی مانند ایمپلنت دندان، امکان کاهش برخی هزینه ها به هیچ وجه وجود ندارد.

۲. آیا قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین واقعا ارزشش را دارد؟

افرادی که دچار بی دندانی کامل شده اند، بیش از سایر متقاضیان دریافت ایمپلنت از این درمان سود می برند. زیرا این دسته از افراد، بیش از سایرین با مشکلات مربوط به غذا خوردن، صحبت کردن و تحلیل استخوان های هر دو فک دست و پنجه نرم می کنند. شاید در نگاه اول قیمت ایمپلنت کامل دندان برای شما بالا به نظر برسد اما با در نظر گرفتن مزایای دراز مدت آن متوجه می شوید که ارزشش را دارد.

۳. آیا روش هایی برای کاهش قیمت ایمپلنت کامل دندان وجود دارد؟

شما برای کاهش قیمت ایمپلنت فول موس می توانید از برندهای ایمپلنت ارزان تر مانند برندهای ایرانی و کره ای استفاده کنید. همچنین امکان پرداخت اقساطی هزینه ایمپلنت در کلینیک سریتا فراهم هست.

۴. آیا قیمت ایمپلنت کامل دندان شامل هزینه پیوند استخوان و لیفت سینوس نیز می شود؟

خیر. این موارد جزء درمان های جانبی (اضافی) هستند و هزینه آنها به صورت جداگانه محاسبه می شود. از آنجایی که افراد دچار بی دندانی کامل، بیشتر از تحلیل استخوان رنج می برند، به احتمال بالاتری به این درمان های جانبی نیاز پیدا خواهند کرد. بنابراین بهتر است هزینه آنها را نیز در نظر بگیرید.

مشاوره رایگان با متخصص ایمپلنت

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید

حرف آخر

ایمپلنت فول موس در مواردی به کار می رود که بیمار در هر دو فک، به طور کامل دچار بی دندانی شده باشد. بدیهی است که قیمت ایمپلنت کامل دندان در مقایسه با دریافت یک یا چند عدد ایمپلنت بالاتر است. برای محاسبه قیمت ایمپلنت کامل دندان، لازم است تعداد ایمپلنت های کاشته شده در هر فک و عواملی نظیر دستمزد پزشک، برند ایمپلنت، جنس ایمپلنت و … در نظر گرفته شود. در اکثر موارد لازم نیست به ازای هر دندان از دست رفته، یک ایمپلنت کاشته شود و ایمپلنت کامل دهان با کاشت حداقل ۴ پایه در هر فک قابل اجرا خواهد بود. با اینحال توجه داشته باشید که قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین شامل هزینه سایر درمان های جانبی مورد نیاز مانند جراحی لیفت سینوس و یا پیوند استخوان نمی باشد و متقاضیان دریافت ایمپلنت کامل دندان به علت از دست دادن تمامی دندان ها و تحلیل لثه با سرعت بالاتر لازم است احتمال نیاز به این درمان های جانبی را در نظر بگیرند و هزینه آنها را مد نظر قرار دهند.