دو راهی که شما را به زیبایی بیشتر لبخندتان نزدیک می‌کند، لمینت لب شیشه ای و کامپوزیت لبه شیشه ای است. این دو روش زیبایی دندانپزشکی با زیباتر و طبیعی تر جلوه دادن دندان ها و همچنین استحکام بالا، به شدت بین بیماران و به خصوص سلبریتی ها محبوبیت پیدا کرده است. 

در این دو تکنیک عمدتاً از مواد سرامیکی یا پرسلین استفاده می شود و با ایجاد یک روکش نازک و همرنگ با دندان طبیعی بیمار، باعث جلوه و درخشش هر چه بیشتر دندان ها می شوند. به دلیل محبوبیت گسترده این دو روش دندانپزشکی زیبایی و استقبال بی نظیر بیماران از این تکنیک ها، در این مطلب قصد داریم  به سراغ معرفی لمینت  شیشه ای و کامپوزیت شیشه ای برویم و با بررسی مزایا و معایب هرکدام، به مقایسه هر دو بپردازیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کلینیک تخصصی کامپوزیت و لمینت

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید.

نمونه کامپوزیت لب شیشه ای

لمینت لب شیشه ای و کامپوزیت لب شیشه ای

افراد زیادی برای زیباتر شدن لبخند و دندان‌های خود به دندانپزشکی مراجعه و معمولاً یکی از دو روش لمینت یا کامپوزیت دندان را انتخاب می کنند. در سال های اخیر اما تکنیکی به نام لبه شیشه ای یا لبه شفاف وارد دنیای دندانپزشکی شده که از آن در هر دو روش لمینت و کامپوزیت استفاده می شود. این دو تکنیک جدید که با موج بی نظیری از استقبال عموم جامعه و به خصوص سلبریتی ها روبرو شد، لمینت لب شیشه ای و کامپوزیت لبه شیشه ای نام دارد.

شاید از نام این دو تکنیک زیبایی قابل حدس باشد، اما منظور از لبه شیشه ای در این دو روش زیبایی، جلوه درخشانی است که به دندان های بیمار می دهد. بد نیست به دندان های طبیعی خود در آینه نگاهی بیندازید و به لبه های دندان خود دقت کنید. همانطور که مشاهده می کنید دندان های شما در هر قسمتی رنگ متفاوت و تناژ مختلفی دارد و لبه های دندان ها نیز حالت شفاف و شیشه مانندی دارد.

بنابراین وقتی از لمینت شیشه ای و کامپوزیت شیشه ای صحبت می کنیم، منظورمان رسیدن به این رنگ طبیعی، شفاف و درخشان است! پس با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به صورت دقیق و جامع در مورد هر دو تکنیک لمینت و کامپوزیت لبه شفاف و شیشه ای صحبت کرده و با مزایا و معایب هر کدام بیشتر آشنا شویم.

لمینت لب شیشه ای , لمینت شفاف


لمینت لب شیشه ای

این روش زیبایی را عمدتاً با نام لمینت لب شیشه ای، لمینت شیشه ای یا لمینت لبه شفاف می شناسند؛ به این علت که رنگ نهایی دندان ها، رنگی طبیعی و شفاف به خود گرفته و درخشان تر و البته زیباتر می شود، به همین دلیل هم به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

لمینت دندان با لبه شفاف با استفاده از روکشی بسیار نازک و اصطلاحاً پوست پیازی و البته با رنگ طبیعی دندان های بیمار انجام می شود و نتیجه ای طبیعی، درخشان، شفاف و فوق العاده زیبا ارائه می دهد. اما زیبایی تنها نتیجه لمینت لب شیشه ای نیست و از این روکش ها برای اصلاح دندان های آسیب دیده، نواقص و معایب ظاهری دندان‌ بیمار نیز استفاده می شود. به علاوه می توان از این روکش‌های شفاف برای پر کردن فاصله بین دندان ها، اصلاح دندان های لب پریده، ساییده شده، تراز دندان های بالا و پایین یا همپوشانی دندان های کج و نازیبا نیز بهره برد. برای آشنایی بیشتر با این لمینت شیشه ای بهتر است مزایا و معایب آن را نیز بررسی کنیم.

مزایای لمینت لب شیشه ای

مزایای لمینت لب شیشه ای

از جمله مزایای بی نظیر لمینت لبه شیشه ای که آن را تا این اندازه محبوب کرده، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیمار در طی پروسه لمینت لبه شفاف احساس درد و ناراحتی بسیار کمی دارد.
  • به دلیل استفاده از رنگ طبیعی دندان های فرد و شفافیت ظاهری آن، به ندرت دچار تغییر رنگ و زردی می شود.
  • این تکنیک کم تهاجمی است و سطح دندان در این پروسه به صورت خیلی ملایم و کم تراش می خورد.
  • لمینت لب شیشه ای جزو لمینت هایی با طول عمر بالا و ماندگاری و دوام زیاد است.
  • این نوع لمینت تنها در یک جلسه درمان کامل شده و بیمار به سرعت به نتایج دلخواه خود می رسد.
  • مواد به کار رفته در این روکش ها عمدتاً از جنس سرامیک است و در واقع همین مواد سرامیکی نیز باعث شفافیت و عبور نور از روکش لمینت لب شیشه ای شده و ظاهری طبیعی و درخشان به آن می دهد.
معایب لمینت لب شیشه ای

معایب لمینت لب شیشه ای

برای درک بهتر لمینت لبه شفاف، بد نیست معایب آن را هم در نظر بگیریم. برخی از مهم ترین معایب این روش عبارتند از:

  • یکی از نکاتی که قبل از انجام لمینت لب شیشه ای باید در نظر بگیرید، دائمی بودن این روش است. به معنای دیگر پس از انجام لمینت امکان برداشتن روکش وجود ندارد.
  • با وجود اینکه نسل جدید لمینت لبه شفاف استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد و احتمال پریدگی و شکستگی در آن حداقلی است؛ اما با این حال در صورت این اتفاق بیمار بالاجبار باید لمینت خود را تعویض کند.
نمونه لمینت لب شیشه ای

نمونه کار لمینت لب شیشه ای

لمینت لب شیشه ای یکی از جدیدترین تکنیک ها برای زیبایی لبخند و دندان شماست. به لطف این تکنیک زیبایی، روکش دندان شما کاملاً مطابق با رنگ طبیعی دندان ها، شفاف و درخشان ساخته شده و روی دندان های شما قرار می گیرند. برخی از نمونه کارهای لمینت شیشه ای یا لب شیشه ای مرکز دندانپزشکی سریتا به شرح زیر هستند:

کامپوزیت لب شیشه ای

کامپوزیت لب شیشه ای

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم از تکنیک لب شیشه ای در انجام کامپوزیت نیز استفاده می شود. از کامپوزیت لب شیشه ای برای یکدست کردن رنگ دندان ها و در نتیجه اصلاح طرح لبخند بهره می برند. در این تکنیک دندانپزشک مراحلی مشابه با کامپوزیت به روش لیرینگ را انجام داده و در نهایت دندان هایی زیباتر و با رنگ طبیعی به بیمار هدیه می دهد. 

جالب است بدانید که در کامپوزیت به روش لیرینگ یا لایه بندی دندانپزشک مواد کامپوزیت را به روش لایه لایه روی دندان بیمار قرار می دهد تا دندان های بیمار علاوه بر بازسازی و ترمیم، رنگی طبیعی و کاملاً مشابه با سایر دندان های اطراف داشته باشد.
در کامپوزیت شیشه ای، دندانپزشک علاوه بر مراحل کامپوزیت لیرینگ، در لبه های بیمار از تکنیک لب شیشه ای یا شفاف استفاده می کند. به معنای دیگر لایه شفاف و شیشه ای رزین و بی رنگ را در لبه دندان های بیمار قرار داده و بدین ترتیب باعث می شود تا رنگ دندان طبیعی، شفاف و درخشان تر شود. برای شناخت هرچه بیشتر این تکنیک به بررسی مزایا و معایب کامپوزیت لبه شفاف یا لبه شیشه ای خواهیم پرداخت.

مزایای کامپوزیت لب شیشه ای

مزایای کامپوزیت لبه شیشه ای

مزایای این روش زیبایی عبارتند از:

  • از مهم ترین مزایای کامپوزیت لبه شیشه ای می توان به جلوه و رنگ طبیعی، درخشان و شفاف آن اشاره کرد. در حقیقت با استفاده از این تکنیک لبه دندان های کامپوزیت شده درست همانند دندان های طبیعی شفاف تر است و نور را از خود عبور می دهد.
  • این تکنیک درد و ناراحتی کمی برای بیمار دارد و به طور کلی جزو روش های کم تهاجمی محسوب می شود.
  • در کامپوزیت شیشه ای سطح دندان اغلب تراش داده نمی شود و اگر بر حسب تشخیص دندانپزشک نیازی به انجام تراش باشد، مقدار آن بسیار کم است.
  • از کامپوزیت شیشه ای می توان برای اصلاح و ترمیم دندان های لب پریده و شکسته و آسیب دیده استفاده کرد.
  • پروسه کامپوزیت به هیچ عنوان زمانبر نیست و فرد با یک جلسه صاحب لبخندی زیبا و درخشان می شود.
  • از مواد به کار رفته در کامپوزیت لب شیشه ای می توان به رزین، سرامیک و به طور کلی هر متریالی اشاره کرد که رنگ مناسبی داشته باشد و بتواند روی دندان بیمار ظاهری شفاف ایجاد کند.

معایب کامپوزیت لبه شیشه ای

برخی از مهم ترین معایب کامپوزیت لبه شیشه ای عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین معایب کامپوزیت لب شیشه ای موقتی بودن نتایج است. در واقع طول عمر و دوام کامپوزیت معمولاً بین ۲ تا ۵ سال است، البته لازم به ذکر است که طول عمر این تکنیک کاملاً به مراقبت های بعد از عمل و جنس و کیفیت روکش کامپوزیت بستگی دارد.
  • امکان تغییر رنگ در کامپوزیت لب شیشه ای وجود دارد.
  • در برخی بیماران باعث ایجاد حساسیت نسبت به گرما و سرما و درد می شود.
معایب کامپوزیت لب شیشه ای
نمونه کامپوزیت لب شیشه ای


نمونه کار کامپوزیت لب شیشه ای


کامپوزیت لب شیشه ای از جمله جدیدترین و محبوب ترین روش های زیبایی دندانپزشکی است. با کمک این تکنیک لبه دندان بیمار شفاف شده و نور را از خود عبور می دهد. این شفافیت باعث طبیعی تر شدن و در نهایت زیبایی هرچه بیشتر دندان های بیمار می شود. در ادامه با هم برخی از نمونه کارهای کامپوزیت لب شیشه ای در مرکز دندانپزشکی سریتا را مشاهده می کنیم:

لمینت لب شیشه ای بهتر است یا کامپوزیت لب شیشه ای؟

کدام بهتر است؟ لمینت لب شیشه ای یا کامپوزیت لب شیشه ای؟

حال که با هر دو تکنیک لمینت لب شیشه ای و کامپوزیت لب شیشه ای آشنا شدیم، شاید برایتان جای سوال باشد که کدام بهتر است؟ لمینت شیشه ای یا کامپوزیت شیشه ای؟! برای مقایسه لمینت لبه شیشه ای و کامپوزیت لبه شیشه ای باید به این نکته توجه کرد که هر دو روش لمینت لبه شفاف و کامپوزیت لبه شفاف برای بهبود شکل و ظاهر دندان های تغییر رنگ داده، آسیب دیده، شکسته، دارای نواقص و خرابی استفاده می شوند. اما بین این دو روش تفاوت هایی وجود دارد که با توجه به آن ها و شرایط دندان های بیمار، می توان در مورد انتخاب بین آن ها تصمیم مناسبی گرفت.

در لمینت لب شیشه ای، لایه ای نازک و پوست پیازی و عمدتاً از جنس سرامیک روی دندان های طبیعی قرار می گیرد. این لایه مانند یک پوشش شفاف است و به طور کامل نواقص و رنگ دندان ها را پوشش می دهد. لمینت های لبه شیشه ای معمولا بیشتر برای اصلاح دندان های کوچک و ناقص، شکل دهی ظریف به آن ها و ایجاد یک لبخند زیبا استفاده می شوند. همچنین در این روش سطح دندان به مقدار بسیار کم تراش داده می شود.

اما در کامپوزیت لبه شیشه ای، ماده ی رزینی، با رنگ طبیعی و قابل انعطاف روی سطح دندان ها قرار می گیرد. این روش نیاز به تراش سطح دندان ها ندارد و معمولا کمترین مقداری از دندان ها در این روش حذف می شود. به علاوه کامپوزیت شیشه ای معمولا بیشتر برای اصلاح دندان های بزرگتر و ترمیم های جزئی مانند صدمات کوچک، ترمیم و بازسازی دندان استفاده می شود. برای تشخیص روش مناسب برای شما، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید. او می تواند براساس شرایط شما و هدف ترمیم، بهترین گزینه را به شما معرفی کند.

پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

قیمت و شرایط پرداخت اقساط لمینت و کامپوزیت لب شیشه ای

قیمت و شرایط پرداخت اقساط لمینت و کامپوزیت لب شیشه ای

یکی از خدماتی که کلینیک دندانپزشکی سریتا به آن افتخار می کند، امکان پرداخت شناور هزینه های دندانپزشکی و پرداخت به شیوه اقساطی است. در واقع تیم حرفه ای سریتا تصمیم دارد با ارائه این خدمت به مردم عزیز ایران، درمان های دندانپزشکی را در دسترس تمامی اقشار جامعه قرار دهد. بنابراین پرداخت هزینه های لمینت و کامپوزیت لب شیشه ای نیز به روش اقساطی امکان پذیر است. 

در مورد قیمت لمینت لب شیشه ای و کامپوزیت لبه شیشه ای  باید به این نکته توجه کرد که عواملی مانند جنس و برند مواد استفاده شده، تعداد دندان ها، تخصص دندانپزشک و غیره در آن دخیل هستند. با این وجود هزینه لمینت از ۲ میلیون تا ۱۵ میلیون برای هر واحد قیمت گذاری شده است. شرایط پرداخت اقساط لمینت لب شیشه ای نیز شامل ارائه چک صیادی به تعداد اقساط پرداختی است و لازم به ذکر است که نیازی به ضامن نیست. در مورد کارمزد نیز باید به این نکته اشاره کرد که بیمار می تواند در صورت پرداخت هزینه لمینت در ۶ قسط ۶ ماهه، سود یا کارمزدی پرداخت نکند. 

از سوی دیگر قیمت کامپوزیت لب شیشه ای نیز بنابر جنس کامپوزیت، برند و کشور سازنده مواد به کار رفته، استحکام و ماندگاری و غیره تعیین می گردد و در کلینیک سریتا این قیمت برای هر واحد کامپوزیت از ۱ میلیون تا ۵ میلیون  تخمین زده می شود. مهم ترین نکته در مورد پرداخت اقساطی کامپوزیت لبه شیشه ای این است که کل هزینه را به صورت اقساط ۶ ماهه، ۱۲ ماهه، ۱۸ ماهه و ۲۴ ماهه پرداخت می کند. بیمار برای پرداخت اقساطی باید حداقل ۲ چک صیادی ارائه کند و تاریخ هر چک نیز باید ۵،۱۵ و یا ۲۵ هر ماه باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و نحوه پرداخت هزینه لمینت و کامپوزیت لبه شیشه ای می توانید با مشاورین سریتا تماس گرفته و راهنمایی های لازم را کسب کنید.

کامپوزیت لب شیشه ای
کلینیک تخصصی لمینت و کامپوزیت

دریافت مشاوره تخصصی و رایگان تنها با یک کلیک ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

در آخر

 در این مطلب دو روش پرطرفدار و محبوب برای داشتن لبخندی زیبا و دندان هایی شفاف و طبیعی را معرفی کردیم. این دو تکنیک را با نام لمینت لب شیشه ای و کامپوزیت لبه شیشه ای می شناسند. در واقع در این دو روش دندانپزشک با استفاده از مواد درجه یک و با کیفیت، روکشی بسیار ظریف و نازک و همرنگ با دندان های طبیعی بیمار ایجاد کرده و از این طریق دندان های بیمار را طبیعی و زیباتر می سازد. اگر به هر کدام از این دو تکنیک زیبایی یعنی لمینت شیشه ای و کامپوزیت شیشه ای علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.