با توجه به وبسایت معتبر Ada.org ایمپلنت‌های دندانی یک راه حل ایمن، موثر و دائمی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند. در واقع توسعه و استفاده از ایمپلنت، یکی از بزرگترین پیشرفت‌های دندانپزشکی در ۴۰ سال گذشته است. علی رغم مزایای متعدد این روش جایگزینی دندان، هزینه ایمپلنت دندان همواره جزء دغدغه‌های اصلی بیماران بوده است. هزینه ایمپلنت دندان می‌تواند برحسب هزینه جراحی ایمپلنت، جنس متریال، برند ایمپلنت، هزینه‌های جانبی مانند تصویربرداری و آزمایش و تجربه دندانپزشک متغیر باشد. با این حال هزینه ایمپلنت با بیمه مقرون بصرفه‌تر خواهد بود.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید

پوشش بیمه برای ایمپلنت دندان

متأسفانه خیلی از افراد به دلیل بالا بودن هزینه ایمپلنت از انجام آن صرف‌نظر می‌کنند. به همین خاطر پوشش بیمه برای ایمپلنت دندان اهمیت بسیاری دارد.

ایمپلنت دندان با بیمه

انواع بیمه‌های مرتبط با ایمپلنت دندان

هنگامی که بحث پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه به میان می‌آید، به طور کلی سه گزینه پیش روی شما خواهد بود.

بیمه پایه: متأسفانه بیمه‌های پایه مانند تأمین اجتماعی، هزینه ایمپلنت دندان را پرداخت نمی‌کنند. این بدان معناست که اگر فقط تحت پوشش یک بیمه پایه باشید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه ایمپلنت با بیمه پرداخت شود.

بیمه تکمیلی: اگر در کنار بیمه پایه خود یک بیمه تکمیلی نیز داشته باشید، ممکن است بتوانید روی پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه حساب کنید. چرا ممکن است؟ زیرا پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه تکمیلی تنها در صورتی امکان پذیر است که شما یک بیمه تکمیلی گروهی داشته باشید. بنابراین اگر بیمه تکمیلی شما از نوع انفرادی باشد، همچنان نمی‌توانید هزینه ایمپلنت دندان را با بیمه پرداخت کنید. 

بیمه‌های دندانپزشکی: بیمه دندانپزشکی، یک نوع بیمه تکمیلی است که به طور خاص هزینه خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهد. درست است که بیمه پایه، هزینه برخی از خدمات ساده دندانپزشکی مانند کشیدن و پر کردن معمولی را تقبل می‌کند اما فقط در صورتی این کار را انجام می‌دهد که به مراکز دندانپزشکی تحت نظر بیمه مراجعه کنید. به همین خاطر داشتن بیمه دندانپزشکی، یک تصمیم منطقی به نظر می‌رسد. با این حال تمام بیمه‌های دندانپزشکی، هزینه ایمپلنت با بیمه را پرداخت نمی‌کنند.

مقایسه سطوح پوشش و تعهدات بیمه‌های مختلف برای ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت با بیمه با توجه به نوع بیمه، سقف پوشش بیمه، شاغل یا بازنشسته بودن شما، سن و شرایط توافق شده در زمان عقد قرارداد می‌تواند متفاوت باشد. در بخش زیر، تعهدات بیمه‌های مختلف برای ایمپلنت دندان را به طور خلاصه با هم مقایسه می‌کنیم.

  • سقف پوشش هزینه ایمپلنت با بیمه دی: ۳ تا ۷ میلیون تومان
  • سقف پوشش هزینه ایمپلنت با بیمه رازی: ۲ تا ۲۰ میلیون تومان
  • سقف پوشش هزینه ایمپلنت با بیمه ایران: با توجه به طرح بیمه خریداری شده، بخش قابل توجهی از هزینه ایمپلنت را پوشش می‌دهد.
  • سقف پوشش هزینه ایمپلنت با بیمه دانا: ۱ تا ۲۰ میلیون تومان
  • سقف پوشش هزینه ایمپلنت با بیمه آسیا: ۳ تا ۱۵ میلیون تومان
  • سقف پوشش هزینه ایمپلنت با بیمه پارسیان: ۳ تا ۱۵ میلیون تومان
  • سقف پوشش هزینه ایمپلنت با بیمه ما (بانک ملت): ۲ تا ۷ میلیون تومان
  • سقف پوشش هزینه ایمپلنت با بیمه آتیه سازان: ۲ تا ۷ میلیون تومان

نکته: سقف پوشش بیمه‌ای به معنای حداکثر تعهد مالی است که شرکت بیمه در شرایط خاص و توافق شده، تقبل می‌کند.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید

شرایط و ضوابط استفاده از بیمه برای ایمپلنت دندان

همانطور که گفته شد، در حال حاضر مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه، داشتن بیمه تکمیلی گروهی است. بیمه تکمیلی گروهی همانطور که از نام آن پیداست، گروهی از افراد شاغل در یک شرکت یا اداره (حداقل ۵۰ نفر) را تحت پوشش قرار می‌دهد. بنابراین در وهله اول لازم است تحت پوشش یک نوع بیمه تکمیلی گروهی باشید.

  • در برخی از بیمه‌های تکمیلی، شما باید ابتدا هزینه ایمپلنت را پرداخت کنید و سپس با ارائه فیش به شرکت بیمه، مقدار هزینه تحت پوشش بیمه را دریافت نمایید.
  • در برخی از بیمه‌های تکمیلی در هنگام پرداخت، هزینه ایمپلنت با بیمه از هزینه کلی کسر می‌شود و نیازی به ارائه فیش به شرکت بیمه نیست.
  • برخی از بیمه‌های تکمیلی نیز ممکن است یکسری مراکز درمانی خاص را به شما معرفی کنند که با آنها طرف قرارداد هستند.

مراحل انجام ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه

به طور کلی برای انجام ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه، دو روش وجود دارد: 

  • انجام ایمپلنت در یک مرکز آزاد
  • انجام ایمپلنت در مرکز طرف قرار داد با بیمه

روش دوم متداول‌تر است. در ادامه به توضیح مراحل انجام ایمپلنت تحت پوشش بیمه به روش دوم خواهیم پرداخت.

انتخاب دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه

برای پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه لازم است از میان لیست دندانپزشکان و کلینیک‌های طرف قرارداد با بیمه که به شما ارائه شده است، یک دندانپزشک یا مرکز مطمئن را انتخاب کنید.

دریافت مجوزهای لازم از بیمه 

با توجه به نوع بیمه تکمیلی که دارید، ممکن است لازم باشد معرفی نامه‌ای از بیمه مربوطه دریافت کنید و آن را به دندانپزشک ارائه دهید. همچنین ممکن است کارشناسان و کمیته پزشکی بیمه، شما را معاینه کنند و تأیید نمایند که به دریافت ایمپلنت نیاز دارید.

انجام مراحل مختلف ایمپلنت دندان

در این مرحله، شما با مراجعه به کلینیک یا دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه، مراحل مختلف ایمپلنت دندان از جمله آزمایشات و عکسبرداری‌ها، جراحی ایمپلنت، قالبگیری و … را انجام می‌دهید.

ارائه اسناد و مدارک به بیمه

پس از پایان کار، اسناد و مدارک مربوط به درمان ایمپلنت از سوی کلینیک یا مطب دندانپزشکی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید آن را به شرکت بیمه ارائه دهید. شرکت بیمه پس از بررسی مدارک و تأیید آنها، هزینه ایمپلنت با بیمه را به حساب شما واریز می‌کند.

هزینه‌های ایمپلنت دندان با بیمه

در این بخش به شما عزیزان خواهیم گفت که هزینه‌های ایمپلنت دندان با بیمه شامل چه مواردی است و با هزینه ایمپلنت بدون بیمه چقدر تفاوت دارد.

بررسی جزئیات هزینه‌های تحت پوشش بیمه

همانطور که گفته شد، دریافت ایمپلنت شامل چندین مرحله است که هر مرحله، هزینه جداگانه‌ای خواهد داشت. بسته به نوع بیمه تکمیلی که دارید، ممکن است شما کسری از هزینه هر مرحله را به صورت جداگانه دریافت کنید یا درصدی از هزینه کل ایمپلنت به شما پرداخت شود.

به طور کلی هزینه‌ ایمپلنت دندان با بیمه شامل موارد زیر خواهد بود:

  • ویزیت دندانپزشک و ارزیابی اولیه
  • هزینه آزمایشات و تصویربرداری‌های مورد نیاز
  • هزینه‌های جانبی نظیر کشیدن دندان و جراحی پیوند استخوان
  • جراحی کاشت پایه ایمپلنت
  • هزینه قالبگیری و روکش
  • هزینه لابراتوار و دندانپزشک مورد نظر

   با توجه به نوع قرارداد بیمه شما ممکن است شرکت بیمه برخی از هزینه‌های فوق را تقبل نکند.

مقایسه هزینه‌های ایمپلنت دندان با بیمه و بدون بیمه

هزینه ایمپلنت دندان تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر برند ایمپلنت، تعداد ایمپلنت و نیاز یا عدم نیاز به درمان‌های جانبی قرار می‌گیرد. به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان به صورت آزاد و بدون بیمه از ۹ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان به ازای هر واحد متغیر است. البته این مقدار بدون احتساب هزینه درمان‌های اضافی نظیر جراحی پیوند استخوان و یا سینوس لیفت است. هزینه این جراحی‌ها نیز بین ۲ تا ۱۱ میلیون خواهد بود.

در حال حاضر بیمه‌های تکمیلی چیزی حدود ۲ تا ۲۰ میلیون از هزینه ایمپلنت را تقبل می‌کنند که به کاهش هزینه کلی ایمپلنت منجر خواهد شد. 

راهکارهای کاهش هزینه‌های ایمپلنت دندان

حتی اگر تحت پوشش یک بیمه تکمیلی باشید، باز هم لازم است بقیه هزینه ایمپلنت را از جیب پرداخت کنید. بنابراین منطقی است که به دنبال روش‌هایی برای کاهش هزینه ایمپلنت باشید. راهکارهای زیر به شما کمک می‌کنند که هزینه ایمپلنت خود را تا حد امکان کاهش دهید.

  • تحت پوشش بیمه تکمیلی دندانپزشکی قرار بگیرید.
  • برند ایمپلنت خود را از میان مارک‌هایی که قیمت مناسب‌تری دارند، انتخاب کنید.
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک یا مطب دندانپزشکی بر دستمزد دندانپزشک و هزینه ایمپلنت تأثیر خواهد گذاشت. برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان خود می‌توانید به کلینیک‌های معتبری که در بخش‌های مرکزی شهر محل سکونت‌تان واقع شده‌اند، مراجعه کنید.
  • شرایط پرداخت اقساطی را در نظر بگیرید. خوشبختانه اکثر کلینیک‌های دندانپزشکی معتبر، امکان پرداخت هزینه ایمپلنت در چند قسط را فراهم نموده‌اند.
  • اگر قصد جایگزینی کامل فک بالا و پایین را دارید، کاشت دندان به روش all-on-4 را انتخاب کنید. این روش با کاشت تنها ۴ ایمپلنت انجام می‌شود و بسیار مقرون بصرفه‌تر از کاشت ایمپلنت به صورت تکی است.
  • اگر بیش از یک دندان یعنی چندین دندان متوالی خود را از دست داده‌اید، می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه‌های ایمپلنت، یک گزینه جایگزین به نام بریج بر پایه ایمپلنت را انتخاب کنید. 

کلینیک سریتا، ایمپلنت دندان را با پرداخت اقساطی ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه برای شما فراهم کرده است.

بنابراین اگر تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستید می‌توانید از این شرایط استفاده کنید.

پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

مزایای ایمپلنت دندان با بیمه

مزایا و معایب ایمپلنت دندان با بیمه

پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه، مزایا و معایبی دارد که در بخش زیر به آنها خواهیم پرداخت.

مزایا

مزایای ایمپلنت دندان با بیمه شامل موارد زیر هستند:

  • کاهش قابل توجه هزینه‌های ایمپلنت: با توجه به نوع طرح بیمه تکمیلی شما، بخش قابل توجهی از هزینه ایمپلنت توسط بیمه پرداخت خواهد شد. این مسئله بدان معناست که هزینه دریافت ایمپلنت تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
  • دسترسی به خدمات با کیفیت در مراکز معتبر: شرکت‌های بیمه در اکثر موارد با کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی معتبر و با سابقه همکاری می‌کنند. بدین ترتیب شما می‌توانید به خدمات با کیفیت در مراکز معتبر دندانپزشکی دسترسی داشته باشید.  
  • آسودگی خاطر از نظر جبران هزینه‌های درمان: پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه باعث کاهش استرس ناشی از تأمین یا جبران هزینه‌های درمان خواهد شد. از آنجایی که سقف پوشش بیمه‌ ایمپلنت شما از ابتدا مشخص شده است، هیچ گونه غافلگیری در کار نخواهد بود.
معایب ایمپلنت دندان با بیمه

معایب

با وجود مزایای قابل توجه ذکر شده در بالا، ایمپلنت دندان با بیمه عاری از عیب نیست.

  • فرایند اداری پیچیده: پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه مستلزم مراجعات مکرر به دفاتر بیمه و طی شدن فرایندهای اداری پیچیده است بنابراین می‌تواند وقت گیر باشد.
  • محدودیت در انتخاب دندانپزشک و کلینیک: شما باید دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی مورد نظرتان را از میان یک لیست نه چندان طولانی که شرکت بیمه در اختیارتان قرار می‌دهد، انتخاب کنید و آزادی عمل چندانی نخواهید داشت. 
  • احتمال عدم پوشش کامل هزینه‌ها: احتمال عدم پوشش کامل هزینه‌های ایمپلنت نیز وجود دارد؛ خصوصا اگر به بیش از یک ایمپلنت یا درمان‌های جانبی اضافی نیاز داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب بیمه برای ایمپلنت دندان

برای آنکه پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه به بهترین نحو ممکن انجام شود، لازم است در انتخاب بیمه برای ایمپلنت دندان به چند نکته اساسی توجه کنید.

  • توجه به سطوح پوشش و تعهدات بیمه
  • بررسی شرایط و ضوابط استفاده از بیمه
  • انتخاب شرکت بیمه معتبر و دارای سابقه ارائه خدمات دندانپزشکی
  • مقایسه طرح‌های مختلف بیمه
کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید

سوالات متداول در مورد هزینه ایمپلنت با بیمه

در این بخش به چند سوال پرتکرار پیرامون هزینه ایمپلنت با بیمه پاسخ می‌دهیم.

۱.آیا همه بیمه‌ها هزینه ایمپلنت دندان را پوشش می‌دهند؟

خیر. بیمه‌های پایه هزینه ایمپلنت دندان را پوشش نمی‌دهند. فقط بیمه‌های تکمیلی و برخی از بیمه‌های دندانپزشکی، هزینه ایمپلنت را تقبل می‌کنند.

 ۲. تحت پوشش چه نوع بیمه‌ای می‌توانم از ایمپلنت دندان استفاده کنم؟

برای پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه باید تحت پوشش یکی از بیمه‌های تکمیلی گروهی باشید.

 ۳. مراحل دریافت بیمه برای ایمپلنت دندان چیست؟

پس از انتخاب دندانپزشک مورد تأیید بیمه، دریافت مجوزهای لازم از بیمه و انجام مراحل ایمپلنت دندان باید اسناد و مدارک درمانی خود را به شرکت بیمه ارائه دهید.

 ۴. هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه با توجه به نوع بیمه و سقف تعهدات بیمه‌ای ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی هزینه ایمپلنت برای یک دندان با بیمه می‌تواند بین ۳ تا ۱۵ میلیون تومان باشد.

 ۵. مزایا و معایب ایمپلنت دندان با بیمه چیست؟

ایمپلنت دندان با بیمه به کاهش هزینه‌های درمان و آسودگی خاطر بیماران منجر خواهد شد. از طرفی محدودیت‌هایی در انتخاب دندانپزشک وجود دارد و ممکن است بیمه، هزینه ایمپلنت را به طور کامل پوشش ندهد.

جمع بندی

هزینه بالای ایمپلنت دندان یکی از موانع رایج بر سر راه افرادی است که قصد جایگزینی دائمی دندان‌های خود را دارند. پرداخت هزینه ایمپلنت با بیمه، یک راه حل منطقی و مقرون صرفه برای بیماران متقاضی ایمپلنت است. متأسفانه بیمه‌های پایه و معمولی، هزینه ایمپلنت دندان را تقبل نمی‌کنند و برای بهره مندی از خدمات بیمه ایمپلنت لازم است تحت پوشش یک بیمه تکمیلی گروهی قرار بگیرید.