یکی از انواع ایمپلنت ها که به دلیل خواص و ویژگی های خاص خود محبوبیت زیادی پیدا کرده است، ایمپلنت اشترومن  SLActive نام دارد. ایمپلنت اشترومن ساخت کشور سوییس است و به گفته دندانپزشکان و متخصصان یکی از باکیفیت ترین و بهترین ایمپلنت ها در سراسر جهان است. در حال حاضر اشترومن با ایجاد ویژگی جدید و فوق العاده خود به نام SLActive، انقلاب بی نظیری در درمان های دندانپزشکی به وجود آورده است.   

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید.

اگر شما هم به ایمپلنت دندان فکر می کنید، احتمالاً برایتان سوال است که کدام ایمپلنت بیشتر به شما کمک می کند؟!  کیفیت ساخت، کاهش خطر، دوام بالا، بهبود سریع تر و استفاده آسان جزو فاکتورهایی است که باید هنگام انتخاب نوع ایمپلنت در نظر داشته باشید. به همین دلیل است که ما در این مطلب قصد داریم در مورد ایمپلنت های Straumann SLActive صحبت کنیم که درمان ایمن تر و سریع تری را به شما ارائه می دهد! بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با این ایمپلنت و ویژگی بی نظیر آن یعنی SLActive آشنا شویم.

ایمپلنت دندان اشترومن

معرفی کامل ایمپلنت اشترومن SLActive

سیستم ایمپلنت دندان Straumann به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین سیستم های ایمپلنت در جهان شناخته می شود. ایمپلنت اشترومن از  تیتانیوم برای جایگزینی ریشه دندان‌های از دست رفته استفاده کرده و هنگامی که ایمپلنت کاملاً یکپارچه شد، می ‌تواند تاج یا پروتز جدید را پشتیبانی کند. به جرات می توان گفت ایمپلنت های دندانی اشترومن یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود هستند و این موضوع را مزایای بی نظیر آن اثبات می کنند. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • ایجاد یکپارچگی عالی در بافت دندان و فک
  • روند درمان ساده و آسان
  • بهبودی سریع و کوتاه
مزایای ایمپلنت اشترومن

اما چرا ایمپلنت Straumann را انتخاب کنیم؟ اشترومن یک شرکت سوئیسی است و در سال ۱۹۵۴ تاسیس شده است. این شرکت به دلیل تولید بهترین دستگاه ها و لوازم دندانپزشکی با کیفیت عالی شهرت دارد و تحقیقات بالینی نشان داده است که ایمپلنت اشترومن جزو موثرترین و ایمن ترین ایمپلنت های موجود در سراسر جهان هستند. یکی از ویژگی هایی که این شرکت را از سایر رقبای خود متمایز می کند این است که با شرکت های بین المللی و متخصصان برجسته، از جمله تیم بین المللی ایمپلنتولوژی، کار می کند تا اطمینان حاصل کند که محصولات با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می دهد. جالب است بدانید ایمپلنت اشترومن SLActive دارای سابقه عالی و میزان موفقیت کلی ۹۵ درصد است.

ایمپلنت SLActive

ایمپلنت های اشترومن از این نظر منحصر به فرد هستند که بافت لثه پس از چسباندن آن به استخوان فک روی ایمپلنت قرار نمی گیرد. این بدان معنی است که دوره بهبودی بیمار سریع‌تر و اجرای آن نیز آسان تر است. لثه ها با بی حس کننده موضعی برای جلوگیری از ناراحتی بیمار بی حس شده و پس از کاشت پایه ایمپلنت، بافت لثه به مدت ۶ هفته تا ۱۰ ماه بهبود می یابد. در طول این مدت یک روکش موقت متصل شده و هنگامی که ایمپلنت به طور کامل بهبود یافت، ترمیم دائمی انجام می شود و می توانید لبخند جدید خود را به نمایش بگذارید.

به طور کلی ایمپلنت اشترومن انواع مختلفی دارد، اما یکی از پرکاربردترین و با کیفیت ترین انواع آن ایمپلنت اشترومن SLActive است. ویژگی SLActive نوید ایجاد استاندارد جدیدی در کاشت دندان و مراقبت از بیمار را می دهد و بیشتر از هر فناوری ایمپلنت دندانی دیگری در بازار محبوبیت پیدا کرده و مورد حمایت دندانپزشکان و متخصصان قرار گرفته است. یکی از مهم ترین دلایل این محبوبیت و پشتیبانی، کاهش زمان بهبودی به نصف زمان نرمال در سایر ایمپلنت ها و رساندن آن به ۳ الی ۴ هفته است.

زمانی که اشترومن ایمپلنت SLA را در سال ۱۹۹۴ عرضه کرد، زمان بهبودی را به طور چشمگیری از ۱۲ به ۶ هفته کاهش داد. در نتیجه SLA به استاندارد طلایی در دندانپزشکی ایمپلنت تبدیل شد و تا به امروز هم بسیاری از دندانپزشکان و مراکز تخصصی ایمپلنت از آن استفاده می کنند. اما این بار با عرضه ویژگی SLActive، نسل بعدی ایمپلنت اشترومن، بار دیگر زمان بهبودی به نصف کاهش داده و آن را به ۳ تا ۴ هفته رساند. پیامدهای این کاهش بی نظیر زمان بهبودی عبارتند از پروتکل های درمانی کوتاه تر، پیش بینی پذیری بالاتر و کاهش خطر با بارگذاری زودتر و در نتیجه مراقبت بهتر از بیمار.

در حقیقت ایمپلنت اشترومن SLActive از همان فرآیند اولیه SLA استفاده می کند که شامل سندبلاستینگ و استفاده از اسید اچ برای اتصال بهینه و جوش خوردگی بیشتر در استخوان فک است. از سوی دیگر SLActive در مایع نیتروژنی و محلول سالین ایزوتونیک نگهداری می شود. این مایع کمک می کند تا ماده ایمپلنت فعالیت سطحی بالای خود را حفظ  کرده و به همین دلیل دندانپزشک پس از دو هفته می تواند قالب گیری را انجام دهد. به علاوه ایمپلنت اشترومن SLActive از تیتانیوم ساخته شده و به دلیل خاصیت آبگریزی تیتانیوم، این ایمپلنت به سرعت خون و پروتئین ها را جذب کرده و با تقویت تشکیل استخوان در اطراف ایمپلنت، پایداری اولیه آن را افزایش می دهد.

مقایسه ایمپلنت SLA و  SLActive

تفاوت SLActive با سایر ایمپلنت های اشترومن

ایمپلنت اشترومن SLActive یکسری ویژگی ها و خواص بی نظیری ارائه می دهد و این ویژگی ها باعث تمایز آن با سایر ایمپلنت های اشترومن می شود. در ادامه این ویژگی ها یا بهتر بگوییم تفاوت ها را بیشتر بررسی خواهیم کرد: 

  • ایمپلنت های معمولی بین ۲ تا ۴ هفته پس از کاشت بیشتر در معرض خطر هستند. به معنای دیگر پایداری اولیه ایمپلنت که با پیچاندن پایه ایمپلنت به استخوان به دست می ‌آید، شروع به کاهش می ‌کند. در عین حال، فرآیند تشکیل استخوان، که در آن استئوبلاست‌ها استخوان جدید و جایگزین می ‌سازند، به اندازه کافی پیشرفت نکرده و به همین دلیل سایر ایمپلنت ها در این بازه در معرض خطر هستند. با این وجود مطالعات بالینی که به بررسی انباشتگی استخوان در برابر سطح SLActive پرداخته اند، گزارش می دهند که ایمپلنت اشترومن SLActive ، پس از ۲ هفته ۶۰ درصد بیشتر استخوان سازی دارد.
  • ایمپلنت اشترومن با ویژگی SLActive از نظر سطح هیدروفیل نیز با سایر ایمپلنت های اشترومن متفاوت است. ایمپلنت های SLActive دارای سطح آبدوست خاصی هستند که خون را جذب کرده و تشکیل شبکه فیبرین را تسهیل می کند. این امر باعث بهبود سریع و افزایش پایداری ایمپلنت در مرحله بحرانی اولیه می شود.
  • طراحی ایمپلنت SLActive  اشترومن برای ایجاد ثبات اولیه عالی و تشویق بازسازی استخوان بهینه شده است. طراحی ماکرو، ورود آسان به استخوان را تضمین می کند، در حالی که طراحی میکرو، تماس استخوان با ایمپلنت را افزایش داده و باعث ادغام بهتر استخوان با ایمپلنت می شود.
  • سطح استخوان در ایمپلنت های SLActive با سندبلاست و اسید اچ، برای اتصال ایمپلنت آماده شده و در نتیجه پایداری، لنگر انداختن و ماندگاری ایمپلنت را افزایش می دهد.
پرداخت اقساطی با سریتا

برای شروع مشاوره رایگان شماره خود را وارد کنید، مشاورین سریتا با شما تماس می‌گیرند.

مزایای ایمپلنت SLActive

مزایا و معایب  SLActive   

ایمپلنت اشترومن SLActive با تکنولوژی منحصر به فرد خود، توانایی ایمپلنت را برای ادغام با استخوان فک به حداکثر رسانده و منجر به نتایج درمانی برتر می شود. با این وجود این نوع ایمپلنت سوئیسی نیز مانند سایر ایمپلنت ها مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم.

مزایای ایمپلنت اشترومن SLActive

ایمپلنت Straumann SLActive چندین مزیت قابل توجه ارائه می دهد که به پذیرش گسترده و شهرت و محبوبیت آن در بین متخصصان دندانپزشکی و بیماران کمک کرده است. برخی از این مزایا عبارتند از:

کاهش دوره بهبودی 

فناوری سطح آبدوست ایمپلنت های SLActive باعث افزایش سریع تر ادغام استخوانی در مقایسه با ایمپلنت های معمولی می شود. مطالعات بالینی نشان داده است که ایمپلنت‌های SLActive در مدت زمان کوتاه‌تری به تماس بهتر استخوان با ایمپلنت و پایداری بیشتر ایمپلنت دست یافته و دوره کلی درمان و بهبودی فرد را کاهش می ‌دهند.

افزایش نرخ موفقیت درمان

افزایش یکپارچگی استخوانی و بهبود پایداری اولیه ارائه شده توسط ایمپلنت های SLActive به میزان قابل توجهی به نرخ موفقیت درمان بالاتر کمک می کند. این افزایش میزان موفقیت به‌ ویژه برای بیمارانی که کیفیت استخوان پایین یا شرایط دندان نامناسبی دارند، مفید است.

پایداری طولانی مدت 

سطح سندبلاست و اسید اچ شده ایمپلنت های SLActive، محیط مناسبی را برای رشد استخوان ایجاد می کند. این ویژگی بی نظیر ماندگاری طولانی مدت و دوام بالای ایمپلنت را تضمین و از عوارضی مانند شل شدن یا شکست ایمپلنت جلوگیری می کند. این مزیت باعث می شود ایمپلنت های SLActive برای تکنیک ایمپلنت فوری مناسب باشند.

معایب ایمپلنت اشترومن SLActive

معایب ایمپلنت اشترومن SLActive

با وجود اینکه مزایای زیادی برای ایمپلنت Straumann SLACtive وجود دارد، چند اشکال یا معایب بالقوه نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

هزینه

ایمپلنت اشترومن SLActive می تواند در مقایسه با سایر گزینه های ایمپلنت دندان گران تر باشد. این موضوع ممکن است برای برخی از بیمارانی که به دنبال راه حل مقرون به صرفه تری هستند، بازدارنده باشد.

دسترسی محدود

ایمپلنت Straumann SLActive تولید سوییس است و ممکن است به طور گسترده در همه مناطق یا کلینیک های دندانپزشکی ایران در دسترس نباشد. این موضوع می تواند دسترسی به این گزینه خاص ایمپلنت را برای برخی از بیماران دشوارتر کند.

عوارض احتمالی

مانند هر درمان دندانپزشکی دیگری، خطر عوارض در ایمپلنت سوئیسی Straumann SLActive نیز وجود دارد. عوارض و خطرات بالقوه این نوع ایمپلنت شامل عفونت، شکست ایمپلنت، آسیب عصبی یا از دست دادن استخوان در برخی موارد نادر باشد. بنابراین بیماران باید قبل از تصمیم گیری در مورد این گزینه ایمپلنت، در مورد این خطرات بالقوه با متخصص و دندانپزشک خود صحبت کنند.

برای تعیین اینکه آیا ایمپلنت Straumann SLActive بهترین گزینه برای نیازها و شرایط خاص دندانی شماست، مشورت با یک متخصص دندانپزشکی ضروری است. آن ها می توانند مشاوره شخصی ارائه دهند و به هر گونه نگرانی یا سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند.

قیمت ایمپلنت اشترومن SLActive 

هزینه ایمپلنت اشترومن  SLActive یکی از بزرگترین دغدغه های بیماران است. با توجه به اینکه ایمپلنت اشترومن ساخت یک شرکت سوئیسی است و جزو محصولات برتر دندانپزشکی در سراسر جهان محسوب می شود، قیمت آن نسبت به سایر ایمپلنت ها کمی بالاتر است. از سوی دیگر اما مزایا و ویژگی های این ایمپلنت از جمله استفاده آسان، کاهش خطرات بالقوه برای بیمار، کاهش دوره بهبود و کیفیت و دوام بالای آن باعث شده تا هزینه و قیمت ایمپلنت اشترومن SLActive  کاملاً ارزش پرداخت را داشته باشد. 

لازم به ذکر است که هزینه ایمپلنت اشترومن به هزینه پایه، روکش، تعداد دندان ها و تکنیک جراحی دندانپزشک بستگی دارد. بنابراین قیمت پایه ایمپلنت اشترومن SLActive iti 1403 در مرکز دندانپزشکی سریتا، ۴۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. البته فراموش نکنید که می توانید این هزینه را با سرویس پرداخت شناور و اقساطی ایمپلنت کلینیک دندانپزشکی سریتا به صورت ۶ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۸ و ۲۴ ماهه پرداخت کنید.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید

در آخر

ایمپلنت اشترومن SLActive چشم انداز ایمپلنت دندان را با ارائه تسریع ادغام استخوانی، افزایش نرخ موفقیت درمان، کاهش زمان بهبودی و پایداری طولانی مدت تغییر داده است. با پشتیبانی تحقیقات بالینی گسترده، ایمپلنت های SLActive در بین متخصصان دندانپزشکی به رسمیت شناخته شده اند و به بهبود زندگی بیمارانی که به دنبال راه حل های بهینه ایمپلنت دندان هستند، کمک شایانی کرده اند. ایمپلنت های Straumann SLActive با فناوری منحصر به فرد و عملکرد عالی خود استاندارد جدیدی را در ایمپلنتولوژی دندان ایجاد کرده اند که نتایج درمانی قابل پیش بینی و رضایت بیمار را بهبود می بخشد. به همین دلیل هم در این مطلب به طور خاص و ویژه در مورد ویژگی SLActive در ایمپلنت اشترومن صحبت کردیم و با مزایا و معایب آن آشنا شدیم. اگر شما هم در تصمیم گیری برای انتخاب ایمپلنت مناسب مردد هستید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.