ایمپلنت دندان یک گزینه درمانی دائم و قابل اعتماد برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. با این حال، بسیاری از بیماران نگرانی‌های در مورد کاشت ایمپلنت دارند. در صورت نیاز به عمل پیوند استخوان، این نگرانی بیشتر هم می‌شود. به همین دلیل استفاده از محصولی که کمترین تهاجم و عوارض را ایجاد کند و بالاترین کیفیت را ارائه دهد اهمیت پیدا می‌کند. ایمپلنت اشترومن که شناخته‌شده‌ترین برند ایمپلنت دندان در جهان است توانسته است با ارائه کیفیت و ماندگاری بسیار عالی محبوبیت زیادی در بسیاری از کشورها پیدا کند. این محصول در ایران نیز قابل ارائه است و چنانچه قصد دارید دندان‌های از دست رفته خود را درمان کنید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را برای آشنایی جامع با این برند مطالعه کنید.

ایمپلنت اشترومن سوئیس، اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

تاریخچه ایمپلنت اشترومن سوئیس

معرفی ایمپلنت اشترومن سوئیس

ایمپلنت Straumann یک شرکت تولید کننده ایمپلنت است که در سال ۱۹۵۴ در سوئیس تاسیس شد. برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی، این شرکت فقط محصولات ایمپلنت تولید می‌کند. این شرکت به دلیل تحقیقات نوآورانه دائمی در این زمینه توانسته است در بین محصولات مشابه پیشتاز باشد.

این محصول به اندازه‌ای کیفیت و ماندگاری خود را به اثبات رسانده است که همیشه پیشنهاد اول دندانپزشکان است. این برند ظاهر و عملکردی کاملا شبیه دندان‌های طبیعی ایجاد می‌کند؛ با این حال هزینه آن در مقایسه با اغلب برندها بالاتر است. ایمپلنت اشترومن تنوع بالایی دارد که باعث می‌شود همه افراد با هر نوع ویژگی دهانی و استخوانی بتوانند از آن استفاده کنند.

مزایای ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت‌های دندانی Straumann به دلایل زیر مورد استقبال دندانپزشکان و بیماران قرار می‌گیرند:

مزایای ایمپلنت اشترومن
  • ادغام بسیار خوب با استخوان فک: ریشه فلزی کاشته شده باید در استخوان فک شما ادغام شود تا کاملا در جای خود محکم شوند. این محصول به خوبی در فک محکم شده و بالاترین کارایی را ارائه می‌دهد.
  • روند درمان سریع و ساده: اگر شرایط استخوان فک شما مناسب باشد می‌توان ایمپلنت را در یک جلسه در جای خود نصب کرد.
  • بهبودی سریع: معمولا برای جوش خوردن ایمپلنت‌ها در فک به ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز است. ایمپلنت دندان اشترومن در زمان کاملا بهینه و با کمترین عوارض بهبود می‌یابند.
  • تطبیق پذیری با انواع تاج‌های دندانی: تاج‌های دندانی می‌توانند به صورت منفرد روی یک ریشه یا به صورت پروتز تکه‌ای یا کامل روی چند ریشه کاشته شده سوار شوند. برند اشترومن با انواع تاج‌های دندانی قابل انطباق است.
  • ماندگاری بسیار بالا: در صورت رعایت بهداشت دهان این ایمپلنت‌ها می‌توانند به صورت دائمی در دهان شما باقی بمانند.
  • کمترین میزان رد ایمپلنت: در مواردی ممکن است بدن ایمپلنت را پس بزند. برند Straumann با کمترین میزان و به ندرت دچار رد ایمپلنت می‌شوند.

انواع ایمپلنت اشترومن

این محصولات می‌توانند در ابعاد گوناگون و مناسب برای انواع ساختارهای فک و لثه تولید شوند. به طور کلی می‌توان گفت این محصولات در انواع زیر هستند:

ایمپلنت تیتانیومی

این نمونه‌ها رایج‌ترین نوع ایمپلنت‌های دندانی هستند که توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند. این محصول قدیمی‌تر از انواع دیگر است که در ادامه معرفی می‌کنیم. تیتانیوم با بدن کاملا سازگار است و عمر بالایی دارد.

انواع اینمپلنت اشترومن ایمپلنت Roxolid

ایمپلنت Roxolid

این نوع یک آلیاژ با کارایی بالا و ساخته شده از ۱۵ درصد زیرکونیوم و ۸۵ درصد تیتانیوم است که به طور خاص توسط شرکت Straumann تولید می‌شود. این ترکیب دوگانه باعث می‌شود که ایمپلنت دارای استحکام کششی بالا و قابلیت ادغام استخوانی عالی باشد. این محصول با کمترین میزان تهاجم قابل کاشت است و ایمنی بسیار بالایی دارد.

ایمپلنت اشترومن سوئیس ایمپلنت SLA و SLActive

ایمپلنت SLA و SLActive

این دو محصول که دارای طراحی نزدیک به یکدیگر هستند با ویژگی‌های منحصر به فرد خود ادغام استخوان و ایمپلنت را تسریع می‌کنند؛ به طوری که دوره بهبودی آن‌ها می‌تواند در ۳ یا ۴ هفته پایان یابد. این محصولات برای افراد با تراکم استخوانی کم مناسب است و خطر رد ایمپلنت (حتی در افراد سیگاری) کاهش می‌یابد.

ایمپلنت اشترومن سوئیس ایمپلنت ZLA سرامیکی

ایمپلنت ZLA

این نمونه از یک سطح مانند SLA تشکیل شده و دارای یک تکیه گاه سرامیکی ثابت است. این یکپارچگی سریع استخوانی بدون عوارض و بالاترین سطح زیبایی را تضمین می‌کند. این نوع برای افرادی که فاقد بافت لثه هستند توصیه می‌شود.

جنس ایمپلنت اشترومن چیست؟

بسته به نوع ایمپلنتی که انتخاب می‌کنید جنس آن می‌تواند از تیتانیوم یا آلیاژ تیتانیوم و زیرکونیوم باشد. این مواد قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی دارند و باعث بروز واکنش‌های آلرژیک نمی‌شوند. به علاوه به خوبی با بافت استخوانی فک ترکیب می‌شوند.

قیمت ایمپلنت اشترومن سوئیس

قیمت ایمپلنت اشترومن چقدر است؟

بادی به این مسئله دقت داشت که در همه زمینه‌ها، محصولات باکیفیت گران‌تر ​​هستند، زیرا اطمینان و ماندگاری بیشتری ارائه می‌دهند. از آنجایی که ایمپلنت Straumann یکی از با کیفیت‌ترین و موفق‌ترین برندها است، طبیعی است هزینه بالاتری هم داشته باشد. اگرچه قیمت این محصول از بسیاری از برندها بالاتر است اما با توجه به کیفیتی که ارائه می‌دهد، در صورتی که محدودیت مالی ندارید انتخاب آن توصیه می‌شود.

علاوه بر اینکه اعتبار یک برند بر قیمت آن تاثیر دارد، عواملی مانند سختی عمل جراحی و تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. قیمت هر واحد ایمپلنت دندانی اشترومن در سال ۱۴۰۱ بسته به نوع آن می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۶ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت Straumann

در روزهای اول پس از جراحی، باید این چند دستورالعمل را به دقت دنبال کنید:

  • بهداشت دهان و دندان کافی
  • از هر چیزی که می‌تواند منجر به عفونت شود پرهیز کنید.
  • غذاهای نرم بخورید.
  • حداقل به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنید.

زمان مهمترین مسئله در فرایند کاشت ایمپلنت دندان است. در واقع باید به زمان لازم برای پیوند ایمپلنت با استخوان فک احترام گذاشت. این زمان با استفاده از ایمپلنت اشترومن کوتاه می‌شود. دوره بهبودی معمول ایمپلنت‌ها ۶ تا ۸ هفته است که در این محصولات به ۳ تا ۴ هفته کاهش می‌یابد.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سوالات متداول

۱- آیا جراحی کاشت دندان اشترومن دردناک است؟

جراحی به کمک بی حسی انجام می‌شود تا دردی وجود نداشته باشد. این ایمپلنت‌ها کم تهاجمی هستند و پس از کاشت نیز تقریبا دردی وجود ندارد، اما اگر درد احساس شود می‌توان با داروهای مسکن معمولی آن را تسکین داد.

۲- ماندگاری ایمپلنت اشترومن چقدر است؟

اگر بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید این ایمپلنت‌ها می‌توانند تا پایان عمر در دهان شما باقی بمانند؛ اگرچه ممکن از لازم باشد پس از حدود ۱۰ سال روکش‌های ان را عوض کنید. برای مراقبت از ایمپلنت دندان لازم است روزی دوبار مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

۳- رد ایمپلنت دندانی اشترومن توسط بدن ممکن است؟

محصولات این برند معمولا از تیتانیوم یا زیرکونیوم ساخته می‌شود. مواد کاملا زیست سازگاری هستند که واکنشی در بدن ایجاد نمی‌کنند. به همین علت نرخ پس زدن ایمپلنت در این محصولات بسیار نادر است.

جمع بندی

کاشت ایمپلنت دندان بهترین روشی است که می‌توان برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته استفاده کرد. ایمپلنت‌ها ریشه‌های فلزی هستند که در استخوان فک نصب می‌شوند. کیفیت ایمپلنتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تاثیر بالایی در کاشت آسان و ماندگاری آن داشته باشد. ایمپلنت دندان اشترومن که تولید کشور سوئیس است، معروف‌ترین برند در این زمینه است که با کیفیت بالا و ظاهر و کارایی طبیعی توانسته است در تمام جهان شناخته شود.

این برند انواع مختلفی دارد و می‌تواند از جنس تیتانیوم یا آلیاژ تیتانیوم و زیرکونیوم ساخته شود. قیمت این محصول نسبت به اغلب برندهای موجود در بازار بالاتر است. در این مقاله به معرفی کامل ایمپلنت اشترومن پرداختیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتر یا کاشت ایمپلنت در اقساط ۶ تا ۲۴ ماه تمایل دارید می‌توانید با ما تماس بگیرید.