کاشت ایمپلنت یکی از روش‌های درمانی مطلوب برای بیمارانی است که  دندان‌های خود را از دست داده‌اند. این درمان که با قرار دادن ریشه دندان مصنوعی در استخوان فک انجام می‌شود، یکی از انواع درمان‌های دندانپزشکی با ماندگاری طولانی است. پرکاربردترین برندهای درمان ایمپلنت دندان عموما برندهای سوئیسی، آلمانی، آمریکایی، فرانسوی و کره‌ای هستند. بنابراین، هنگام تحقیق در مورد برندهای ایمپلنت، احتمال برخورد شما با برندهای این کشورها بسیار زیاد است. ایمپلنت فرانسوی به دلیل کیفیت بالا و سازگاری خوب در سال‌های گذشته با محبوبیت زیادی روبرو بوده است. در این مقاله به معرفی مشهورترین برندهای فرانسوی و مزایای و معایب آن‌ها می‌پردازیم.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

ایمپلنت های فرانسوی

آشنایی با ایمپلنت فرانسوی

فرانسه به دلیل داشتن فناوری‌های پیشرفته بهداشتی یکی از پیشتازان جهان در این زمینه است. پردازش و تکمیل بهینه مواد مورد نیاز برای ساخت ایمپلنت نیازمند ابزارهایی با تکنولوژی بالا است. اگرچه لازم به ذکر است که ایمپلنت‌های فرانسوی در مقایسه با برندهای تولید سوئیس و آمریکا از اعتبار و شهرت کمتری برخوردار هستند.

فرانسه برندهای زیادی در زمینه ایمپلنت دندان تولید می‌کند که اغلب آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میان بسیاری از برندهای تولید فرانسه، در این مقاله به بررسی تعدادی از آن‌ها که محبوب‌تر هستند می‌پردازیم. اگر شما نیز به دنبال بهترین ایمپلنت فرانسوی هستید، اطلاعات موجود در ادامه این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

برندهای برتر ایمپلنت فرانسوی

برند های ایمپلنت فرانسوی

در سال‌های گذشته بسیاری از برندهای فرانسوی به ایران وارد شده‌اند و توانسته‌اند سابقه خوبی را برای خود ثبت کنند. به همین دلیل بسیاری از مردم و دندانپزشکان مایل به استفاده از آن‌ها هستند. در ادامه به معرفی مشهورترین برندهای فرانسوی می‌پردازیم.

برند IDI

این شرکت از سال ۱۹۸۷ اقدام به تولید ایمپلنت کرده است و یکی از پرمصرفت‌ترین ایمپلنت‌های فرانسوی در ایران است. این شرکت در توسعه اهداف کیفی خود، روی روش‌های نوآوری سرمایه گذاری می‌کند و با همکاری پزشکان و آزمایشگاه‌ها بر روی مطالعات متعدد کار می‌کند. ایمپلنت فرانسوی IDI طیف کاملی از ایمپلنت‌های سطح استخوان و بافت را برای تطبیق با بسیاری از کاربردهای زیبایی و درمانی ارائه می‌دهد. کیفیت و سازگاری بالا از ویژگی‌ها این ایمپلنت است.

برند TBR

این برند یکی از بهترین مارک‌هایی است که سال‌های دور در این زمینه فعالیت می‌کند. ایمپلنت TBR از سال ۱۹۸۶ در فرانسه تولید می‌شود و در فرآیند تولید این محصولات امکان ساخت ۳ نوع ایمپلنت فراهم است. علاوه بر این، تمام محصولات تولید شده را می‌توان مستقیما بدون استفاده از مواد واسطه روی استخوان فک قرار داد. بنابراین فناوری کاشت ایمپلنت TBR راحتی بالایی را هم در طول فرآیند عمل و هم از نظر راحتی عمومی فراهم می‌کند.

برند TEKKA

برند فرانسوی تکا از برندهایی است که برای مدت طولانی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. بزرگترین تفاوت برند Tekka با سایر مارک‌ها این است که امکان کاشت فوری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، برند ایمپلنت Tekka به منظور اطمینان از تنوع محصولات ایمپلنتی که تولید می‌کند، اندازه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. تنوع اندازه‌ها اجازه می‌دهد تا مواد ایمپلنت دارای طول و قطر مختلف باشند. به عنوان مثال، ایمپلنت کوتاه با طول ۶ میلی متر به طور کلی می‌تواند در درمان ایمپلنت فک پایین استفاده شود؛ در حالی که پیچ‌های ایمپلنت که عموما برای فک بالا مناسب هستند طولانی‌ترند.

برند Euroteknika

این شرکت که در سال ۱۹۸۰ راه اندازی شد، شعبه اختصاصی ایمپلنت‌های دندانی را در سال ۱۹۸۲ راه اندازی کرد، و در سال ۲۰۱۶ به Lyra تغییر نام داد. البته محصولات آن هنوز نیز عمدتا با همان نام Euroteknika معروف هستند.

ایمپلنت‌های تولیدی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و اکنون در بیش از ۳۰ کشور جهان نمایندگی دارد.

این برند از فناوری مدرنی برای ساخت  ایمپلنت استفاده می‌کند که سه عملکرد اصلی کاشت یعنی قالب گیری، پروتز موقت و بهبودی را ساده‌تر می‌کند. برند فرانسوی Euroteknika همچنین از طریق کاهش تعداد مداخلات روی بافت‌های نرم امکان صرفه‌جویی در زمان و نقاهت راحت‌تر را فراهم می‌کند.

برند Axiom

این شرکت در سال ۱۹۴۳ تاسیس شد و بیش از ۷۰ سال تجربه در تولید ابزارهای دندانپزشکی دارد. این برند از سال ۱۹۸۰ تولید ایمپلنت‌های دندانی را آغاز کرد و تعهد آن به کیفیت بالا و قابلیت اطمینان باعث شد که به سرعت به شهرت دست یابد. این محصول یکی از مرغوب‌ترین ایمپلنت‌های ساخت فرانسه محسوب می‌شود.

انواع ایمپلنت فرانسوی

انواع ایمپلنت فرانسوی

فرانسه به دلیل استفاده از تکنولوژی بالا در ساخت ایمپلنت قادر به تولید همه انواع ایمپلنت دندانی است. بسته به شرایط سلامت فک و لثه‌های شما پزشک یکی از روش‌ها را استفاده خواهد کرد. انواع ایمپلنت دندان فرانسوی که در بازار موجود است شامل موارد زیر است:

  • ایمپلنت‌های اندواستیل (ایمپلنت داخل استخوانی): این رایج ترین نوع ایمپلنت است. این امپیلنت‌ها غالبا به صورت پیچ در استخوان فک شما کاشته می‌شوند. نمونه‌های دیگر استوانه‌ای یا تیغه‌ای شکل نیز هستند که کمتر استفاده می‌شود. هر ایمپلنت یک یا چند دندان مصنوعی را نگه می‌دارد، همچنین می‌توان آن را برای بیمارانی که دارای بریج یا پروتز متحرک هستند، اعمال کرد.
  • ایمپلنت‌های داخل مخاطی: ساختارهای تیتانیومی هستند که به شکل قارچ تهیه می‌شوند و برای افزایش ماندگاری پروتز استفاده می‌شود.  در این روش ریشه کاشته شده به پشت دندان‌ها در فک توسعه پیدا می‌کند. امروزه چندان ترجیح داده نمی‌شود و فقط در پروتزهای فک بالا قابل استفاده است.
  • تثبیت کنندههای ریشه: برای رفع ساختار دندان‌های ضعیف استفاده می‌شود. بنابراین به کمک آن می‌توان زیرساخت محکم‌تری برای دندان‌ها ایجاد کرد.
  • ایمپلنت‌های ساب پریواستیل: این ایمپلنت‌ها از یک قاب فلزی متصل به استخوان فک درست زیر بافت لثه تشکیل شده‌اند. با بهبودی لثه‌ها، قاب روی استخوان فک ثابت می‌شود. تکیه گاه‌های متصل به قاب از لثه بیرون زده است. مانند ایمپلنت اندواستیل، دندان‌های مصنوعی سپس روی اباتمنت‌ها نصب می‌شوند. امروزه به دلیل نتایج ضعیف در درازمدت زیاد استفاده نمی‌شود و فقط برای بیمارانی قابل استفاده است که نمی‌توانند از پروتزهای معمولی استفاده کنند و ارتفاع استخوانی کمی دارند.

قیمت ایمپلنت فرانسوی

به طور کلی باید گفت قیمت ایمپلنت‌های خارجی از برندهای داخلی بیشتر است. در بین ایمپلنت‌های خارجی نیز بالاترین قیمت مربوط به برند اشترومن سوئیس است. برندهای مختلف فرانسه بر اساس کیفیت می‌تواند در دسته‌های درجه ۱، درجه ۲ و درجه ۳ دسته‌بندی شوند. هزینه ایمپلنت فرانسوی به طور متوسط پایین‌تر از برندهای سوئیس و آمریکا و بالاتر از برندهای کره‌ای است.

برتری های ایمپلنت فرانسوی بر سایر برند ها

مزایا ایمپلنت فرانسوی

در صورت استفاده از یک ایمپلنت باکیفیت فرانسوی می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • دائمی بودن: هنگامی که ایمپلنت با موفقیت کاشته شد، می‌توان از آن درست مانند یک دندان طبیعی استفاده کرد. ایمپلنت با بقیه دندان‌ها ترکیب می‌شود و ماندگاری بالایی دارد.
  • ظاهر طبیعی: ایمپلنت‌های فرانسوی شبیه دندان‌های واقعی هستند. در واقع، پس از کاشت ایمپلنت، نمی‌توانید تفاوت بین دندان ایمپلنت و دندان واقعی خود را مشاهده کنید. علاوه بر ظاهر طبیعی، این ایمپلنت از نظر کارایی هیچ تفاوتی با دندان‌های واقعی شما ندارند.
  • مراقبت بی دردسر: مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن برای نگهداری آن‌ها کافی است. دندان‌های کاشته شده پوسیده نمی‌شوند، اما دندان‌های اطراف هنوز در برابر حمله باکتریایی آسیب پذیر هستند. تمیز نگه داشتن ایمپلنت برای حفظ سلامت لثه‌ها و دندان‌های اطراف و جلوگیری از عفونت استخوان فک مهم است.
  • جایگزینی آسان: یکی از ویژگی‌های ایمپلنت فرانسوی این است که از سه قسمت مجزا تشکیل شده اند: پیچ (ریشه)، اباتمنت (اتصال دهنده) و روکش (تاج)؛ در صورت خرابی هر یک از این قسمت‌ها، به جای یک ایمپلنت کاملا جدید بخشی از ایمپلنت تعویض می‌شود. روکش سختی یک دندان طبیعی را الگوبرداری می‌کند و می‌تواند مانند دندان‌های طبیعی شما آسیب ببیند. بنابراین، این قسمت بیشترین تغییر را دارد.
  • استخوان فک را سالم نگه می‌دارد: ایمپلنت تنها روش جایگزینی دندان است که به طور فعال استخوان فک را در حال استفاده نگه می‌دارد. از آنجایی که آلیاژ تیتانیوم مستقیما با استخوان فک ترکیب می‌شود، استخوان را فعال می‌کند و از خراب شدن آن جلوگیری می‌کند. این به نوبه خود به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می‌کند و دندان‌های اطراف را سالم نگه می‌دارد.
  • خوردن و جویدن آسان: برخلاف دندان مصنوعی و بریج، خوردن و جویدن با ایمپلنت‌های فرانسوی تفاوتی با دندان طبیعی ندارد. این به این دلیل است که این ایمپلنت‌ها از لحاظ کارکرد و ظاهر مشابه دندان‌های طبیعی شما هستند.
طول در مان و هزینه ایمپلنت فرانسوی

معایب ایمپلنت فرانسوی

اگرچه مزایای ایمپلنت‌های فرانسوی بسیار بیشتر از معایب آن است، اما باید گفت هیچ روشی بدون عیب نیست و نمی‌تواند برای همه مناسب باشد. بعضی از معایب این ایمپلنت‌ها شامل موارد زیر است:

  • محدودیت در صورت تحلیل استخوان: برای کاشت ایمپلنت دندان ابتدا باید معیارهای خاصی را رعایت کنید. از آنجایی که این روش شامل کاشت ایمپلنت به استخوان فک شما می‌شود، در صورتی که در نتیجه از دست دادن دندان خود دچار تحلیل استخوان قابل توجهی شده باشید، ممکن است نتوانید ایمپلنت دندان را اعمال کنید.
  • فرآیند طولانی: یکی دیگر از معایب همه ایمپلنت‌های دندانی این است که این پروسه زمان زیادی می‌برد. پس از کاشت ایمپلنت‌ها، فرآیندی طولانی برای بهبودی لازم است. برخی از بیماران ممکن است این روند طولانی را به عنوان یک نقطه ضعف ببینند زیرا ممکن است بخواهند بلافاصله شروع به غذا خوردن عادی کنند و به طور طبیعی لبخند بزنند.
  • دائمی بودن: ماندگاری ایمپلنت‌ها اگرچه یک مزیت است اما این نیز می‌تواند در مواردی به یک نقطه ضعف تبدیل شود. زیرا امکان برداشتن ایمپلنت به هر دلیلی وجود ندارد.
  • هزینه بالا: ایمپلنت گران‌ترین روش جایگزین کردن دندان‌ها است. برندهای فرانسوی نیز از بسیاری از برندهای دیگر گران‌تر است. با این حال، هزینه ایمپلنت با توجه به راحتی، اعتماد به نفس و احساس دندان طبیعی که تجربه خواهید کرد، ارزش آن را دارد.

به طور خلاصه، ایمپلنت‌های فرانسوی هم مزایا و هم معایبی دارند، اما فواید آن بسیار بیشتر از معایب آن است. ظاهر آن‌ها کاملا طبیعی به نظر می‌رسد و کارایی بالایی دارند؛ بنابراین می‌توانید بدون نگرانی غذا بخورید، صحبت کنید و لبخند بزنید.

جنس ایمپلنت فرانسوی

در حالت ایده آل، مواد ایمپلنت باید سازگار با بدن و مقاوم در برابر خوردگی و شکستگی باشند. ایمپلنت‌های فرانسوی از تیتانیوم یا زیرکونیوم ساخته می‌شوند. آن‌ها باید استحکام کافی از خود نشان دهند و طراحی آن با خواص فیزیکی آن سازگار باشد.

ایمپلنت تیتانیومی

تیتانیوم به طور کلی به عنوان استاندارد طلایی در ساخت ایمپلنت‌های دندانی در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند به صورت خالص یا یک آلیاژ مورد استفاده قرار گیرد. البته در بعضی افراد حساسیت نسبت به تیتانیوم نیز گزارش شده است که می‌تواند به خوردگی آن نیز مربوط باشد.

زیرکونیوم

زیرکونیوم ماده‌ای است که به همان اندازه تیتانیوم با استخوان ادغام می‌شود و استفاده از آن نگرانی بیماران را در مورد حساسیت‌های فلزی از بین می‌برد. از مزایای بالقوه انتخاب زیرکونیوم می‌توان به صفر بودن خطر خوردگی اشاره کرد و استفاده از آن امکان ظاهر شدن فلز از طریق لثه یا قرار گرفتن در معرض آن به دلیل تحلیل لثه یا استخوان را از بین می‌برد.

دوام ایمپلنت فرانسوی

برندهای ایمپلنت دندان فرانسوی در زمره باکیفیت‌ترین محصولات جهانی محسوب می‌شوند که می‌توانند ماندگاری بسیار بالایی ارائه دهند. پیچ‌هایی که به عنوان ریشه دندان شما کاشته می‌شوند دائمی هستند و در بسیاری از افراد می‌توانند تا پایان عمر همراه آن‌ها باقی بماند. اگرچه عواملی مانند میزان مراقبت و ساختار استخوان فک نیز می‌تواند بر میزان عمر ایمپلنت فرانسوی تاثیرگذار باشد. با این حال روکش روی ایمپلنت معمولا باید بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال تعویض شود.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

قبل از ایمپلنت
رضایت از ایمپلنت دندان
بعد از ایمپلنت

حرف آخر

کاشت ایمپلنت دندان به عنوان بهترین روش جایگزینی دندان‌های از دسته رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هنگام انتخاب ایمپلنت دندان ممکن است با برندهای مختلفی روبرو شوید که تصمیم‌گیری را برای شما دشوار کنید. کشورهای مختلفی اقدام به تولید ایمپلنت دندان کرده‌اند که کیفیت و قیمت آن‌ها تفاوت زیادی با هم دارند. در این مقاله به معرفی ایمپلنت دندان فرانسوی و بهترین برندها آن پرداختیم.

ایمپلنت‌های تولید فرانسه از کیفیت بالایی برخوردارند و ماندگاری طولانی ارائه می‌دهند. به علاوه ظاهر آن‌ها کاملا طبیعی است و قابل تشخیص از دندان طبیعی نیستند. قیمت این برندها معمولا پایین‌تر از نمونه‌های سوئیسی و آمریکایی و بالاتر از برندهای کره‌ای و ایرانی است. چنانچه به اطلاعات بیشتری در مورد ایمپلنت‌های دندانی نیاز دارید می‌توانید از سایر مقالات این سایت بازدید کنید.

سوالات متداول

۱- آیا کاشت ایمپلنت همیشه امکان‌پذیر است؟

اکثر افراد برای کاشت ایمپلنت دندان مناسب هستند. با این حال، در برخی موارد احتمال رد ایمپلنت توسط بدن شما افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، اگر یک بیماری پزشکی مانند دیابت دارید که تحت کنترل نیست، این می‌تواند شانس موفقیت شما را کاهش دهد. برخی از عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن نیز می‌توانند بر میزان موفقیت ایمپلنت شما تأثیر بگذارند. برخی افراد نیز پیش از ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان فک دارند.

۲- آیا کاشت ایمپلنت دندان خطر ندارد؟

در صورت رعایت همه پروتکل‌های صحیح، کاشت ایمپلنت دندان بی‌خطر است. مانند هر عمل جراحی، همیشه خطراتی وجود دارد. این موارد می‌تواند شامل قرار دادن ایمپلنت نادرست باشد که می‌تواند منجر به مشکلات بیشتر شود. با مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر مانند کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر سریتا می‌توانید از عوارض بعدی پیشگیری کنید.

۳- بهترین برند ایمپلنت فرانسوی کدام است؟

ایمپلنت‌های فرانسوی برندهای مختلفی دارند که غالبا کیفیت بسیار مطلوبی ارائه می‌دهند. برند ایمپلنت IDI پرمصرف‌ترین برند فرانسوی در ایران است که کیفیت بالا و سازگاری خوبی را از خود نشان داده است.