یک کلینیک دندانپزشکی برای ارائه ی انواع خدمات مربوط به دندانپزشکی نیاز دارد که پرسنل با تخصص های مختلف را به کارگیرد تا بتواند خدماتی با کیفیت مطلوب را به مراجعه کنندگان ارائه دهد. میزان تخصص کارکنان و پرسنل ارتباط مستقیم با کیفیت خدمات و همچنین عملکرد کلی یک کلینیک دندانپزشکی دارد. برای مثال یک دندانپزشک عمومی نمی تواند درمان هایی مانند ارتودنسی یا ایمپلنت را که نیاز به تخصص و تجربه دارد را انجام دهد. این کار به هیچ عنوان اصولی و درست نیست.

بهترین کلینیک دندانپزشکی چه ویژگی هایی دارد؟

موقعیت مکانی مناسب، استریلیزه بودن محیط، دارای تجهیزات به روز و ... از ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب است

۱. موقعیت مکانی مناسب (نزدیکترین کلینیک دندانپزشکی)

کلینیک دندانپزشکی در تهران بهتر است در نقطه ای از شهر باشد که دسترسی به آن هم از طریق وسایل حمل و نقل عمومی و هم وسیله نقلیه شخصی ممکن باشد. هم چنین برخورداری از امکاناتی چون پارکینگ و آسانسور نیز یک مزیت محسوب می شود.

۲. محیط استریلیزه

محیط کلینیک باید کاملا تمیز و استریلیزه باشد تا احتمال انتقال انواع بیماری به مراجعه کنندگان به صفر برسد.

۳. تجهیزات و امکانات

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید مجهز به به روز ترین دستگاه ها و امکانات لازم در جهت ارائه بهترین خدمات باشد.

۴. ارائه دهنده ی انواع خدمات

یک کلینیک دندانپزشکی بهتر است در جهت فراهم کردن راحتی مراجعه کنندگان انواع خدمات درمانی دندان را توسط متخصصین آن حوزه ارائه دهد.

۵. پرسنل خوب

تمام کارکنان یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید رفتار مناسب و خوشایندی با مراجعه کنندگان داشته باشند. ضمن اینکه باید دانش خود را مرتبا با به روز ترین متد ها و روش های درمانی آپدیت کنند.

۶. نوبت دهی سازمان یافته

نوبت دهی به بیماران یک مسئله مهم هم برای بیماران و هم برای پزشکان است چون کوچکترین خلل و اشتباه در پروسه نوبت دهی باعث بی نظمی در کلینیک شده و به نوعی بی احترامی به مراجعه کننده تلقی می شود. ضمن اینکه بهتر است با توجه به اینکه مخاطبین شامل افراد در گروه های سنی مختلف هستند، سیستم نوبت دهی هم به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن های مربوطه باشد و هم به صورت تلفنی و یا حتی حضوری.

۷. مجهز به امکانات خاص

محیط کلینیک باید امکانات رفاهی و مسیر های عبور و مرور مختص افراد کم توان و ناتوان جسمی را فراهم کند.

هنگام مراجعه به دندانپزشک چه مواردی را باید بگوییم؟

خدمات بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران

خدمات دندانپزشکی عبارتند از؛ پرکردن، عصب کشی، ایمپنلت، ارتودنسی و... .

خدمات عمومی دندانپزشکی

خدمات تخصصی و زیبایی دندانپزشکی

فضای یک کلینیک دندانپزشکی باید شامل چه بخش هایی باشد؟

یک کلینیک دندانپزشکی شامل بخش های مانند اتاق انتظار، اتاف پزشک و ... است

همان قدر که مهم است کلینیک دندانپزشکی دارای؛

  • یک تیم دندانپزشکی متخصص و باتجربه
  •  دارای انواع متخصص ها مانند متخصص ایمپلنت، متخصص ارتودنسی و..
  • دستیار های دندانپزشکی در بخش های مختلف مالی، پذیرش و..

باشد، فضای کلینیک هم باید دارای ویژگی هایی باشد از جمله؛

۱.اتاق انتظار:

با توجه به اینکه هنگام نوبت دهی به بیماران زمان پروسه ی درمان یک بیمار به صورت تقریبی تخمین زده می شود، ممکن است بیماران باید برای مدتی منتظر بمانند تا نوبت شان شود. بنابراین در یک کلینیک بهتر است یک محیط مناسب با امکانات سرگرم کننده مانند مطالعه کتاب و مجله یا پخش برنامه تلویزیونی برای بیماران باشد که مدت انتظار را در آنجا سپری کنند.

۲. سرویس بهداشتی:

کلینیک دندانپزشکی باید مجهز به سرویس بهداشتی با امکانات بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی باشد.

۳. اتاق درمان:

اتاق درمان یا همان مکانی که درمان بیمار انجام می شود باید محیطی آرام،کاملا تمیز، استریلیزه و عاری از هرگونه بیماری و آلودگی باشد.

کنترل ترس از دندانپزشکی

تجهیزات بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران

نوع تجهیزات دندانپزشکی در کیفیت خدمات کلینیک موثر است

در درمان مشکلات دندانی نوع تجهیزات و مواد اولیه که استفاده می شود در کیفیت و طول عمر درمان اثر گذار خواهد بود. بزرگترین مزیت استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و متد های درمانی باعث می شود که بیمار درد کمتری احساس کند. نکته ی مهم دیگر این است که تشخیص دقیق مشکلات فک و دندان ها نیاز به رادیولوژی و تهیه عکس های OPG دارد.

خوب است که یک کلینیک دندانپزشکی در جهت تسریع فرآیند درمان و هم چنین راحتی بیمار، خدمات مربوط به رادیولوژی و عکسبرداری هم ارائه شود.

پرسنل بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران چه ویژگی هایی دارند؟

پرسنل و کارکنان یک کلینیک دندانپزشکی باید در کار خود متخصص باشند

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید یک ویژگی را حتما دارا باشد و آن هم داشتن کارکنان و دندانپزشکان خوب است اما سوال این است که یک دندانپزشک خوب چه ویژگی یا مهارت هایی لازم است داشته باشد؟

ناحیه ای که یک دندانپزشک با آن سروکار دارد، محیط دهان و دندان است که دسترسی به این نواحی بسته به انعطاف عضلات فک و صورت بیماران کمی دشوار است. یک دندانپزشک خوب باید مهارت کافی برای انجام دادن اقدامات لازم در این شرایط را دارا باشد هم چنین باید دقت کافی را داشته باشد تا بتواند به جزئیات توجه و مشکلات دندانی بیمار با حداقل خطا انجام دهد.

یک دندانپزشک خوب باید مهارت ارتباطی قوی داشته باشد. بیمارانی که مشکلات دندانی دارند ممکن است به دلیل احساس دردی که دارند کمی پریشان باشند وظایف یک دندانپزشک خوب این است که با مهارت ارتباطی قوی که دارد حس اطمینان خاطر را به بیمار منتقل کند و در مورد پروسه ی درمان توضیحات لازم را بیمار ارائه دهد.

چکاپ ماهانه یکی از خدمات کلینیک دندانپزشکی

چکاپ دندان؛ یکی از خدمات کلینیک دندانپزشکی.

در چکاپ های ماهانه در یک مرحله شرح حال بیمار از زبان خودش و ظاهر دندان ها و لثه، بدون دخالت دستگاه خاصی بررسی می شود. سپس نتیجه گیری می شود که آیا دندان های بیمار سالم است یا خیر؟ در صورتی که دندانپزشک احتمال دهد دندان ها مشکلاتی دارند، برای اطمینان بیشتر و بررسی دقیق تر از دندان ها تصویر برداری می شود. هم چنین طی این جلسات روند بهداشت دندان ها نیز بررسی می شود و در صورت لزوم دندانپزشک در مورد نحوه مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها، رژیم غذایی خاص، عدم مصرف دخانیات و الکل توصیه های لازم را ارائه می دهد.

فرایند چکاپ دندان در کلینیک دندانپزشکی در چهار مرحله؛

  • شرح حال دندان ها از زبان مراجعه کننده،
  • بررسی دندان و لثه توسط دندانپزشک،
  • گرفتن عکس رادیولوژی در صورت لزوم،
  • و ارائه پیشنهادات برای مراقبت و ترمیم دندان توسط دندانپزشک، خلاصه می شود.

کلینیک دندانپزشکی چه تفاوتی با مطب دندانپزشکی دارد؟

مطب و کلینیک دندانپزشکی هر دو مراکز ارائه دهنده ی انواع خدمات دندانپزشکی هستند که در برخی از فاکتورها باهم تفاوت دارند اما به طور قطع نمی توان گفت که کدام یک از آن ها خدمات با بهترین کیفیت را ارائه می دهند. مهم ترین تفاوت مطب و کلینیک در این است که کلینیک های دندانپزشکی شبانه روزی هستند که این موضوع برای کسانی که ممکن است در ساعات نیمه شب دچار درد و عارضه ی دندانی شوند، بسیار حائز اهمیت است.

از تفاوت های دیگر مطب و کلینیک دندانپزشکی این است که مطب دندانپزشکی می تواند در یک ساختمان اداری و تجاری نیز دایر شود در حالیکه کلینیک ها همانطور که گفته شد در بیمارستان ها و انواع مراکز بهداشت و سلامت تأسیس می شوند. کلینیک های دندانپزشکی شبانه روزی هستند و این موضوع در مواردی که یک بیمار در ساعات نیمه شب دچار درد و عارضه ی دندانی می شود، بسیار حائز اهمیت است.

متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت دندان
متخصص ایمپلنت کلینیک دکتر سریتا

در رشتۀ دندانپزشکی نیز، دانش‌پذیران این رشته اگر فقط دوره عمومی دندانپزشکی را بگذرانند نام « دندان پزشک عمومی » به آن‌ها اتلاق می شود.در صورتی‌که پس از طی دوره‌ی عمومی، تخصص خود را در یکی از رشته‌ها مانند تخصص ارتودنسی، تخصص ایمپلنت و … کسب کنند به جایگاه « متخصص ایمپلنت » نائل می شوند.

درواقع می توان تفاوت این دو جایگاه را در میزان تحصیلات اشخاص بیان کرد. متخصص ایمپلنت به سبب اینکه دوره‌ها را به صورت ‌تخصصی‌تر و عمیق‌تر فرا گرفته‌اند، می توان گفت مهارت بیشتری را در این زمینه دارا هستند وگرنه دندانپزشکان عمومی هم می توانند کاشت دندان را انجام دهند ولی ممکن است تسلط کمتری را داشته باشند.

متخصص ایمپلنت به چه کسی می گویند؟

متخصص ایمپلنت و پروتز (ایمپلنتولوژیست) کسی است که اضافه بر دوره ۶ ساله عمومی دندانپزشکی، یک دوره ۴ساله تخصص ایمپلنت را گذرانده است.

این دوره‌ی تخصص باعث می‌شود که پریودنتیست (متخصص دندانپزشک) تبحر بیشتری را در پروسه ایمپلنت داشته باشد چون ممکن است در شرایطی‌، بیمار قبل از ایمپلنت دندان نیازبه پیوند لثه یا ترمیم استخوان های فک داشته باشد که تشخیص و بررسی چنین مواردی نیاز به دانش و تجربه‌ی کافی دارد و بدیهی است که متخصص ایمپلنت دندان در مقایسه با یک دندانپزشک عمومی، تجربه‌ی بیشتری دارد.

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی چه نقشی دارد؟ با فناوری و پیشرفت تکنولوژی امروزه دیگر لازم نیست نگران از دست دادن زیبایی ظاهر دندان­هایتان باشید. خیلی از مشکلاتی که مربوط ظاهر و شرایط پزشکی دندان‌ها و فک است را می­توان با ارتودنسی درمان نمود، اما آیا هر دندانپزشکی، یک ارتودنتیست خوب هم هست؟ درمان با ارتودنسی شیوه ­ها و تنوع مختلفی دارد که شما می­توانید با توجه به شرایط و بودجه‌تان، مناسب­ترین ارتودنسی را برای خود انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که تنها انتخاب یک ارتودنسی گران­ قیمت و باکیفیت پایان راه شما نیست.

برای گرفتن پاسخ مطلوب از یک ارتودنسی باید نصب و نگهداری آن توسط پزشکی متخصص صورت بگیرد. به پزشک متخصص در کارگذاری صحیح ارتودنسی، ارتودنتیست می­گویند. اگر ارتودنتیست شما تعهد کاری و سواد لازم برای اجرای فرایند ارتودنسی را ن داشته باشد، بهترین ارتودنسی­ها نیز کم­ترین کارایی را خواهند داشت و یا ممکن است نتیجه نهایی مطلوب نباشد و یا حتی باگذشت چند وقت دندان‌ها، به حالت قبلی‌شان برگردند.

کلینیک دندانپزشکی سریتا

برای بهره مندی که از خدماتی با کیفیت ابتدا باید بدانید که یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی و امکاناتی باید داشته باشد. ما در این مقاله سعی کردیم که ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی را برای شما شرح دهیم. بعد از این نوبت به آن می رسد که کلینیک مورد نظر خود را بیابید.

کلینیک سریتا یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی در تهران، مجهز به کادری مجرب و جدیدترین ابزار و دستگاه های دندانپزشکی است که آماده است خدماتی با قیمت مناسب در عین حال با حداکثر دقت و کیفیت را به شما ارائه دهد.

شما می توانید از طریق وب اپلکیشن دکتر سریتا بدون نیاز به حضور در کلینیک از مشاوره های رایگان بهره مند شوید و درباره جزئیات و قیمت انواع خدمات مانند چکاپ دندان، ارتودنسی، ایمپلنت، لمینت، کامپوزیت و… اطلاع پیدا کنید.