علی رغم این تصور غلط که پروسه های زیبایی دندان فقط به مشکلات زیبایی شناختی می پردازد، دندانپزشکی زیبایی بر روی شکل و عملکرد دندان ها نیز تمرکز دارد. دندانپزشکان زیبایی، متخصصین دندانپزشکی هستند که دوره های عمومی دندانپزشکی را می گذرانند و سپس با گذراندن دوره های آموزشی بیشتر در مورد روش های زیبایی دندان ها، به مهارت و تبحر خود می افزایند. بسیاری از دندانپزشکان عمومی و زیبایی، بسته به هدف بیمار و همچنین سابقه سلامت دهان و دندان، اقدامات مشابهی را انجام می دهند. یکی از روش های رایج دندانپزشکی زیبایی که اغلب دندانپزشکان عمومی نیز انجام می دهند، قرار دادن باندینگ کامپوزیت است. اما برای نصب کامپوزیت به بهترین شکل ممکن لازم است به متخصص کامپوزیت دندان مراجعه کنید. بدین ترتیب می توانید مطمئن باشید که تمام موارد و استانداردهای لازم در حین کار رعایت خواهد شد.

کلینیک تخصصی کامپوزیت

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

اما یک متخصص مناسب برای کامپوزیت دندان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ مطالعه مطلب امروز به شما کمک می کند که راحت تر بتوانید یک دندانپزشک مورد اعتماد برای انجام باندینگ های دندانی خود انتخاب نمایید.

بهترین کلینیک و متخصص کامپوزیت دندان (تهران)

ویژگی های متخصص کامپوزیت دندان

اگرچه برخی دندانپزشکان عمومی به انجام امور زیبایی دندان نیز می پردازند اما برای آنکه نتیجه بهتر و ماندگارتری از پروسه های زیبایی دندان هایتان به دست آورید، توصیه می شود این کارها را به دندانپزشکان زیبایی بسپارید. دندانپزشکان زیبایی متخصصانی هستند که مسئولیت انجام درمان باندینگ کامپوزیت، بلیچینگ، نصب روکش و … را بر عهده دارند.

از آنجا که دندانپزشکان زیبایی، دوره های تحصیلی و آموزشی بیشتری را (مختص مشکلات زیبایی دندان ها) سپری کرده اند، بنابراین معمولا مهارت بیشتری در امور زیبایی دندان ها دارند. اما با وجود دندانپزشکان زیبایی متعددی که در اطراف شما وجود دارند، چگونه می توانید بهترین و مناسب ترین متخصص کامپوزیت را برای خود انتخاب نمایید. 

در زیر به مهم ترین ویژگی های بهترین متخصص کامپوزیت دندان اشاره می کنیم. توصیه می شود دندانپزشک زیبایی که انتخاب می کنید، همه یا اکثر مشخصه های زیر را دارا باشد.

  • داشتن تجربه کافی: داشتن تجربه در هر کاری می تواند تا حد زیادی، تضمین کننده نتیجه نهایی مطلوب باشد و دنیای پزشکی نیز از این امر مستثنی نیست. دندانپزشک زیبایی مد نظر شما باید تجربه کافی و سابقه خوبی در نصب باندینگ کامپوزیت داشته باشد زیرا در اینصورت با مراجعین متعدد و شرایط دندانی مختلفی روبرو شده است و بنابراین تسلط و اطلاعات بیشتری در فرم دهی، انتخاب متریال مناسب، پولیش صحیح، گزینش رنگ مناسب و موارد اینچنینی دارد.
  • استفاده از ابزارهای جدید و برندهای معتبر: دندانپزشک مناسب شما کسی است که از مواد کامپوزیت با کیفیت بالا و همچنین تجهیزات استاندارد و به روز برای انجام باندینگ استفاده نماید. این دو عامل در کنار تجربه بالای وی می تواند نتیجه مطلوب و مورد نظر شما را تضمین نماید و احتمال بروز عوارض جانبی ناخوشایند را به حداقل برساند.
  • رعایت مسائل بهداشتی: محیط مطب و همچنین ابزارهای مورد استفاده توسط دندانپزشک باید کاملا بهداشتی و استریل باشد. محیط های پزشکی غیر بهداشتی خصوصا مطب های دندانپزشکی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند، از عمده ترین دلایل انتقال بیماری های عفونی و مسری هستند. بنابراین به این مورد، به طور ویژه توجه نمایید.
  • اختصاص زمان کافی برای مشاوره و انجام باندینگ: یک متخصص کامپوزیت معتبر نباید در انجام مشاوره و نصب کامپوزیت عجله داشته باشد. شما باید بتوانید با خیال راحت، تمام سوالات مورد نظرتان را در جلسه مشاوره مطرح نمایید و پاسخ آنها را دریافت کنید. همچنین فرایند نصب کامپوزیت شما باید با آرامش و بدون عجله انجام شود.
  • داشتن مدرک رسمی و معتبر: یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، مدرک دندانپزشک مورد نظرتان است. معمولا این مدرک در اتاق پزشک و جلوی دید بیمار نصب می شود. اگر چنین مدرکی در مطب دندانپزشکی مشاهده نکردید، در این مورد از پزشک تان سوال کنید. متأسفانه این روزها شاهد فعالیت بسیاری از افراد با مدرک تقلبی و حتی بدون مدرک هستیم. بنابراین برای تحقیق در این مورد اصلا خجالت نکشید و به شنیده ها اکتفا نکنید. پای زیبایی و سلامت دندان های شما در میان است!
کامپوزیت دندان در بهترین کلینیک تهران

کلینیک دندانپزشکی کامپوزیت دندان چه شرایطی باید داشته باشد

کلینیک دندانپزشکی که برای انجام کامپوزیت دندان به آنجا مراجعه می‌کنید، باید واجد برخی شرایط و استانداردها باشد. به عنوان مثال کادر درمانی آن باید از متخصصین مجرب و به روز تشکیل شده باشد، محیط کلینیک باید آرام و کاملا بهداشتی باشد، اخلاق و برخورد کارمندان پذیرش و تیم پزشکی با مراجعه کنندگان گرم و صمیمی باشد، پیگیری و فالو مراجعین با دقت و به طور منظم انجام گیرد، اصل مشتری مداری جزء سیاست‌های اصلی کلینیک باشد، پرداخت اقساطی به راحتی امکان پذیر باشد، کلینیک به آتلیه عکاسی مجهز باشد و در ازای خدمات درمانی که انجام می‌دهد، ضمانت نامه کتبی ارائه دهد.

کلینیک دندانپزشکی که ویژگی‌های فوق را دارا باشد، می‌تواند نگرانی‌های شما را تا حد زیادی برطرف نماید. خوشبختانه کلینیک دندانپزشکی تخصصی سریتا با دارا بودن تمام ویژگی‌های فوق به انتخاب اول بسیاری از زیباجویان تبدیل شده است.

مراجعه به متخصص کامپوزیت دندان

برخی از افراد با شنیدن کلمه دندانپزشکی زیبایی تصور می کنند که این دندانپزشکان فقط افرادی را درمان می کنند که به دنبال ایجاد لبخند هالیوودی (اصلاح طرح لبخند) هستند. اما حوزه دندانپزشکی زیبایی، بسیار فراتر از ایجاد ظاهری خیره کننده است. درست است که اکثر هنرمندان و ستاره های هالیوود از روش های دندانپزشکی زیبایی برای بهبود لبخند خود استفاده می کنند، اما این روش ها کاری فراتر از بهبود ظاهری دندان ها انجام می دهند.

به غیر از روش های اولیه زیبایی که با هدف تغییر ظاهر افراد انجام می شود، روش های دندانپزشکی زیبایی می توانند عملکرد دندان ها و اعتماد به نفس بیماران را بازگردانند. آسیب های ناشی از تصادف و فعالیت های ورزشی از مواردی هستند که دندانپزشکی زیبایی به خوبی می تواند آنها را برطرف نماید (با استفاده از کامپوزیت، لمینت، روکش یا حتی کاشت دندان). بنابراین مراجعه به متخصص کامپوزیت، نه تنها یک کار تفننی و تفریحی نیست بلکه در برخی شرایط واقعا ضروری به نظر می رسد.

همچنین اجازه ندهید تعرفه های دندانپزشک روی تصمیم گیری شما تأثیر بگذارد. بسیاری از کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی، پیشنهادهای ویژه ای ارائه می دهند که می تواند واقعا اغوا کننده باشد. اما توجه داشته باشید که نرخ ارزان تر برای خدمات دندانپزشکی زیبایی ممکن است لزوما به معنای خدمات بهتر نباشد. تجربه دندانپزشک و کیفیت بالای متریال باعث بالا رفتن دستمزد پزشک می شود. بنابراین به جای مقایسه قیمت های مطب های دندانپزشکی مختلف، بهتر است در مورد عملکرد دندانپزشک مورد نظرتان تحقیق کنید (از طریق بخش نظرات وب سایت او، صحبت با مراجعین مطب او یا حتی در جلسه مشاوره) و به خاطر داشته باشید که هیچ ارزانی، بی دلیل نیست.

قیمت کامپوزیت دندان

اگر به دنبال یک قیمت واحد و مشخص برای انجام کامپوزیت های دندانی خود هستید، باید بگوییم که متأسفانه نمی توان قیمت دقیقی را برای این کار مشخص کرد. هزینه نهایی انجام کامپوزیت تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد از جمله تجربه و سابقه دندانپزشک، تعداد دندان هایی که قرار است کامپوزیت شوند، کیفیت و مرغوبیت ماده کامپوزیت مورد استفاده، محل مطب یا کلینیک دندانپزشکی که انتخاب می کنید، شدت مشکل دندانی شما.

همچنین با توجه به نوسان مداوم قیمت متریال مورد استفاده در دندانپزشکی، هزینه نهایی ثابت نخواهد بود. یعنی وقتی دندانپزشک در جلسه مشاوره مبلغی را به عنوان هزینه انجام کار به شما اعلام می کند، این قیمت مربوط به یک بازه زمانی مشخص خواهد بود و با تغییر قیمت مواد کامپوزیت ممکن است افزایش یابد.

پرداخت اقساط از ویژگی های بهترین کلینیک و متخصص کامپوزیت دندان است.

پرداخت اقساطی کامپوزیت دندان

هزینه انجام پروسه های دندانپزشکی برای بسیاری از افراد، مسئله مهمی محسوب می شود و حتی می تواند به مانعی برای بهبود لبخندشان تبدیل شود. برخی از افراد به سراغ مطب ها و کلینیک های ارزان تر و کم سابقه می روند تا بتوانند هزینه این کار را تقبل کنند. شاید این راه حل در کوتاه مدت، منطقی به نظر برسد اما پس از چند ماه مجبور می شوید با صرف هزینه مجدد برای ترمیم یا حتی تعویض کامپوزیت خود اقدام نمایید و در مجموع از همه جهات ضرر کنید.

با اینکه هزینه انجام کامپوزیت در مقایسه با سایر روش های دندانپزشکی زیبایی، پایین تر و معقول تر است اما با اینحال برای رفاه حال شما مراجعین عزیز، امکان پرداخت اقساطی کامپوزیت دندان در کلینیک ما وجود دارد. پس نگران قیمت کامپوزیت خود نباشید و پروسه زیبایی دندان هایتان را به دندانپزشکان متبحر ما بسپارید.

همین حالا دست به کار شوید

کلینیک دندانپزشکی سریتا با کادری مجرب، محیطی آرام و بهداشتی، قیمت منصفانه، ضمانت کیفیت، پرداخت اقساط و فراهم آوردن امکان ویزیت مجازی رایگان می‌تواند همان جایی باشد که برای زیباتر کردن لبخندتان به دنبالش هستید. ما در کلینیک تخصصی سریتا انواع خدمات دندانپزشکی از جمله کامپوزیت، ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی، بلیچینگ و … را با بالاترین کیفیت ممکن به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت سریتا از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان ما نیز بهره مند شوید. ما بی‌صبرانه منتظر تماس و حضور شما عزیزان هستیم.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سوالات متداول

موارد زیر، برخی از سوالات پرتکراری هستند که ممکن است برای علاقه مندان به کامپوزیت دندان پیش بیاید.

۱. باندینگ کامپوزیت هر چند وقت یکبار به پولیش نیاز دارد؟

این کاملا به رژیم غذایی فرد بستگی خواهد داشت. بیمارانی که باندینگ کامپوزیت روی دندان‌های خود انجام داده‌اند، باید از مصرف نوشیدنی های رنگی خودداری کنند و سعی کنند سیگار را ترک نمایند زیرا این کار باعث لکه شدن و تغییر رنگ کامپوزیت ‌ها می‌شود. اگر بیماران به طور مرتب دندان های خود را مسواک بزنند و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند، باندینگ کامپوزیت آنها در شرایط خوبی باقی می ماند و با انجام پولیش در فواصل شش ماهه همچنان روشن و بدون لکه به نظر خواهد رسید.

۲. کامپوزیت چه کاربردی در دندانپزشکی زیبایی دارد؟

باندینگ کامپوزیت یک روش همه کاره است که هم در دندانپزشکی زیبایی و هم در دندانپزشکی عمومی قابل استفاده می باشد. دندانپزشکان زیبایی بیشتر از آن برای بهبود ظاهر دندان های ناقص استفاده می کنند، در حالی که دندانپزشک عمومی ممکن است از آن برای ترمیم آسیب ها استفاده نماید. در زیر به چند مورد از کاربردهای رایج باندینگ کامپوزیت در دندانپزشکی زیبایی اشاره می کنیم:

  • پوشاندن لکه ها
  • پوشاندن نقاط ناهموار
  • ترمیم ترک خوردگی 
  • بلند کردن دندان هایی که خیلی کوتاه هستند
  • پر کردن شکاف های بسیار جزئی
  • پوشاندن لکه ها پس از ترمیم حفره

۳. آیا دندان روکش شده را می توان کامپوزیت کرد؟

 خیر. ماده کامپوزیت فقط می تواند با مینای طبیعی دندان پیوند برقرار کند. بنابراین امکان انجام کامپوزیت روی تاج های دندانی وجود ندارد و در صورت انجام این کار، کامپوزیت پس از چند روز جدا خواهد شد.

۴. بهترین متخصص و کلینیک کامپوزیت دندان در تهران کجاست؟

کلینیک سریتا، با کادر تخصصی کامپوزیت دندان، ارائه ضمانت نامه کتبی جهت تضمین کیفیت و شرایط پرداخت اقساط، از بهترین کلینیک های کامپوزیت دندان در تهران است.
آدرس کلینیک سریتا: تهران، پاسداران، بوستان نهم، ضلع جنوبی بیمارستان لبافی نژاد، پلاک ۱۲۲، طبقه اول
شماره تماس کلینیک سریتا: ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

حرف آخر

کامپوزیت دندان، یک روش دندانپزشکی کم تهاجمی، آسان و سریع است که عموما در یک جلسه تکمیل خواهد شد. با اینحال برای آنکه باندینگ دندانی شما بهترین ظاهر و بالاترین ماندگاری را داشته باشد، توصیه می شود برای انجام این کار به یک دندانپزشک زیبایی که متخصص کامپوزیت دندان است، مراجعه نمایید. برای انتخاب دندانپزشک کامپوزیت مناسب به ویژگی هایی مانند مدرک، تجربه و رضایت بیماران وی توجه کنید و هرگز به خاطر قیمت پایین تر به سراغ دندانپزشکان کم سابقه نروید.