آیا رویای لبخندی زیبا و سفید را در سر می پرورانید اما نمی خواهید عوارض پروسه‌های طولانی دندانپزشکی را تحمل کنید؟ در این صورت شاید لمینت بدون تراش، همان راه حلی باشد که برای زیبایی دندان هایتان نیاز دارید. این نوع لمینت که تقریبا شبیه معجزه به نظر می رسد، روشی بسیار آسان، سریع و بدون درد است که می تواند لبخند شما تنها در دو جلسه کاملا متحول کند. برای آشنایی بیشتر با ونیر no prep با ما همراه باشید.

نمونه کار قبل و بعد لمینت دندان در کلینیک سریتا اقای پوریا سلطانی

در مطلب امروز ابتدا در مورد ونیر بدون تراش و تفاوت آن با لمینت استاندارد صحبت می کنیم. سپس به معرفی انواع آن، مزایا، معایب و مراحل ساخت و نصب آن می پردازیم. و در پایان، مراقبت های لازم پس از ونیر بدون تراش و هزینه آن را توضیح خواهیم داد.

مشاوره تخصصی لمینت دندان

ضمانت کتبی + پرداخت اقساط

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

لمینت بدون تراش دندان

لمینت بدون تراش چیست؟

لمینت های بدون نیاز به آماده سازی به ونیرهایی گفته می شود که برای قرار گرفتن روی دندان ها به آماده سازی یا تراشیدن دندان نیازی ندارند. این نوع ونیرها ضخامتی بسیار نازک و در برخی موارد به نازکی لنزهای تماسی چشم دارند اما در عین حال مستحکم و با دوام هستند. آنها برای برطرف کردن ایرادهای جزئی دندان ها ایده آل هستند و تنها در ۲ جلسه روی دندان ها نصب می شوند.

لمینت بدون تراش و معمولی

مقایسه لمینت بدون تراش و لمینت استاندارد

ونیرهای دندانی استاندارد که با نام های ونیرهای پرسلن، ونیرهای کامپوزیت یا لمینت نیز شناخته می شوند، پوسته های نازکی هستند که به سطح جلوی دندان های قابل مشاهده چسبانده می شوند. ضخامت ونیرهای استاندارد حدود ۰٫۳ تا ۰٫۵ میلی متر است در حالیکه ونیرهای بدون تراش معمولا کمتر از ۰٫۳ میلی متر ضخامت دارند.

این تفاوت در ضخامت کلی آنها باعث می شود که نحوه قرارگیری شان روی دندان ها متفاوت باشد. در مورد ونیرهای دندانی استاندارد لازم است مقدار کمی از مینای دندان برداشته شود تا فضای کافی برای قرار گرفتن این ونیر ضخیم تر ایجاد شود. در مقابل انواع بدون تراش همانطور که از نام شان پیدا است، برای قرار گیری روی دندان به هیچ گونه آماده سازی و تراشکاری مینای دندان نیاز ندارند زیرا بسیار نازک هستند.

به دلیل نصب آسان این نوع لمینت ها، نیازی به دریافت بی حسی و یا استفاده از لمینت های موقت (تا زمان آماده شدن لمینت اصلی) نیست. در عوض، این لمینت ها در فرایندی بدون درد، آسان و سریع مستقیما به سطح مینای دندان ها چسبانده می شوند و شما فقط در دو جلسه می توانید به لبخندی جذاب و بی نقص دست پیدا کنید.

انواع لمینت های بدون تراش

انواع ونیرهای بدون تراش

هنگامی که بحث ونیرهای بدون نیاز به آماده سازی به میان می آید، شما چند گزینه پیش رو دارید. حتما با دندانپزشک خود در این باره مشورت کنید که چه انواعی از ونیرهای بدون تراش را ارائه می دهد و کدام یک برای شما و نیازهای فردی تان مناسب تر است. انواع ونیرهای no prep عبارتند از:

  • لومینیرز: این احتمالا محبوب ترین نوع ونیر بدون تراش موجود در بازار است و به طور معمول توسط DenMat ساخته می شود. لومینیرها فوق العاده نازک هستند و ظاهری بسیار طبیعی به دندان ها و لبخند شما می بخشند.
  • ونیرهای دوراتین: این نوع از پرسلن و توسط شرکت Vita ساخته شده و مستقیما به جلوی دندان ها چسبانده می شوند. پرسلن استفاده شده برای این نوع ونیرها بسیار نازک و شفاف است.
  • ویوانیرز: ویوانیرز توسط لابراتوارهای Glidewell تولید می شود. آنها بسیار نازک (فقط ۰٫۳۳ میلی متر ضخامت دارند) و با دوام هستند.
رضایت مشتری از لمینت دندان در کلینیک سریتا

مزایای ونیر بدون تراش

ونیرهای بدون نیاز به آماده سازی، مزایای متعددی نسبت به انواع استاندارد دارند، از جمله:

  • حفظ بافت دندان:  قبل از دریافت ونیرهای معمولی لازم است دندانپزشک حدود نیم میلی متر از مینای دندان شما را بتراشد تا فضای کافی برای نصب لمینت ایجاد شود. اما در ونیر بدون تراش نیازی به این کار نیست و بنابراین دندان های سالم شما دست نخورده باقی می ماند.
  • نتایج بهتر: ونیرهای بدون آماده سازی می توانند ظاهر دندان های لکه دار را بهبود ببخشند، ترک خوردگی و لب پرشدگی ها را پنهان کنند و شکاف ها را پر نمایند.
  • عدم نیاز به بی حسی: شما به هیچ وجه به دریافت بی حسی موضعی نیاز نخواهید داشت زیرا دندانپزشک، ساختار دندان تان را تغییر نمی دهد. بنابراین نیازی نیست نگران حساسیت یا واکنش به ماده بی حسی باشید.
  • محکم ترین پیوند: از آنجا که این نوع لمینت مستقیما به مینای دندان چسبانده می شود، بنابراین بهترین پیوند ممکن شکل می گیرد.
  • طول عمر طولانی: در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان، ونیر بدون تراش می تواند تا ۱۰ سال دوام داشته باشد.
  • یک درمان برگشت پذیر است: از آنجا که هیچ گونه تغییری در ساختار دندان شما ایجاد نمی شود، می توانید هر زمان که مایل بودید لمینت ها را بردارید.
  • عدم نیاز به ترمیم های موقت:  برخلاف ونیرهای معمولی، در این روش از ونیر موقت استفاده نمی شود.
قرار دادن لمینت بر روی دندان و مقایسه رنگ در کلینیک سریتا

معایب

علی رغم مزایای متعدد ونیرهای no prep، هنوز هم دلایل زیادی برای استفاده از لمینت های استاندارد سنتی وجود دارد، از جمله:

  • به دلیل ضخامت بسیار نازک، این لمینت ها برای همه افراد مناسب نیستند و فقط می توانند عیوب جزئی دندان ها را بپوشانند.
  • نصب ونیر بدون تراش به مهارت خاصی نیاز دارد و بنابراین ممکن است به راحتی نتوانید دندانپزشک ماهر در این زمینه را پیدا کنید.
  • از آنجا که این نوع لمینت ها فوق العاده نازک هستند، رنگ دندان های زیرین را به خوبی نشان می دهند و بنابراین برای پوشاندن زردی یا لکه های بسیار تیره دندان چندان مناسب نیستند. همچنین آنها برای دندان های کج و نامرتب نیز توصیه نمی شوند.
  • به دلیل عدم تراش مینای دندان اگر دندانپزشک سعی کند با ضخیم کردن آنها ایرادهای دندان ها را بپوشاند، ظاهری غیر طبیعی و حجیم پیدا خواهند کرد.
  • دوام آنها در مقایسه با لمینت های استاندارد کمتر است و اگر به خوبی از آنها مراقبت نکنید، می توانند تغییر رنگ دهند.
لمینت های بدون تراش ساخته شده و آماده نصب

ساخت و نصب لمینت بدون تراش

دندانپزشک برای نصب ونیرهای بدون تراش شما مراحل زیر را انجام  خواهد داد:

  • ابتدا دندانپزشک، دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود استحکام لازم برای نصب این نوع لمینت را دارند یا نه.
  • سپس او از دندان های شما قالب گیری می کند و رنگ مناسب را با همفکری شما انتخاب می نماید.
  • قالب گرفته شده به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز به لابراتوار فرستاده می شود.
  • پس از آماده سازی لمینت سفارشی شما توسط لابراتوار (حدود یک ماه طول می کشد)، دندانپزشک آن را در جلسه دوم روی دندان ها نصب می کند.
  • برای نصب لمینت no prep، دندانپزشک با استفاده از یک ژل دندان های شما را اسید اچ می کند تا زبری سطح دندان افزایش یابد و پیوند محکم‌ تری ایجاد شود.
  • سپس این لمینت را با چسب به دندان های شما می چسباند و با تاباندن نور مخصوص، آنها را سفت می کند.
مراقبت از لمینت دندان

مراقبت های بعد از لمینت بدون تراش

با مراقبت درست، ونیرهای no prep می توانند حداقل ۷ سال و حداکثر ۱۰ سال دوام داشته باشند. توصیه می شود پس از نصب ونیرهای بدون تراش، موارد زیر را رعایت کنید:

  • روزی دو بار مسواک بزنید و هر روز نخ دندان بکشید.
  • از مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده نمایید.
  • از گاز زدن مداد، باز کردن بطری ها با دندان و جویدن آب نبات های سخت خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از تیره شدن ونیرها، مصرف قهوه و چای را به حداقل برسانید.
  •  هر ۶ ماه یک بار برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • دخانیات را ترک کنید.
تاثیر لمینت بر زیبایی دهان و دندان

قیمت لمینت بدون آماده سازی

تعیین هزینه دقیق این نوع لمینت به راستی ممکن نیست. قیمت نهایی کار تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند برند لمینت مورد استفاده، هزینه لابراتوار سازنده لمینت، تعداد لمینت های لازم برای شما، تبحر پزشک و حتی محل زندگی شما بستگی دارد.

برای اطلاع از قیمت ونیرهای no prep و مشاوره در این زمینه به دندانپزشک مورد اطمینان خود مراجعه کنید.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

رضایت مشتری از لمینت دندان در کلینیک سریتا آقای امیر حسین باستانی

حرف آخر

لمینت های بدون نیاز به آماده سازی به گونه ای طراحی شده اند که بسیار نازک باشند (کمتر از ۰٫۳ میلی متر و در برخی موارد به نازکی یک لنز تماسی) بنابراین می توانند به صورت یکپارچه روی دندان ها نصب شوند.

این نوع ونیرها برای کسانی که نگران تراشیدن مینای دندان های خود در هنگام اصلاح لبخند هستند، گزینه مناسبی می باشند. با این حال نازک بودن فوق العاده آنها باعث می شود که فقط برای پوشاندن ایرادهای جزئی دندان ها به کار بروند و نتوانند زردی و لکه های بسیار تیره را پنهان کنند. بنباراین بسیاری از افراد قادر نیستند از آنها استفاده نمایند. دندانپزشک پس از بررسی دندان ها به شما خواهد گفت که آیا کاندید خوبی برای ونیر بدون تراش هستید یا خیر.

کلینیک سریتا ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی دهان و دندان مفتخر است تا با ارائه مشاوره رایگان به شما دوست عزیز در تصمیم گیری در این زمینه راهنمایی کند.