اگرچه مراقبت و نگهداری از دندان‌ها به طولانی شدن عمر آن‌ها کمک می‌کند، اما اغلب افراد حتی اگر در سنین جوانی بتوانند دندان‌های خود را حفظ کنند، در سنین سالمندی مجبور به جایگزین کردن دندان‌های خود به روش‌های دندانپزشکی می‌شوند. بعضی افراد که تمایل دارند دندان‌های طبیعی‌تر و راحت‌تری داشته باشند از روش کاشت ایمپلنت استفاده می‌کنند یا اینکه به توصیه پزشک روش قرار دادن دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت را انتخاب می‌کنند. با این حال اغلب افراد ترجیح می‌دهند از روش پروتز متحرک کامل یا تکه‌ای استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مارک دندان مصنوعی بپردازیم و ویژگی‌های مارک‌های مختلفی ایرانی و خارجی را بررسی کنیم تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

جدول بهترین مارک دندان مصنوعی

اگر به طور اختصاری بخواهیم انواعی از برند دندان مصنوعی خارجی و ایرانی را با قیمت حدودی آن در سال ۱۴۰۲ معرفی کنیم، می‌توان جدولی به شرح زیر شکل داد:

حدود قیمت در سال ۱۴۰۲ برحسب تومانکشور سازندهنام برند
۲۵۰۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰۰۰آلمانایوکلار ویوادنت
۴۰۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰۰ایتالیاماژور
ناموجود در ایران آلمانویتا
۶۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ ژاپنشوفو
ناموجود در ایرانآلمانهراوس
ناموجود در ایران آمریکادنتسپلی سیرونا
۲۰۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ چین و ژاپنپژون
۲۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ (۶ تا ۸ تایی)ایراننچرال
۱۷۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ (۶ تا ۸ تایی) ایرانایده آل ماکو
۴۰۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰۰ ایرانکمان دنت
برند و مارک دندان مصنوعی خارجی

بهترین مارک دندان مصنوعی خارجی

شرکت‌های مختلفی در سطح جهان اقدام به تولید پروتزهای دندانی می‌کنند. بعضی از آن‌ها شهرت جهانی دارند و کیفیت قابل ملاحظه‌ای ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی و بررسی چند برند باکیفیت خارجی می‌پردازیم.

برند ایوکلار ویوادنت (Ivoclar Vivadent)

این شرکت در چهار حوزه دندانپزشکی دیجیتال، ترمیم‌های مستقیم، پروتزهای ثابت و پروتزهای متحرک فعالیت می‌کند. این شرکت در آلمان تاسیس شده است و اکنون در بسیاری از کشورهای جهان شعبه دارد. این برند یکی از مرغوب‌ترین برندهای جهان است که به علت ثبات رنگ و مقاومت بالا اقبال زیادی پیدا کرده است.

برند ماژور (Major)

این دندان مصنوعی ساخت کشور ایتالیا است. این برند در ایران استفاده زیادی دارد. محصولات ماژور به علت مقاومت بالا در برابر سایش، تنوع رنگ و طول عمر بالا بازار قابل توجهی در جهان پیدا کرده است. این پروتزها از جنس اکریلیک شفاف است و جنس محکمی دارد.

دندان مصنوعی ویتا (Vita)

ویتا نیز یک شرکت آلمانی است که در زمینه تولید بسیاری از تجهیزات پزشکی و پروتزها فعالیت می‌کند. این شرکت هم اکنون در ۲۰ کشور دنیا نمایندگی دارد و محصولات آن به سراسر جهان صادر می‌شود. ظاهر طبیعی و کیفیت بالای مواد استفاده شده از مزایای دندان مصنوعی اکلریلیکی ویتا است.

دندان مصنوعی شوفو (Shofu)

این پروتزها شناخته‌شده‌ترین دندان مصنوعی کشور ژاپن هستند که توانسته‌اند به بازار بسیاری از کشورهای جهان راه پیدا کنند. این محصولات به اندازه‌ای با کیفیت هستند که حتی در بازارهای اروپا که خود مرکز تولید پروتزهای دندانی هستند اقبال بالایی دارند. به جرات می‌توان گفت شوفو یکی از انواع بهترین مارک دندان مصنوعی در جهان است.

برند هراوس (Heraeus)

این شرکت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید پروتز در جهان است. هراوس یک برند آلمانی است که از سال ۱۸۵۱ مشغول فعالیت است. مقاومت بالا، ظاهر طبیعی و راحتی استفاده از ویژگی‌های این دندان‌های مصنوعی است که مورد توجه قرار گرفته است.

برند دنتسپلی سیرونا (Dentsply Sirona)

این محصول یک برند مرغوب آمریکایی است که در اغلب کشورهای جهان عرضه می‌شود. این شرکت علاوه بر پروتز دندان در زمینه تولید انواع تجهیزات دندانپزشکی نیز از معتبرترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود. این شرکت در ده‌ها مدل متنوع، پروتز دندان تولید می‌کند و دست مشتری را در انتخاب باز می‌گذارد. این شرکت برای محصولات خود گارانتی مادام العمر قرار داده است و این خود بیانگر کیفیت بالای این محصولات است.

برند پژون (Pigeon)

این برند نیز محصول مشترک چین و ژاپن است. جنس این پروتزها از اکریلیک شفاف است و به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. این پروتزها اتصال خوبی به لثه دارند و باعث می‌شود که استفاده راحتی را فراهم کنند.

برند و مارک دندان مصنوعی ایرانی

بهترین مارک دندان مصنوعی ایرانی

شرکت‌هایی ایرانی نیز اقدام به تولید پروتزهای دندانی کرده‌اند که باید گفت برخی از آنان بسیار باکیفیت بوده و توانایی رقابت با محصولات خارجی را دارند. در ادامه به معرفی این برندها می‌پردازیم.

برند نچرال

دندان مصنوعی نچرال یکی از برندهای پر استفاده ایرانی است که به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش مورد استقبال قرار گرفته است. اما باید گفت تنوع آن نسبت به سایر برندها پایین‌تر است.

برند ایده آل ماکو

این برند که در شهر ماکو آذربایجان غربی تولید می‌شود. این شرکت بسیاری از تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی را نیز تولید می‌کند. این برند یکی از انواع بهترین مارک دندان مصنوعی ایرانی هستند که از لحاظ زیبایی بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. این برند تنوع بالایی دارد و دست بیمار را در انتخاب باز می‌گذارد. این برند خود می‌تواند به زیرمجموعه‌های کوچکتری چون برند یاقوت، اپل، برلیان و پرزیدنت تقسیم شود.

برند کمان دنت

دندان مصنوعی کمان دنت نیز اط برندهای مرغوب ایرانی است که به دلیل استفاده از مواد ایتالیایی توانسته است کیفیتی نزدیک به محصولات خارجی را ارائه دهد. این دندان‌ها ظاهری بسیار طبیعی دارند و در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

جمع بندی

افراد ممکن است در اثر پوسیدگی، بیماری‌های دهان و دندان و ضربه دندان‌های خود را از دست بدهند. فقدان دندان می‌تواند به صورت کامل یا تکه‌ای اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی با استفاده از پروتز دندان می‌توانید دندان‌های از دست رفته را جایگزین کنید.

در چنین شرایطی به شناخت انواع مارک دندان مصنوعی نیاز پیدا می‌کنید. برندهای مختلف ویژگی‌های متفاوتی دارند و یک انتخاب آگاهانه از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند. برندهای مختلف می‌توانند از لحاظ دوام، مقاومت در برابر سایش، تنوع رنگ و اندازه و ایجاد حساسیت با هم متفاوت باشند. در این مقاله به معرفی انواعی از بهترین مارک دندان مصنوعی ایرانی و خارجی پرداختیم و ویژگی‌های آن‌ها را شرح دادیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد پروتزهای دندانی می‌توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱- کاشت ایمپلنت بهتر است یا پروتز متحرک؟

در صورت امکان، کاشت ایمپلنت توصیه می‌شود. ایمپلنت‌ها کاملا شبیه دندان طبیعی شما رفتار می‌کنند و مشکلاتی مانند عدم پایداری، زدگی لثه‌ها و… ایجاد نمی‌کنند.

۲- دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت چیست؟

در بعضی موارد که لثه‌های فرد تحلیل رفته باشد ممکن است دندانپزشک کاشت یک یا دو واحد ایمپلنت را در فک تجویز کند تا پروتز دندان در جای خود بهتر قرار گیرد.

۳- قالب گیری دندان مصنوعی به چه منظور انجام می‌شود؟

دندانپزشک به کمک قالب گیری ساختار دهان، لثه‌ها و فک شما را الگوبرداری می‌کند تا پروتز ساخته شده کاملا منطبق بر نیاز شما باشد.