تابه‌حال اسم کامپوزیت ژاپنی به گوشتان خورده است؟ چقدر درباره کامپوزیت توکویاما ژاپن و انواع مختلف آن شنیده‌اید؟ این ونیر کامپوزیت معروف یکی از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین محصولات کامپوزیت در بازار است که به‌جهت فناوری کروماتیک مورد استفاده در آن، طرفداران بسیار زیادی دارد. طیف رنگی این کامپوزیت به‌قدری وسیع و گسترده است که به‌راحتی می‌توان رنگی متناسب با دندان‌های طبیعی زیباجو انتخاب کرد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این کامپوزیت ژاپنی آشنا شویم.

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

رنگ کامپوزیت توکویاما

آیا کامپوزیت توکویاما خوبه؟

 کامپوزیت توکویاما ژاپن خوبه یا نه؟ این اولین سوالی است که مراجعان مطب‌های دندان‌پزشکی از پزشک می‌پرسند و مشتاق‌اند همه‌چیز را درباره این کامپوزیت ژاپنی بدانند. برند ژاپنی توکویاما (Tokuyama) نسل جدید کامپوزیت را با تکنولوژی ذرات نانو تولید کرده و آن را تحت نام کامپوزیت توکویاما ژاپن روانه بازار کرده است. این برند با ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاربردهای بی‌نظیر در محصولات خود توانسته به محبوبیت بالایی میان مشتاقان کامپوزیت دست پیدا کند و از آنجا که محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه روانه بازار می‌کند، طرفداران زیادی دارد.

این کامپوزیت طیف رنگی بسیار گسترده و وسیع دارد؛ به‌طوری که اگر فقط بخواهید یک یا دو دندان خراب و پوسیده را ترمیم کنید، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

تکنولوژی جالب اثر آفتاب‌پرست (Chameleon effect) که یک فناوری رنگی هوشمند است و در کامپوزیت توکویاما ژاپن به‌کار رفته، امکان مطابقت با نور را به‌خوبی فراهم می‌کند. به این معنی که به‌تناسب تغییر رنگ محیط، امکان تغییر رنگ کامپوزیت نیز وجود خواهد داشت.

انواع کامپوزیت توکویاما

انواع کامپوزیت توکویاما ژاپن

برند محبوب و خوش‌نام توکویاما، ۳ نوع کامپوزیت دندان خلفی، قدامی و از نوع آستریا را تولید و عرضه می‌کند. این کامپوزیت‌ها بسته به متریالی که در ساخت آنها به‌کار رفته تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و هرکدام برای کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ونیر کامپوزیت‌های قدامی مربوط به طرح لبخند و دندان‌های جلویی، ونیر کامپوزیت‌های خلفی برای دندان‌های آسیا و کامپوزیت‌های از نوع آستریا برای ترمیم عیب‌های ظاهری دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

کامپوزیت‌های قدامی ظرافت بیشتری دارند و ذرات نانوی آنها بیشتر است؛ در حالی که کامپوزیت‌های خلفی مستحکم‌ترند و در برابر فشار مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.

مزایای کامپوزیت توکویاما

مزایا کامپوزیت توکویاما

طرفداران کامپوزیت ونیر ژاپنی توکویاما دلایل زیادی برای دوست داشتن این برند محبوب دارند. در ادامه برخی از مزیت‌های این کامپوزیت را مرور می‌کنیم.

۱. کامپوزیت توکومایا در برابر ساییدگی مقاوم است.

حتی دندان‌های طبیعی در اثر جویدن مداوم در معرض سایش هستند. به همین دلیل اکثر کامپوزیت‌ها، حتی برندهایی که از استحکام خوبی برخوردارند، بعد از مدتی ترک می‌خورند یا ساییده می‌شوند. مقاومت کامپوزیت توکویاما در برابر ساییدگی مثال‌زدنی است. 

۲. کامپوزیت توکومایا به‌راحتی پولیش پذیر است.

چنانچه رنگ کامپوزیت به‌مرور زمان تغییر کند، به دلیل ویژگی پولیش‌پذیری عالی، می‌توان رنگ آن را تغییر داد تا مثل روز اول شوند.

۳. یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کامپوزیت‌هاست.

دوام و کیفیت خوب این محصول نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. به همین خاطر به‌عنوان یکی از برندهای مقرون‌به‌صرفه شهرت یافته است.

۴. برند توکومایا از ماندگاری بالایی برخوردار است.

اگر می‌خواهید یک بار برای خرید کامپوزیت هزینه کنید و سال‌ها خیالتان بابت ماندگاری و دوام راحت باشد، برند توکومایا خیالتان را بابت شکستگی و ترک‌خوردگی‌های ناگهانی راحت می‌کند. با این حال دوام آن نسبت به انواع کامپوزیت‌های آلمانی، آمریکایی و سوئیسی کمتر است.

۵. طیف رنگ کامپوزیت توکومایا گسترده و متنوع است.

این برند ژاپنی هیچ سلیقه‌ای را ناامید نمی‌کند! طیف رنگ کامپوزیت توکومایا به‌قدری گسترده و وسیع است که به‌راحتی می‌توان گزینه‌ای متناسب با رنگ دندان‌های طبیعی مراجع یافت.

۶. کامپوزیت توکومایا ژاپن لک نمی‌شود و تغییر رنگ نمی‌دهد.

مقاومت این کامپوزیت در برابر لک‌شدن و تغییر رنگ مثال‌زدنی است. این کامپوزیت باکیفیت به‌مرور زمان رنگ خود را حفظ می‌کند و از این جهت بسیار پرطرفدار است.

۷. تغییرات دما به کامپوزیت توکومایا آسیب نمی‌زند.

این برند ژاپنی با استفاده از تکنولوژی‌های روز محصولات خود را طوری تولید می‌کند ک در اثر تغییرات دما دچار انقباض و انبساط نشود و حجم آنها تغییر قابل توجهی نکند.

۸. جلوه ظاهری آن مشابه دندان‌های طبیعی است.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آدم‌ها با کامپوزیت، ظاهر غیرطبیعی آن نسبت به دندان‌های دیگر است. در حالی که ونیر کامپوزیت توکومایا کاملا مشابه دندان‌های واقعی و طبیعی است و تفاوت آنها به‌سختی قابل تشخیص است. از سوی دیگر، سطح صاف و براق این کامپوزیت نسبت به محصولات دیگر زیبایی ظاهری بیشتری دارد.

۹. استفاده از آن بی‌نهایت ساده است.

و آخرین مزیتی که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم، استفاده ساده‌تر این ونیر کامپوزیت نسبت به برندهای دیگر است. نصب توکویاما کامپوزیت برای دندان‌پزشکان با تکنولوژی نور هالوژن و در کمتر از ۱۹ ثانیه اتفاق می‌افتد و استفاده از آن برای زیباجویان به‌مراتب ساده‌تر از نمونه‌های مشابه است.

پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

معایب کامپوزیت توکویاما

با وجود اینکه این نوع کامپوزیت دارای کیفیت قابل قبولی است، معایبی هم دارد که نباید آنها را نادیده گرفت. مثلا اینکه کامپوزیت‌ها به هر حال بعد از ۵ سال احتمال ضعیف شدن و جداشدن آنها از دندان‌ها وجود دارد. اگر چسب به‌کاررفته از کیفیت بالایی برخوردار نباشد یا پزشک برای چسباندن ونیر کامپوزیت‌ها وقت و حوصله چندان زیادی به‌ خرج نداده باشد، امکان جابه‌جایی و جداشدن آنها وجود دارد. مسئله مهمی مثل پوسیدگی دندان می‌تواند یکی از معایب کامپوزیت توکویاما باشد. به همین دلیل انتخاب یک مرکز درست و پزشکی حاذق که تجربه خوبی در این زمینه دارد، فوق‌العاده مهم است.

بهترین رنگ کامپوزیت توکویاما

بهترین رنگ کامپوزیت توکویاما

گفتیم که یکی از ویژگی‌های ایده‌آل برند ژاپنی توکویاما ارائه طیف رنگی گسترده است تا زیباجویان با هر رنگ دندان، بتوانند نزدیک‌ترین گزینه را به دندان‌های طبیعی خود پیدا کنند. پزشک متخصص برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت توکویاما از راهنمای رنگ ویتا استفاده می‌کند که یک سیستم رنگی معیار برای انتخاب مناسب‌ترین رنگ‌هاست. در این راهنما انواع رنگ‌های کامپوزیت توکویاما با سایه‌های مختلف A، B و غیره دیده می‌شود. مراجع حتی می‌تواند با مقایسه بهتر، سراغ سایه‌های سفیدکننده برود که در بخش بعدی درباره آنها توضیح می‌دهیم.

اما بهترین رنگ کامپوزیت ونیر توکویاما ژاپن کدام است؟ در جواب باید بگوییم که بهترین رنگ به موقعیت دندان مورد ترمیم و رنگ دندان‌های همجوار او بستگی دارد.

  • معمولا برای انجام دندان‌های قدامی از سایه‌های رنگ A استفاده می‌شود تا خط لبخند زیباجو، شفاف و روشن شود. به طور کلی سایه‌های رنگ A طیف قرمز مایل به قهوه‌ای دارند.
  • برای دندان‌های خلفی که کمتر دیده می‌شوند، سایه‌های رنگ B گزینه مناسب‌تری هستند. سایه‌های رنگ B طیف زرد متمایل به قرمز دارند.
  • از سایه‌های رنگ C در تکنیک‌های چند لایه استفاده می‌شود که شامل رنگ‌های طیف خاکستری است. 
  • سایه D کامپوزیت توکویاما طیف خاکستری مایل به قرمز را شامل می‌شود.
محبوب ترین رنگ کامپوزیت توکویاما

به‌طور کلی این کامپوزیت در رنگ‌ها و سایه‌های زیر یافت می‌شوند:

  • کامپوزیت توکویاما A1
  • کامپوزیت توکویاما A2
  • کامپوزیت توکویاما A3
  • کامپوزیت توکویاما A3.5
  • کامپوزیت توکویاما A4
  • کامپوزیت توکویاما A5
  • کامپوزیت توکویاما B1
  • کامپوزیت توکویاما B2
  • کامپوزیت توکویاما B3
  • کامپوزیت توکویاما B4
  • کامپوزیت توکویاما C1
  • کامپوزیت توکویاما C2
  • کامپوزیت توکویاما C3
  • کامپوزیت توکویاما OA1
  • کامپوزیت توکویاما OA2
  • کامپوزیت توکویاما OA3
  • کامپوزیت توکویاما OPA2
  • کامپوزیت توکویاما WE
  • کامپوزیت توکویاما BW
  • کامپوزیت توکویاما SW
  • کامپوزیت توکویاما CE
روشن ترین رنگ کامپوزیت توکویاما

سفیدترین رنگ کامپوزیت توکویاما

هدف بسیاری از زیباجویان تغییر رنگ دندان‌ها به سفید‌ترین درجه ممکن است. برای این دسته از افراد، ونیر کامپوزیت توکویاما سایه رنگی A1 را تولید کرده که در میان طیف‌های رنگی آن، روشن‌ترین رنگ قرمز متمایل به قهوه‌ای محسوب می‌شود. این برند در کنار سایه‌های رنگی، سایه‌های سفیدکننده هم دارد که برای زیباجویان سفید و یخچالی پسند فوق‌العاده مناسب است. همچنین کامپوزیت توکویاما رنگ bw یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های این برند کامپوزیت دندان ژاپنی است.

مواد سازنده کامپوزیت ژاپنی توکویاما

اما ببینیم مواد کامپوزیت ژاپنی توکویاما چیست که تا این اندازه در میان زیباجویان پرطرفدار است؟!

این کامپوزیت باکیفیت و جدید از تکنولوژی ذرات نانو استفاده می‌کند؛ یعنی حاصل تجمع مقدار زیادی ذرات نانو است و امکان اصلاح خط لبخند را به زیباترین شکل ممکن فراهم می‌کند. از طرفی با توجه به وجود رزین در ساختار تشکیل‌دهنده آن، به مرور زمان در برابر فشار ناشی از جویدن خورده و ساییده نخواهد شد. این ونیز کامپوزیت ژاپنی نیازی به رنگدانه‌ها و رنگ‌های طبیعی یا مصنوعی ندارد و سایه‌هایی زیبایی که دارد، هر سلیقه و انتظاری را برآورده می‌کند.

در ساختار کامپوزیت توکویاما ژاپنی از فیلرهای کره‌ای شکل ۲۶۰ میلی‌متری با طیف رنگی قرمز به زرد استفاده شده تا نور و اجزای آن را به خوبی از خود عبور دهد.

کیفیت کامپوزیت توکویاما

کیفیت و ماندگاری کامپوزیت توکویاما

محصولات ونیر برند ژاپنی توکویاما در مقایسه با برندهای مشابه بازار از استحکام و ماندگاری قابل قبولی برخوردارند و این استحکام یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این برند است. ویژگی‌های دیگری مثل پولیش‌پذیری و ماندگاری خوب، از دیگر دلایل محبوبیت این برند محسوب می‌شوند. دقت کنید که ماندگاری و دوام ونیر کامپوزیت در کنار کیفیت ساختاری، به عوامل دیگری مثل مراقبت بعد از ترمیم زیباجو بستگی دارد. همین ماندگاری عالی سبب شده تا برای آن‌دسته از مراجعانی که سفید ماندن طولانی‌مدت می‌خواهند، گزینه بهتر و ایده‌آل‌تری باشد. 

قیمت کامپوزیت توکویاما

عوامل مختلفی بر قیمت کامپوزیت توکویاما تاثیر می‌گذارند. از جمله حجم کار، تعداد دندان‌ها، آسیب مورد ترمیم، تخصص و مهارت پزشک، طیف رنگ انتخابی، لوکیشن کلینیک و … همگی نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت کامپوزیت توکویاما دارند. برای اطلاع از قیمت دقیق این محصول از این صفحه بازدید کنید.

نمونه کار کامپوزیت توکویاما

با توجه به اینکه کیفیت نصب این کامپوزیت (و هر نوع کامپوزیت دیگر!) روی دندان‌های زیباجو تاثیر فراوانی بر زیبایی کلی و ماندگاری کامپوزیت دارد، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم نهایی،‌ عکس کامپوزیت ژاپنی و نمونه‌کارهای کلینیک موردنظر را مشاهده کنید و با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید.  

کلبنبک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا کلیک کنید.

حرف آخر

کامپوزیت یکی از بهترین روش‌های ممکن برای رفع شکستگی‌ها، عیوب دندان‌ها، بی‌نظمی دندان‌ها و سایر اختلالات مربوط به دهان و دندان است که جلوه زیبا و درخشانی به دندان‌ها می‌دهد و لبخند زیبایی به افراد می‌بخشد. در حال حاضر یکی از بهترین کامپوزیت‌های موجود در بازار، کامپوزیت توکویاما ژاپنی است که به دلیل مقاومت عالی، درخشندگی بی‌نظیر و فناوری‌های به‌کاررفته در آن، یکی از محبوب‌ترین محصولات کامپوزیت موجود در بازار است. امیدواریم در این مقاله به تمام سوالات شما عزیزان پیرامون این کامپوزیت پاسخ داده باشیم.

چنانچه تجربه استفاده از این کامپوزیت را دارید یا چیزهای بیشتری درباره آن می‌دانید، خواهشمندیم نظرات‌تان را با ما و همراهان ما در میان بگذارید.