اگر لبخندتان را دوست نداشته باشید، این مسئله می تواند به عزت نفس شما آسیب جدی وارد کند. زیرا احساس نیاز به پنهان کردن دندان هایتان باعث می شود از لبخند زدن، خندیدن و تعامل آزادانه با اطرافیان خودداری کنید و همه این موارد به تدریج شما را منزوی و گوشه گیر خواهد کرد. اما خوشبختانه پیشرفت های اخیر در دندانپزشکی زیبایی می تواند سریع تر از آنچه تصور می کردید، لبخند شما را تغییر دهد. یکی از گزینه های پرطرفدار برای زیباتر کردن لبخند، استفاده از لمینت های دندان است اما کدام یک از آنها برای شما مناسب تر هستند. برای تصمیم گیری بهتر لازم است ابتدا با انواع لمینت دندان آشنا شوید. برای این منظور تا پایان با ما همراه باشید.

کلینیک تخصصی لمینت

اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ بدون پیش + ضمانت کتبی

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

بهترین برند لمینت دندان و نمونه کار

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان، پوسته نازکی است که بر اساس نیاز فرد توسط مواد رنگی دندان طراحی می شود. این پوسته ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند تا رنگ، شکل، اندازه یا طول آنها را تغییر دهند و ظاهرشان را بهبود ببخشند. هم چنین انواع لمینت دندان برای بستن فاصله بین دندان ها، پوشاندن ترک خوردگی و کجی جزئی دندان ها نیز به کار می روند. به طور کلی، این روش از شیک ترین و محبوب ترین پروسه های دندانپزشکی زیبایی است. با این حال باید توجه داشته باشید که برای همه مناسب نیست و استفاده از آن برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.

انواع برند و مارک لمینت دندان

انواع برند لمینت دندان

برند لمینت دندان می تواند نقش بسیار مهمی در کیفیت و دوام ترمیم دندان ها داشته باشد. در واقع استفاده از یک برند معتبر در کنار تجربه و تبحر دندانپزشک، ظاهری طبیعی و ماندگار به دندان های شما می بخشد. برای انتخاب بهترین مارک لمینت دندان، بد نیست نگاهی به موارد زیر بیندازید و ویژگی های آنها را با هم مقایسه کنید.

  • ونیر لمینت: ونیر لمینت از سرامیک فشرده شده و توسط شرکت Mac ساخته می شود. این برند جزء گران ترین مارک های ونیر موجود در بازار است بنابراین عموم مردم از آن استفاده نمی کنند و اکثرا انتخاب بازیگران معروف و ستاره های هالیوودی است. این نوع ونیر در کنار قیمت بالا، کیفیت فوق العاده ای نیز دارد و بنابراین نتیجه نهایی، شباهت زیادی به دندان های طبیعی فرد خواهد داشت. نکته قابل توجه در مورد این نوع لمینت، آن است که تنوع رنگی بسیار زیادی داشته و امکان انتخاب از بین ۱۶ نوع طیف رنگی برای مراجع وجود دارد.
  • لمینت سرامیکی دوراتین و داوینچی: دوراتین توسط شرکت Vita تولید می شود و از نظر فنی، کیفیتی مشابه ونیرهای ساخته شده با پرسلن فلدسپاتیک دارد. لمینت های داوینچی نیز توسط لابراتوار دنتال داوینچی تولید می شوند. استحکام بالا، مقاومت فوق العاده آنها نسبت به زرد شدن و تغییر رنگ، در کنار قیمت مناسب باعث شده که به یک گزینه پرطرفدار تبدیل شوند.
  • ونیر سرک: ونیر سرک توسط شرکت CEREC تولید و به بازار عرضه می شود. این نوع ونیر از طریق طراحی سه بعدی و به کارگیری تکنیک CAD/CAM آماده شده و بنابراین یک پروسه بسیار سریع محسوب می شود. در واقع نیازی نیست که همانند سایر لمینت ها، بیمار به مدت دو هفته منتظر بماند تا ترمیم او آماده شود و کل کار در یک جلسه انجام خواهد شد. به دلیل این ویژگی‌ها، ونیر سرک قیمت بالایی دارد.
  • آی پی اس (ips): لمینت ips توسط شرکت ایوکلار ویوادنت (Ivoclar Vivadent) و از جنس سرامیک شیشه ای فشرده ساخته می شود. ips یک لمینت از پیش ساخته شده است بنابراین درمان در یک جلسه کامل خواهد شد. از بین انواع لمینت دندان، این نوع گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به دندان قروچه است زیرا از استحکام بالایی برخوردار است. همچنین دوام آن بین ۱۰ تا ۲۰ سال تخمین زده شده است. ضمنا به علت ضخامت نازک خود به حداقل آماده سازی یا تراش مینای دندان نیاز دارد.
بهترین مارک و برند لمینت دندان بدون تراش

بهترین مارک لمینت دندان بدون تراش

لمینت های بدون تراش، انواعی هستند که برای نصب نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارند و بنابراین برگشت پذیر هستند.

  • لمینت بدون تراش لومینیرز: لمینت های بدون نیاز به تراش لومینیرز توسط شرکت DentMat ساخته می شوند. آنها ضخامتی حدود ۰٫۲ میلیمتر دارند و بنابراین لازم نیست سطح دندان فرد تراشیده شود. آنها با قیمتی مقرون به صرفه، پروسه نصب سریع و ظاهری طبیعی، محبوب ترین نوع لمینت بدون تراش محسوب می شوند.
  • لمینت بدون تراش ویوانیرز: این نوع لمینت ها توسط شرکت گلایدول (Glidewell) ساخته می شوند و فوق العاده نازک هستند بنابراین مستقیما روی مینای دندان نصب می گردند.
  • دوراتین: این لمینت ها با استفاده از تکنولوژی پیشرفته CAD/CAM  ساخته می شوند و می توانند در یک جلسه، ایرادهای جزئی دندان های شما را بپوشانند. همچنین به علت آنکه نیازی به تراشیدن دندان ها ندارند، هر زمان که بخواهید می توانید آنها را از روی دندان های خود بردارید (برگشت پذیر هستند).

انواع جنس لمینت دندان

برای ساخت لمینت دندان به طور کلی از ۴ ماده استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خاصی دارند.

  • زیرکونیوم: زیرکونیوم جزء فراوان ترین عناصر موجود در طبیعت است و به علت شباهت بسیاری که با ماده تاج دندان دارد، از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می باشد. این ماده سفید و غیر شفاف است و به این دلیل می تواند نقص های دندان را به خوبی پنهان نماید. سازگاری زیستی بالا و عدم ایجاد بوی بد در دهان از مزایای منحصر به فرد لمینت های ساخته شده از زیرکونیوم می باشد.
  • سرامیک توده ای: لمینت های ساخته شده از سرامیک توده ای، زیبایی و جلوه خاصی دارند اما دوام آنها در مقایسه با سایر انواع لمینت دندان کمتر است.
  • سرامیک فشرده: این نوع از لمینت ها به علت ضخامت بیشتری که دارند، دارای دوام بالاتری نیز هستند اما در مقابل، زیبایی و جلوه چندانی ندارند.
  • دی سیلیکات لیتیوم: این نوع لمینت ها با استفاده از تکنولوژی رایانه ای (CAD/CAM) طراحی و ساخته می شوند. مقاومت و استحکام آنها بسیار بالا است و به همین دلیل برای افراد مبتلا به دندان قروچه توصیه می شوند.
قیمت برند های مختلف لمینت دندان

قیمت برندهای لمینت دندان

قیمت لمینت دندان با توجه به برند لمینت و جنس به کار رفته برای تهیه آن، تعداد دندان های تحت درمان، محل زندگی شما و همچنین دندانپزشکی که انتخاب می کنید، متغیر است. اما به طور کلی ونیر لمینت (که از سرامیک فشرده ساخته می شود) و ونیر سرک، جزء گران ترین برندهای لمینت دندان محسوب می شوند. در حالی که برندهایی مانند دوراتین و داوینچی و لمینت بدون تراش لومینیرز، قیمت مناسب تری دارند. در نهایت تعیین قیمت دقیق لمینت مورد نظر شما فقط توسط دندانپزشک تان مقدور خواهد بود.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

حرف آخر

در دندانپزشکی زیبایی، گزینه های متعددی برای رفع ایرادهای ظاهری دندان ها وجود دارد که با توجه به شرایط و اولویت های فردی مراجع توسط دندانپزشک به او پیشنهاد خواهد شد. یکی از معروف ترین و محبوب ترین راه حل های زیبایی دندان ها، لمینت های دندانی هستند که در برندها، جنس ها و قیمت های مختلفی به بازار عرضه می شوند و هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. یک دندانپزشک با تجربه، مناسب ترین مرجع برای انتخاب بهترین نوع لمینت دندان با توجه به نیازها و شرایط فردی شما است. بنابراین تصمیم گیری نهایی در مورد این مسئله را پس از مشورت با متخصص زیبایی مورد تأییدتان انجام دهید.

بهترین مارک لمینت دندان و نمونه کار

سوالات متداول در مورد انواع لمینت دندان

مطالعه پرسش ها و پاسخ های زیر می تواند به برخی از سوالات شما در مورد لمینت دندان پاسخ دهد.

۱. آیا لمینت های دندان دائمی هستند یا می توانند برداشته شوند؟

لمینت ها (به جز انواع بدون تراش) یک درمان دائمی دندان محسوب می شوند. آنها حدودا تا ۱۵ سال ماندگاری دارند و پس از آن لازم است تعویض شوند. به این دلیل توصیه می شود قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد نصب لمینت دندان، با دندانپزشک مورد اعتماد خود مشورت کنید و تمام جوانب این کار را در نظر بگیرید.

۲. لمینت ها می توانند کدام مشکلات دندان را برطرف نمایند؟

لمینت ها می توانند برای پوشاندن لکه های دندانی به کار روند. هم چنین آنها قادر هستند آسیب دیدگی های جزئی دندان مانند ترک خوردگی های کوچک یا شکاف های ریز دندان ها را پنهان نمایند. علاوه بر این در صورتی که نامرتبی دندان ها شدید نباشد، می توان از آنها به جای ارتودنسی استفاده کرد.

۳. آیا همه افراد می توانند از لمینت های دندان استفاده کنند؟

خیر. لمینت دندان برای افراد مبتلا به بیماری پریودنتال و آنهایی که مشکلات لثه دارند، توصیه نمی شود. همچنین کسانی که پوسیدگی های دندانی شدید دارند یا مینای دندان آنها از سلامت و استحکام کافی برخوردار نیست، نمی توانند از انواع لمینت دندان استفاده نمایند.

۴. آیا لمینت ها می توانند دندان های شما را خراب کنند؟

اگر دندانپزشک شما یک متخصص زیبایی با تجربه باشد و شما شرایط لازم برای نصب لمینت دندان را داشته باشید، به دندان های طبیعی تان آسیبی وارد نخواهد شد. دندانپزشک با معاینه دندان ها و عکسبرداری از دهان و فک ما مطمئن می شود که این درمان برای شما مناسب است یا نه. پس از نصب لمینت نیز لازم است بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید.