آیا لق بودن دندان مصنوعی تان شما را آزار می دهد؟ آیا در غذا خوردن و صحبت کردن همانند گذشته، مشکل دارید؟ خبر خوشی برایتان داریم. به احتمال زیاد، دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت می تواند به نگرانی ها و مشکلات ناشی از لغزیدن و سر خوردن پروتزهای دندانی متحرک شما پایان دهد. کنجکاو شدید که در مور این پروتزهای ثابت بیشتر بدانید؟ با مطالعه مطلب امروز، پاسخ اکثر سوالات احتمالی خود مانند قیمت ایمپلنت و قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت را دریافت خواهید کرد. از همراهی شما تا انتهای مطلب بسیار سپاسگزاریم.

کلینیک تخصصی ایمپلنت

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

نمونه کار دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت در کلینیک سریتا

لیست قیمت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت از دو بخش تشکیل شده اند. بخش اول دنچر یا دندان مصنوعی است که برای هر فک به صورت جداگانه طراحی و ساخته می شود. قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت برای یک فک از مبلغ ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان شروع می شود و برای دو فک یا کل دهان ۶۰،۰۰۰،۰۰۰ محاسبه می گردد.

بخش دوم پایه ایمپلنت دندان است که متناسب با شرایط مراجعه کننده از ۲ عدد پایه تا ۸ عدد متغیر بوده و بعد از ویزیت و بررسی شرایط دهان و دندان، توسط پزشک متخصص ایمپلنت دندان تعداد مشخص می گردد.

جدول قیمت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت تهران

نوعقیمت (تومان)
دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت فک بالا۳۰،۰۰۰،۰۰۰
دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت فک پایین۳۰،۰۰۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین۶۰،۰۰۰،۰۰۰

لازم به ذکر است این روش برای کسانی که تمام دندان های یک فک یا دو فک را می خواند کاشت دندان انجام دهند به صرفه تر می باشد. همچنین برای افراد سن بالا این روش پیشنهاد می گردد.

پرداخت اقساطی با سریتا

دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت به صورت اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه

قیمت پایه ایمپلنت برای دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

لیست قیمت پایه ایمپلنت (فیکسچر)

بعد از ویزیت توسط دکتر و مشخص شدن تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز، شما می توانید پایه ایمپلنت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
مهمترین بخش ایمپلنت دندان، پایه یا فیکسچر ایمپلنت می باشد؛ برند، کشور سازنده و مواد تشکیل دهنده از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت فیکسچر ایمپلنت می باشد.

جدول قیمت ایمپلنت ، پایه یا فیکسچر تهران

برند ایمپلنتکشور سازندهقیمت (تومان)
KME ایران۴،۲۰۰،۰۰۰
Snuconeکره۵،۰۰۰،۰۰۰
CISکره۶،۳۰۰،۰۰۰
Evidenceکره۷،۲۵۰،۰۰۰
biotemکره۷،۲۵۰،۰۰۰
CMIکره۷،۲۵۰،۰۰۰
CORE 1کره۷،۲۵۰،۰۰۰
Megagenکره۹،۰۰۰،۰۰۰
SICسوییس۹،۵۰۰،۰۰۰
ITI سوییس۱۹،۰۰۰،۰۰۰
ITI SLActiveسوییس۲۴،۰۰۰،۰۰۰
ایمپلنت اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

نمونه کار دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

عوامل موثر بر قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

قیمت دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • تجربه دندانپزشک
  • محل کلینیک یا مطب دندانپزشکی
  • نیاز یا عدم نیاز به کشیدن دندان
  • تعداد ایمپلنت های مورد نیاز
  • نوع پوشش بیمه دندانپزشکی
  • برند ایمپلنت مورد استفاده
  • جنس پروتز
  • نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان
  • نوع جراحی انجام شده برای نصب ایمپلنت

در کلینیک دندانپزشکی سریتا امکان پرداخت هزینه دندان مصنوعی  در اقساط ۶، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه فراهم شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران آنلاین ما تماس بگیرید.

دندان مصنوعی ثابت چیست؟

پروتزها قوسی از دندان های مصنوعی هستند که به بافت لثه مصنوعی که بالای لثه طبیعی شما قرار می گیرد، متصل می شوند. با این حال روشی که در آن پروتزهای ثابت محکم می شوند، با پروتزهای معمولی متفاوت است. دلیل این امر، آن است که در پروتزهای ثابت از فناوری ایمپلنت برای چسباندن آنها به دهان استفاده می شود. فناوری ایمپلنت، صنعت دندانپزشکی را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است. پروتزهای ثابت فقط توسط دندانپزشک مجاز، قابل گذاشتن و برداشتن هستند.

پروتز کامل یا دندان مصنوعی ثابت کامل بر پایه ایمپلنت

دندان مصنوعی ثابت کامل

پروتز ثابت کامل، مجموعه کاملی از دندان ها است که با استفاده از چندین ایمپلنت دندانی به فک چسبانده می شوند. پروتز ثابت به طور سفارشی و به گونه ای ساخته می شود که محکم در جای خود قرار گیرد و ثابت و راحتی بیشتری به فرد بیمار ارائه دهد. پروتزهای کامل ثابت، مشکلات مربوط به پروتزهای متحرک را برطرف می کنند. پروتز ثابت که با ایمپلنت های تیتانیوم به بافت استخوانی زنده متصل می شود، تحریک و پشتیبانی لازم را برای جلوگیری یا به حداقل رساندن از دست دادن بیشتر استخوان فراهم می کند.

استفاده کننده دیگر نگران این نیست که پروتز خود را دوباره تنظیم کند، آن را برای تمیز کردن خارج نماید یا پروتز در یک لحظه بسیار نامناسب بیرون بیاید. این بدان معناست که می توانید با اعتماد به نفس بیشتری غذا بخورید، بدون خجالت صحبت کنید و لیوان مخصوص، محلول پاک کننده و چسب دندان مصنوعی را دور بیندازید.

مقایسه و تفاوت دندان مصنوعی ثابت با دندان مصنوعی متحرک
ایمپلنت اقساطی با سریتا

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

دندان مصنوعی ثابت بهتر است یا متحرک؟

تا چند سال قبل پروتزهای متحرک، بهترین و در واقع تنها سیستم جایگزینی دندان مصنوعی بودند که دندانپزشک می توانست ارائه دهد. با این حال، پروتزهای متحرک با مشکلاتی همراه هستند. بی‌ ثباتی آنها در دهان اغلب باعث می شود که نیاز به تنظیم داشته باشند و فرد استفاده کننده نیز باید در خوردن خوراکی های سفت و حرف زدن محتاط باشد.

با گذشت زمان، حتی پس از اینکه فرد یاد گرفت با دندان های مصنوعی متحرک کنار بیاید، آنها در نهایت تناسب خود را از دست می دهند. زیرا پوشیدن آنها باعث تسریع تحلیل استخوان در فک می شود (تحلیل استخوان پس از از دست دادن دندان اجتناب ناپذیر است). تسریع از دست دادن استخوان به خاطر فشار وارد شده از پروتزها بر روی برجستگی های استخوانی است که قبلاً دندان ها را نگه می داشتند.

افرادی که پروتزهای ثابت را به جای متحرک انتخاب می کنند، گزارش می دهند که این سیستم بیشتر شبیه دندان های طبیعی خودشان است و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشیده است. از سوی دیگر، بیش از نیمی از افرادی که از پروتزهای متحرک تحتانی استفاده می کنند، گزارش می دهند که از ثبات و راحتی خود راضی نیستند. با اینحال گزینه مناسب برای شما به وضعیت سلامت دهان و لثه ها، میزان بودجه و تشخیص دندانپزشک تان بستگی خواهد داشت.

مزایا دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

مزایا دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

پروتزهای ثابت مزایای فوق‌العاده مطلوبی را برای بیماران به ارمغان می ‌آورند که با پروتزهای متحرک و سایر جایگزین‌های سلامت دهان قابل دستیابی نیست. موارد زیر، مهم ترین مزایای پروتزهای دندانی بر پایه ایمپلنت هستند.

  • پروتزهای ثابت به بیمار این امکان را می دهند که بدون مشکل هر چه می خواهند بخورند. با آنها دیگر لازم نیست نگران گاز زدن غذاهای بسیار سفت که باعث آسیب یا لق شدن دندان مصنوعی می شوند، باشید.
  • پروتزهای ثابت، زیبایی ساختار طبیعی استخوان شما را حفظ می کنند. به علاوه آنها به جلوگیری از تحلیل استخوان به دلیل نداشتن دندان های سالم نیز کمک می کنند.
  • پروتزهای ثابت، شکاف های دهان را که به دلیل از دست دادن دندان ها وجود دارد، می پوشانند.
  • آنها لبخند شما را بهبود می بخشند.
  • دندان مصنوعی ثابت نمی افتد.
  • پروتزهای ثابت، گفتار شما را بهبود می بخشند.
  • آنها از جابجایی دندان ها روی خط فک و ناهماهنگی احتمالی جلوگیری می کنند.
  • در صورت مراقبت صحیح، طول عمر طولانی دارند.
  • عادت کردن به پروتزهای ثابت به دلیل شباهت به دندان های واقعی آسان تر است.

معایب دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنت گران هستند. آنها نوعی درمان پیشرفته محسوب می شوند که نسبت به سایر درمان های دندانپزشکی به مواد بیشتر و مهارت بالاتری نیاز دارد بنابراین هزینه بیشتری دارند. آنها همچنین به زمان درمان طولانی تری نیاز دارند زیرا ابتدا باید ایمپلنت ها بهبود یابند و سپس پروتزهای روی آنها نصب شوند. در نهایت، اگرچه جراحی ایمپلنت دردناک نیست اما به هر حال بیماران باید تحت یک عمل جراحی جزئی برای ایمپلنت قرار بگیرند. این باعث ایجاد ناراحتی می شود که همه مایل به تحمل آن نیستند.

انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت، میله ای، توپی

انواع دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

دو نوع پروتز دندانی بر پایه ایمپلنت وجود دارد: پروتز بر پایه ایمپلنت میله ای و پروتز بر پایه ایمپلنت توپی. در هر صورت، پروتزها معمولاً از پایه اکریلیک ساخته می شوند تا شبیه لثه های معمولی به نظر برسند.

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت میله ای

پروتز دندانی بر پایه ایمپلنت میله ای برای بیمارانی استفاده می شود که نیاز به جایگزینی تمام دندان های قوس بالایی یا پایینی دارند. ایمپلنت های دندانی در استخوان قرار می گیرند و به میله ای متصل می شوند که اوردنچر را پشتیبانی می کند. در حالی که اوردنچر یک وسیله متحرک است، میله روی ایمپلنت دندان ثابت می ماند.

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت توپی

دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنت توپی از طریق یک توپ فلزی که در سوکت های خالی زیر دندان مصنوعی قرار دارد، به فک متصل می شوند. این سیستم شامل قرار دادن دو ایمپلنت دندان در فک پایین است که به شما امکان می دهد دندان مصنوعی را در جای خود چفت کنید.

مراحل نصب دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

با پیشرفت های صورت گرفته در عرصه دندانپزشکی، امروزه دندانپزشکان می توانند از حداقل تعداد ایمپلنت برای پشتیبانی از حداکثر تعداد دندان مصنوعی استفاده کنند. مراحل نصب دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت از این قرار است.

  • ابتدا دندانپزشک با اشعه ایکس از دهان و فک های شما عکسبرداری می کند تا ببیند استخوان ها، سینوس ها و اعصاب دقیقا در کجا قرار دارند. سپس او با توجه به عکس، تعداد ایمپلنت ها و محل قرارگیری آنها را مشخص می کند.
  • پس از تعیین محل کاشت ایمپلنت، لثه های شما با بی حسی موضعی کاملا بی حس خواهند شد.
  • سپس به ازای هر ایمپلنت، یک کانال باریک در استخوان فک ایجاد می شود و ایمپلنت که ابزاری شبیه پیچ است، در آن جای داده و سفت می شود. کاشت ایمپلنت دندان،یک روش کم تهاجمی است. به طور متوسط، بیمار باید انتظار داشته باشد که این پروسه از ۹۰ دقیقه تا ۲ ساعت بسته به تعداد ایمپلنت های کاشته شده و میزان ماندگاری استخوان فک، طول بکشد.
  • در برخی موارد، قرار دادن ایمپلنت اولین قدم نیست. برخی از افراد ممکن است استخوان فک مناسب و کافی نداشته باشند، به این معنی که تراکم کافی برای نصب ایمپلنت ها وجود ندارد. در این مورد، یک مرحله اضافی لازم است تا امکان پیوند استخوان انجام شود. این روش ممکن است چند ساعت طول بکشد زیرا شامل دو مرحله است. اولین مرحله، برداشتن استخوان از جایی دیگر در بدن و مرحله دوم جایگذاری آن در فک است. پس از پیوند استخوان به چند هفته زمان برای بهبودی نیاز است. هنگامی که استخوان کافی به فک اضافه شد، ایمپلنت های دندانی را می توان با موفقیت نصب کرد.
  • آنگاه یک سری دندان مصنوعی موقتی در دهان شما قرار داده خواهد شد. این پروتز تا زمانی که ایمپلنت ها کاملا به استخوان فک پیوند بخورند، در دهان شما باقی خواهد ماند (فرایند ترمیم کامل حدود ۳ ماه طول می کشد).
  • پس از تکمیل فرایند جوش خوردن ایمپلنت به فک، دندان های مصنوعی دائمی روی ایمپلنت ها متصل خواهند شد. آنها کاملا شبیه دندان های طبیعی شما هستند و به مشکلاتی که پیرامون حرف زدن و غذا خوردن داشتید، پایان می دهند.

دندان مصنوعی کامل غیر ثابت بر پایه ایمپلنت

پروتزهای متحرک بر پایه ایمپلنت، بیشتر شبیه دندان مصنوعی سنتی هستند. تفاوت اصلی این است که به جای استفاده از چسب برای نگه داشتن دندان مصنوعی در جای خود، از ایمپلنت های دندانی استفاده می شود. آنها نه تنها برای بیمارانی که توده استخوانی برای حمایت از پروتزهای ثابت ندارند گزینه بهتری هستند، بلکه برای بیمارانی که عادت به استفاده از پروتزهای مصنوعی سنتی دارند و بدشان نمی آید که پروتزهای مصنوعی خود را در پایان روز برای تمیز کردن بیرون بیاورند نیز مناسب است. برخی از بیماران حتی ممکن است این گزینه را ترجیح دهند زیرا تمیز کردن را آسان تر می نماید. 

دندان مصنوعی کامل ثابت بر پایه ایمپلنت

این پروتزهای دندانی قرار نیست هر روز درآورده شود و دوباره درون دهان قرار بگیرند. در عوض آنها به طور دائم به ایمپلنت های دندانی شما متصل می شوند. پروتزهای ثابت بر پایه ایمپلنت، بیشتر شبیه دندان های واقعی هستند. برای مراقبت از آنها، فقط کافی است به دقت مسواک بزنید – لازم نیست هر شب قبل از رفتن به رختخواب دندان های خود را بیرون بیاورید و از محلول های پاک کننده استفاده کنید. بسیاری از بیماران، عاشق این پروتزهای دندانی هستند زیرا به آنها اجازه می دهد فراموش کنند که حتی پروتز دارند.

یکی از نکات منفی دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت، آن است که نسبت به پروتزهای متحرک بر پایه ایمپلنت به حمایت بیشتری از استخوان و بافت نیاز دارند. اگر توده استخوانی مورد نیاز برای پروتزهای ثابت با ایمپلنت را ندارید، باید یک گزینه غیر ثابت انتخاب کنید یا ممکن است کاندید یک روش جایگزین، یعنی ترمیم قوس کامل All-on-4 باشید.

انواع اتصال دندان مصنوعی به پایه ایمپلنت

انواع اتصال دندان مصنوعی به پایه ایمپلنت عبارتند از:

  • اتصال توپ
  • اتصال میله
  • Locator
  • اتصال آهنربایی (مغناطیسی)
دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

ایمپلنت all on 4

All on 4 ، یک تکنیک ایمپلنت دندانی است که در آن مجموعه دندان های بالایی یا پایینی، تنها با چهار ایمپلنت جایگزین می شوند. این چهار ایمپلنت به عنوان یک مکانیسم پشتیبانی برای قرار دادن مجموعه جدیدی از دندان های ثابت عمل می کنند. با روش کاشت دندان All On 4، ایمپلنت های خلفی ۴۵ درجه به سمت عقب دهان متمایل می شوند و در قسمت جلویی فک بالا( ناحیه ای از فک با تراکم استخوان بالاتر) قرار می گیرند. در مقایسه با سایر روش‌های ایمپلنت، تکنیک All On 4 به تراکم استخوانی پایین تری برای محکم کردن ایمپلنت نیاز دارد.

مراحل در دهان

در جلسه مشاوره یک ارزیابی کلی از دهان و دندان های شما انجام می شود که شامل عکسبرداری با اشعه ایکس و اسکن CBCT برای بررسی استخوان فک و سایر ساختارهای زیرین خواهد بود. اگر کاندید خوبی برای این روش باشید، کار آغاز می شود.

پس از بیحس کردن لثه های شما دندانپزشک، هر یک از دندان های باقیمانده را می کشد و برش های کوچکی در لثه های شما ایجاد می کند تا چهار سوکت قوس بالایی و پایینی را ایجاد کند. این برش ها محل قرارگیری ایمپلنت ها هستند. در هر قوس از چهار پایه استفاده می شود، بنابراین اگر سیستم All-on-4 را روی فک بالا و پایین خود دریافت کنید، در مجموع هشت پایه قرار داده خواهد شد. سپس پیچ های ایمپلنت در استخوان فک شما قرار می گیرد و یک اتصال دهنده به آن متصل می شود. گاهی اوقات نیاز به پیوند استخوان در این مرحله از جراحی است. آخرین مرحله شامل بخیه زدن لثه و قرار دادن پروتزهای موقت در حین بهبودی است.

اکنون که ایمپلنت های دندانی شما در جای خود قرار گرفته اند، باید به آنها زمان داد تا به درستی بهبود یابند. روند بهبودی هر کس کمی متفاوت است، اما بهبودی پس از جراحی شما معمولاً شامل ۷۲ساعت استراحت و استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم است. در برخی موارد، دندانپزشک شما ممکن است داروهایی را برای درد و جلوگیری از عفونت تجویز کند.

حدود ۳ تا ۶ ماه طول می کشد تا ایمپلنت با استخوان فک پیوند بخورد و فرآیند بهبود کامل شود. برای جلوگیری از وارد کردن نیروی بیش از حد به ایمپلنت‌های تازه نصب شده و کاهش ناراحتی‌ تان، رژیم غذایی نرم برای چند ماه اول پس از جراحی توصیه می‌شود. پس از تکمیل فرایند بهبودی، دندانپزشک پروتزهای موقت را با دندان مصنوعی دائمی شما جایگزین می کند.

مراقبت از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

برای مراقبت از پروتزهای متحرک بر پایه ایمپلنت لازم است که روزی دوبار آنها را از دهان خارج کنید و با یک مسواک نرم و خمیر دندان مخصوص دندان مصنوعی تمیز نمایید. همچنین لازم است اطراف اتصالات پروتز را نیز با یک مسواک نرم تمیز کنید. ضمنا فراموش نکنید که شب ها پروتز خود را درون محلول پاک کننده قرار دهید.

در مورد پروتزهای ثابت بر پایه ایمپلنت علاوه بر مسواک زدن روزانه لازم است در صورت امکان از کیت های بین دندانی برای تمیز کردن زیر پروتز و اطراف ایمپلنت ها استفاده کنید.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سوالات متداول

موارد زیر، برخی از سوالات رایج در مورد پروتزهای دندانی هستند.

۱. چند دندان روی ایمپلنت دندان All-on-4 قرار می گیرد؟

اگرچه فقط ۴ ایمپلنت در فک شما قرار می گیرند اما آنها می توانند از ۱۰ تا ۱۴ دندان پشتیبانی کنند. ایمپلنت ها با جراحی قرار می گیرند و بلافاصله در همان روز پروتز گذاشته می شود و به ایمپلنت ها متصل می شود. با بهبودی، ایمپلنت ها بخشی از استخوان فک می شوند و به عنوان پایه ای محکم برای دندان های جدید عمل می کنند.

۲. بهترین خمیر دندان برای دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چیست؟

یک خمیر دندان غیر ساینده و کنترل کننده تارتار برای مراقبت از سطح ایمپلنت مناسب است. از خمیردندان های حاوی جوش شیرین، فلوراید بیش از حد و آنهایی که برای افراد سیگاری طراحی شده اند، خودداری کنید. تمیز کردن بین دندان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین استفاده از نخ دندان یک یا دو بار در روز یک گام کلیدی برای مراقبت صحیح از ایمپلنت های دندانی است.

۳. معایب دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چیست؟

در حالی که انتخاب پروتز بر پایه ایمپلنت مزایای بسیاری دارد اما معایبی نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • جراحی: برای قرار دادن ایمپلنت ها به جراحی نیاز است. این کار غالبا تحت بیحسی موضعی انجام می شود اما ممکن است برای برخی از افراد، آرام بخش تزریقی نیز تجویز شود.
  • هزینه: هزینه پروتز بر پایه ایمپلنت به طور قابل توجهی بیشتر از پروتزهای سنتی است.
  • دوره نقاهت نسبتا طولانی در مقایسه با دندان مصنوعی سنتی

حرف آخر

دندان های مصنوعی، رایج ترین راه حل برای افرادی هستند که اکثر یا تمام دندان های خود را از دست داده اند. ایراد دندان های مصنوعی  سنتی، آن است که می توانند لق شوند و یا در غذا خوردن و تکلم فرد مشکل ایجاد کنند. علاوه بر این، شکل لثه در طول زمان تغییر می ‌کند که بر میزان متناسب بودن دندان مصنوعی با لثه تأثیر می‌ گذارد. پروتزهای دندانی بر پایه ایمپلنت، برای رفع مشکلات اینچنینی ابداع شده اند. آنها به کاهش بسیاری از چالش های مرتبط با دندان مصنوعی سنتی کمک می کنند و به همین دلیل، روز به روز محبوب تر می شوند.