دندانپزشکان ماهر لوازم کار خود را از بهترین برندها تهیه می‌کنند. کشور انگلیس یکی از پیشروهای این صنعت است و برند معروفی برای تولید کامپوزیت دارد. کامپوزیت سولافیل محصولی انگلیسی است که برای پر کردن حفره‌ها، ترمیم دندان‌های ترک خورده یا شکسته و ساخت روکش استفاده می‌شود. اکثر محصولات این شرکت از نوع کامپوزیت هیبریدی است، به این معنی که از پرکننده‌های کوچک (میکرو) و بزرگ (ماکرو) تشکیل شده است. همین امر باعث استحکام و دوام این نوع کامپوزیت می‌شود. در کنار این موارد، کامپوزیت سولافیل ویژگی‌های دیگری هم دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این کامپوزیت دندان انگلیسی بپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید. 

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

سولافیل، بهترین برند کامپوزیت انگلیسی

سولافیل، بهترین برند کامپوزیت دندان انگلیسی

کامپوزیت انگلیسی Solafil توسط Trent Dent Products Ltd تولید می‌شود. این شرکت خصوصی در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد. این شرکت از تولیدکنندگان پیشرو در ساخت مواد دندانی از جمله کامپوزیت‌ها، عوامل باندینگ و سمان است. ترنت دنت دارای یک مرکز تولیدی پیشرفته در لندن انگلستان است. این مرکز دارای گواهینامه ISO 13485:2016 است. یعنی محصولات آن دارای بالاترین استانداردهای کیفیت و ایمنی هستند.

کامپوزیت سولافیل با استفاده از ترکیب اختصاصی از مواد ساخته شده است که به آن استحکام، دوام و زیبایی خاصی می‌بخشد. این کامپوزیت با نور سفت و محکم می‌شود. کامپوزیت دندان انگلیسی سولافیل یک انتخاب محبوب برای ترمیم دندان در میان دندانپزشکان است. 

مزایای کامپوزیت سولافیل

مزایای کامپوزیت سولافیل

کامپوزیت دندان انگلیسی سولافیل مزایای دارد که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم.

  • استحکام و دوام: سولافیل کامپوزیتی قوی و بادوام است که می‌تواند در برابر نیروهایی مانند جویدن و گاز گرفتن مقاومت کند. این ویژگی باعث می‌شود که سولافیل برای ترمیم دندان‌های خلفی، جایی که بیشترین فشار به آنها وارد می‌شود، انتخاب خوبی باشد.
  • زیبایی: این برند طیف رنگی گسترده‌ای دارد، بنابراین انتخاب خوبی برای ترمیم دندان‌های قدامی است، یعنی جایی که ظاهر مهم و تأثیرگذار است.
  • سهولت استفاده: استفاده و دستکاری سولافیل آسان است و دندانپزشکان با هر میزان تجربه‌ای می‌توانند با آن کار کنند.
  • ماندگاری بالا: میزان ماندگاری این کامپوزیت بسیار زیاد است. علت این امر هم مقاومت بالای آن در برابر فشار است.
پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

معایب کامپوزیت سولافیل

معایب کامپوزیت دندان انگلیسی سولافیل

در کنار مزایای ذکر شده، معایب کمی هم وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • هزینه: سولافیل نسبت به برخی دیگر از برندهای کامپوزیت گران‌تر است.
  • قدرت پایین‌تر نسبت به برخی دیگر از انواع کامپوزیت دندان: درست است که سولافیل کامپوزیتی باکیفیت است؛ اما نسبت به برخی از انواع کامپوزیت‌های دندان مانند زیرکونیا یا پرسلن ضعیف‌تر است. هر چند با مراقبت از آنها هیچ مشکلی پیش نمی‌آید؛ اما بهتر است برای بخش‌های پر استرس استفاده نشود. 
انواع محصولات سولافیل

انواع محصولات سولافیل

کامپوزیت‌های سولافیل انواع مختلفی دارند. در این بخش بهترین آنها را معرفی می‌کنیم.

* Solafil M90: این محصول نوعی کامپوزیت میکرو هیبرید است که برای ترمیم‌های قدامی و خلفی مناسب است. Solafil M90 در رنگ‌های مختلف و طبیعی موجود است.

* Solafil ONE: این محصول هم از نوع کامپوزیت میکرو هیبریدی است که برای تطبیق سایه ساده طراحی شده است. همچنین برای ترمیم‌های قدامی و خلفی مناسب است.

* Solafil Flow: این کامپوزیت از نوع Flowable است که همین امر آن را به محصولی با نتیجه نهایی زیبا تبدیل می‌کند. همچنین برای پر کردن شکاف‌ها و نواقص کوچک استفاده می‌شود.

* Solafil Bulk Fill: این محصول نوعی کامپوزیت پرکننده حجیم است که می‌توان از آن برای ترمیم نواحی وسیعی از دندان در یک جلسه استفاده کرد. این محصول در رنگ‌های محدودی موجود است.

کاربردهای کامپوزیت سولافیل

کاربردهای کامپوزیت سولافیل

کاربردهای کامپوزیت دندان سولافیل عبارت‌اند از:

* پر کردن حفره‌ها

* ترمیم دندان‌های شکسته یا ترک خورده

* ساخت روکش

* ساخت اینله و آنله

* پر کردن نواحی خالی شده یا از دست رفته بزرگ

کامپوزیت سولافیل

کامپوزیت دندان سولافیل ماده‌ای همه کاره است که می‌توان از آن برای انواع ترمیم‌های دندان استفاده کرد. قوی، بادوام و از نظر زیبایی نیز بهترین است. در ادامه به موارد دیگری اشاره می‌کنیم که باید در مورد کاربردهای کامپوزیت Solafil در نظر داشته باشید:

* انتخاب محصول مناسب برای ترمیم مهم است. به عنوان مثال، Solafil M90 انتخاب خوبی برای اکثر ترمیم‌ها است، اما Solafil ONE ممکن است انتخاب بهتری برای تطبیق سایه ساده باشد.

* کامپوزیت سولافیل باید توسط دندانپزشک یا تکنسین دندانپزشکی که در استفاده از این ماده مجرب است، استفاده شود.

* کامپوزیت سولافیل نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارد و نباید با اجرای کامپوزیت، نگهداری منظم از دندان‌ها را کنار بگذارید و رها کنید. همچنان باید روزانه حداقل دو بار مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید

سخن نهایی

در این مقاله کامپوزیت دندان انگلیسی را بررسی کردیم. بهترین برند کامپوزیت انگلیسی، سولافیل نام دارد که استفاده از آن در میان دندان‌پزشکان ایرانی نیز رایج است. این برند محصولات گوناگونی دارد. زیبایی، دوام، مقاومت و تنوع رنگی از جمله ویژگی‌های مثبت این کامپوزیت است.