ایمپلنت دندان کره ای بهتر است یا ایمپلنت دندان سوئیسی؟ تفاوت ایمپلنت سوئیسی و کره ای در چیست؟ 

در حال حاضر ایمپلنت های دندانی توسط کشورها و برندهای مختلفی طراحی و تولید می شود، مانند ایمپلنت های سوئیسی، آلمانی، آمریکایی، کره ای و … . شاید این ایمپلنت ها در ظاهر کاربرد یکسانی داشته باشند، اما بدون شک در جزئیاتی مانند خصوصیات و ویژگی های ظاهری یا قیمت با یکدیگر متفاوت هستند.

ایمپلنت های دندان کره ای و ایمپلنت های دندانی سوئیسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و عملکردهای متفاوتی دارند. بنابراین برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن از ایمپلنت و کاشت دندان، باید ایمپلنت مناسب را بر اساس شرایط دهان و دندان خود انتخاب کنید. بنابراین در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با هم سری بزنیم به دنیای ایمپلنت هایی که ساخت کشور سوییس و کره جنوبی هستند. ما قصد داریم در این مطلب شما را با فرق ایمپلنت سوئیسی و کره ای آشنا کرده و برندهای ایمپلنت سوئیسی و کره ای را به شما عزیزان معرفی کنیم. 

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان شماره خود را وارد نمایید

ایمپلنت خارجی

تفاوت بین ایمپلنت دندان کره ای و ایمپلنت دندان سوئیسی

سالهاست که ایمپلنت دندان به یک روش دندانپزشکی محبوب برای ترمیم و زیباسازی دندان های شکسته و آسیب دیده و یا دارای نواقص ظاهری تبدیل شده است. به علت کاربرد گسترده و محبوبیت فراوان آن بین خانم ها و آقایانی که به دنبال لبخندی زیباتر هستند، کشورها و برندهای تولید کننده محصولات دندانپزشکی زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

امروزه در ایران نیز ایمپلنت های ساخت کشورهای مختلف از جمله آمریکا، سوییس، کره، آلمان و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این ایمپلنت ها هدف و کاربرد یکسان و مشابهی دارند اما با این وجود در برخی خصوصیات و جزئیات تفاوت هایی دارند. بنابراین بیمار برای انتخاب ایمپلنت مناسب بهتر است با یک دندانپزشک حاذق و متخصص مشورت کند. در بین ایمپلنت های موجود در بازار، ایمپلنت های ساخت کره و سوئیس هم شهرت و هم کاربرد زیادی دارند. اما تفاوت ایمپلنت سوئیسی و کره ای در چیست؟ ما امروز اینجا هستیم تا به یک سوال پرکاربرد پاسخی کامل و جامع دهیم.

ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت های دندانی سوئیسی به دلیل کیفیت بالا و مهندسی دقیق خود شناخته شده اند. برندهای سوئیسی مانند اشترومن، SPI، SIC، بیودنتال و TRI در بازار جا افتاده‌اند و در تولید ایمپلنت‌ های قابل اعتماد و بادوام شهرت زیادی دارند. ایمپلنت های دندانی سوئیسی به گونه ای طراحی شده اند که سال ها دوام می آورند و راه حلی طولانی مدت برای دندان های از دست رفته در اختیار بیماران قرار می دهند. آن ها همچنین با طیف گسترده ای از گزینه های ترمیمی از جمله تاج، بریج و دندان مصنوعی سازگار هستند.

جالب است بدانید که شرکت های سوئیسی تولید کننده ایمپلنت، عموماً سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه محصولات خود کرده و اطمینان حاصل می کنند که محصولات آن ها در خط مقدم فناوری ایمپلنت دندان در سراسر جهان قرار دارند. با این حال، ایمپلنت‌های دندانی سوئیسی معمولاً گران‌تر از سایر برندها هستند و ممکن است در برخی مناطق نیز به‌طور گسترده در دسترس نباشند.

ایمپلنت کره ای

از سوی دیگر، ایمپلنت‌های دندان کره‌ای به دلیل قیمت مقرون به صرفه و در عین حال باکیفیت، روز به روز محبوبیت بیشتری در بازار پیدا می کنند. برند‌های کره‌ای ایمپلنت دندان مانند اوستم (Osstem)، دنتیوم (Dentium)، نئوبیوتک ( NeoBiotech) و مگاژن (MegaGen) طراحی‌های نوآورانه و پیشرفته ای دارند و در بسیاری از مراکز تخصصی ایمپلنت در ایران نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ایمپلنت های دندان کره ای نیز به دلیل کیفیت و دوام بالای خود شناخته شده اند و با طیف وسیعی از گزینه های ترمیمی سازگار هستند. همچنین یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان کره ای، این است که در بسیاری از مناطق به طور گسترده در دسترس هستند و عمدتاً هم قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی دارند. با این حال، شرکت های کره ای ایمپلنت دندان ممکن است سطح گارانتی مشابه برندهای دیگر را ارائه ندهند و ممکن است به اندازه برندهای سوئیسی از شهرت تثبیت شده برخوردار نباشند.

در نهایت، انتخاب بین ایمپلنت های دندانی سوئیسی و کره ای به عوامل مختلفی از جمله هزینه، در دسترس بودن، کیفیت و ترجیحات شخصی بستگی دارد. بیماران باید با دندانپزشک خود مشورت کنند تا مشخص کنند کدام برند برای دندان آنها بهترین گزینه است. در ادامه تفاوت ایمپلنت سوئیسی و کره ای را از لحاظ فاکتورهایی مانند قیمت، طول عمر، مواد تشکیل دهنده و غیره بیشتر بررسی خواهیم کرد.

ایمپلنت سوئیسی بهتر است یا کره ای

ایمپلنت سوئیسی بهتر است یا کره ای؟

برای پاسخ به این سوال بهترین کار مقایسه این دو ایمپلنت است. در حقیقت با استفاده از شناخت و درک تفاوت ایمپلنت سوئیسی و کره ای، می توان مقایسه کامل و جامعی بین این دو ایمپلنت داشت. 

بنابراین در ادامه ایمپلنت سوئیسی و کره ای را بر اساس فاکتورهای مختلف و مهم مقایسه خواهیم کرد:

عوامل مهم در انتخاب برند ایمپلنت

مقایسه از نظر طول عمر

هر دو ایمپلنت های سوئیسی و کره ای جزو ایمپلنت های با کیفیت و با طول عمر بالا شناخته شده اند، اما با این وجود برخی برندهای کره ای ماندگاری چندانی از خود نشان نمی دهند. از سوی دیگر اما ایمپلنت های دندانی سوئیسی به گونه ای طراحی شده اند که سال ها دوام می آورند و راه حلی طولانی مدت برای دندان های از دست رفته در اختیار بیماران قرار می دهند. بنابراین هنگام انتخاب بین ایمپلنت کره ای و سوییسی باید به برند ایمپلنت کره ای توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید سال ها از لبخند زیبای خود لذت ببرید. همچنین لازم به ذکر است که نحوه کاشت و اجرای ایمپلنت تاثیر به مراتب بیشتری از برند یا کشور سازنده ایمپلنت دندان دارد، بنابراین مهم ترین گام برای داشتن یک ایمپلنت بادوام، انتخاب یک دندانپزشک ماهر و با تجربه است.

مقایسه ایمپلنت سوئیسی و کره ای

کیفیت

هر دو ایمپلنت های ساخت کره و سوئیس الزامات FDA را برای تولیدات خود رعایت می کنند و بنابراین جزو ایمپلنت های با کیفیت به شمار می روند. هر چند تعداد برندهای ایمپلنت دندان کره ای که این الزامات را رعایت می کنند چندان زیاد نیست و پیدا کردن برندی که ایمپلنت با کیفیت تولید می کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. از سوی دیگر اما ایمپلنت دندان سوئیسی به دلیل کیفیت بالا و مهندسی دقیق شناخته شده است و با کمک یک دندانپزشک متخصص و ماهر می تواند ایمپلنت با کیفیت و ماندگاری به بیمار ارائه کند.

مقایسه ایمپلنت کره ای و سوئیسی از نظر کیفیت


تکنولوژی های به کار رفته

شرکت ها و برندهای کره ای و سوئیسی تولید کننده ایمپلنت دندان، سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه محصولات خود کرده و با استفاده از طرح های نوآورانه و فناوری پیشرفته، ایمپلنت های باکیفیت و بادوامی طراحی و تولید می کنند. 

متریال ایمپلنت سوئیسی و کره ای


مواد تشکیل دهنده

ایمپلنت مورد استفاده در ایمپلنت های سوئیسی و برندهای کره ای همگی از تیتانیوم خالص ساخته شده اند و از این نظر تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند.

مقایسه قیمت + جدول قیمت ایمپلنت دندان سوئیسی و کره ای ۱۴۰۲

شاید بزرگترین تفاوت ایمپلنت سوئیسی و کره ای در قیمت آن ها باشد. به دلیل نرخ ارز، حمل و نقل آسان تر، مواد اولیه درجه یک و غیره، ایمپلنت های سوئیسی معمولاً گران تر از ایمپلنت های کره ای هستند. البته لازم به ذکر است که قیمت پایین ایمپلنت های کره ای ربطی به کیفیت پایین آن ها ندارند. به معنای دیگر برخی برندهای ایمپلنت دندان کره ای از لحاظ کیفیت و دوام با برندهای سوییسی رقابت تنگاتنگی دارند، اما با قیمت پایین تر خود می توانند به طیف گستره تری از افراد خدمت رسانی کنند. با توجه ب جدول قیمت ایمپلنت دندان سوئیسی و کره ای در کلینیک سریتا می توانید به خوبی ایمپلنت های ساخت هر دو کشور سوئیس و کره را از لحاظ قیمتی با یکدیگر مقایسه کنید.

قیمت پایه یا فیکسچر ایمپلنت
برند کره ایقیمت (تومان)
قیمت ایمپلنت کره ای Snucone۵،۰۰۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای CIS۶،۳۰۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای Evidence۷،۲۵۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای biotem۷،۲۵۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای CMI۷،۲۵۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای CORE 1۷،۲۵۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای Megagen۹،۰۰۰،۰۰۰
برند سوییسی
قیمت ایمپلنت سوئیسی SIC۹،۵۰۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت سوئیسی ITI۱۹،۰۰۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت سوئیسی ITI SLActive۲۴،۰۰۰،۰۰۰
قیمت روکش ایمپلنت
برند کره ایجنسقیمت (تومان)
PFM Bترکیب سرامیک و فلز۲،۰۰۰،۰۰۰
PFM Aترکیب سرامیک و فلز۳،۵۰۰،۰۰۰
قیمت اباتمنت ایمپلنت (تومان)
قیمت اباتمنت کره ای۲،۱۰۰،۰۰۰
قیمت اباتمنت سوئیسی۳،۹۰۰،۰۰۰
پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

برندهای ایمپلنت سوئیسی

لیست برندهای ایمپلنت سوئیسی

سوئیس به دلیل محصولات باکیفیت و با دوام خود در زمینه محصولات دندانپزشکی شناخته شده است و این شهرت در مورد ایمپلنت های دندان سوئیسی نیز صادق است. برند های ایمپلنت دندان سوئیسی مشهور مانند اشترومن، SPI، SIC، بیودنتال و غیره در بازار ایران نیز به خوبی تثبیت شده اند و در تولید ایمپلنت های با کیفیت و بادوام شهرت زیادی دارند. در ادامه با برخی از این برندهای سوئیسی بیشتر آشنا خواهیم شد:

ایمپلنت اشترومن (ITI)

اگر در ایران به نام ITI برخورد کردید، منظور همان برند شناخته شده اشترومن، معروف ترین برند ایمپلنت سوئیسی است. جالب است بدانید که برند اشترومن سوییس جزو سه برند برتر در سراسر جهان شناخته می شود و محصولات این برند به خصوص ایمپلنت های دندانی، جزو محصولات با کیفیت و با دوام به حساب می آید. در واقع این شرکت با بهره گیری از فناوری های پیشرفته و ساخت مهندسی دقیق، تمامی محصولات خود را با رعایت الزامات FDA و استانداردهای روز جهانی تولید می کند. بنابراین ایمپلنت های ساخت این برند نه تنها دوام و طول عمر بالایی دارند بلکه در برابر ضربه و شکستگی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. 

ایمپلنت  SPI 

یکی دیگر از برندهای سوییسی ایمپلنت دندان، برند SPI است و در حال حاضر رتبه بسیار خوبی در سازمان بهداشت جهانی را از آن خود کرده است! این برند سوییسی نیز با تولید محصولات دندانپزشکی مستحکم و با دوام، به عنوان یکی از معتبرترین گزینه ها برای خدمات ایمپلنت دندان به شمار می آید. یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت دندان برند SPI این است که جراح یا دندانپزشک می تواند روکش را در مدت زمان بسیار کمی، نصب کند.  این کاهش زمان دلیل اصلی شهرت این برند سوییسی است.

ایمپلنت (TRI)   

TRI نیز یکی دیگر از برندهای قابل توجه در صنعت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت های ساخت این برند از مواد باکیفیت، از جمله تیتانیوم و زیرکونیا و برای ارائه زیبایی، عملکرد و نرخ موفقیت طولانی مدت طراحی شده اند. 

ایمپلنت  SIC 

یکی دیگر از برندهای معتبر در صنعت ایمپلنت دندان، برند سوییسی (SIC) است. SIC یک شرکت متخصص در تولید ایمپلنت های دندانی با کیفیت بالا با استفاده از تکنولوژی و مواد پیشرفته است. سیستم های ایمپلنت این برند به گونه ای طراحی شده است که ثبات، دوام و میزان موفقیت درازمدت فوق العاده ای را ارائه دهد. ایمپلنت های SIC همچنین به دلیل دقت و سهولت استفاده شناخته شده اند، که آن ها را به یک انتخاب محبوب در بین دندانپزشکان و بیماران تبدیل می کند. با تعهد به کیفیت و نوآوری، SIC همچنان یک بازیگر پیشرو در بازار ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت بیودنتال  (biodental)

یکی دیگر از برندهای قابل توجه در صنعت ایمپلنت دندان، ایمپلنت بیودنتال است. BioDental یک شرکت سوئیسی است که بر تولید ایمپلنت های دندانی نوآورانه، که برای حمایت از رشد طبیعی استخوان و یکپارچگی بافت طراحی شده اند، تمرکز دارد. سیستم‌های ایمپلنت آن ها از مواد با کیفیت بالا ساخته و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پایداری استثنایی و نتایج طولانی‌مدتی را ارائه دهند. ایمپلنت‌های BioDental همچنین به دلیل سهولت استفاده و تطبیق پذیری شهرت پیدا کرده اند، که آن‌ها را به انتخابی محبوب برای طیف وسیعی از درمان های دندانپزشکی تبدیل می‌ کند. 

برندهای ایمپلنت کره ای


لیست برند های ایمپلنت کره ای


برند های کره ای ایمپلنت دندان مانند اوستم، دنتیوم، نئوبیوتک و غیره به دلیل قیمت رقابتی و محصولات باکیفیت خود در بازار محبوبیت پیدا کرده اند. در ادامه با برخی از برند های ایمپلنت کره ای آشنا می شویم:

اوستم (Osstem )

اولین و معتبرترین برند ایمپلنت کره ای در ایران، برند اوستم نام دارد. یکی از دلایل محبوبیت و استفاده گسترده از این برند، شباهت ظاهری زیاد آن با دندان های طبیعی بیمار و البته قیمت مقرون به صرفه آن نسبت به ایمپلنت سایر کشورها است. ایمپلنت OSSTEM همچنین کاربرد گسترده ای در دندانپزشکی دارد و برخلاف بسیاری از برندهای کره ای، با ۱۰ سال ضمانت ارائه می شود. جالب است بدانید یک تفاوت ایمپلنت سوئیسی و کره ای، در ضمانت محصولات است که متاسفانه برخی برندهای کره ای این ضمانت را ارائه نمی کنند.

مگاژن (MegaGen)

از سال ۲۰۰۲، برند ایمپلنت کره ای MegaGen همیشه در مورد توسعه بهترین ابزارها برای کمک به متخصصان دندانپزشکی و همچنین به منظور دستیابی به بهترین نتایج برای بیماران خود در تلاش بوده است. برند کره ای مگاژن در حال حاضر به دلیل رعایت استانداردهای کیفیت جدید برای ساخت موفقیت آمیز ایمپلنت در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. 

نئوبیوتک ( Neo Biotech) 

Neo Biotech یک برند سطح متوسط ایمپلنت دندان مستقر در کره جنوبی است. با تمرکز قوی بر تحقیق و توسعه، Neo Biotech متعهد به بهبود مستمر محصولات خود است و آنها را به انتخابی مناسب در میان متخصصان دندانپزشکی در سطح جهان تبدیل می کند. 

دنتیوم (Dentium) 

دنتیوم یک برند برجسته ایمپلنت دندان ساخت کره جنوبی است و جزو برندهای پرفروش ایمپلنت در ایران محسوب می شود. دنتیوم اکنون با حضور در بیش از ۷۰ کشور در سراسر جهان به سرعت به یکی از مشهورترین برندهای تولید کننده ایمپلنت در جهان، تبدیل شده است. ایمپلنت‌ های این برند از مواد باکیفیت، از جمله تیتانیوم و زیرکونیا ساخته شده‌اند و به همین دلیل هم در عین زیبایی، عملکرد و میزان دوام و ماندگاری طولانی‌مدتی را ارائه می دهند. Dentium طیف گسترده ای از راه حل های ایمپلنت از جمله ترمیم دندان های شکسته و آسیب دیده را ارائه می دهد و کاربرد بسیار متنوعی دارد.

ایمپلنت DIO  

ایمپلنت کره ای DIO، یکی از گران ترین برندهای کره ای است. با این وجود به دلیل دسترسی گسترده و کیفیت بالای محصولاتش در ایران کاربرد فراوانی دارد و جزو معدود برندهای کره ای است که ضمانت ۱۰ ساله به بیماران ارائه می دهد. 

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

در آخر

هر دو ایمپلنت دندان سوئیسی و کره ای مزایا و معایب خود را دارند. بیماران برای انتخاب مناسب باید ضمن آشنایی و درک تفاوت ایمپلنت سوئیسی و کره ای، با دندانپزشک خود مشورت کرده و بهترین گزینه را برای تکمیل زیبایی لبخند خود انتخاب کنند. فراموش نکنید که هنگام تصمیم گیری باید عواملی مانند هزینه، در دسترس بودن و کیفیت را در نظر گرفت. در نهایت، مهمترین کار انتخاب ایمپلنتی با کیفیت بالا است که ماندگاری طولانی مدت داشته باشد. در این مطلب شما را با فرق ایمپلنت سوئیسی و کره ای آشنا کرده و مقایسه ای بین ایمپلنت های کره ای و سوئیسی انجام دادیم. برای یک انتخاب و تصمیم مناسب ، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.