شما ممکن است به دلایل مختلفی دندان های جلو خود را از دست دهید؛ بیماری های لثه، ضربات ناگهانی و سوانح و پوسیدگی و عفونت همگی می توانند باعث بی دندانی در قسمت جلوی دهان شوند. در حالیکه از دست دادن دندان در هر ناحیه دهان ناخوشایند است اما نداشتن دندان های جلو تقریبا شبیه یک کابوس است زیرا علاوه بر اختلال در عملکرد گفتاری و نحوه غذا خوردن روی ظاهر و اعتماد بنفس شما نیز تأثیر منفی می گذارد. با وجود آنکه راه حل های مختلفی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته ارائه شده اند اما هیچ یک از آنها به اندازه ایمپلنت های دندانی موثر، مطمئن، بادوام و طبیعی نیستند، خصوصا برای جایگزینی دندان های قسمت جلوی دهان. در مطلب امروز قصد داریم به طور کامل به مزایای ایمپلنت دندان جلو بپردازیم تا اگر ذره ای در انتخاب آن تردید دارید یا در پروسه دریافت ایمپلنت برای این ناحیه از دهان تان هستید، بتوانید اطلاعات کامل و جامعی در این رابطه بدست آورید. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

اقساط ۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

ایمپلنت دندان جلو

تعریف مفهوم ایمپلنت “دندان جلو”

ایمپلنت‌ های دندانی پیچ‌ هایی هستند که از طریق جراحی در استخوان فک شما قرار می ‌گیرند تا از یک پروتز دندان مانند تاج، پل، پروتز صورت یا به عنوان لنگر ارتودنسی حمایت کنند. این یک گزینه ایده آل برای بیمارانی است که از استانداردهای مطلوب سلامت دهان و دندان برخوردار هستند و دندان های خود را به دلیل بیماری لثه، آسیب های ترومایی، شکست درمان ریشه و غیره از دست داده اند. در این موارد با توجه به وبسایت معتبر https://www.sciencedirect.com دریافت ایمپلنت دندان برای جایگزینی یک یا چند دندان جلویی قابل اطمینان ترین و راحت ترین روش دندانپزشکی با میزان موفقیت بالای ۹۵ درصد است. این روش درمان، انتخابی اول اکثر دندانپزشکان است و از پروتزهای مصنوعی و بریج های دندانی معمولی قابل اعتمادتر می باشد.

اهمیت ایمپلنت دندان جلو

اهمیت استفاده از ایمپلنت در دندان جلو 

کاشت ایمپلنت برای جایگزینی دندان های جلوی دهان به طور قابل توجهی مهم تر از سایر دندان ها است زیرا دندان های جلویی شما اولین چیزهایی هستند که در هنگام صحبت کردن و خندیدن به چشم می آیند. شما با استفاده از ایمپلنت در دندان های جلویی خود می توانید به راحتی غذا بخورید و صحبت کنید، دیگر مجبور نیستید از لبخند زدن اجتناب کنید یا موقع خندیدن جلوی دهانتان را بگیرید. استفاده از ایمپلنت در دندان جلو باعث می شود که روابط اجتماعی، کاری، تحصیلی و عاطفی شما تحت تأثیر منفی قرار نگیرد و پس از سپری کردن دوره درمان و نقاهت برای دریافت ایمپلنت بتوانید دقیقا همانند دندان های طبیعی تان با آن رفتار کنید.

اینفوگرافیک مزایای ایمپلنت دندان جلو

مزایای استفاده از ایمپلنت برای دندان جلو

استفاده از ایمپلنت برای دندان جلو مزایای متعددی دارد که در زیر به آنها می پردازیم.

ظاهر طبیعی و زیبا

کاشت ایمپلنت دندان در قسمت جلوی دندان یک ظاهر زیبا و کاملا طبیعی به شما خواهد داد.

  • شباهت به دندان های طبیعی: ایمپلنت های دندانی از نظر ظاهری کامل مشابه دندان های طبیعی هستند. آنها می توانند از نظر سایز، شکل و رنگ کاملا با دندان های مجاور هماهنگ باشند و این مسئله لبخندی طبیعی و زیبا به شما می بخشد.
  • تأثیر مثبت در روانی و اجتماعی بودن: از آنجایی که دندان های جلو به طور واضح مشخص هستند و تأثیر زیادی در ظاهر فرد ایفا می کنند، می توانند به طرز قابل توجهی روی اعتماد بنفس تاثیر بگذارند. با کاشت ایمپلنت برای دندان جلو، شما با اعتماد بنفس و آرامش خاطر بیشتری در روابط اجتماعی و کاری خود ظاهر می شوید و دیگر هیچ گونه استرس و خجالتی در میان نخواهد بود.
نمونه کار ایمپلنت کلینیک سریتا

پایداری و ثبات در بلند مدت

ایمپلنت های دندانی نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان به طور کلی از پایداری و ثبات بیشتری برخوردار هستند.

  • کاهش احتمال جابجایی و تحرک ایمپلنت: از آنجایی که پایه ایمپلنت درون استخوان فک قرار داده می شود، احتمال جابجایی و تحرک آن در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان بسیار کمتر است.
  • حفظ موقعیت دندان جدید: پس از سپری شدن پروسه جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک و یکپارچگی استخوانی، دندان جدید شما موقعیت ثابتی خواهد داشت و در دراز مدت از ثبات کافی برخوردار است.

کاهش خطر عفونت

احتمال عفونت در هنگام دریافت ایمپلنت برای دندان جلو بسیار کم است.

  • جراحی کمتر و غیر دردناک تر: همانطور که می دانید برای کاشت پایه ایمپلنت درون فک لازم است یک جراحی انجام شود. این جراحی در قسمت جلوی دهان، ساده تر بوده و با درد و ناراحتی کمتری همراه است.
  • خطر کمتر عفونت و التهاب در محل ایمپلنت گذاری: از آنجایی که جراحی انجام شده برای کاشت ایمپلنت ساده تر است و همچنین محل ایمپلنت گذاری کاملا در دسترس دندانپزشک می باشد، کل پروسه جراحی با دقت و رعایت استانداردهای بهداشتی بیشتری انجام می شود و بنابراین ریسک عفونت و التهاب در محل ایمپلنت گذاری کاهش می یابد.

برطرف شدن مشکلات عفونی پس از جراحی

در صورت بروز مشکلات عفونی پس از جراحی به دلیل آنکه ناحیه جراحی کاملا مشخص و به راحتی در معرض دید است، شما زودتر متوجه وجود مشکل خواهید داشت و بنابراین برطرف شدن مشکلات عفونی پس از جراحی ساده تر و سریع تر خواهد بود.

حفظ بافت های سالم دهانی

استفاده از ایمپلنت برای دندان های جلو از تحلیل بافت های سالم دهانی در این ناحیه و عواقب ناخوشایند ناشی از آن مانند اشکال در گفتار و لطمه به ظاهر فرد جلوگیری می کند. در واقع حفظ بافت های سالم دهانی را می توان عمده ترین مزیت دریافت ایمپلنت برشمرد.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

اقساط ۶ + ۱۲ + ۱۸ + ۲۴ ماهه با ضمانت کتبی

ایمپلنت دندان جلو

افزایش کیفیت زندگی

کیفیت زندگی شما با دریافت ایمپلنت های دندانی در قسمت جلو دهان تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

  • تأثیر مثبت بر روابط اجتماعی و روانی: با جایگزینی دندان های جلو توسط ایمپلنت، شما آرامش روحی و روانی بیشتر و اضطراب کمتری خواهید داشت، دیگر نگران خندیدن و ظاهرتان نیستید و بنابراین در روابط اجتماعی خود خوش برخوردتر و موفق تر خواهید بود.
  • افزایش رضایت بیماران از دندان های خود: میزان رضایت مندی بیماران پس از دریافت ایمپلنت در اغلب موارد بسیار بالاست. این مسئله با توجه به مزایای ایمپلنت دندان جلو به مراتب مشهودتر است. زیرا علاوه بر جنبه عملکردی دندان ها (احساس راحتی در هنگام غذا خوردن و صحبت کردن) بحث بهبود ظاهر بیمار نیز در میان است.

قابلیت تبدیل شدن به دندان دائمی

ایمپلنت های دندانی، یک راه حل طولانی مدت و تقریبا مادام العمر هستند و به دلایل زیر، قابلیت تبدیل شدن به دندان دائمی را دارند.

  • تحمل بار و فشار بالا: میزان بار و فشاری که یک ایمپلنت دندان می تواند تحمل کند، تقریبا مشابه یک دندان طبیعی است. به همین دلیل در اکثر موارد، شما می توانید با خیال راحت غذا بخورید و به جز رعایت یکسری نکات پیشگیرانه (مانند گاز نزدن یخ، باز نکردن درب بطری یا نشکستن آجیل با دندان ایمپلنت شده) معمولا لازم نیست نگران مصرف مواد غذایی روتین باشید. 
  • دوام و طول عمر بیشتر نسبت به دندان های مصنوعی دیگر: میزان دوام و طول عمر ایمپلنت ها به هیچ وجه با دندان های مصنوعی دیگر قابل مقایسه نیست. مهم ترین دلیلش آن است که ایمپلنت ها دارای پایه یا ریشه دندان مصنوعی هستند که با استخوان فک یکپارچه می شود. بنابراین آنها می توانند ماندگاری بیشتری نسبت به سایر انواع دندان مصنوعی داشته باشند.

حفظ دندان های سالم اطراف

یکی از مزایای ایمپلنت دندان جلو، حفظ دندان های سالم اطراف ایمپلنت است. اما چگونه؟

  • جلوگیری از از دست دادن دندان های اطراف به دلیل بار و فشار زیاد: با خالی شدن جای یک دندان، دندان های اطراف آن غالبا مجبورند بار و فشار بیشتری را در هنگام جویدن و گاز زدن غذا تحمل کنند. این فشار و بار اضافی به مرور زمان می تواند به تضعیف ساختار دندان ها، شل شدن و از دست دادن آنها منجر شود. استفاده از ایمپلنت به جای دندان جلو از دست رفته، این بار و فشار اضافی را از روی دندان های سالم اطراف بر می دارد و بین تمام دندان های جلو تقسیم می کند.
کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

اقساط + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

سخن پایانی 

یک لبخند زیبا به داشتن دندان های جلویی منظم و سالم متکی می باشد اما متاسفانه از دست دادن دندان های جلویی بسیار رایج است. دندان‌های جلویی در برابر آسیب‌ هایی که می‌ توانند در حین فعالیت‌ های ورزشی یا برخی از اشکال دیگر تروما ایجاد شوند، آسیب‌ پذیر هستند. همچنین ممکن است به دلیل عفونت یا پوسیدگی قابل توجه یا زمانی که دندان ها تحت تأثیر بیماری پیشرفته پریودنتال قرار می گیرند، نیاز به کشیدن داشته باشند. گاهی اوقات دندان های جلو به طور مادرزادی از دست رفته اند، به این معنی که با بقیه دندان های طبیعی شما در استخوان فک رشد نکرده اند. از دست دادن دندان جلویی می تواند بسیار مخرب باشد زیرا هر زمان که صحبت می کنید یا لبخند می زنید، پنهان کردن آن غیرممکن است.

در نتیجه، افرادی که دندان جلویی خود را از دست داده اند، اغلب دچار کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس می شوند. در حالی که امکان دریافت بریج دندان یا پروتز برای دندان جلو وجود دارد، اما این راه حل‌ ها ایده آل نیستند. کاشت دندان جلویی یک درمان قابل پیش بینی است که با برنامه ریزی و مراقبت مناسب می تواند در دراز مدت یک نتیجه عالی به دنبال داشته باشد. ما در بخش های فوق به تمام مزایای ایمپلنت دندان جلو پرداختیم. امیدواریم مطالعه مطلب امروز برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید بهترین گزینه را برای جایگزینی دندان های جلو از دست رفته تان انتخاب کنید.