از دست دادن دندان جلو برای یک سوم تا دو سوم بزرگسالان رایج است. بد نیست بدانید تحقیقات اخیر نشان داده است که حدود ۶۸ درصد افرادی که بین ۳۵ تا ۴۴ سال سن دارند، دندان‌های جلوی خود را از دست می‌دهند که بخشی از آن به دلایل طبیعی مانند ساییدگی یا ضربه، غذا و نوشیدنی یا مصرف زیاد قند است. از سوی دیگر وقتی لبخند می‌زنیم اولین چیزی که دیگران می‌بینند، لبخند و دندان‌های جلوی ما است. در واقع دندان‌های جلویی جوهره لبخند ما هستند. به علاوه این دندان‌ها هنگام صحبت کردن و میل کردن غذا نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. پس با از دست دادن دندان جلو یا هرگونه عیب و نقص ظاهری در آن، زیبایی لبخند و چهره، تکلم و بیان ما نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. 

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا شماره خود را وارد کنید

با از دست دادن دندان جلو بیمار باید برای جایگزینی اقدام به کاشت دندان جلو کند. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از:

  • ایمپلنت 
  • بریج یا پل
  • پروتز متحرک

در ادامه این مطلب نیز در مورد روش‌های مختلف ایمپلنت دندان جلو فک بالا و ایمپلنت دندان جلو فک پایین صحبت کرده و با بررسی مزایا و معایب آن توضیح می‌دهیم چرا کاشت دندان جلو گزینه‌ای عالی برای بازگرداندن زیبایی به لبخند ما هستند.

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو از یک پایه تیتانیومی تشکیل شده که مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرد تا جایگزین ریشه دندان از دست رفته شود. این پایه در طی یک دوره بهبودی ۴ تا ۶ ماهه با بافت استخوان فک بیمار ترکیب شده و به همان روشی که ریشه‌ها از دندان طبیعی حمایت می‌کنند، از یک پروتز دندان پشتیبانی می‌کند. در واقع، این تنها راه حل جایگزینی دندان‌های از دست رفته جلو است که کل دندان از بالای تاج تا ریشه‌ها را به خوبی کاور می‌کند. با توجه به روش‌های مختلف کاشت دندان جلو شاید از خودتان بپرسید چرا باید ایمپلنت‌ دندان را برای جایگزینی و ترمیم دندان جلو انتخاب کنید؟ پاسخ این سوال بسیار ساده و واضح است. در مقایسه با سایر درمان‌های جایگزینی دندان، ایمپلنت دندان مزایای متعددی دارد، از جمله موارد زیر:

  • نتایجی با ظاهر طبیعی به بیمار ارائه می‌کند.
  • بازیابی عملکرد دندان، درست همانند دندان‌های طبیعی است.
  • درصد موفقیت بالا و احتمال کم برای بروز عوارض جانبی دارد.
  • روشی به مراتب راحت‌تر از پروتز پارسیل است.
  • بر خلاف بریج و پروتز متحرک، با از دست دادن استخوان مقابله کرده و سلامت استخوان فک را بهبود می بخشد.
  • نگهداری و مراقبت از آن آسان است.

ایمپلنت دندان جلو یکی از گزینه‌های عالی  و بادوام برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. کاشت دندان جلو برای بیمارانی توصیه می‌شود که سلامت کلی و تراکم استخوان فک کافی دارند. به علاوه این روش کاشت دندان برای افرادی توصیه شود که:

  • به دلیل پوسیدگی شدید نیاز به کشیدن دندان جلویی دارند.
  • دندان جلوی بالا یا پایین خود را در یک تصادف یا در اثر ضربه به دهان از دست داده‌اند.
  • تاج دندان آسیب دیده دارند.
  • دندان جلوی آن‌ها به شدت ترک خورده یا شکسته است.

روش‌های کاشت ایمپلنت دندان جلو 

در مورد کاشت ایمپلنت دندان جلو، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. رایج‌ترین روش کاشت دندان جلو فک بالا یا کاشت دندان جلو فک پایین، ایمپلنت سنتی است و این روش معمولاً زمانی استفاده می‌شود که تراکم یا حجم استخوان کافی برای پشتیبانی از کاشت ایمپلنت فوری وجود نداشته باشد. علاوه بر ایمپلنت سنتی و فوری، دو روش دیگر برای ایمپلنت دندان جلو وجود دارد که در ادامه با آن‌ها نیز آشنا می‌شویم.

در جدول زیر می‌توانید به صورت خلاصه ویژگی‌های این سه روش ایمپلنت دندان جلو را مطالعه کرده و این رو‌ش‌ها را با یکدیگر مقایسه‌ کنید.

ویژگی‎هاهزینه
ایمپلنت دیجیتالشامل استفاده از فناوری CAD/CAM برای ایجاد تصویر سه بعدی از دهان بیمار است. امکان برنامه ریزی دقیق و قرار دادن ایمپلنت را فراهم می‌کند. خطر عوارض را کاهش می‌دهد.یکسان
ایمپلنت فوریشامل قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است. به حفظ استخوان و بافت لثه کمک می‌کند.زمان کلی درمان را کاهش می‌دهد. برای همه بیماران مناسب نیست.یکسان
ایمپلنت پانچیک تکنیک کم تهاجمی که از ابزار پانچ برای ایجاد یک سوراخ کوچک در بافت لثه استفاده می‌کند. ایمپلنت مستقیماً بدون برش یا بخیه اضافی در سوراخ قرار می‌گیرد. اغلب برای بیماران با بافت لثه نازک یا ظریف استفاده می‌شود.یکسان
مقایسه انواع کاشت ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دیجیتال دندان جلو

با پیشرفت علم دندانپزشکی و ترکیب آن با ابزارهای دیجیتالی و با کمک کامپیوتر، تکنیک جدیدی برای کاشت دندان جلو ارائه شد به نام ایمپلنت دیجیتال دندان جلو. در این تکنیک با استفاده از نرم افزار طراحی و به کمک کامپیوتر (CAD)، پروتز دندان به دقت و کاملاً سفارشی ساخته می‌شود. به همین دلیل هم محل قرارگیری این ایمپلنت دندان بسیار دقیق است و هماهنگی و یکپارچگی کارآمدتری با استخوان فک پیدا می‌کند. نتایج ماندگار، طبیعی، زیبایی و هماهنگی هرچه بیشتر با دندان‌های مجاور و بازیابی عملکردی همانند دندان اولیه از جمله مزایای این روش کاشت دندان جلو است.

ایمپلنت فوری دندان جلو 

همانطور که از نامش مشخص است، در این روش پروتز دندان به صورت فوری و در یک جلسه روی استخوان فک بیمار قرار می‌گیرد. در واقع اگر بیمار تراکم استخوان فک قابل قبولی داشته باشد، می‌تواند از ایمپلنت دندان به روش فوری بهره ببرد. در این روش کلیه مراحل ایمپلنت و کاشت دندان تنها در یک جلسه و بلافاصله بعد از کشیدن دندان انجام می‌شود.

ایمپلنت پانچ دندان جلو 

در ایمپلنت دندان جلو به روش سنتی، جراح یا دندانپزشک لثه را برش داده و از این طریق پایه ایمپلنت را داخل استخوان فک قرار می‌دهند. در روش ایمپلنت پانچ دندان جلو اما دیگر نیازی به برش دادن لثه نیست و دندانپزشک تنها به اندازه قطر و ارتفاع پایه ایمپلنت حرفه‌ای داخل لثه ایجاد می‌کند. بدین ترتیب این رو کمتر تهاجمی است و علاوه بر اینکه درد و ناراحتی کمتر، دوران نقاهت و بهبودی کوتاه‌تری هم دارد.

بهترین روش ایمپلنت دندان جلو

با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای ایمپلنت دندان جلو وجود دارد، اما انتخاب بهترین روش برای هر بیمار باید تحت نظر یک دندانپزشک مجرب و ماهر صورت بگیرد. فاکتورهای زیادی برای انتخاب بهترین روش کاشت دندان جلو وجود دارد، مانند تراکم استخوان فک، آستانه تحمل درد بیمار و همچنین خواست و نیاز او.

با این وجود اگر بیمار شرایط مناسبی داشته باشد بهترین روش کاشت دندان جلو فک بالا و یا کاشت دندان جلو فک پایین، ترکیبی از ایمپلنت‌های دیجیتال، فوری و پانچ است.

کلینیک دندانپزشکی سریتا این امکان را فراهم کرده تا بیمارانی که شرایط مناسب و لازم پزشکی دارند بتوانند از ترکیب این سه روش با هم استفاده کرده و دندانی زیبا، مستحکم و بادوام داشته باشند. به علاوه جالب است بدانید مرکز دندانپزشکی سریتا با هدف افزایش کیفیت و رضایت مشتری، برای این تکنیک کاشت دندان یعنی ترکیب و ادغام سه روش ایمپلنت دیجیتال، فوری و پانچ نیز همان قیمت ایمپلنت به روش سنتی را دریافت می‌کند.

ایمپلنت دندان اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت نامه کتبی + مشاوره رایگان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان جلو

فرآیند کاشت دندان جلو معمولاً شامل چندین مرحله است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

بررسی عکس دندان  cbct

در مرحله اول دندانپزشک عکس دندان  cbct که تصویر سه بعدی دقیقی از دندان‌ها و فک‌های شما ارائه می‌دهد را بررسی می‌کند. این عکسبرداری و سایر تست‌های تشخیصی برای بررسی دقیق‌تر کمیت و کیفیت استخوان فک و اطمینان از مناسب بودن آن برای ایمپلنت دندان استفاده می‌شوند. 

بررسی شرایط استخوانی فک جلو

در این مرحله دندانپزشک شما سلامت دهان و دندان و از همه مهم‌تر میزان تراکم استخوان فک جلو شما را ارزیابی می‌کند و تشخیص می‌دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان جلو هستید یا خیر. در واقع بررسی شرایط استخوانی فک جلو پیش نیازی برای انتخاب بهترین تکنیک کاشت دندان جلو است.

انتخاب روش مناسب جراحی ایمپلنت دندان جلو با توجه  به شرایط بیمار (دیجیتال، فوری، پانچ یا ترکیبی)

بعد از اینکه شرایط استخوانی فک جلو بررسی شد، دندانپزشک می‌توان بهترین روش ایمپلنت دندان جلو را به شما پیشنهاد دهد. روش‌های مختلفی برای ایمپلنت دندان وجود دارد مانند ایمپلنت دندان جلو به روش دیجیتال، پانچ، فوری و یا ترکیبی از هر سه که پیشتر در همین مطلب به آن‌ها اشاره کردیم.

مشخص کردن تعداد پایه و روکش مورد نیاز برای ایمپلنت دندان جلو

بعد از انتخاب تکنیک ایمپلنت دندان موردنظر نوبت آن است تا دندانپزشک تعداد پایه و روکش مورد نیاز برای بیمار را تعیین کند. به معنای دیگر با تعیین این مشخصات، دندانپزشک میزان استحکام و البته هزینه‌ نهایی کاشت دندان را مشخص می‌کند.

تعداد پایه های مورد نیاز به عوامل زیادی وابسته است و هر کدام توضیح خاص خودش را دارد اما اگر به صورت لیست بخواهیم نام ببریم به صورت کلی شامل عوامل زیر می شود:

  • قوس فک
  • قطر استخوان فک
  • ارتفاع استخوان فک
  • کیفیت و تراکم استخوان فک
  • حالت قرار گیری فک ها روی هم
  • عادات جویدن بیمار
  • شرایط دندان خلفی
  • فاکتور های زیبایی
  • شرایط لثه

کاشت ایمپلنت

در طول اولین جراحی، دندانپزشک برشی در بافت لثه شما ایجاد و از این طریق سوراخی را در استخوان فک شما که در آن ایمپلنت قرار می‌گیرد، ایجاد می‌کند. سپس ایمپلنت در جای خود پیچ و بافت لثه بسته می‌شود.

بهبود و استئواینتگراسیون

طی چند ماه آینده، پیچ تیتانیومی ایمپلنت با بافت استخوانی اطراف در فرآیندی به نام استئواینتگراسیون (Osseointegration) ترکیب می‌شود. در این مدت، باید از وارد کردن فشار به ایمپلنت خودداری و از دستورالعمل‌های دندانپزشک خود برای مراقبت پیروی کنید. البته لازم به ذکر است در تکنیک ایمپلنت دندان جلو به روش فوری، این مرحله وجود نداشته و ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان و در یک جلسه تکمیل می‌شود.

 قرار دادن اباتمنت

پس از تکمیل استئواینتگراسیون یا بهبودی بعد از قرار دادن پیچ داخل استخوان فک، یک رابط کوچک به نام اباتمنت به ایمپلنت متصل می‌شود. این اباتمنت به عنوان پایه‌ای برای تاج دندان عمل کرده و در بالای ایمپلنت قرار می‌گیرد.

قرار دادن تاج

در نهایت یک تاج دندانی که به صورت سفارشی ساخته شده به اباتمنت متصل می‌شود و ترمیم دندان از دست رفته شما را تکمیل می‌کند.

ایمپنلت تیتانیوم یا زیرکونیا در ایمپلنت دندان جلو

مزایا و معایب کاشت ایمپلنت دندان جلو

برای شناخت هرچه بیشتر تکنیک ایمپلنت دندان جلو کافیست نگاهی به مزایا و معایب آن بیندازیم.

مزایا یا فوائد

مزایای کاشت ایمپلنت دندان جلو عبارتند از:

  • بهبود ظاهر دندان و لبخند: ایمپلنت دندانی شبیه دندان‌های طبیعی هستند و می‌توانند ظاهر لبخند شما را بهبود بخشند.
  • بهبود گفتار: از دست دادن دندان‌های جلویی می‌تواند بر توانایی شما برای صحبت واضح تأثیر بگذارد. کاشت دندان جلو به خصوص کاشت دندان جلو فک بالا می‌توانند به بهبود گفتار کمک کنند.
  • بهبود توانایی جویدن: ایمپلنت‌های دندانی پایه ای قوی و پایدار برای دندان‌های جایگزین ایجاد کرده و به شما این امکان را می‌دهند تا راحت بجوید و غذا بخورید.
  • ماندگاری طولانی: با مراقبت مناسب، ایمپلنت دندان‌های جلو می‌توانند مادام العمر دوام بیاورند و در درازمدت به یک راه حل مقرون به صرفه تبدیل شوند.

معایب یا مشکلات

معایب کاشت و ایمپلنت دندان جلو عبارتند از:

  • هزینه: ایمپلنت دندان می‌تواند گران باشد، به خصوص اگر تعداد دندان‌ها زیاد باشد.
  • جراحی پرتهاجم: جراحی ایمپلنت دندان جلو گاهی نیاز به برش روی لثه دارد و می‌تواند شامل دوره نقاهت طولانی باشد.
  • عوارض احتمالی: مانند هر روش روش دندانپزشکی دیگری، در ایمپلنت دندان جلو نیز خطر عوارضی مانند عفونت، آسیب عصبی یا شکست ایمپلنت وجود دارد.
  • فرآیند زمان بر: فرآیند کاشت دندان جلو بسته به نوع روش انتخابی دندانپزشک، می‌تواند چندین ماه طول بکشد، زیرا شامل چندین قرار ملاقات و زمان بهبودی بین مراحل است.
پیوند استخوان در ایمپلنت

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان جلو، نکات بعد از کاشت ایمپلنت دندان جلو

پس از کاشت و ایمپلنت دندان جلو، مراقبت مناسب و رعایت دستورالعمل‌های دندانپزشک، برای اطمینان از طول عمر آن بسیار مهم است. در اینجا چند نکته برای مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان جلوی شما آورده شده است.

۱. بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید: دندان‌های خود را دو بار در روز مسواک بزنید و روزانه از نخ دندان استفاده کنید تا از تجمع پلاک جلوگیری کرده و ایمپلنت خود را تمیز نگه دارید.

۲. از مصرف غذاهای سفت یا چسبنده اجتناب کنید: جویدن غذاهای سفت یا چسبنده می‌تواند به ایمپلنت شما آسیب برساند یا باعث شل شدن آن شود.

۳. به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید: معاینات و تمیز کردن منظم دندان‌ها می‌تواند به تشخیص هر گونه مشکل در ایمپلنت شما در مراحل اولیه کمک کند.

۴. از محافظ دهان استفاده کنید: اگر در ورزش های رزمی شرکت می‌کنید، از محافظ دهانی استفاده کنید تا ایمپلنت خود را از آسیب و ضربه محافظت کنید.

۵. ترک دخانیات: سیگار کشیدن می‌تواند خطر شکست ایمپلنت را افزایش دهد، بنابراین ترک سیگار می‌تواند به بهبود طول عمر ایمپلنت شما کمک کند.

۶. دستورالعمل‌های بعد از ایمپلنت دندان جلو فک بالا و فک پایین را دنبال کنید: پس از جراحی ایمپلنت، دستورالعمل‌های دندانپزشک خود را برای مراقبت و بهبودی دنبال کنید تا از بهبودی مناسب و کاهش خطر بروز عوارض اطمینان حاصل کنید.

نمونه کارها و عکس های قبل و بعد ایمپلنت دندان جلو در کلینیک سریتا

کلینیک دندانپزشکی سریتا سالهاست که خدمات مختلف دندانپزشکی را به بیماران عزیز ارائه می‌دهد و در تمام این سالها موفقیت تنها نتیجه‌ای بوده که به دست آورده است. تیم متخصص و حرفه‌ای سریتا انواع خدمات و روش‌های کاشت دندان جلو ایمپلنت دندان را ارائه داده و تاکنون هزاران لبخند زیبا به مراجعین خود هدیه داده است. تصاویر قبل و بعد از ایمپلنت دندان جلو، گواهی است از موفقیت دندانپزشکان سریتا:

نمونه کار ایمپلنت دندان جلو، قبل و بعد ایمپلنت دندان جلو
نمونه کار ایمپلنت دندان جلو، قبل و بعد ایمپلنت دندان جلو
نمونه کار ایمپلنت دندان جلو، قبل و بعد ایمپلنت دندان جلو
ایمپلنت دندان اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت نامه کتبی + مشاوره رایگان


روش‌های دیگر کاشت دندان جلو

تا به اینجا با یکی از محبوب‌ترین و کارآمدترین روش‌های کاشت دندان جلو یعنی ایمپلنت آشنا شدیم. اما علاوه بر ایمپلنت روش‌های دیگری هم برای کاشت دندان جلو فک بالا و کاشت دندان جلو فک پایین وجود دارد به نام بریج یا پل و پروتزهای متحرک که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بریج یا پل

بریج یا پل یک روش ترمیمی برای درمان دندان‌های از دست رفته است. در این تکنیک دندان‌های مجاور به اندازه‌ای تراشیده می‌شوند که پروتز در جای خالی دندان به راحتی قرار بگیرد. در واقع وظیفه بریج یا پل اتصال دندان مصنوعی به دندان‌های مجاور و افزایش استحکام آن است.

پروتز های متحرک

همانطور که از نامش مشخص است، پروتز متحرک را می‌توان به راحتی از دهان خارج کرد. از پروتزهای متحرک یا همان پارسیل به عنوان جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته و پوشاندن سطح لثه استفاده می‌شود. در واقع این پروتزها رقیبی بسیار مقرون به صرفه برای ایمپلنت دندان جلو هستند با این تفاوت که ثابت نیستند و می‌توان آن‌ها را جابجا کرد.

تفاوت ایمپلنت و بریج

مقایسه ایمپلنت، بریج و پروتز متحرک دندان جلو

با نگاهی به جدول زیر می‌توانید مقایسه خوبی بین ایمپلنت، بریج و پروتز متحرک دندان جلو انجام دهید.

میزان ماندگاریهزینهمیزان راحتیاستحکام
ایمپلنت دندان جلوبالابالابالابالا
بریج دندان جلوکممقرون به صرفهمتوسطمتوسط
پروتز متحرک دندان جلومتوسطمقرون به صرفهکمکم

مزایا و معایب بریج و دندان مصنوعی متحرک برای دندان جلو

هرکدام از این روش‌های دندانپزشکی مزایا و معایب مخصوص به خود دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مزایای بریج یا پل برای دندان جلو

  • سهولت اجرا و نصب
  • عوارض جانبی کم
  • عدم وابستگی به میزان تراکم استخوانی
  • هزینه مقرون به صرفه

معایب بریج یا پل برای دندان جلو

  • تحلیل و ضعف استخوان فک
  • آسیب به دندان‌های اطراف
  • میزان ماندگاری کم 

مزایای پروتز های متحرک برای دندان جلو

  • بهبود گفتار 
  • نگهداری آسان
  • کاهش تحلیل استخوان فک
  • افزایش کیفیت زندگی بیمار

معایب پروتز های متحرک برای دندان جلو

  • احساس وجود جسم خارجی در دهان
  • ایجاد مشکل در صحبت و احساس چشایی 
  • ایجاد عفونت های سطحی 
  • تغییر فرم لثه در دراز مدت
لبخند زیبا با ایمپلنت

در آخر

نقش دندان‌های جلو در زیبایی لبخند و چهره ما غیرقابل انکار است. ممکن است به هر دلیلی دندان‌های جلوی خود را از دست بدهیم یا از نقص ظاهری یا عدم سلامت آن‌ها رنج ببریم. با این وجود با انتخاب بهترین روش برای ایمپلنت دندان جلو می‌توان دندان‌های زیبا و سالم و در نهایت خط لبخند جذاب و چهره خندانی داشته باشیم. در این مطلب به طور کامل و جامع در مورد روش‌های متنوع کاشت دندان جلو، مزایا و معایب و نحوه انجام آن‌ها صحبت کردیم. اگر شما نیز نیاز به ترمیم یا جایگزینی دندان‌های جلوی خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.


سوالات متداول درباره ایمپلنت دندان جلو

چه زمانی ایمپلنت دندان جلو ضروری است؟

ایمپلنت دندان جلو زمانی ضروری است که شما دندان‌های از دست رفته دارید، اما نمی‌توانید یا نمی‌خواهید پروتز، بریج یا روشهای دیگر کاشت دندان جلو را انتخاب کنید. 

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد؟

این جراحی معمولاً برای هر دندان حدود ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. البته پس از تکمیل این مرحله نیاز است بیمار ۲ الی ۶ ماه صبر کند تا پروتز نهایی نصب شود.

در ایمپلنت دندان جلو از پایه های تیتانیوم استفاده کنیم یا زیرکونیا؟

با توجه به جنس سرامیکی زیرکونیا و ساختار و ظاهر طبیعی و مشابه دندان‌های طبیعی که دارد، استفاده از پایه‌هایی که از زیرکونیا هستند بیشتر توصیه می‌شود.

آیا ایمپلنت دندان جلو درد دارد؟

مثل هر روش دندانپزشکی دیگری، ایمپلنت دندان جلو نیز با کمی درد و ناراحتی موقتی همراه است. البته در برخی روش‌های خاص مانند ایمپلنت دندان جلو پانچ، نیازی به برش لثه وجود ندارد و به همین دلیل هم درد و ناراحتی بیمار بسیار کمتر از سایر روش‌ها است.

ایمپلنت بهتر است یا بریج؟

بدون شک ایمپلنت دندان جلو بهتر از بریج است. میزان ماندگاری و دوام ایمپلنت دندان بسیار بیشتر از کاشت دندان جلو به روش بریج یا پل است. به علاوه در تکنیک بریج امکان آسیب و تاثیرات منفی روی دندان‌های مجاور وجود دارد که در ایمپلنت دندان بسیار بعید است.

بخیه‌ی جراحی چند روز بعد کشیده می‌شود؟

در صورتی که جراح یا دندانپزشک برای بخیه لثه از بخیه‌های غیر جذبی استفاده کرده باشد، ۷ تا ۱۰ روز بعد از جراحی ایمپلنت می‌توان این بخیه‌ها را کشید.

در صورت شل شدن ایمپلنت چکار کنیم؟

اگر پیچ ایمپلنت به هر دلیلی شل و لق شود، باید تحت نظر یک دندانپزشک متخصص و باتجربه ابتدا ایمپلنت برداشته شود. بعد از اینکه ایمپلنت از دهان بیمار خارج شد، بافت استخوان باید ترمیم شده و سپس دوباره ایمپلنت انجام شود.

آیا ایمپلنت دندان جلو طبیعی به نظر می‌رسد؟

برای داشتن یک ایمپلنت دندان جلو طبیعی، باید رنگ و اندازه ایمپلنت طبیعی و مشابه دندان‌های مجاور بیمار باشد. برای این امر لازم است به یک دندانپزشک ماهر و باتجربه مراجعه کرده و مناسب‌ترین روش کاشت دندان جلو را انجام دهید.

آیا می‌توان ایمپلنت دندان جلو را در یک روز انجام داد؟

بله. با انتخاب ایمپلنت دندان جلو به روش فوری یا یکروزه می‌توانید صفر تا صد ایمپلنت خود را در یک جلسه و بلافاصله بعد از کشیدن دندان اولیه انجام دهید.

بهترین سن برای ایمپلنت دندان چه سنی است؟

به طور کلی سن ۲۵ یا ۳۰ سالگی بهترین نتایج ایمپلنت دندان را از لحاظ زیبایی در دراز مدت برای برخی از بیماران ارائه می‌دهد. با این وجود، ضروری است که الگوهای رشد استخوان فک و رشد دندانی هر فرد قبل از اقدام به ایمپلنت و کاشت دندان در نظر گرفته شود.