درمان با ارتودنسی شیوه ­ها و تنوع مختلفی دارد که شما می­توانید با توجه به شرایط و بودجه‌تان، مناسب­ترین ارتودنسی را برای خود انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که تنها انتخاب یک ارتودنسی گران­ قیمت و باکیفیت پایان راه شما نیست.

برای گرفتن پاسخ مطلوب از یک ارتودنسی باید نصب و نگهداری آن توسط پزشکی متخصص صورت بگیرد. به پزشک متخصص در کارگذاری صحیح ارتودنسی، ارتودنتیست می­گویند. اگر ارتودنتیست شما تعهد کاری و سواد لازم برای اجرای فرایند ارتودنسی را ن داشته باشد، بهترین ارتودنسی­ها نیز کم­ترین کارایی را خواهند داشت و یا ممکن است نتیجه نهایی مطلوب نباشد و یا حتی باگذشت چند وقت دندان‌ها، به حالت قبلی‌شان برگردند.

در ادامه می­خواهیم به بررسی خصوصیات یک دندان‌پزشک متخصص در حوزه ارتودنسی بپردازیم و به سؤالاتی همچون متخصص ارتودنسی کیست, آیا هر دندانپزشکی متخصص ارتودنسی نیز هست, ارتودنتیست چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب نماییم، پاسخ دهیم.

متخصص ارتودنسی کیست؟

از بهترین ارتودنسی توسط بهترین متخصصان دکتر سریتا

ارتودنسی دندان شامل درمان و اصلاح ناهنجاری‌های دهان و فک است. برخی از دندان‌پزشکان معتبر و حرفه‌ای وجود دارند که هیچ‌گاه کار ارتودنسی انجام نمی­دهند. به همین علت است که سؤالی همچون آیا هر دندانپزشکی متخصص ارتودنسی نیز هست؛ برای ما به وجود می­آید.

مطالب مرتبط: قیمت ارتودنسی دندان

ویژگی های متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی کلینیک دکتر سریتا

مهارت‌های ارتباطی خوبی با مراجعه کنندگان دارد

شاید این ویژگی برای سؤال ارتودنتیست چه ویژگی‌هایی دارد،کمی عجیب باشد اما در عمل کاملاً مهم و اساسی است. یک متخصص ارتودنسی باید مهارت‌های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشد. او باید تلاش کند تا با صمیمی بودن و صحبت کردن، بیماران را در آرامش قرار دهد. هرگونه دست‌کاری روی دندان‌ها یا فک در بیشتر افراد ترس ایجاد می‌کند. متخصص ارتودنسی باید در هنگام برخورد با بیماران همدلی نشان دهد تا فضای آرام ایجاد شود.

بیشتر بدانید: بهترین کلینیک دندانپزشکی

استفاده از تکنولوژی و متد های به روز

یک متخصص ارتودنسی همواره باید دانش خود را به روز نگه دارد تا بتواند از متد های روز دنیا در درمان بیماران بهره جوید. علاوه بر دانش و مهارت، بهره گیری از تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته نیز یکی از ویژگی های متخصص ارتودنسی است. وی باید امکانات لازم برای راحتی و آسایش هرچه بیشتر بیمار فراهم کند.

به جزئیات توجه می‌کند

درمان ارتودنسی با سایر فرآیندهای معمول دندان مانند کشیدن و پر کردن دندان متفاوت است. ارتودنتیست‌ها باید هنگام نصب براکت یا دندان مصنوعی بسیار دقیق باشند. این موارد باید کاملاً مناسب باشند تا دندان‌ها به‌طور مؤثر و صحیح‌ترمیم شوند. به دنبال پزشکی باشید که شخصیت و کارش به‌خودی‌خود پاسخ سؤال متخصص ارتودنسی کیست، باشد و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد.

خلاقیت داشته باشد

در بسیاری از مواقع، روش ارتودنسی موردنیاز ممکن است با روش­های سنتی که قبلاً استفاده‌شده بود، مطابقت نداشته باشد. در پاسخ آیا هر دندانپزشکی متخصص ارتودنسی نیز هست می­توان به‌راحتی پاسخ داد: خیر، خلاقیت برای یک ارتودنتیست مهم­تر از یک دندان‌پزشک معمولی است.

یک متخصص ارتودنسی برای استفاده از گزینه‌های متناسب با موارد خاص باید از خلاقیت استفاده کند. متخصص ارتودنسی که فاقد خلاقیت است، درصورتی‌که راه‌حل‌های درمان مؤثری را ارائه ندهد، ممکن است نتواند فرآیند درمان شما را کامل کند.

قابل‌ اعتماد باشد

یک متخصص ارتودنسی باید با بیمار شفاف و صادق باشد. او باید مایل باشد تمام جزئیات مربوط به تشخیص و درمان توصیه‌شده را ارائه دهد. این بسیار مهم است زیرابه از بین بردن تمام اضطراب بیمار و ایجاد اعتماد به نفس کمک می‌کند.

نظرات مشتری

در پاسخ سؤال ارتودنتیست چه ویژگی‌هایی دارد باید به بررسی نظرات بیمارانش بپردازید. بررسی آنلاین متخصص و یکی از روش­های دقیق ارزیابی عملکرد هر ارائه‌دهنده خدمات است. در اکثر موارد ، تهیه یک متخصص ارتودنسی که دارای بررسی‌هایی باشد که درجه عالی را نشان می‌دهند ، دشوار است. شما باید نظرات داده‌شده را تجزیه‌وتحلیل کنید. اگر بیشتر افراد نشان دهند که از خدمات متخصص ارتودنسی راضی بوده‌اند ، انتظار شما نیز برآورده خواهد شد. بااین‌حال ، اگر بیشتر بررسی‌ها منفی باشد ، این‌یک هشدار واضح است که ناامید خواهید شد.

علاقه به کار آن‌ها

بهترین متخصص ارتودنسی علاقه وافری به کار خواهد داشت. او اشتیاق و نگرانی واقعی را برای همه بیماران نشان خواهد داد. یک ارتودنتیست پرشور، مشتاق انجام کارهای بیش از درمان اساسی خواهد بود. آن‌ها داوطلبانه پیگیری منظم بیماران را انجام می‌دهند تا از پیشرفت آن‌ها آگاه شوند. به دنبال یک متخصص ارتودنسی باشید که علاقه‌اش جلب رضایت مشتری باشد و نه پول.

قبل از اینکه با یک متخصص ارتودنسی وقت بگیرید ، تحقیقات گسترده­ای را انجام دهید و دریابید که آیا آن‌ها دارای ویژگی‌های فوق هستند. این کار خطر ناامید شدن را کاهش می‌دهد.

متخصص ارتودنسی چه تفاوتی با دندانپزشک عمومی دارد؟

میزان تحصیلات، تجربه و ... از تفاوت های دندانپزشک عمومی و متخصص ارتودنسی است

گاه به اشتباه تعبیر می شود که یک متخصص ارتودنسی و دندانپزشک عمومی، یکی هستند اما باید بدانید در فاکتورهایی می توانند متفاوت باشند. در ادامه به شرح این تفاوت ها می پردازیم.

میزان تحصیلات

دانش آموخته رشته دندانپزشکی پس از طی کردن دوره ۶ ساله، یک دندانپزشک عمومی است و می تواند در این زمینه شروع به کار کند اما اگر شاخه ای از دندانپزشکی را برگزیده و به صورت تخصصی دنبال کند به یک متخصص بدل می شود. یک دندانپزشک عمومی که به مدت ۴ سال به کسب دانش و مهارت در زمینه درمان انواع ناهنجاری های فک و دندان پرداخته، متخصص ارتودنسی نام میگیرد.

تجربه و تبحر

وقتی که یک دکتر ارتودنسی روزانه در حال درمان و ارائه خدمات در زمینه ناهنجاری های دندان است، بدیهی است که تجربه ی بیشتری در مقایسه با دندانپزشک عمومی بدست می آورد. یک دندانپزشک عمومی در نهایت بتواند در جایگذاری بریس ارتودنسی به شما کمک کند. درواقع تجربه و تشخیص درست یک متخصص ارتودنسی می تواند تاثیر مستقیم روی میزان موفقیت درمان ارتودنسی شما داشته باشد.

نحوه عملکرد و ارائه خدمات

عملکرد دندانپزشک عمومی بدین صورت است که بر سلامت عمومی دهان و دندان بیمار تمرکز می کند و معاینات و بررسی های لازم را به عمل می آورد و خدماتی مانند کشیدن دندان، پر کردن و تمیز کردن را انجام می دهد و مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را درمان می کند. اما یک متخصص ارتودنسی، به صورت ویژه ای بر سلامت و ساختار فک، هم ترازی دندان ها و به طور کلی به درمان ناهنجاری های فک و دندان تمرکز می کند و درمان هایی مانند کشیدن و پر کردن دندان را انجام نمی دهد و فقط تشخیص می دهد که برای تراز شدن دندان ها نیاز به انجام چه اقداماتی است و چه دندان هایی لازم است که کشیده یا پر شوند.

درآمد

هم دندانپزشک عمومی و هم متخصص ارتودنسی هردو درآمد قابل توجهی دارند اما ممکن است با توجه به دیگر تفاوت هایی که .میان دندانپزشک و متخصص ارتودنسی بیان شد، یک دکتر ارتودنسی درآمد بیشتری داشته باشد.

آیا متخصص ارتودنسی در طول درمان ارتودنسی تاثیر دارد؟

بله قطعا تاثیر گذار خواهد بود. به اصطلاح بهتر است که هرکاری را کسی که تسلط بیشتری دارد، آن کار را انجام دهد. همانطور که گفته شد یک متخصص ارتودنسی در مقایسه با دندانپزشک عمومی تجربه بیشتری را در این زمینه کسب می کند و از طرفی دانش بیشتری را هم در این زمینه آموخته، پس هم دانش بیشتر هم تجربه بیشتر. دو فاکتوری که وقتی در کنار هم قرار بگیرند می تواند یک تشخیص درست و بهترین روش با کوتاه ترین طول درمان ارتودنسی را برای شما رقم بزند.

چرا باید به یک دکتر ارتودنسی مراجعه کنیم؟

هدف شما از درمان ارتودنسی دستیابی به دندان هایی زیبا، یکدست و سالم در کوتاه ترین زمان ممکن است و این هدف میسر نمی شود مگر با درمان زیر نظر یک متخصص ارتودنسی. تجربه ی دکتر ارتودنسی سبب می شود که بهترین نوع درمان متناسب با شرایط دهان و دندان شما را تشخیص دهد. مراجعه به یک متخصص درمانی موفق را برای شما به ارمغان می آورد و احتمال ایجاد مشکلات ناشی از درست قرار نگرفتن بریس، انتخاب روش درمانی نادرست برای شما مانند پارگی سیم اتصال و آسیب دیدن دندان ها و بافت لثه را به حداقل برسانید.

چگونه بهترین متخصص ارتودنسی را در تهران انتخاب کنیم؟

از آنجا که ارتودنسی نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی، طول درمان طولانی تری دارد، یکی از مراحل مهم و حساس، انتخاب یک دکتر ارتودنسی خوب است که تاثیرات به سزایی در دستیابی به نتیجه مورد انتظار و ماندگاری درمان ارتودنسی دارد. اگر پس از گذشت چندماه یا حتی یک سال روند درمان موفقیت آمیز و رضایت بخش نباشد، فقط زمان و سرمایه خود را تلف کرده اید. با توجه به آنچه که پیرامون تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی و همچنین ویژگی های یک متخصص ارتودنسی بیان شد میتوانید به راحتی بهترین ارتودنتیست تهران را برگزینید.

سخن آخر

ارتودنتیست خوب نه‌ تنها به فکر درمان دندان­های بیمارش است، بلکه شرایط، بودجه و علایق مراجعه‌کننده را در نظر می­گیرد، تا همه‌چیز برای بیمار بی­نقص باشد. طول درمان ارتودنسی دندان به‌طور معمول چند سال به طول می­انجامد، از این‌ رو حتماً پیش از انتخاب متخصص، سؤالاتی همچون متخصص ارتودنسی کیست، آیا هر دندانپزشکی متخصص ارتودنسی نیز هست، ارتودنتیست چه ویژگی‌هایی دارد، بهترین متخصص ارتودنسی کیست؟را در نظر بگیرید و پاسخ آن‌ها را با ویژگی­های ارتودنتیست خود مطابقت دهید. کلینیک دکتر سریتا بهترین متخصصان ارتودنسی را برای مراجعه کنندگان اختصاص می دهد.

کلینیک سریتا میتواند با ارائه کلیه خدمات مربوط به اصلاح و ترمیم دندان، شما را از شر دندان های معیوب خلاص کرده و لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در رابطه با انتخاب روش مناسب برای ترمیم دندان های خود، می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت سهولت بیشتر در رزرو نوبت و اطلاع از هزینه های به روز شده خدمات دندان پزشکی، می توانید از اپلیکیشن کلینیک سریتا نیز استفاده فرمایید.