کاشت ایمپلنت دندان بهترین روشی است که می‌توانید دندان‌های از دست رفته خود را جایگزین کنید. اما باید به این دقت کنید که ایمپلنت‌ها نیز تنوع گوناگونی دارند و توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند. برند ایمپلنت دندان می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کیفیت و قیمت آن داشته باشد. اگر در انتخاب ایمپلنت دقت نکنید ممکن است به لثه‌های شما آسیب برسد یا پس از چند سال دچار مشکل شوید.

شرکت‌های خارجی و ایرانی متعددی هستند که به ساخت ایمپلنت دندان مشغول هستند. ما در این مقاله به معرفی معتبرترین برندهای ایرانی و خارجی می‌پردازیم و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

بهترین مارک و برند ایمپلنت دندان خارجی

بهترین برند ایمپلنت خارجی

کشورهای متعددی به ساخت ایمپلنت اقدام کرده‌اند که محصولات بعضی از آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و توانسته‌اند بازار قابل توجهی در جهان پیدا کنند. مشخصات بعضی از بهترین برندهای خارجی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نام برندکشورحدود قیمت (تومان)
اشترامنسوئیس۱۱ تا ۱۴ میلیون
SICسوئیس۹،۵۰۰،۰۰۰
نوبل بیوکرآمریکا۱۰ تا ۱۲ میلیون
زیمر بیومتآمریکا۱۲ تا ۱۴ میلیون
بایو هورایزونزآمریکا۹ تا ۱۱ میلیون
مگاژنکره جنوبی۹،۰۰۰،۰۰۰
دنتیومکره جنوبی۵ تا ۹ میلیون
بیوتکفرانسه۵ تا ۷ میلیون
IDIفرانسه۵ تا ۷ میلیون
Begoآلمان۷ تا ۹ میلیون
مدنتیکاآلمان۷ تا ۹ میلیون
ایمپلنت سوئیسی

انواع ایمپلنت سوئیسی

سوییس از نظر اغلب دندانپزشکان دارای بهترین برندهای تولیدکننده ایمپلنت در جهان است. بعضی از برندهای معروف آن شامل موارد زیر است.

مارک ایمپلنت اشترامن (Straumann)

می‌توان گفت Straumann محبوب‌ترین برند ایمپلنت در سراسر جهان است. بسیاری از شرکت‌های کاشت ایمپلنت از کشورهای مختلف این برند را مثال می‌زنند و بر اساس الگوبرداری از اشترامن به فعالیت خود ادامه می‌دهند. Straumann یک شرکت سوئیسی است که به جای راه‌حل‌های مرسوم، گام‌های نوآورانه برمی‌دارد و با کار خود کمک بزرگی به صنعت ایمپلنت کرده است.

گروه Straumann که بیش از ۷ هزار کارمند دارد و از سال ۱۹۵۴ در زمینه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد، با محصولات ایمپلنت خود شهرت زیادی در سراسر جهان به دست آورده است.

برند SIC

ایمپلنت‌های SIC یکی از برترین نمونه‌های ایمپلنت مورد استفاده در جهان است. این یک شرکت مشترک سوئیسی-آلمانی است که طیف وسیعی از انواع ایمپلنت را تولید می‌کند. این شرکت در بسیاری از کشورهای جهان نمایندگی دارد و مثل همه برندهای سوییسی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

ایمپلنت دندان آمریکایی

انواع ایمپلنت آمریکایی

آمریکا بعد از سوییس مهمترین تولید کننده ایمپلنت در جهان است و از لحاظ تعداد برندهای شناخته شده در جایگاه اول ایستاده است.

برند نوبل بیوکر(Nobel Biocare)

برندهای آمریکایی تسلط زیادی بر بخش پزشکی جهان ایجاد کرده‌اند. شرکت Nobel Biocare یکی از برندهای با اصالت آمریکایی است. این شرکت فعالیت‌های تولیدی خود را در ایالات متحده، سوییس، ژاپن و سوئد انجام می‌دهد. نوبل بیوکر را می‌توان به دلیل ظرفیت تولید، عملکرد محصول و سابقه این شرکت در زمره بهترین شرکت‌های ایمپلنت قرار داد.

برند زیمر بیومت (Zimmer Biomet)

برند ایمپلنت دندان زیمر بیومت در سال ۱۹۲۷ با تیمی ۹ نفره تاسیس شد. این برند که با هلدینگ زیمر به فعالیت خود ادامه می‌دهد، با آثار موفق خود نام خود را به گوش جهانیان رسانده است. ایمپلنت دندان زیمر بیومت با داشتن ابتکارات موفق در بخش ایمپلنت، به کار خود ادامه می‌دهد.

این برند تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور نمایندگی دارد و با بیش از ۸۰۰۰ کارمند در سراسر جهان، برای معرفی محصولات جدید به صنعت ایمپلنت تلاش می‌کند.

برند بایوهورایزونز BioHorizons

در واقع، اگرچه تاریخ تاسیس آن بسیار قدیمی است، اما BioHorizons از سال ۱۹۹۷ بر روی ایمپلنت‌های دندانی تمرکز کرده است و به یکی از شناخته شده‌ترین برندهای ایمپلنت دندان آمریکایی تبدیل شده است. BioHorizons که در چند سال اول پس از تاسیس خود موفق به فروش محلی شد، در مدت کوتاهی رشد و توسعه یافت و امروزه می‌تواند به طور مستقیم در بیش از ۹۰ کشور در تمام قاره‌ها به فروش برساند.

ایمپلنت دندان کره ای

مارک ایمپلنت کره ای

کره جنوبی نیز از کشورهایی است که محصولات آن در ایران و جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین ایمپلنت‌های کره ای در ادامه معرفی می‌شود.

برند مگاژن MegaGen

بنیانگذاران ایمپلنت دندان مگاژن این شرکت را در سال ۲۰۰۲ تاسیس کردند. ایده کیفیت بالا که از ابتدا به عنوان هدف تعیین شده بود، در مراحل تولید و طراحی خود را نشان داد. این برند که می‌خواهد در بخش ایمپلنت نوآوری کند، به کار خود در این راستا ادامه داده است. طراحی‌هایی برای تسهیل روند درمان برای دندانپزشک و بیمار حتی در موارد دشوار، منجر به توسعه روش‌های درمانی جدید شده است. این محصول ماندگاری بالا و مقاومت زیادی دارد.

برند بیوتم (Biotem)

برند Biotem یک تولید کننده ایمپلنت است که در سال ۲۰۰۰ در کره جنوبی تاسیس شد. این شرکت طیف وسیعی از ۱۷ ایمپلنت را تولید می‌کند که در بیش از ۶۶ کشور دنیا استفاده می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در کره جنوبی است. این برند در ایران نیز استفاده زیادی دارد. زیرا سازگاری خوبی با فک و لثه دارد و به راحتی اعمال می‌شود.

ایمپلنت دندان فرانسوی

برند ایمپلنت فرانسوی

فرانسه نیز از نامدارترین کشورها در زمینه تولید ایمپلنت‌های دندانی است. بعضی از معتبرترین برندهای آن به شرح زیر است.

مارک ایمپلنت BioTech

BioTech  که بیش از ۳۰ سال است به یکی از برندهای با کیفیت ایمپلنت در سراسر جهان تبدیل شده است، در سال ۱۹۸۷ در فرانسه تاسیس شد. این شرکت با ادامه کار بر روی هر دو فناوری زیست پزشکی و ایمپلنت دندانی، صاحب بسیاری از فناوری‌های ثبت شده در بخش برندهای ایمپلنت دندانی است. این ایمپلنت‌ها سازگاری بسیار بالایی با دهان و دندان دارند و مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.

برند IDI

IDI Dental یک تولید کننده ایمپلنت است که در سال ۱۹۸۷ در فرانسه تاسیس شد. این شرکت مجموعه‌ای از ۱۲ ایمپلنت در سطح استخوان و بافت را با اشکال مخروطی، استوانه‌ای و راسته ارائه می‌دهد. این برند در بیش از ۱۵ کشور استفاده می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در مونتروی فرانسه است. این محصول در ایران نیز به عنوان یک محصول یک باکیفیت شناخته می‌شود.

ایمپلنت دندان آلمانی

برند ایمپلنت آلمانی

آلمان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید ایمپلنت دندان است. مهمترین برندهای آلمانی در ادامه معرفی می‌شود.

برند بگو (Bego)

این یک برند آلمانی است که ویژگی‌های بسیاری را با هم ترکیب کرده و توانسته کیفیتی بسیار عالی ارائه دهد. این ایمپلنت‌ها استانداردی بالا و سابقه طولانی دارند. این برند‌ها به دو صورت تیتانیوم و زیرکونیوم تولید می‌شود و قیمت نسبتا بالاتری در مقایسه با برندهای دیگر دارند.

برند مدنتیکا (Medintika)

این محصولات با اباتمنت‌های چند پلتفرمی مهندسی شده دقیق و قطعاتی که کاملا با ایمپلنت اصلی سازگار هستند، توانسته است کیفیتی بسیار خوب به بازار عرضه کنند. این شرکت برای محصولات خود گارانتی ۳۰ ساله ارائه می‌کند و این خود نشان دهنده کیفیت بالای این برند است.

ایمپلنت دندان ایرانی

بهترین برند ایمپلنت ایرانی

فرایند ساخت ایمپلنت نیاز به فناوری و دانش پیچیده‌ای دارد. علاوه بر این حضور شرکت‌های خارجی می‌توانست زمینه تولید ایمپلنت در ایران را فراهم کند. اما به دلیل تحریم‌های اقتصادی که در سال‌های گذشته متوجه کشورمان بوده است این صنعت نیز مانند سایر صنایع کشور با مشکلات زیادی روبرو بوده است. به همین دلیل در ایران تولید ایمپلنت گسترش پیدا نکرده است و به جز دو سه شرکت محدود برای تولید آن‌ها اقدام نشده است. تمایل به استفاده به ایمپلنت‌های ایرانی بین بیماران زیاد نیست؛ زیرا علی رغم قیمت بسیار پایین‌تر هنوز نسبت به کیفیت آن‌ها اعتمادسازی نشده است. در ادامه به بعضی معرفی بعضی برندهای ایرانی می‌پردازیم.

برندکشورقیمت هر واحد بر حسب تومان (۱۴۰۲)
کیمیا کاشت اطباایرانحدود ۴ میلیون
کوشا فن پارسایرانحدود ۴ میلیون
نیک کاشت آسیاایرانحدود ۴ میلیون

برند کیمیا کاشت اطبا

این شرکت در کردستان واقع شده است  و از سال ۱۳۹۳ به تولید ایمپلنت اقدام کرده است. اگرچه ساخت ایمپلنت فرایند پیچیده و دشواری دارد؛ اما نمونه‌های تولید این برند ایمپلنت توانسته‌اند کیفیت خوبی از خود نشان دهند که با محصولات کره‌ای و چینی برابری می‌کند.

برند کوشا فن پارس

این شرکت کمی پس از کیمیا کاشت اطبا با همکاری موفقی که با شرکت اشترامن سوییس داشت توانست فناوری آن‌ها را به ایران آورده و اقدام به تولید ایمپلنت کند. این شرکت همچنین در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی مانند تولید دندان مصنوعی، رزین و… فعالیت می‌کند. این محصولات نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی قیمت بسیار پایین‌تری دارند.

۳- برند نیک کاشت آسیا

این شرکت نیز از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را برای ساخت ایمپلنت آغاز کرد؛ اما اولین محصول خود را در سال ۱۳۹۳ وارد بازار نمود. این شرکت به کمک فناوری آلمانی و تحت لیسانس ایمپلازا آلمان این محصول را تولید کرد. ایمپلنت‌های این شرکت در دو نوع تولید می‌شوند و نسبت به محصولات خارجی قیمت پایین‌تری دارند.

نمونه کار ایمپلنت دندان در سریتا

بهترین نوع ایمپلنت چیست؟

واقعیت این است که انتخاب ایمپلنت مناسب تا حدود زیادی به محدودیت‌های مالی و شرایط سلامتی فک و لثه‌های شما بستگی دارد. برای انتخاب بهترین برند و مارک ایمپلنت دندان لازم است ابتدا توسط یک دندانپزشک مجرب معاینه شوید و با توجه به شرایط خاص خود شما بهترین ایمپلنت انتخاب شود. اما به طور کلی می‌توان گفت که برندهای ایمپلنت سوئیسی به دلیل کیفیتی که ارائه کرده‌اند به شهرت بالایی رسیده‌اند و معمولا توصیه اول دندانپزشکان هستند. در میان انواع ایمپلنت سوئیسی نیز برند اشترومن اعتبار بالاتری دارد. بعد از نمونه‌های سوئیسی می‌توان برندهای آمریکایی و آلمانی را توصیه کرد. اما چنانچه با محدودیت‌های مالی روبرو هستید انتخاب برند ایمپلنت کره‌ای نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

در صورتی که قصد کاشت ایمپلنت دارید نیازی به نگرانی در مورد هزینه آن نیست. زیرا با شرایطی که کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر سریتا فراهم کرده است شما با هر توانایی مالی می‌توانید هزینه آن را بدون پیش پرداخت و در اقساط ۶، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه بپردازید.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

حرف آخر

در صورتی که دندان‌های خود را از دست داده باشید می‌تواند با روش‌های مختلف دندان‌پزشکی این مشکل را رفع کنید. بهترین روش جایگزینی دندان استفاده از ایمپلنت است. ایمپلنت‌های دندان دارای تنوع زیادی از نظر برند هستند که باعث تفاوت زیادی در کیفیت و قیمت آن‌ها می‌شود.

برندهای خارجی گرانتر و کیفیت‌تر هستند و محصولات کشورهایی مانند سوئیس، آمریکا، کره ای، فرانسه و آلمان محصولات جهانی هستند. در ایران نیز اگرچه تولید ایمپلنت با مشکلات زیادی مواجه است اما تعداد معدودی شرکت اقدام به تولید ایمپلنت کرده‌اند که از مزایای آن می‌تواند به قیمت پایین‌تر اشاره کرد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد ایمپلنت‌های دندانی می‌توانید سایر مقالات ما را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

۱- قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان با توجه به تعداد دندان‌ها، برند آن و پزشک معالج می‌تواند تفاوت بسیار زیادی داشته باشد.

۲- کدام برند ایمپلنت دندان باکیفیت‌تر است؟

شرکت‌های زیادی اقدام به تولید ایمپلنت می‌کنند. برند‌های سوئیسی و آمریکایی موجود در بازار بهترین نمونه‌ها هستند.

۳- برای کاشت دندان به طور کامل به چه تعداد ایمپلنت نیاز داریم؟

در مجموع برای هر دو فک بین ۱۱ تا ۱۶ ایمپلنت مورد نیاز است.