همه ما رویای داشتن لبخندی سفید و روشن همانند ستاره‌های هالیوود را داریم اما خیلی از اوقات در هنگام خندیدن یا لبخند زدن به دلیل لکه ها یا ناهماهنگی‌های دندان‌هایمان مجبور می‌شویم آنها را پنهان کنیم. خوشبختانه در حال حاضر، بسیاری از درمان‌های دندانپزشکی مدرن می‌توانند به رفع چنین نواقصی کمک کنند و لزوما نیازی نیست به دندان‌های طبیعی شما لطمه‌ای وارد شود. درمان لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی از آسان‌ترین و سریع‌ترین درمان‌های زیبایی برای دندان‌های شما است.

در مطلب امروز ابتدا توضیح می‌دهیم که لمینت کانتکت لنز چیست و چه مزایایی دارد، سپس خواهیم گفت که آیا آن برای همه مناسب است یا نه. آنگاه در مورد مراحل نصب، قیمت آن و سوالات متداول صحبت خواهیم کرد. لطفا تا پایان، همراه ما باشید.

مشاوره تخصصی لمینت کانتکت لنز

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

لمینت کانتکت لنز، لنز دندانی، لمینت بدون تراش چیست؟

لمینت کانتکت لنز چیست؟

لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی، یک لمینت سرامیکی بسیار نازک و مقاوم است که نصب آن مستلزم تراشیدن بخش عمده‌ای از ساختار دندان نیست. آن به سطح جلوی دندان‌های شما چسبانده می‌شود و برای اصلاح سایز، شکل، رنگ و حتی موقعیت دندان‌ها بکار می‌رود. استفاده از این نوع لمینت سرامیکی، یک روش غیر تهاجمی برای زیبایی دندان‌ها است که می‌تواند باعث افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس بیمار شود و تمایل به لبخند زدن و ابراز احساسات از طریق خندیدن را افزایش دهد. نصب لنزهای دندانی، زمان زیادی نمی‌برد، نیازی به بی حسی ندارد و علاوه بر این هر زمانی که تمایل داشتید، می‌توانید از دندانپزشک تان بخواهید که آنها را از دندان هایتان جدا کند.

مزایای لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی

مزایای لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی یا لمینت بدون تراش

در اینجا برخی از مزایای لنز دندانی را بیان می‌کنیم:

  • نتیجه چشمگیر: لنزهای دندانی می‌توانند ظاهر دندان‌های تغییر رنگ داده را بهبود ببخشند، شکاف‌ها را پر کنند، ترک‌ها و لب پرشدگی‌ها را بپوشانند و در عین حال لبخندی کاملا طبیعی به شما هدیه دهند. آنها حتی می‌توانند جایگزین ارتودنسی شوند که فرایندی زمانبر است.
  • حداقل آماده سازی: در لمینت‌های معمولی ممکن است لازم باشد که دندانپزشک، نیم میلیمتر از مینای دندان شما را بتراشد تا فضای کافی برای نصب لمینت ایجاد شود. اما این کار برای نصب لنزهای دندانی ضرورتی ندارد و در واقع آنها مستلزم آماده سازی چندانی نیستند.
  • نصب آسان: از آنجا که دندانپزشک مجبور نیست دندان‌های شما را تغییر دهد، فرایند نصب لنزهای دندانی بسیار ساده‌تر از نصب لمینت‌های معمولی خواهد بود. بعلاوه این روش، ساختار دندان شما را حفظ می‌کند.
  • بدون نیاز به بی حسی: از آنجا که دندانپزشک مینای دندان شما را نمی‌تراشد، بنابراین به بیحسی موضعی نیاز نخواهید داشت. اگر نگران واکنش یا حساسیت به بیحسی هستید، این مورد می‌تواند خبر خوبی برای شما باشد.
  • دوام طولانی: لنزهای دندانی می‌توانند ۱۰ سال یا بیشتر دوام داشته باشند بخصوص اگر بخوبی از آنها مراقبت کنید.
  • تقویت ساختار طبیعی دندان‌ها: بعلت عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان
  • عدم ایجاد حساسیت به گرما و سرما: چون برای نصب این لمینت بسیار نازک، مینای دندان برداشته نمی‌شود بنابراین هیچ گونه حساسیت دندانی ایجاد نخواهد شد.
لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی یا لمینت بدون تراش برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه لنزهای دندانی، یک راه حل بسیار ایده آل و سریع برای اصلاح لبخند هستند اما دندانپزشکان زیبایی، آنها را به هر بیماری توصیه نمی‌کنند. قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد نصب لمینت‌های بدون تراش بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر دندان‌های شما بشدت آسیب دیده هستند، آنها گزینه مناسبی برای شما نخواهند بود.
  • اگر دندان‌های شما بشدت تغییر رنگ داده یا لکه دار باشند، لنزهای دندانی به شما توصیه نمی‌شوند. چون آنها اغلب شفاف‌تر از لمینت‌های معمولی هستند و نمی‌توانند دندان‌های بشدت لکه دار را بپوشانند.
  • اگر اهل رسیدگی دقیق و منظم به دندان‌هایتان نیستید، لنزهای دندانی را فراموش کنید. چون در صورت نصب آنها باید بدقت مراقب تمیز کردن نواحی اطراف خط لثه و پاک کردن هرگونه جرم در محل اتصال لمینت به خط لثه باشید. در صورت عدم رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان، دوام این نوع لمینت‌ها بشدت کاهش می‌یابد.
  • از آنجا که لنزهای دندانی بدون تراش مینای دندان نصب می‌شوند، اندکی به ضخامت و طول دندان‌های شما اضافه می‌کنند بنابراین اگر بطور طبیعی دندان‌های بزرگی دارید، بهتر است از سایر گزینه‌ها برای اصلاح لبخندتان استفاده کنید چون لنزهای دندانی می‌توانند باعث شوند لبخندتان حجیم‌تر بنظر برسد.

مراحل نصب

نصب لمینت کانتکت لنز یا لنز دندانی، بسیار آسان است.

ابتدا از دندان‌های بیمار قالب یا اسکن گرفته می‌شود و این قالب یا عکس به لابراتوار ارسال می‌شود. سپس لابراتوار، این لمینت بسیار نازک را با توجه به بافت، رنگ، روشنایی مورد نظر بیمار و دندانپزشک می‌سازد و به مطب می‌فرستد. آنگاه دندانپزشک، لنزهای تماسی دندان را روی قسمت جلوی دندان‌ها می‌چسباند. نتایج چشمگیر و سریع هستند. فقط در ۲ جلسه، فرد می تواند بدون کوچکترین ناراحتی به لبخندی زیبا و طبیعی دست پیدا کند. در واقع برجسته‌ترین ویژگی لنزهای دندانی، حفظ ساختار طبیعی دندان و دست نخورده ماندن مینای آن است.

مرحله قالبگیری از دندان برای لمینت دندان

قیمت لمینت کانتکت لنز

مانند بسیاری از پروسه‌های دندانپزشکی از جمله روش‌های زیبایی دندان، هزینه لمینت کانتکت لنز می‌تواند متفاوت (متغیر) باشد. اما آن بطور کلی به وضعیت خاص هر بیمار، اولویت‌های او، شهر محل زندگی او، تجربه و تبحر پزشک و تعداد دندان‌های تحت درمان بستگی خواهد داشت. از آنجا که این نوع لمینت، درمان نسبتا جدیدی است بنابراین ممکن است پیدا کردن یک دندانپزشک با تجربه برای نصب آن، دشوار باشد و همین امر نیز می‌تواند قیمت نهایی کار را افزایش دهد.

سوالات متداول لمینت کانتکت لنز

در زیر به چند مورد از رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است به ذهن شما عزیزان خطور کند، اشاره می‌نماییم:

۱. تفاوت بین لمینت کانتکت لنز و لیمنت معمولی چیست؟

از آنجایی که لمینت‌ها به عنوان یک گزینه دائمی در نظر گرفته می‌شوند، دندانپزشک معمولاً باید مدتی را صرف آماده سازی دندان شما برای نصب آنها کند. این فرآیند می‌تواند شامل ساییدن دندان یا برداشتن بخشی از دندان، از جمله مینای دندان برای آماده کردن آن بمنظور نگه داشتن لمینت باشد. اما در لمینت کانتکت لنز به دلیل ضخامت فوق العاده نازک نیازی به این پروسه طولانی نیست. بعلاوه ونیرهای بدون تراش می‌توانند نتایج فوق العاده‌ای همانند لمینت‌های معمولی ارائه دهند و گاهی اوقات حتی شیک‌تر از لمینت‌های معمولی هستند زیرا زیبایی طبیعی دندان‌های شما را افزایش می‌دهند. اگرچه لنزهای دندانی، ضخامت بسیار نازکی دارند اما پس از چسبانده شدن در جای خود، به اندازه مینای دندان‌های شما مستحکم هستند. لمینت‌های بدون تراش، همان چیزی هستند که افراد مشهور از آن استفاده می‌کنند زیرا می‌خواهند دندان‌های خود را حفظ کنند و دوست ندارند بی حسی یا ناراحتی تراشیدن دندان را تجربه نمایند. همچنین آنها می‌توانند به لبخند بی نقصی دست پیدا کنند که برگشت پذیر است و ظاهر آنها را بطرز عجیبی تغییر نمی‌دهد.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

۲. دوام لمینت کانتکت لنز واقعا چقدر است؟

مطالعات ادعا می‌کنند که دوام آنها می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ سال باشد. با اینحال، زمان تخمین زده شده نسبی بوده و به عواملی بستگی دارد که از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان و چکاپ‌های منظم دندانپزشکی باعث افزایش ماندگاری آنها می‌شود.

۳. آیا لنزهای دندانی برگشت پذیر هستند؟

بله. از آنجا که آنها به تغییر ساختار دندان‌ها نیازی ندارند، در صورت تمایل شما قابل برداشتن هستند. اما توجه داشته باشید که لمینت کانتکت لنز روی مینای دندان شما چسبانده می‌شود بنابراین احتمال دارد به سطح دندان شما آسیب وارد کند. در حالیکه آنها برگشت پذیر یا نیمه دائمی در نظر گرفته می‌شوند اما این بدان معنا نیست که دندان‌های شما اصلا تحت تأثیر روند نصب یا برداشتن آنها قرار نخواهند گرفت.

۴. انواع لمینت بدون تراش کدام هستند؟

لنزهای دندانی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که عبارتند از لومینیرز، دیوراتین، ویوانیرز. دندانپزشک پس از چک کردن دندان‌هایتان می‌تواند بگوید که کدام نوع برای شما مناسب‌تر است.

۵. معایب لمینت کانتکت لنز چیست؟

ماندگاری لنزهای دندانی در مقایسه با لمینت‌های معمولی، کمتر است. همچنین آنها بعلت ضخامت بسیار نازکی که دارند، فقط می‌توانند نواقص جزئی دندان‌ها را بپوشانند.

۶. چه مراقبت‌هایی پس از نصب لمینت کانتکت لنز توصیه می‌شود؟

برای افزایش دوام لنز دندانی خود بهتر است در صورت استعمال دخانیات، آن را ترک کنید، مصرف چای و قهوه را کاهش دهید، از مسواک نرم استفاده کنید، از شکستن آجیل یا چیزهای سفت با دندان‌هایتان خودداری نمایید و چکاپ‌های دندانپزشکی را فراموش نکنید.

حرف آخر

اگر به دنبال بهبود ظاهر لبخند خود هستید، با دندانپزشک در مورد گزینه‌های در دسترس خودهستند صحبت کنید. شما باید چندین فاکتورها را در نظر بگیرید، از جمله سلامت و وضعیت دندان‌هایتان و بودجه‌ مورد نظرتان و مراحل کار. در صورت داشتن شرایط لازم، لنزهای دندانی می‌توانند گزینه‌ مطمئنی برای شما باشند. آنها یکی از روش‌های محبوب برای اصلاح طرح لبخند افراد هستند. لمینت کانتکت لنز، شیوه‌ای سریع و آسان است که حداکثر در طی دو جلسه انجام می‌شود. در این روش به تراشیدن مینای دندان و استفاده از بیحسی نیازی نیست و کاملا برگشت پذیر (قابل برداشتن) است. با این حال همه افراد، کاندید مناسبی برای لنزهای دندانی نیستند و تنها پس از معاینه دندان‌هایتان توسط دندانپزشک مشخص خواهد شد که شما می‌توانید از این نوع لمینت استفاده کنید یا نه. با رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان، لنزهای دندانی می‌توانند دوام طولانی مدتی داشته باشند.