قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف چقدر است؟ بسیاری از خدمات دندانپزشکی از جمله کاشت دندان در کشورهای جهان تحت پوشش خدمات بیمه‌های درمانی قرار ندارند. این موضوع باعث می‌شود که افراد همواره روی هزینه‌های خدمات دندانپزشکی حساس باشند. درخواست ایمپلنت دندان یکی از رایج‌ترین خدمات دندانپزشکی در ایران و سایر کشورهای دنیا به شمار می‌رود. در این مطلب قصد داریم نیم نگاهی به هزینه کاشت دندان در کشورهای مختلف بیندازیم. اگر کنجکاو هستید که بدانید ایمپلنت دندان در ایران ارزان‌تر است یا می‌توان این جراحی را در کشورهای دیگر با قیمت پایین‌تر انجام داد، دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

عوامل موثر بر قیمت ایمپبنت

مقایسه قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف 

در جدول زیر خلاصه آنچه درباره قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف جهان ذکر کردیم را می‌توانید مشاهده کنید. 

جدول مقایسه ای قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف

نام کشورقیمت ایمپلنت دندان
آمریکا۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار
انگلیس۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار
ترکیه۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار
امارات، قطر و عمان۲۰۰۰ دلار
ایران۳۰۰ تا ۹۰۰ دلار
ایمپلنت دندان اقساطی!

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان 

نمی‌توان نرخ ثابت و مشخصی برای ایمپلنت دندان اشاره کرد. از آن گذشته نباید فراموش کنید که در مقایسه با بسیاری دیگر از خدمات دندانپزشکی، تعرفه کاشت دندان بالاتر است. چراکه این جراحی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و از نظر زمانی نیز کاشت هر دندان فرآیند نسبتا طولانی دارد. از جمله مهم‌ترین عواملی که در قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف اثرگذار هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • تعداد دندان‌های جایگزین شده 
  • پیچیدگی جراحی 
  • جنس ایمپلنت 
  • امکانات مورد استفاده 
  • مهارت و دستمزد دندانپزشک

همواره این نکته را گوشه ذهن خود داشته باشید که خدمات ایمپلنت دندان در تعداد زیاد نسبت به تکی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به همین دلیل اگر تصمیم به کاشت دندان دارید، با مشورت پزشک چندین دندان خود را به یکباره جایگزین کنید. 

قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف اروپایی (۷۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار!)

مقایسه قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف را با قاره سبز شروع می‌کنیم. کشورهای اروپایی را می‌توان در سه گروه اصلی دسته‌بندی کرد.

  • دسته اول:

کشورهای پیشرو که فرانسه، انگلیس و آلمان در صدر آن‌ها قرار دارند. خدمات دندانپزشکی در این کشورها نسبت به سایر کشورهای قاره سبز به مراتب بالاتر است. به طور مثال برای ایمپلنت هر دندان در انگلیس باید چیزی در حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار کنار بگذارید. 

  • دسته دوم:

کشورهای حوزه اسکاندیناوی هستند که سوئد و نروژ پرچمداران آن‌ها به حساب می‌آیند. در این کشورها تعرفه خدمات کاشت دندان چیزی در حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر از گروه نخست است.

  • اما دسته سوم:

کشورهایی مانند ایتالیا، مجارستان، پرتغال، اسپانیا، بلغارستان و … هستند که در مقایسه با دو گروه دیگر از نظر خدمات دندانپزشکی در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرند. در این کشورها برای استفاده از خدمات ایمپلنت دندان باید چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار به ازای هر دندان در نظر بگیرید. 

قیمت ایمپلنت در کشورهای اروپایی و آمریکایی

قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف آمریکایی (۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دلار)

نوبت به بررسی قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف آمریکایی می‌رسد. در وهله اول لازم است به آمریکا اشاره کنیم. برای کاشت هر دندان در این کشور باید چیزی در حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در نظر بگیرید که رقم بسیاری بالایی است.

کشورهای آمریکای مرکزی و لاتین در وضعیت به مراتب بهترین قرار می‌گیرند. به عنوان مثال برای کاشت دندان در کلمبیا، مکزیک و کاستاریکا به ترتیب باید حدود ۱۰۰۰، ۷۹۰ و ۷۵۰ دلار بپردازید. اوضاع در قاره آمریکای شمالی و جنوبی نیز تا حدی زیادی شبیه به اروپا است. 

قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف آسیایی (۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار)

بالاخره به سراغ آسیا می‌آییم و قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف این قاره پهناور را بررسی می‌کنیم. در شرق آسیا یعنی کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی تعرفه خدمات دندانپزشکی تا حد زیادی شبیه به کشورهای حوزه اسکاندیناوی در اروپاست. در بخش مرکزی آسیا باید یه شبه قاره هند اشاره کنیم.

پایین‌ترین تعرفه کاشت دندان در خارج از ایران را می‌توانید در هند با چیزی در حدود ۴۲۰ دلار تجربه کند.

اهمیت کشورهای خاورمیانه برای ما بیشتر است؛ چراکه به دلیل نزدیکی به ایران سفر به آن‌ها راحت‌تر است و همچنین هزینه کمتری را در بر دارد. اما سوال اساسی این است که آیا تعرفه خدمات ایمپلنت دندان در این کشورها نسبت به ایران کمتر است؟ واقعیت از این قرار است که کمترین تعرفه مربوط به کشور ترکیه است که به ازای هر دندان باید رقمی در حدود ۱۰۰۰ دلار در نظر بگیرید.

هزینه کاشت دندان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانند قطر، امارات و عمان به مراتب بالاتر است و باید به طور میانگین ۲۰۰۰ دلار برای هر دندان کنار بگذارید. 

ایمپلنت در کشورهای مختلف

نوبت به ایران عزیز می‌رسد. هرچند تعرفه خدمات دندانپزشکی در ایران نسبت به میانگین دستمزدها تا حدی بالاتر است؛ اما نباید فراموش کنید که در مقایسه با کشورهایی که تا اینجا برشمردیم کاشت دندان در ایران خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر تمام می‌شود. به طور کلی برای ایمپلنت هر دندان در ایران باید چیزی در حدود ۳۰۰ تا ۹۰۰ دلار در بپردازید. میانگین این عدد در حدود ۶۰۰ دلار می‌شود. 

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

مقایسه کیفیت ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف 

قبل از پایان مقاله لازم است که به یک نکته مهم اشاره کنیم. در سال ۲۰۲۲ چیزی در حدود ۱.۵ میلیون گردشگر سلامت به ایران سفر کرده‌اند. این آمار به‌خوبی نشان دهنده جایگاه ویژه ایران در کشورهای منطقه خاورمیانه برای جذب گردشگر سلامت است. از این تعداد ده‌ها هزار نفر برای بهره‌مندی از خدمات دندانپزشکی ایران را انتخاب کرده‌اند. علاوه بر قیمت مناسب کاشت دندان، قطعا کیفیت بالای امکانات مراکز درمانی و مهارت مطلوب دندانپزشکان ایرانی در جلب رضایت گردشگران خارجی موثر بوده است. به علاوه اینکه نباید فراموش کرد هزینه اقامت در ایران نسبت به کشورهایی که در این مطلب ذکر کردیم به مراتب پایین‌تر است. 

هدف از بیان این نکته اشاره به کیفیت بالای خدمات دندانپزشکی در ایران بود. کیفیت خدمات ایمپلنت دندان در ایران تفاوتی با کشورهای پیشرفته دنیا ندارد. به همین دلیل با اطمینان خاطر می‌توانید به دستان توانای دندانپزشکان ایرانی اعتماد کنید. 

کلام پایانی 

همان‌طور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه قیمت ایمپلنت در کشورهای مختلف پرداختیم. واقعیت این است که تعرفه خدمات دندانپزشکی در ایران با سایر کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی و آمریکایی قابل مقایسه نیست. از آن گذشته باید هزینه‌های مربوط به سفر و اقامت در سایر کشورها را نیز جداگانه در نظر بگیرید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای کاشت دندان از ظرفیت دندانپزشکان ایرانی استفاده کنید. به این ترتیب با هزینه به مراتب پایین‌تر می‌توانید نتیجه با کیفیت مشابه خارج از کشور را تجربه کنید.