از دست دادن دندان ممکن است برای هر کسی و در هر سنی اتفاق بیفتد. اگر یک یا چند دندان شما از دست رفته باشد، راه های مختلفی برای جایگزینی آنها وجود دارد. اما فقط یکی از آنها می تواند جلوی تحلیل استخوان فک شما را بگیرد: ایمپلنت دندان. ایمپلنت در مقایسه با روش‌ هایی مانند بریج، پروتز جزئی یا کامل، گزینه بادوام‌ تر با پروسه درمانی طولانی تر و البته گران تری می باشد. اما آمار بالای رضایت مراجعین دندانپزشکی نشان می‌ دهد که واقعا ارزشش را دارد.

ایمپلنت NeoDent اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

ایمپلنت برای جایگزینی ریشه های از دست رفته و حمایت از دندان های جایگزین مصنوعی استفاده می شود. کاشت‌های دندانی راحت هستند و شبیه دندان های طبیعی شما به نظر می رسند. از آنجایی که ایمپلنت ها تقریبا مادام العمر هستند و پروسه نصب طولانی دارند، لازم است در مورد انتخاب برند ایمپلنت حساسیت بیشتری به خرج دهید. و البته بحث قیمت نیز وجود دارد. دریافت یک برند ایمپلنت بسیار معتبر می تواند تأثیر زیادی بر ماندگاری طولانی مدت و راحتی آن داشته باشد اما بسیار پرهزینه خواهد بود و برای همه مقدور نیست. کسب اطلاعات لازم در مورد معروف ترین برندهای ایمپلنت به شما کمک می‌ کند که انتخاب مطلوب تری انجام دهید. 

قیمت ایمپلنت نئونت – neodent – برای هر واحد ۱۰،۵۰۰،۰۰۰ تومان در کلینیک سریتا محاسبه می شود.

بازار ایمپلنت های دندانی بسیار متنوع است و گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار دارند. به عنوان مثال ایمپلنت های سوئیسی جزء با کیفیت ترین کاشت های دندانی هستند که قیمت بسیار بالایی دارند. اما خوشبختانه کمپانی های معروف ساخت ایمپلنت برای رفع این مشکل وارد عمل شده و محصولی با همان کیفیت اما قیمت مناسب تر به بازار عرضه کرده اند. مطلب امروز به بررسی ایمپلنت نئودنت می پردازد که دومین شرکت بزرگ ایمپلنت دندان در سراسر جهان است. لطفا تا پایان با ما همراه باشید. 

ایمپلنت نئودنت (Neodent)

کشور سازنده

ساخت ایملپنت نئودنت از سال ۱۹۹۳ در کشور برزیل آغاز شد. در سال ۲۰۱۲ گروه اشترومن (یک کمپانی سوئیسی پیشرو در ساخت ایمپلنت)، بخشی از سهام این شرکت را خریداری کرد و یک مشارکت علمی و تجاری مهم را آغاز نمود. این مسئله به پیشرفت قابل توجه کمپانی نئودنت و افزایش کیفیت محصولات آن منجر شد. ارتقاء مداوم عملکرد این شرکت باعث شد که گروه اشترومن در سال ۲۰۱۵ به طور کامل Neodent را خریداری نماید. از این زمان کمپانی نئودنت به اعتبار جهانی دست یافت. امروزه نئودنت در بیش از ۸۰ کشور دنیا در دسترس است و سالانه بیش از ۳ میلیون ایمپلنت به فروش می ‌رساند. تمام محصولات تولید شده توسط شرکت نئودنت دارای گواهینامه‌های CE، FDA و ISO می ‌باشند.

درباره برند نئودنت

فلسفه برند نئودنت این بود که محصولی را به بازار معرفی کند که برای عموم مردم مقرون به صرفه تر باشد و در عین حال نرخ بقای بالای سیستم های کاشت سنتی تر را ارائه دهد. در واقع سیستم ایمپلنت نئودنت به گونه‌ ای طراحی شده که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان با ساده ترین پروسه درمان اجرا شود. نئودنت، سیستم های بسیاری ارائه می دهد که معروف ترین آنها گرند مورس است (در ایران، کاربرد زیادی دارد).

در نتیجه، این شرکت طیف گسترده ای از انواع ایمپلنت را عرضه کرد که برای کیس های مختلف درمانی مناسب می باشد. همچنین نئودنت یک ضمانت مادام العمر را برای تمام محصولات خود ارائه می دهد.

ایمپلنت نئودنت (Neodent)

مواد بکار رفته

تیانیوم یک فلز با سازگاری زیستی بسیار بالا است یعنی احتمال بروز حساسیت در اثر تماس با آن بسیار پایین است. به همین دلیل اکثر کمپانی های ساخت ایمپلنت از تیتانیوم یا آلیاژ تیتانیوم استفاده می کنند. نئودنت را می توان پایه گذار ساخت ایمپلنت های تیتانیومی با قیمت پایین تر دانست. در واقع هدف این شرکت، ارائه ایمپلنت های مستحکمی بود که برای عموم به صرفه و قابل استفاده باشد. ایمپلنت های نئودنت از پایه های تیتانیومی ساخته می شوند و از تکنولوژی جدید آکوا بهره می‌ برند. این طراحی خاص سطح ، تَرشوندگی ایمپلنت را در سطح میکروسکوپی تسهیل می کند. طبق تعریف، این بدان معناست که مایعات بیولوژیکی آبدار مانند خون به جای «دفع» از ایمپلنت «جذب» آن می شوند.

معمولاً لایه اکسید تیتانیوم سطح بیرونی ایمپلنت الکترونگاتیو است. اکسید تیتانیوم در شرایط عادی هر چیزی که الکترونگاتیو باشد (مانند خون) را دفع می کند و وضعیت آبگریز ایجاد می کند. نئودنت یک فناوری سطحی جدید به نام آکوا ایجاد کرده است که سطح الکترونگاتیو معمولی را به یک سطح الکترومثبت تبدیل می کند و در نتیجه مایعاتی مانند خون را آبدوست تر می کند. آکوا، خون و سپس سلول های پروتئین استخوان را تشویق می کند تا به ایمپلنت بچسبند. این فناوری فوق العاده، احتمال بازسازی استخوان و در نتیجه یکپارچگی استخوانی را افزایش می دهد.

ایمپلنت نئودنت (Neodent)

چند نمونه از انواع ایمپلنت های موجود در برند نئودنت

همانطور که گفتیم، ایمپلنت های نئودنت بسیار متنوع هستند و می توانند نیازهای اکثر بیماران را برطرف نمایند. در زیر به معرفی چند نمونه از ایمپلنت های برند نئودنت می پردازیم.

لاین کاشت مورس مخروطی

روند درمانی این ایمپلنت، بسیار آسان است بنابراین احتمال کمتری برای خطا وجود دارد. این ایمپلنت، پروتکل های دریلینگ کوتاه تری دارد، بنابراین درمان سریعتری را امکان پذیر می سازد. پشتیبانی از جراحی دیجیتال هدایت ‌شده جدید، دقت این سیستم را بیشتر می ‌کند. به ویژه، جنبه اتصال آن باعث حفظ استخوان کرستال و ایجاد یک مهر و موم باکتریایی می شود.

WS  تیتامکس کورتیکال

این لاین ایمپلنت برای مواردی که میزان استخوان فک به دنبال از دست دادن دندان کاهش یافته است، مناسب می باشد. این ایمپلنت، بیمار را از پیوند استخوان بی نیاز می سازد و بنابراین نیاز به درمان اضافی را کاهش می دهد. 

لاین ایمپلنت Facility

این ایمپلنت به طور خاص برای استفاده در دهان با فضاهای ترمیمی محدود و باریک طراحی شده است. همچنین بسیار راحت است زیرا پایداری بالایی دارد و برای اکثر انواع استخوان ها مناسب است.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سوالات متداول

در این قسمت به مرور چند سوال پر تکرار در مورد ایمپلنت های دندان می پردازیم.

۱. معایب ایمپلنت دندان چیست؟

مانند هر عمل جراحی جزئی دهان، در این مورد نیز خطر عفونت، التهاب و درد وجود دارد اما متخصص ایمپلنت شما درباره نحوه مدیریت این موارد برای وضعیت خاص شما صحبت خواهد کرد. اگر هیچ استخوانی برای کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد، ممکن است به روش‌ های پیوند استخوان و لثه نیاز باشد که می ‌تواند هزینه درمان شما را افزایش دهد. اما این سرمایه گذاری اولیه در دراز مدت جبران خواهد شد.

۲. آیا در صورت داشتن ترس شدید می توانم ایمپلنت انجام دهم؟

بله، داشتن سطحی از اضطراب نسبت به پروسه های دندانپزشکی طبیعی است. بیشتر ترس های دندانپزشکی به تجربه اولیه در دوران کودکی ما مربوط می شود. روش های دندانپزشکی امروزی می توانند به شما در مقابله با این ترس ها کمک کنند. در دندانپزشکی آرام بخش (سدیشن) از داروهای آرام بخش مورد تأیید FDA برای بیماران (خصوصا کودکان و افراد به شدت مضطرب) استفاده می شود.

۳. آیا داشتن بیماری لثه (بیماری پریودنتال) باعث می شود که کاندید خوبی برای دریافت ایمپلنت نباشم؟

بسته به شدت و میزان کنترل آن، بیماری لثه می ‌تواند عاملی برای کاشت ایمپلنت باشد زیرا ممکن است به عفونت و شکست ایمپلنت منجر شود. به همین دلیل معمولاً بهتر است ابتدا به بیماری لثه رسیدگی کنید و یک روال بهداشت دهان و دندان خوب ایجاد کنید، سپس برای کاشت ایمپلنت اقدام کنید.

۴. من به فلز حساسیت دارم، آیا هنوز هم می توانم ایمپلنت دندان انجام دهم؟

افراد زیادی هستند که به فلزات خاصی مانند نیکل یا طلای عیار پایین حساس هستند. حساسیت به تیتانیوم نادر است، به طوری که از این فلز در بسیاری از لوازم آرایشی، خمیر دندان و حتی برخی غذاها استفاده می شود. به احتمال زیاد، شما احتمالا قبلاً تا حدی در معرض تیتانیوم قرار گرفته اید.

از آنجایی که حساسیت به تیتانیوم نادر است، بسیاری از ایمپلنت‌های دندانی از تیتانیوم خالص یا آلیاژ تیتانیوم ساخته می‌شوند. با این حال، همیشه بهتر است محتاط باشید. اگر در مورد حساسیت تیتانیوم نگرانی دارید، می توانید از دندانپزشک خود در مورد انجام تست ملیسا یا آزمایش کلیفورد سؤال کنید. هر کدام از این آزمایشات باید نشان دهد که آیا شما به فلز حساسیت دارید یا خیر. اگر نسبت به فلز حساس هستید، می توانید ایمپلنت های زیرکونیا را انتخاب کنید که از نوع غیر فلزی و سرامیکی هستند. آنها بیش از ۱۵ سال است که در کلینیک های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند و یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان می باشند.

حرف آخر

تعداد متقاضیان دریافت ایمپلنت دندان تا چند سال قبل معدود و انگشت شمار بود. زیرا اطلاعات کافی در مورد این روش جایگزینی دندان ارائه نشده و علاوه بر این، هزینه دریافت ایمپلنت برای خیلی از افراد بیش از حد گران بود. به همین دلیل فقط افراد خاصی به سراغ کاشت های دندانی می رفتند. اما امروزه با عرضه ایمپلنت های متنوع با قیمت های مختلف، عموم مردم می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. اگر می خواهید با یک بودجه متوسط برای کاشت دندان اقدام کنید و از طرفی کیفیت ایمپلنت برایتان حائز اهمیت است، می توانید ایمپلنت نئودنت را امتحان کنید. این ایمپلنت سوئیسی – برزیلی به علت کیفیت مطلوب و قیمت اقتصادی خود در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است. البته توجه داشته باشید که موفقیت ایمپلنت دندان فقط در گرو برند و کیفیت ایمپلنت نیست و میزان تجربه و مهارت متخصص ایمپلنت نیز نقش قابل توجهی در موفقیت کاشت دندان شما ایفا می کند.