تا چند سال قبل داشتن دندان های سفید و مرتب برای برخی از افراد شبیه یک رویا بود. آنها مجبور بودند کمتر لبخند بزنند و در هنگام خندیدن مدام نگران معلوم شدن دندان هایشان بودند. تا اینکه محصولات ترمیمی و روش های زیبایی دندان نظیر کامپوزیت به دنیا معرفی شدند. در ابتدا فقط افراد مشهور و ثروتمند از آنها استفاده می کردند زیرا کمپانی های معدودی به تولید کامپوزیت مشغول بودند و این روش درمان چندان رایج نبود.

اما امروزه کشورهای متعددی به طراحی و عرضه کامپوزیت های دندانی روی آورده و برخی از آنها در این حوزه واقعا موفق عمل کرده اند. آمریکا جزء کشورهای مطرح تولید کننده کامپوزیت های دندانی است. با آنکه دریافت کامپوزیت می تواند لبخند شما را بهبود بخشد اما کامپوزیت ساخت برندهای معروف نظیر برندهای آمریکایی به معنای واقعی کلمه چهره شما را متحول خواهد کرد. اگر اطلاعات کمی در مورد انواع کامپوزیت دندان آمریکایی دارید و یا کنجکاوید که با برترین برندهای کامپوزیت آمریکایی آشنا شوید، مطلب امروز ما را از دست ندهید.

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان همین حالا شماره خود را وارد نمایید

برندهای کامپوزیت آمریکایی

برندهای کامپوزیت دندان آمریکایی

مارک های مختلفی از کامپوزیت دندان آمریکایی وجود دارد که برخی از آنها در ایران در دسترس نیستند. در بخش های زیر به معرفی معروف ترین برندهای کامپوزیت آمریکایی موجود در کشورمان می پردازیم.

کامپوزیت الترادنت (Ulteradent)

کامپوزیت الترادنت (Ulteradent)

پایه های کمپانی اولترادنت در سال ۱۹۷۶ توسط دکتر دن فیشر بنیان نهاده شد. دکتر فیشر به محصولی نیاز داشت که بتواند عیب های دندانی را در سریع ترین زمان و به بهترین شکل ممکن بپوشاند و بر این اساس، کامپوزیت آمریکایی hemostatic Astringedent را ابداع کرد. این کامپوزیت بسیار موفق ظاهر شد و به طراحی کامپوزیت های پیشرفته تر منجر گردید.

فعالیت کمپانی اولترادنت در زمینه تولید کامپوزیت به طور رسمی در سال ۱۹۷۹ آغاز گردید. در حال حاضر کامپوزیت‌های اولترادنت در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی بسیار معروف و توسط دندانپزشکان معتبر و ماهر مورد استفاده قرار می گیرند و در بیش از ۱۲۵ کشور دنیا عرضه می شوند. کمپانی اولترادنت، کامپوزیت های متنوعی تولید می کند که معروف ترین آنها کامپوزیت وایتال سنس است که برای ترمیم دندان های قدامی و خلفی مناسب می باشد.

کامپوزیت آمریکایی اولترادنت ویژگی های منحصر بفردی دارد که باعث شهرت بسیار این برند شده است، از جمله:

  • دوام و ماندگاری بالا: کامپوزیت های الترادنت از ماندگاری بالایی برخوردار هستند و این کمپانی با ارائه گارانتی های طولانی مدت برای کامپوزیت های خود، دوام بالای آنها را تضمین می کند. به عنوان مثال کامپوزیت uveneer از این برند به مدت ۵ سال از تاریخ خرید، گارانتی دارد.
  • درخشندگی فوق العاده: یکی از ویژگی هایی که می تواند باعث طبیعی تر بنظر رسیدن کامپوزیت شود، میزان درخشندگی آن است. به دلیل استفاده از فناوری های نوآورانه در ساخت کامپوزیت الترادنت می توانید انتظار داشته باشید که پس از اتمام کار، یک ترمیم نچرال و مشابه مینای دندان طبیعی خواهید داشت. 
  • امکان استفاده از wetting composite: wetting composite یک رزین مرطوب کننده کامپوزیت است. این رزین مایع ۴۵ درصد پر شده می تواند با تاباندن نور سفت شود. امکان استفاده از رزین مرطوب کننده کامپوزیت به دندانپزشک اجازه می دهد که بتواند در هنگام لایه گذاری از مقدار بیشتری رزین کامپوزیت استفاده کند زیرا در صورت خشک شدن رزین کامپوزیت می تواند رزین مرطوب کننده را روی آن قرار داده و مجددا آن را فرم دهد. این نوع کامپوزیت بسیار بهتر از کامپوزیت های حاوی حلال است که به عنوان چسب کامپوزیت از آنها استفاده می شود. استفاده از رزین مرطوب کننده باعث می شود که آماده سازی، لایه گذاری و فرم دهی کامپوزیت برای دندانپزشک راحت تر شود و به دلیل فراهم نمودن امکان استفاده مجدد از رزین های سفت شده، بسیار مقرون بصرفه است. 

کمپانی اولترادنت آمریکا علاوه بر کامپوزیت دندان، محصولات دندانپزشکی دیگری نیز تولید می‌ کند که برخی از آنها عبارتند از هوم بلیچینگ، آفیس بلیچینگ، مولت، ژل محافظ لثه، دستگاه وکیوم فورمر و …

کامپوزیت بیسکو (Bisco)

کامپوزیت بیسکو (Bisco)

کمپانی بیسکو در سال ۱۹۸۱ آغاز به کار کرد و از کمپانی های بسیار شناخته شده در تولید محصولات دندانپزشکی می باشد. از نظر اغلب کارشناسان، بیسکو بهترین برند کامپوزیت دندان آمریکایی است و به دلیل کیفیت فوق العاده کامپوزیت های بیسکو، قیمت آنها معمولا بالاتر از سایر برندهای آمریکایی می باشد. کامپوزیت های تولید شده توسط بیسکو بسیار متنوع بوده، مورد تأیید FDA هستند و به بیش از ۶۰ کشور دنیا عرضه می شوند. از بین کامپوزیت های بیسکو، دو کامپوزیت  Reveal و Aelitefloدر ایران متداول تر هستند.

  • Aeliteflo: یک نوع کامپوزیت فلو (مایع) است و به همین خاطر برای ترمیم های کلاس V و همچنین کلاس   III و کلاس  IV کوچک ایده آل می باشد. این نوع کامپوزیت به دلیل flowable بودن می تواند بدون هیچ گونه ریزش در محل مورد نظر تزریق شود. مقاومت این کامپوزیت بسیار بالاست و برای ترمیم دندان های شکسته و ترک خورده مناسب است. طول عمر این کامپوزیت بیسکو در صورت مراقبت صحیح بیشتر از ۵ سال خواهد بود. 
  • REVEAL HD Bulk: این رزین کامپوزیت بالک با تکنولوژی منحصر بفرد HD Filler ساخته شده است و برای ترمیم حفره های دندانی بسیار عمیق مناسب است. عمق کیور این کامپوزیت بسیار مطلوب (۵ تا ۶ میلی متر) می باشد و به همین خاطر برای ترمیم دندان های خلفی مناسب است. رادیواپاسیتی بالا کامپوزیت، امکان تشخیص پوسیدگی ثانویه را برای دندانپزشک فراهم می سازد که این امر در مورد کامپوزیت های خلفی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پولیش پذیری فوق العاده، مقاومت در برابر ضربه و ساییدگی و امکان اصلاح طرح لبخند فقط توسط یک لایه از این کامپوزیت از سایر ویژگی ها مطلوب REVEAL HD Bulk هستند.

سایر محصولات دندانپزشکی کمپانی بیسکو عبارتند از گلیز کامپوزیت، باندینگ، اچ پرسلن، تراکال ال سی، بیس لاینر و …

کامپوزیت کازمادنت (Cosmedent)

کامپوزیت کازمادنت (Cosmedent)

این کمپانی مشهور تولید کننده محصولات دندانپزشکی توسط مایکل اومالی و دکتر جوان موپر تأسیس شده است. این برند آمریکایی، کامپوزیت های متنوعی تولید می کند که معروف ترین آنها  Renamel Microfillاست. کامپوزیت Renamel Microfill می تواند برای ترمیم دندان های قدامی، ونیرهای کامپوزیتی به عنوان انامل و ترمیم کلاس III، V و IV به کار رود.

کامپوزیت های کازمادنت مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی ساخته می شوند و مورد تأیید FDA هستند. کامپوزیت های کازمادنت علاوه بر ظاهر طبیعی و دوام بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند و به همین خاطر در ایران، محبوبیت بیشتری دارند. ثبات رنگی بالا، استحکام و مقاومت فوق العاده، ارائه رنگ های طبیعی و درخشان، پولیش پذیری مطلوب، مقاومت در برابر تجمع لکه و پلاک، مقاومت در برابر سایش، چگالی بالا و اپاسیتی مناسب، سازگاری بالا با ساختار دندان از ویژگی های کامپوزیت های کازمادنت هستند. 

خمیر پرداخت اناملایز، دیسک پرداخت کامپوزیت، رابر کاپ، رابر پوینت، گان تزریق، اره بین دندانی و … از سایر محصولات دندانپزشکی برند کازمادنت هستند.

کامپوزیت SDI

کامپوزیت SDI

SDI Limited عمدتاً در زمینه تحقیق و توسعه، تولید و بازاریابی مواد دندانپزشکی تخصصی فعالیت دارد. محصولات SDI  ترکیبی از نوآوری و کیفیت به منظور ارائه مواد ترمیمی ایده آل برای حرفه دندانپزشکی هستند. SDI که در سال ۱۹۷۲ تأسیس شده است، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در مواد تخصصی دندانپزشکی می باشد و در سال ۱۹۸۵، SDI به طور رسمی وارد بورس اوراق بهادار استرالیا شد.

تمام محصولات SDI در ویکتوریا، ایالتی در منطقه جنوب شرقی استرالیا تولید می شود. محصولات SDI از طریق توزیع کنندگان و خرده فروشان در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان فروخته می شود. این کمپانی دارای دفاتر و انبارهایی در شیکاگو ایالات متحده آمریکا، کلن آلمان و سائوپائولو برزیل است.

این کمپانی، محصولات دندانپزشکی مختلفی تولید می کند که یکی از آنها انواع کامپوزیت است.  کامپوزیت های SID تنوع زیادی دارند و معروف ترین آنها کامپوزیت لونا (Luna) می باشد. کامپوزیت لونا از نوع نانوهیبریدی بوده و برای ترمیم های خلفی و قدامی (ترمیم کلاس V, IV, III, II, I)، ساخت کوربیلدآپ، اینله و آنله مناسب است. عدم چسبندگی ماده این کامپوزیت به قلم باعث کاربرد آسان تر آن می شود. 

برجسته ترین ویژگی های کامپوزیت لونا SID عبارتند از:

  • استحکام فشاری بسیار بالا
  • شرینکیج پایین
  • شفافیت و رنگ طبیعی
  • طیف رنگی گسترده
  • زمان لازم برای لایت: ۲۰ ثانیه با نور LED برای لایه ۲ میل کامپوزیت

سایر محصولات کمپانی SDI عبارتند از آمالگاماتور کپسولی دیجیتال، بلیچینگ آفیس، لایت کیور بی سیم، لایت متر و …

پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

کامپوزیت 3M

۳M

کامپوزیت ۳M توسط یک شرکت چند ملیتی به همین نام تولید وعرضه می شود که دفتر اصلی آن در ایالات متحده قرار دارد. کمپانی ۳M در سال ۱۹۰۲ آغاز به کار کرد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور فعالیت دارد. کامپوزیت های ۳M در طیف های گسترده ای طراحی و تولید می شوند. کامپوزیت های ۳M در سه دسته نانوکامپوزیت ها، کامپوزیت هیا نانوهیبرید و کامپوزیت های میکروهیبرید قرار می گیرند.

مهم ترین ویژگی های انواع کامپوزیت ۳M عبارتند از سایش حداقل، زیبایی فوق العاده، ریسک پایین شکستگی و لب پر شدگی و حداقل میزان تغییر رنگ مارژینال. معروف ترین کامپوزیت برند ۳M، کامپوزیت یونیورسال فیلتک  Z350 XT است که جزء محصولات پرفروش این برند کامپوزیت دندان آمریکایی می باشد. این کامپوزیت شباهت ظاهری بی نظیری با دندان های طبیعی دارد، از طیف رنگی گسترده ای برخوردار است و کاربرد آسان و پولیش پذیری فوق العاده ای دارد.

کاربردهای کامپوزیت نانو هیبرید فیلتک  Z350 XT شامل موارد زیر است:

  • کور بیلد آپ (Core build-up) و کاسپ بیلد آپ  (Cusp build-up) 
  • اسپلینت دندان
  • ترمیم های قدامی و خلفی غیرمستقیم مانند اینله، آنله و ونیر
  • ترمیم های قدامی و خلفی مستقیم کلاس های ۱ تا ۵
  • بیس/لاینر در ترمیم های مستقیم

کمپانی ۳M به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سازنده تجهیزات دندانپزشکی، محصولات متنوعی تولید می کند از جمله سیم های ارتودنسی، آمالگام، آرتیکولاتور، دیسک پرداخت و پولیش، باندینگ، اسکنر داخل دهانی و …

کامپوزیت مستردنت (Master-Dent)

مستردنت (Master-Dent)

کمپانی Dentonics, Inc در سال ۱۹۸۸ تأسیس شده است و در حال حاضر محصولات خود را به بیش از ۷۵ کشور دنیا صادر می کند. محصولات این کمپانی با نام تجاری Master-Dent به بازار عرضه می شوند و دارای تأییدیه FDA هستند. کمپانی Dentonics سه پارامتر کیفیت، قیمت و حجم را با هم ترکیب کرده و محصولاتی مقرون بصرفه به بازار عرضه می کند. به همین دلیل این کمپانی در حال حاضر مواد اولیه بسیاری از برندهای محصولات دندانپزشکی آمریکایی را تأمین می نماید.

کامپوزیت های مستردنت انواع مختلفی دارند که یکی از معروف ترین آنها کامپوزیت میکروهیبرید مستردنت است. این کامپوزیت باید در دمای ۱۰ تا ۲۴ درجه سانتیگراد نگهداری شود. کامپوزیت میکروهیبرید مستردنت از رزین، ذرات ریز شیشه و یا سرامیک ساخته شده است و برای ترمیم دندان های قدامی و خلفی مناسب می باشد.

ویژگی های قابل توجه کامپوزیت میکروهیبرید یونیورسالMaster-Fill Micro  عبارتند از:

  • استحکام بالا (۷۵ درصد وزنی فیلر)
  • عدم چسبندگی به ابزار
  • پولیش پذیری فوق العاده
  • هندلینگ آسان
  • رادیواپاسیتی مطلوب
  • حداقل شرینکیج (انقباض) ناشی از پلیمریزاسیون
  • حاوی ذرات Bis-GMA

سایر محصولات این کمپانی آمریکایی عبارتند از خمیر کلسیم هیدروکساید، محلول ضد حساسیت، ژل بی حسی موضعی، کوربیلدآپ، گلاس آینومر و …

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

دریافت مشاوره رایگان و تخصصی تنها با یک کلیک

سخن پایانی

افرادی که قصد دریافت کامپوزیت دندان را دارند، به دنبال محصولی با کیفیت، مقرون بصرفه و در عین حال زیبا هستند. با انتخاب کامپوزیت دندانی خود از یک برند معتبر مانند انواع کامپوزیت آمریکایی می توانید مطمئن باشید که بالاترین کیفیت را در کنار طبیعی ترین ظاهر خواهید داشت. با اینحال بدیهی است که قیمت کامپوزیت آمریکایی به خاطر ماندگاری بالایی که دارد، کمی گران تر از سایر برندها باشد. اما با در نظر گرفتن دوام طولانی مدت آن (بالاتر از ۵ سال) می توان گفت که در دراز مدت یک گزینه مقرون بصرفه خواهد بود.

برندهای کامپوزیت دندان آمریکایی بسیار شناخته شده هستند. آنها به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسبی که نسبت به ماندگاری شان دارند، در کشورهای متعددی عرضه می شوند و حتی برخی از برندهای آمریکایی، مواد اولیه مورد نیاز کامپوزیت های سایر کشورها را تأمین می کنند. اما توجه داشته باشید که نمونه های فیک و غیر اورجینال کامپوزیت های آمریکایی نیز در بازار موجود هستند. به همین خاطر توصیه می شود برای انجام کامپوزیت دندان به مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی با سابقه و معتبر مراجعه کنید تا از اورجینال بودن کامپوزیت های ارائه شده توسط آنها مطمئن باشید.