وقتی دندانی خراب می‌شود، آسیب می‌بیند و در نهایت جای آن در دهان خالی می‌شود، می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند. حرکت دندان‌های سالم به سمت جای خالی دندان کشیده شده یا افتاده، سخت شدن جویدن غذا و بروز مشکلات گوارشی، کاهش اعتماد به نفس، جمع شدن دهان و گونه‌ها به سمت داخل از جمله این مشکلات هستند. برای حل این مشکل می‌توان از دندان‌های مصنوعی استفاده کرد. دندان مصنوعی انواع مختلفی دارد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که قیمت انواع دندان مصنوعی چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم قیمت ساخت دندان مصنوعی را بررسی کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

کلینیک تخصصی ایمپلنت

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دندان مصنوعی

قیمت دندان مصنوعی

قیمت دندان مصنوعی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. زیرا عوامل مختلفی در تعیین هزینه تاثیر دارند. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • نوع دندان مصنوعی
  • جنس دندان مصنوعی
  • تعداد دندان‌ها
  • متحرک با ثابت بودن آن
  • تعداد جلسات درمان و معاینات پزشک

نکته مهمی که وجود دارد این است که تفاوت قیمت انواع دندان مصنوعی می‌تواند زیاد باشد اما شما نباید به این فکر کنید که باید دندانی را انتخاب کنید که ارزان‌تر باشد. زیرا اولا نوع دندان را تا حد زیادی نمی‌توان انتخاب کرد زیرا دندان پزشک باید با توجه به عوامل مختلف تعیین کند که کدام نوع برای شما مناسب است.

دوما دندان‌ها در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند و برندهای مختلفی دندان مصنوعی تولید می‌کنند. جنس برخی از آن‌ها بهتر است و برخی از برندها نیز معتبرتر هستند. با توجه به این که قرار است دندان در دهان شما قرار بگیرد و با آن غذا بخورید، بهتر است همیشه بهترین مورد را انتخاب کنید. این گونه می‌توانید ماندگاری آن را نیز نزد خود تضمین کنید. با این حال ماندگاری دندان مصنوعی به نحوه نگهداری شما نیز مرتبط می‌شود و نمی‌توان همه چیز را پای جنس، برند، نحوه ساخت و… قرار داد.

در ادامه می‌توانید لیست قیمت انواع دندان مصنوعی را مشاهده کنید. این قیمت‌ها حدودی هستند و همان طور که توضیح دادیم عوامل مختلفی می‌توانند روی قیمت اثر بگذارند و در کنار این موارد باید هزینه معاینات دندان پزشک را هم در نظر بگیرید.

جدول قیمت انواع دندان مصنوعی

نوع دندان مصنوعیقیمت دندان مصنوعی
قیمت دندان مصنوعی ثابت۵۰ میلیون تومان به بالا
قیمت دندان مصنوعی متحرک۶ میلیون تومان به ازای هر فک
قیمت دندان مصنوعی تکه ای۱ الی ۵ میلیون تومان به ازای هر فک
هزینه دندان مصنوعی آکریلیکی پارسیل۱/۵ الی ۵ میلیون تومان
قیمت دندان مصنوعی ژله ای ی فلکسی۵ میلیون تومان به بالا به ازای هر فک
هزینه دندان مصنوعی کروم و کبالتاز ۶ میلیون تومان به بالا
هزینه یک دست دندان مصنوعی۵ الی ۵۰ میلیون تومان
قیمت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت۸ میلیون تومان به بالا
قیمت دندان مصنوعی آلمانیبالای یک میلیون تومان
قیمت پروتز کامل فک پائین۲۵ الی ۳۵ میلیون تومان
قیمت فلیپر تا ۳ دندان فَک بالا۱۱ الی ۱۵ میلیون تومان
تعرفه فلیپر تا ۳ دندان فَک پایین۱۱ الی ۱۵ میلیون تومان
هزینه دندان مصنوعی کامل فک بالا۵ الی ۵۰ میلیون تومان
قیمت دندان مصنوعی یاماهاچیاز ۸۰۰۰۰۰ تومان به بالا
قیمت دندان مصنوعی ایوکلاراز ۲ میلیون تومان به بالا

در کلینیک سریتا می‌توانید از خدمات مختلف مربوط به ساخت و نصب دندان‌هایی مانند ایمپلنت و فلیپر بهره‌مند شوید.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سوالات متداول هزینه دندان مصنوعی

کدام دندان مصنوعی برای من بهتر است؟

نوع دندان مصنوعی با توجه به مشکل شما انتخاب می‌شود. بنابراین، پزشک بعد از معاینه می‌تواند تشخیص دهد که کدام یک از انواع آن برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

قیمت بهترین دندان مصنوعی چقدر است؟

دندان مصنوعی انواع مختلفی دارد. نمی‌توان بهترین آن را انتخاب کرد. زیرا هر نوع دندان مصنوعی برای مشکل خاصی ساخته می‌شود و دندان پزشک نوع آن را با توجه به مشکل، تعداد دندان از دست رفته، شکل فک، نوع لثه و… انتخاب می‌کند.

آیا بیمه هزینه های دندان مصنوعی را پوشش میدهد؟

بله، معمولا اکثر بیمه‌ها هزینه بخشی از دندان مصنوعی را پرداخت می‌کنند. میزان پرداخت و نوع پوشش آن به بیمه شما بستگی دارد.

سخن نهایی

بسیاری از افراد مجبور هستند از دندان مصنوعی استفاده کنند. زیرا جای خالی هر دندان می‌تواند روی ظاهر، نوع حرف زدن، نحوه غذا خوردن و… ما تاثیر منفی بگذارد. خالی بودن جای دندان‌های جلویی می‌تواند روی اعتماد به نفس ما تاثیر منفی بگذارد و روی ادای کلمات نیز اثر بگذارد. در حالی که خالی بودن جای دندان‌های عقبی می‌تواند روی حالت چهره و گونه و همچنین نحوه غذا خوردن ما اثر بگذارد. به همین دلیل باید در صورت افتادن یا کشیدن دندانی، جای آن را با دندان مصنوعی پر کنیم. یکی از دغدغه‌های بیماران می‌تواند هزینه ساخت دندان مصنوعی باشد. در این مقاله هزینه انواع دندان های مصنوعی را بررسی کردیم. آیا شما هم به دندان مصنوعی نیاز دارید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.