قبل از هر چیز اول باید بدانیم ایمپلنت چیست؟ ایمپلنت یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. تکنیک‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. اغلب فرایند ایمپلنت دندان طولانی است و ممکن است حتی ماه‌ها طول بکشد تا ایمپلنتی کامل شود و بهبود یابد. زیرا ممکن است استخوان فرد تحلیل رفته باشد و نیاز به فرایند پیوند استخوان یا استخوان‌سازی باشد. در برخی شرایط می‌توان سرعت انجام این کار را بالا برد. در مواقعی که کاری با سرعت بیشتری انجام می‌شود، دقت حرف اول را می‌زند. در این شرایط می‌توان از ایمپلنت فوری دیجیتال استفاده کرد. در این مقاله می‌خواهیم این روش را بررسی کنیم. ابتدا به توضیح ایمپلنت فوری و سپس ایمپلنت دیجیتال می‌پردازیم و در نهایت ایمپلنت فوری دیجیتال را بررسی می‌کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید. 

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

ایمپلنت فوری چیست

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری نوعی ایمپلنت است که بلافاصله پس از کشیدن دندان نصب می‌شود. یعنی در همان روزی که دندان کشیده می‌شود، ایمپلنت کاشته خواهد شد. در برخی مواقع هم ممکن است از دندان موقتی استفاده شود. ایمپلنت فوری معمولاً تنها در صورتی امکان‌پذیر است که بیمار تراکم استخوان کافی داشته باشد و محل استخراج دندان هم سالم باشد. دندانپزشک همچنین باید مطمئن شود که ایمپلنت را می‌توان در یک موقعیت ثابت و مستحکم قرار داد. در صورتی که بیمار کاندید مناسبی برای ایمپلنت فوری باشد، فرایند انجام این کار به صورت زیر است:

مراحل ایمپلنت فوری
  1. کشیدن دندان
  2. آماده‌سازی محل استخراج دندان برای ایمپلنت
  3. نصب ایمپلنت
  4. نصب تاج موقت

تاج موقت از ایمپلنت در حین بهبودی محافظت می‌کند. پس از گذشت دوره بهبودی، دندانپزشک روکش موقت را برمی‌دارد و روکش دائمی را جایگزین می‌کند. ایمپلنت‌های فوری  دارای چندین مزیت نسبت به ایمپلنت‌های عادی هستند:

مزایای ایمپلنت فوری
  • کاهش زمان درمان
  • حفظ ساختار استخوان در اطراف محل استخراج دندان
  • بهبود ظاهر و اعتماد به نفس بیمار

اگر به فکر استفاده از این روش هستید، حتماً با دندانپزشک خود در مورد خطرات و فواید آن صحبت کنید. 

ایمپلنت کاملا اقساطی

الان ایمپلنت کنید، ۲ سال بعد پرداخت کنید! با ضمانت نامه کتبی

ایمپلنت دیجیتال چیست

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

در این روش از فناوری کامپیوتری سه بعدی برای برنامه‌ریزی و مدیریت کاشت ایمپلنت استفاده می‌شود. این فناوری به دندانپزشکان این امکان را می‌دهد که ایمپلنت‌ها را با دقت بیشتر و با آسیب کمتری به بافت اطراف قرار دهند.

برای شروع کار، دندانپزشک یک سی تی اسکن سه بعدی از فک بیمار می‌گیرد. این اسکن برای ایجاد مدل مجازی استخوان فک و دندان بیمار استفاده می‌شود. از این قالب‌گیری دیجیتال برای قرار دادن ایمپلنت نیز استفاده می‌کنند. حتی ممکن است از دوربین داخل دهانی برای عکس‌برداری دقیق‌تر استفاده کرد و وضعیت دندان‌ها را بهتر بررسی کرد. 

ایمپلنت دندان

سپس دندانپزشک از مدل سه بعدی کامپیوتری برای ایجاد راهنمای جراحی دیجیتال ( سرجیکال گاید ) استفاده می‌کند. این روش باعث می‌شود که جراحی با دقت بالاتری انجام شود و از هر گونه برش اضافی جلوگیری شود. در نهایت دندانپزشک جراحی را با کمترین آسیب به بافت‌ها انجام می‌دهد. ایمپلنت نیز در دندان قرار داده می‌شود. 

برای ساخت روکش نهایی، از مدل دیجیتالی استفاده می‌شود. دندانپزشک تغییرات لازم را روی مدل ایجاد می‌کند. در آخر هم مدل نهایی توسط دستگاه تراش دیجیتال ساخته می‌شود. از ویژگی‌های مثبت این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای ایمپلنت دیجیتال
  • شیوه‌ای دقیق‌تر
  • کمتر تهاجمی
  • سرعت بیشتر
  • زمان نقاهت کوتاه‌تر
  • عوارض کمتر
ایمپلنت فوری ئیجیتال

ایمپلنت فوری دیجیتال

ایمپلنت فوری دیجیتال ترکیبی از سرعت (ایمپلنت فوری) و کیفیت (ایمپلنت دیجیتال) است. ممکن است بیماری شرایط استفاده از ایمپلنت فوری را داشته باشد؛ اما نگران این باشد که ایمپلنت فوری به خوبی و با دقت انجام نشود و بعداً دچار مشکلاتی شود. 

وقتی از امکانات ایمپلنت دیجیتال و دقت بالای آن استفاده شود، ایمپلنت فوری هم با همان دقت و کیفیت اجرا خواهد شد. اگر شرایط استخوان فک مراجعه‌کننده خوب باشد، می‌توان هم‌زمان بعد از کشیدن دندان، پایه ایمپلنت را کاشت.

معمولاً در این حالت از روش ایمپلنت پانچ استفاده می‌شود. اگر کلینیک مدنظر شما همانند کلینیک سریتا دارای امکاناتی برای ایمپلنت دیجیتال باشد، می‌توان این دو روش را با هم ترکیب کرد. این گونه بیمار می‌تواند از کیفیت بالای ایمپلنت دیجیتال به همراه سرعت ایمپلنت فوری به صورت هم‌زمان استفاده کند. 

معمولا قیمت ایمپلنت دندان به روش معمولی با روش دیجیتال فوری، در اکثر کلینیک ها متفاوت است اما، در سریتا برای برای تشویق مراجعه کنندگان و مردم به دریافت خدمت با کیفیت تر، هیچ گونه افزایش قیمت در این خدمت نداریم.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی همین حالا تماس بگیرید

سخن نهایی

ایمپلنت فوری دیجیتال یکی از بهترین روش‌ها برای اجرای فرایند ایمپلنت است. البته در صورتی که دندانپزشک این روش را برای فرد تأیید کند. زیرا در همه شرایط نمی‌توان از شیوه استفاده کرد. در صورت تأیید دندانپزشک می‌توانید از ایمپلنت فوری دیجیتال استفاده کنید. این گونه زمان درمان کاهش پیدا می‌کند، ساختار استخوان فک شما حفظ می‌شود، فرایند اجرای ایمپلنت دقیق‌تر انجام می‌شود و دوره نقاهت نیز کوتاه‌تر می‌شود. کلینیک سریتا نیز این خدمات را ارائه می‌دهد. 

اگر نیاز به خدمات زیبایی دندان دارید و به این دلیل ایمپلنت را انتخاب کرده اید، پیشنهاد می کنیم از خدمات کامپوزیت و لمینت که مخصوص زیبایی دندان هستند استفاده کنید. فرق ایمپلنت دندان با کامپوزیت و لمینت، در بسیاری از موارد از جمله: کاربرد، قیمت، نحوه انجام و … می باشد.