لبخند شما می تواند عامل مهمی در احساسی باشد که نسبت به ظاهرتان دارید. یک لبخند جذاب، تأثیر قابل ملاحظه ای در زندگی کاری و خانوادگی شما خواهد داشت.  دندان های نیش به علت موقعیت خاصی که در دهان دارند، در هنگام لبخند زدن کاملا به چشم می آیند بنابراین داشتن دندان های نیش بیرون زده می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس فرد و اجتناب از لبخند زدن او شود. خوشبختانه دندانپزشکی زیبایی برای حل این مشکل، راه حل هایی ارائه داده است که محبوب ترین آنها، لمینت دندان نیش بیرون زده می باشد. برای آشنایی بیشتر با این شکایت رایج در دندانپزشکی زیبایی و چگونگی رفع آن با ما همراه باشید.

کلینیک تخصصی لمینت

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

دندان نیش بیرون زده

ونیرها (لمینت ها) یکی از پر کاربردترین و با دوام ترین پروسه های دندانپزشکی زیبایی هستند. این پوسته های فوق العاده نازک برای پوشاندن بسیاری از عیوب دندانی به کار می روند تا لبخندی بی نقص به شما هدیه دهند. با لمینت های دندانی، شما می توانید دندان های کوتاه خود را بلند کنید، ترک خوردگی ها را پنهان نمایید، تغییر رنگ ها و لکه ها را از بین ببرید و البته، بیرون زدگی دندان ها را برطرف کنید. در مطلب امروز قصد داریم در مورد مشکلات مربوط به بیرون زدگی دندان ها، دلایل بیرون زدن دندان نیش و درمان های موجود برای آن صحبت کنیم. سپس به مراحل انجام لمینت نیش بیرون زده و هزینه آن می پردازیم.

قبل و بعد لمینت دندان در کلینیک سریتا آقای هوشمندان

مشکلات بیرون زدگی دندان ها

اگرچه اکثر افراد به دلایل زیبایی به دنبال اصلاح دندان های بیرون زده خود هستند اما در واقع چندین دلیل سلامتی نیز برای این کار وجود دارد.

اولین دلیل به جویدن مربوط می شود. از آنجا که جویدن، اولین گام در فرایند گوارش است بنابراین می تواند به طور غیر مستقیم بر سلامت شما تأثیر بگذارد. مهم است که یک بایت خوب داشته باشید تا دندان ها بتوانند غذا را به طور موثر خرد و ریز کنند. اگرچه دندان های عقبی بیشتر از دندان های جلویی در جویدن تأثیر می گذارند اما بیرون زدگی دندان های جلویی همچنان روی جویدن شما اثر گذار است.

دندان های بیرون زده ممکن است گفتار شما را نیز تحت تأثیر قرار دهند. آنها می توانند بر نحوه حرکت زبان و لب ها برای ایجاد صدا و در نتیجه بر توانایی شما برای تلفظ برخی کلمات تأثیر بگذارند.

دندان های بیرون زده همچنین بیشتر در معرض خطر ضربه خوردن و آسیب دیدگی هستند. به خصوص اگر ورزش های پر برخورد انجام دهید.

و مورد آخر، به کاهش اعتماد به نفس فرد مربوط می شود. افرادی که دندان های بیرون زده دارند (به خصوص دندان های نیش بیرون زده که بیشتر جلب توجه می کنند)، سعی می کنند کمتر لبخند بزنند و در هر جمعی حاضر نشوند. این مسأله بر روابط کاری و اجتماعی آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت.

مشکلاتی که دندان نیش بیرون زده ایجاد می کند

دلایل دندان نیش بیرون زده

دندان های نیش بیرون زده به وضعیتی گفته می شود که در آن، دندان های نیش نسبت به بقیه دندان ها جلوتر می آیندبیایند و به اصطلاح بیرون می زنند. این مشکل ممکن است در هر دو دسته دندان های بالا و پایین اتفاق بیفتد و اغلب به احساس نا امنی یا پایین آمدن اعتماد به نفس فرد منجر خواهد شد.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است شما دندان نیش بیرون زده داشته باشید. باید بدانید که به ندرت می توان کاری برای جلوگیری از بروز طبیعی این مشکل انجام داد. در واقع اصلی ترین علت آن، ژنتیک است. یعنی در اغلب موارد اگر بیرون زدگی نیش در یک یا هر دو والد وجود داشته باشد، احتمال بروز آن در فرزند آنها بسیار بالا خواهد بود.  بعلاوه در اغلب موارد، بیرون زدگی دندان نیش در صورتی رخ می دهد که سایز فک آنقدر کوچک باشد که نتواند همه دندان ها را در خود جای دهد. این امر باعث می شود که دندان نیش قادر نباشد هم ردیف با سایر دندان ها قرار بگیرد و بنابراین به سمت بالا یا بیرون رشد می نماید.

درمان اصلی برای دندان نیش بیرون زده ارتودنسی دندان است اما در مواردی می توان از لمینت دندان هم استفاده کرد.

درمان دندان نیش بیرون زده

به طور کلی دندانپزشکان دو گزینه را برای منظم کردن دندان های نیش بیرون زده توصیه می کنند: ارتودنسی یا لمینت دندان نیش بیرون زده. هر دو روش می توانند مشکل بیرون زدگی دندان نیش را با موفقیت رفع نمایند اما انتخاب آنها به تشخیص دندانپزشک، شرایط بیمار و اولویت های او بستگی دارد. به عنوان مثال روش ارتودنسی، یک گزینه زمان بر و پر هزینه است که مستلزم صبر و پیگیری منظم مراجع می باشد. در مقابل گزینه لمینت نیز وجود دارد که در مقایسه با ارتودنسی، ساده تر، سریع تر و کم هزینه تر خواهد بود و به همین دلیل، بسیاری از بیماران آن را ترجیح می دهند.

بررسی رنگ لمینت دندان

درمان دندان نیش بیرون زده با لمینت

همان طور که گفتیم، لمینت یک گزینه سریع و مقرون به صرفه برای مرتب کردن دندان های نیش است اما همه افراد نمی توانند از آن استفاده کنند. در واقع لمینت دندان نیش بیرون زده در صورتی توصیه می شود که  میزان بیرون زدگی دندان نیش، کم (جزئی) باشد. برای نصب ونیر لازم است دندانپزشک، مقداری از مینای دندان را بتراشد. بنابراین اگر او تشخیص دهد که بیرون زدگی دندان با تراشیدن مقدار جزئی از مینای دندان قابل رفع است، به شما لمینت را پیشنهاد خواهد کرد. در غیر این صورت لازم است ارتودنسی را امتحان کنید.

انجام لمینت دندان در کلینیک تخصصی سریتا توسط پزشک متخصص لمینت

مراحل انجام لمینت دندان نیش بیرون زده

از آنجا که پروسه نصب لمینت مستلزم تراشیدن مقداری از مینای دندان و در نتیجه تغییر دائمی ساختار دندان سالم شما است، یک فرایند برگشت ناپذیر است یعنی ساختار دندان نیش شما برای همیشه تغییر می کند و قابل جبران (ترمیم) نخواهد بود. بنابراین قبل از انتخاب لمینت باید این مورد را مد نظر قرار دهید.

پس از آنکه دندانپزشک تشخیص داد که لمینت می تواند مشکل بیرون زدگی دندان های نیش شما را حل کند، لازم است رنگ لمینت را انتخاب نماییدکنید. اگر فقط قصد دارید دندان نیش خود را لمینت کنید، باید رنگ لمینت را دقیقا هماهنگ را دندان های مجاور انتخاب نمایید تا ظاهر لبخندتان کاملا طبیعی شود. پس از انتخاب رنگ با کمک دندانپزشک، او مقداری از دندان نیش بیرون زده شما را می تراشد. با این کار، برآمدگی جزئی دندان شما رفع می شود و فضای کافی برای نصب لمینت ایجاد می گردد. آن گاه دندان نیش به خوبی تمیز و خشک خواهد شد و سپس با استفاده از یک چسب مخصوص، لمینت روی دندان نصب می شود. این پروسه بسیار راحت و سریع انجام می شود و در اکثر موارد، نیازی به بی حسی موضعی نخواهد بود، مگر آنکه دندان های فوق العاده حساسی داشته باشید.

هزنیه های لمینت دندان و دندان نیش بیرون زده

هزینه لمینت کاری دندان نیش بیرون زده

هزینه انجام پروسه های دندانپزشکی زیبایی از جمله لمینت دندان نیش بیرون زده را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد زیرا آن به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال جنس لمینت مورد نظر، تجربه دندانپزشک، محل زندگی شما و غیره همگی بر قیمت نهایی تأثیر می گذارند. اما به طور کلی لمینت (در مقایسه با ارتودنسی)، گزینه سریع تر و ارزان تری برای برطرف کردن بیرون زدگی دندان نیش شما خواهد بود. دندانپزشک پس از معاینه دندان های شما می تواند هزینه دقیق نصب لمینت را تعیین نماید.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

رضایت مشتری از لمینت دندان در کلینیک سریتا آقای عرفان سلسبیلیان

حرف آخر

اگر به خاطر دندان های نیش نا مرتب و بیرون زده خود احساس خجالت می کنید، خبر خوبی برایتان داریم. باید بدانید که درصد زیادی از افراد از این مشکل رنج می برند و شما تنها کسی نیستید که به دنبال راه حلی سریع و آسان می گردید. دندانپزشکی زیبایی در حال حاضر دو روش برای رفع این نوع بیرون زدگی توصیه می کند: ارتودنسی در مواردی که میزان بیرون زدگی زیاد است و لمینت برای بیرون زدگی های جزئی. اگر به  هر دلیل مایل نیستید ارتودنسی انجام دهید، شاید بتوانید از لمینت کمک بگیرید (البته پس از تشخیص و تأیید دندانپزشک).

اما توجه داشته باشید در حالیکه ونیرها ممکن است یک راه حل جامع برای همه نگرانی های مرتبط با دندان به نظر برسند اما قبل از تصمیم گیری برای نصب آنها لازم است حتما یک جلسه مشاوره داشته باشید. همچنین حتما به دنبال یک دندانپزشک مجرب باشید که بر نصب ونیرها و سفارشی سازی آنها کاملا مسلط باشد. چون آنها یک گزینه برگشت ناپذیر هستند و ساختار دندان طبیعی شما را برای باقی عمر تغییر خواهند داد. تجربه و تبحر دندانپزشک باعث می شود که با حداقل تراش دندان، بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.