ممکن است تعداد بیشتری از دندان ها یا تمام دندان های خود را به دلایلی چون پوسیدگی دندان ها، بیماری های پریودنتال و تصادف یا وارد آمدن ضربات سنگین از دست داده باشید. اما نگران نباشید.

امروزه برای جایگزین کردن دندان های ازدست رفته چندین روش وجود دارد که با توجه به شرایط دهان و دندان بیمار، حداکثر هزینه ای که می خواهد بکند و سن بیمار تعیین می شود که کدام روش بهتر است؟ یکی از این روش های جایگزینی، ایمپلنت کل دهان یا ایمپلنت فول موس است. البته روشی که در میان عموم به محض مواجه با فقدان تعداد زیادی از دندان ها، به ذهنشان خطور میکند، روش استفاده از دندان های مصنوعی به عنوان یکی از روش های کاشت دندان بدون ایمپلنت است، اما با توجه به مزایای ایمپلنت دندان نسبت به پروتز های مصنوعی خوب است که پیش از هرگونه اقدام و تصمیم گیری روش ایمپلنت فول موس هم بررسی شود. در ادامه؛ به مزایا،معایب و مراحل هر یک از این روش ها می پردازیم.

ایمپلنت اقساطی با سریتا

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

بیشتر بدانید: ایمپلنت دندان، مصنوعی به نظر می رسد یا طبیعی؟

 ایمپلنت فول موس یا کل دهان چیست؟

چرا به این روش، ایمپلنت فول موس می گویند؟ زمانی که یک فرد تمام یا بخش عمده ای از دندان های خود را ازدست داده است و نمابل دارد که دندان های خود را ایمپلنت کند در این مواقع گفته می شود که بیمار،  ایمپلنت کل دندان (ایمپلنت کل دهان ) انجام داده است.

بیشتر بدانید: اوردنچر دندان برپایه ایمپلنت

انواع روش های ایمپلنت کل دهان

ایمپلنت دندان all on 4 در ایمپلنت کل دندانها

ایمپلنت دندان هر دو فک بالا و پایین به تنهایی یا با هم می توانند از طریق انواع روش های ایمپلنت انجام شود که تصمیم گیری در مورد این مسئله نیازمند بررسی شرایط تراکم استخوانی ،سلامت عمومی بیمار سلامت سایر دندان ها (درصورتیکه بیمار تعداد کمی از دندان هایش سالم باشد) و حتی هزینه ایمپلنت فول موس و… توسط متخصص ایمپلنت است.

روش های ALL On ، درمانی برای شرایط بی دندانی کامل هستند و به دو روش ALL On 4 و ALL On 6 تقسیم می شود. تفاوت این دو تکنیک در تعداد ایمپلنت هایی است که کاشته می شود. در روش فول موس برای هر فک لازم است که حداقل ۴ پایه ایمپلنت در هر فک کاشته شود. اتصال دندان هایی که در فاصله بین دو پایه است به روش بریج متصل می شوند. تعداد پایه های ایمپلنت بر اساس میزان تراکم استخوان و قدرت پشتیبانی آن بستگی دارد. کاشت ایمپلنت می تواند از طریق انواع روش های ایمپلنت دیجیتال، ایمپلنت فوری و … انجام شود.

قبل از ایمپلنت کل دندان ها (آقای دوراج)
بعد از ایمپلنت کل دندانها (آقای دوراج)
رضایت از ایمپلنت کل دندان ها در کلینیک سریتا

بیشتر بخوانید: ایمپلنت سوئیسی

انواع ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل دندان انواع مختلفی دارد. نوع ایمپلنت به نیاز بیمار بستگی دارد. در ادامه انواع آن را نام می‌بریم:

ایمپلنت دندان All-On-4

در این حالت ۴ ایمپلنت را در خط لثه قرار می‌دهند و همین ۴ ایمپلنت می‌تواند تمام قوس فک را پشتیبانی کند. در این حالت در زمان نصب صرفه‌جویی می‌شود و نسبت به روش‌های دیگر هزینه کمتری دارد. معمولاً هم برای اجرای این روش نیازی به پیوند استخوان نیست. حتی این روش معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود و زمان بهبودی و ناراحتی کمتری دارد.

ایمپلنت‌های زیگوماتیک

ایمپلنت‌های زیگوماتیک نوعی از ایمپلنت‌های سنتی هستند که معمولاً برای افرادی کاربرد دارد که میزان استخوان قابل‌توجهی را از دست داده‌اند. این فرایند زمانی توصیه می‌شود که فک بالا معیوب باشد و قادر به پشتیبانی از ایمپلنت سنتی نباشد. در عین حال امکان پیوند استخوان هم وجود نداشته باشد. این ایمپلنت‌ها را روی استخوان گونه می‌بندند. بهبودی این روش زمان زیادی نمی‌برد و نتایج آن معمولاً فوری است.

ایمپلنت Full Arch

در برخی موارد بیمار مجبور است تمامی دندان‌های بالا و پایین را ایمپلنت کند. در این روش معمولاً از ۶ تا ۸ ایمپلنت در هر قوس استفاده می‌شود تا بریج را راحت‌تر بتوان نصب کرد.

ایمپلنت‌های کامپیوتری

این نوع ایمپلنت‌ها دقت بالایی دارند و راه حلی دقیق برای ایمپلنت کامل فک هستند. در این روش با کمک فناوری کامپیوتری مدل سه بعدی از دهان بیمار ساخته می‌شود تا ایمپلنت دقیقی ساخته شود. علاوه بر این، دندان‌پزشک کنترل کاملی بر موقعیت، زاویه و عمق ایمپلنت دارد. این نوع ایمپلنت موفقیت بالایی دارد و امن‌ترین روش برای موارد پیچیده است.

ایمپلنت هیبریدی

در این روش ایمپلنت فک بالا و پایین از ترکیبی از ایمپلنت‌های سنتی و دندان مصنوعی استفاده می‌شود. ایمپلنت هیبریدی شامل قرار دادن ۴ تا ۶ ایمپلنت دندانی در استخوان فک می‌شود. سپس یک پروتز ثابت روی ایمپلنت نصب می‌شود. این پروتز در جهت تقلید از عملکرد دندان‌های طبیعی طراحی شده است و می‌تواند جایگزین دندان‌های بیمار شود.

عکس قبل از ایمپلنت فک بالا
عکی قبل از ایمپلنت فک بالا
رضایت از ایمپلنت فک بالا در کلینیک سریتا
عکس بعد از ایمپلنت فک بالا
عکس بعد از ایمپلنت فک بالا

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

 مزایای ایمپلنت فول موس

حفظ ساختار از مزایای ایمپلنت فول موس.

حفظ ساختار استخوان فک و زیبایی صورت

در صورت فقدان دندان، استخوان های فک به مرور زمان تحلیل رفته و تغییر شکل می دهند. ایمپلنت تمام دندان ها از دفرمه شدن صورت شما جلوگیری می کند. ایمپلنت های دندانی چون درون استخوان فک کاشته می شوند، امکان حرکت و لغزش را ندارند بنابراین ظاهری همچون دندان های طبیعی انسان داشته و زیبایی صورت شما را نیز حفظ می کند.

 طول عمر و دوام ایمپلنت

طول عمر ایمپلنت های دندان اگر تحت مراقبت های صحیح و لازم باشد می تواند تا ۳۰ سال هم باشد و می توان گفت دائمی است اما پروتز های مصنوعی ۴ یا ۵ سال یکبار نیاز به تعویض دارند.

 احساس راحتی

با ایمپلنت های دندانی به هنگام خوابیدن، جویدن و صحبت کردن چون ثابت هستند، بیشتر احساس راحتی می کنید. ضمن اینکه پروتز های مصنوعی روی سقف دهان قرار می گیرند که در حس چشایی اختلال ایجاد می کنند اما ایمپلنت کل دهان اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت کل دندانها ایمپلنت فول موس

مزایای ایمپلنت فک پایین و بالا

ایمپلنت کامل فک مزایای زیادی دارد. در این بخش به مزایای انجام این کار می‌پردازیم.

راه حلی دائمی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته

یکی از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت فک کامل این است که راه حلی دائمی برای دندان‌های از دست رفته است. برخلاف دندان‌های مصنوعی که نیاز به تمیز کردن و تعویض منظم دارند، ایمپلنت روشی ماندگار است که هیچ تغییری در دهان شما پیدا نمی‌کند و تنها کافی است بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. از آنجایی که ایمپلنت مستقیماً در استخوان فکر محکم می‌شود، نیازی به برداشتن و تنظیم آن نیست.

بازیابی عملکرد کامل دندان

با انجام این کار می‌توانید عملکرد کامل دندان را بازیابی کنید. از دست دادن دندان‌ها می‌تواند جویدن و هضم غذا را مشکل کند و منجر به کاهش جذب مواد مغذی شود. با ایمپلنت کامل فک می‌توانید توانایی گاز زدن و صحبت کردن را بازیابی کنید.

بهبود گفتار

از دست دادن دندان می‌تواند روی گفتار فرد تأثیر قابل‌توجهی بگذارد. در نتیجه ادای برخی از کلمات دشوار می‌شود. همین امر باعث می‌شود تا اعتماد به نفس فرد هم پایین بیاید. با ایمپلنت می‌توان قابلیت گفتار را بازگرداند.

حفظ زیبایی

نبود دندان‌ها می‌تواند روی حالت صورت اثر منفی بگذارد. با گذر زمان صورت جمع می‌شود و فرد لاغرتر نشان داده می‌شود. در حالی که با ایمپلنت می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. علاوه بر این، جای خالی دندان در دهان مشخص می‌شود و می‌تواند روی اعتماد به نفس فرد اثر منفی بگذارد که با داشتن ایمپلنت این مشکل رخ نخواهد داد.

حفظ ساختار استخوان فک

همان طور که توضیح دادیم در صورت نداشتن دندان، استخوان فک به مرور تحلیل می‌رود. در حلی که با ایمپلنت از بروز این مشکل جلوگیری می‌شود. این در حالی است که روشی مانند دندان مصنوعی نمی‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند زیرا پایه‌ای در فک ندارد.

عدم نیاز به مراقبت‌های خاص و عمر بالا

ایمپلنت‌ها دوام بسیار بالایی دارند. نیاز به نگه‌داری خاصی هم ندارند؛ بنابراین داشتن آن‌ها بسیار راحت است. کافی است نکات بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

بهبود کیفیت زندگی

مسلماً با داشتن دندان غذا خوردن، حرف زدن و… راحت می‌شود. همین امر باعث می‌شود تا فرد زندگی بهتری داشته باشد.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

عکس قبل و بعد از ایمپلنت فک بالا و پایین

 عوارض ایمپلنت فول موس

از آنجا که کل دندانها درگیر هستند تمام سختی های ایمپلنت شدت بیشتری می گیرد. مثلا طول درمان ایمپلنت. طبیعتا مدت بهبود شما طولانی تر خواهد شد ضمن اینکه باید مراقبت های بعد از ایمپلنت  هم سخت گیرانه تر باشد چون هیچ کدام از ایمپلنت ها نباید حرکتی و لغزشی داشته باشند تا منجر به نارسایی ایمپلنت نشود. با اننجام مراقبت های لازم و برگزیدن یک متخصص ایمپلنت متبحر تا حد امکان معایب و عوارض ایمپلنت کل دهان را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: عوارض ایمپلنت دندان

معایب ایمپلنت فک پایین و بالا

درست است که این روش مزایایی دارد اما معایبی هم دارد که ممکن است باعث شود تا بیمار گزینه‌های دیگر را برای پر کردن جای خالی دندان‌های خود انتخاب کند. در این بخش به معایب ایمپلنت کامل فک می‌پردازیم.

هزینه بالا

ایمپلنت روشی گران قیمت است. گاهی هزینه یک ایمپلنت به اندازه یک ست کامل دندان مصنوعی می‌شود. برای همین بسیاری از افراد نمی‌توانند ایمپلنت سفارش دهند.

وقت‌گیر بودن

روند ایمپلنت دندان وقت‌گیر است و بسیاری از افراد نمی‌توانند مدت زیادی را برای انجام این کار منتظر بمانند. گاهی حتی چند ماهی طول می‌کشد و فرایند چندمرحله‌ای است.

تهاجمی بودن

ایمپلنت روشی نسبتاً تهاجمی است زیرا برای اتصال آن به استخوان باید لثه را باز کرد. گاهی هم برای این کار باید پیوند استخوان انجام داد. این کار نیاز به بی‌حسی، برش و بخیه زدن دارد و برخی از افراد ترجیح می‌دهند این کار را انجام ندهند.

عفونت

بروز این مشکل نادر است زیرا اگر دندان‌پزشک خوبی داشته باشید و خودتان هم از دندان مراقبت کنید، مشکلی رخ نخواهد داد؛ اما با توجه به این که برش و بخیه وجود دارد، امکان دارد این اتفاقاً بیفتد و نیاز به جراحی اضافی پیدا کنید.

عدم تناسب برای همه

پیشتر توضیح دادیم که برخی از افراد استخوان قوی برای ایمپلنت ندارند و ممکن است نتوانند هزینه انجام این کار پرداخت کنند. همین امر باعث می‌شود تا بیماران گزینه‌های ارزان‌تر همانند دندان مصنوعی را انتخاب کنند.

 مقایسه ایمپلنت کل دهان با دندان مصنوعی 

مقایسه ایمپلنت فول موس با دندان مصنوعی

هر یک از روش های جایگزینی دندان مزایا و معایب خاص خود را دارد و نمی توان به قطعیت گفت که روش ایمپلنت کل دهان بهتر است یا دندان مصنوعی؟ پاسخ این سوال به عوامل متعددی وابسته است و با بررسی تمام این عوامل می توان گفت که کدام روش برای یک فرد بهتر است. اما با بیان بعضی نکات به شما برای انتخاب بهترین گزینه ی مناسب شرایط خود کمک می کنیم:

پروتز های مصنوعی دندان در دهان بیمار ثابت نمی شوند و امکان حرکت و جابه جایی دارد.

ایمپلنت های دندانی که درون استخوان فک و لثه فرو می روند، می توانند در جایگاه ریشه ی دندان واقعی عمل کنند  در حالی که در پروتز های مصنوعی اینگونه نیست.

اگر تعداد کمی از دندان های شما سالم باشد و قصد داشته باشید که از پروتز های مصنوعی برای جایگزینی دندان استفاده کنید لازم است که از دندان های خود هرچند سالم، چشم پوشی کنید. 

اما در مقابل تمام مواردی که بازگو شد باید گفت که پروتز های مصنوعی از ایمپلنت کل دهان ارزان تر هستند و در مورد بیمارانی که از بیماری های لثه رنج میبرند و امکان جراحی ایمپلنت را ندارند، روش مناسب تری نسبت به ایمپلنت کل دندان هاست.

بیشتر بخوانید:
مقایسه ایمپلنت دندان با بریج دندان
لیفت لثه چیست؟

عکس ایمپلنت فول موس یا کل دندانها در کلینیک سریتا
ایمپلنت فول موس یا کل دندانها در کلینیک سریتا

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

تعداد ایمپلنت موردنیاز برای فک بالا و پایین

تعداد ایمپلنت موردنیاز برای فک پایین یا بالا به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور معمول شش تا هشت ایمپلنت برای پشتیبانی از هر قوس فک نیاز است. در ادامه عوامل موثر بر تعداد ایمپلنت را می‌آوریم:

  • تراکم و کیفیت استخوان
  • سلامت دهان و دندان
  • نوع ترمیم و روش مورداستفاده

چه کسانی می توانند ایمپلنت کل دندانها یا فک بالا و پایین انجام دهند؟ 

ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه افرادی می‌توانند از ایمپلنت فک بالا و پایین به صورت کامل استفاده کنند. برای انجام این کار بیمار باید شرایط خاصی داشته باشد زیرا همه افراد نمی‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند. در ادامه به بررسی این شرایط می‌پردازیم.

۱) افرادی که همه یا بخش زیادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند

بیمارانی که تمامی دندان‌های خود را از دست داده‌اند بهترین کاندیدای انجام ایمپلنت کامل فک بالا یا پایین هستند. البته برخی از افراد ممکن است اکثر دندان‌های خود را از دست بدهند و بهترین روش این است که چند دندان باقی مانده کشیده شوند و از ایمپلنت کامل استفاده شود. این روش راه حلی دائمی برای این افراد است و می‌توان گفت بهترین گزینه محسوب می‌شود.

۲) افرادی که استخوان فک سالمی دارند

استخوان فک برای انجام ایمپلنت بسیار مهم است. همان‌طور که پیشتر توضیح دادیم ایمپلنت‌ها پیچ‌های تیتانیومی هستند که در استخوان فک قرار می‌گیرند. پس از استخوان فک باید توان کافی برای نگه داشتن این پیچ‌ها را داشته باشد. وقتی ایمپلنت کامل انجام می‌شود به چند پیچ نیاز است و در نتیجه استخوان فک باید در سلامت کافی باشد. البته راه حل دیگری هم وجود دارد و می‌توان از پیوند استخوان برای بالا بردن استقامت استخوان فک استفاده کرد اما انجام این کار زمان‌بر و هزینه‌بردار است و ممکن است همه نتوانند این کار را انجام دهند.

استخوان فک می‌تواند در اثر عوامل مختلف همانند عفونت، بیماری‌های لثه و آسیب‌دیدگی شدید از بین برود. از طرفی هم اگر فرد پس از دست دادن دندان‌های خود فوراً اقدام نکند، به مرور زمان استخوان‌های فک خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل هم افرادی که زمان زیادی را صبر می‌کنند و سپس سراغ ایمپلنت می‌روند، نمی‌توانند از این روش برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته خود استفاده کنند.

۳) افرادی که نمی‌توانند از دندان مصنوعی استفاده کنند

دهان برخی از افراد به دندان مصنوعی واکنش منفی نشان می‌دهد و ممکن است فرد نتواند با استفاده از این دندان‌ها به خوبی صحبت کند یا غذا بخورد. علاوه بر این گاهی دندان‌های مصنوعی باعث ایجاد زخم در لثه‌ها می‌شوند و این امر ممکن است زندگی روزمره را تحت تأثیر قرار دهد و فرد به صورت مداوم در دهان خود احساس درد داشته باشد. همچنین ایمپلنت‌ها ظاهر بسیار طبیعی‌تری دارند و حتی نمی‌توان آنان را از دندان طبیعی تشخیص داد.

۴) افرادی که در سلامتی کامل قرار دارند

افرادی که در سلامت کامل قرار دارند، می‌توانند به سادگی از ایمپلنت استفاده کنند. در حالی که افرادی که به بیماری‌هایی همچون دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا هستند، باید به خوبی و جوانب مختلف ارزیابی شوند. مخصوصاً بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند. بعد از ارزیابی پزشک تشخیص می‌دهد که آیا می‌توان از این روش استفاده کرد یا خیر.

ایمپلنت فک بالا
ایمپلنت فک بالا و پایین
ایمپلنت فک پایین

آیا ایمپلنت کل دهان می تواند خطر آفرین باشد؟

در بین افرادی که تمایل دارند دندان های خود را ایمپلنت کنند، عده ای هستند که ایمپلنت کل دهان می تواند برایشان خطر آفرین باشد. افرادی که به هر دلیلی امکان جراحی را ندارند و عمل کاشت ایمپلنت، پیوند استخوان و یا هرگونه جراحی لازم برایشان ممکن نیست یا گروهی از افراد که دخانیات مصرف میکنند و ممکن است ایمپلنت فول موس را با شکست مواجه کند.

بیشتر بخوانید: دلایل ناموفق بودن ایمپلنت

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت کل دهان را انجام دهند؟ 

توجه داشته باشید برای انجام ایمپلنت کل دندان ها لازم است که فاقد هرگونه شرایطی باشید که ممکن است باعث بروز مشکلاتی از قبیل عفونت ایمپلنت، لق شدن ایمپلنت و در کل نارسائی ایمپلنت دندان شود. هر نوع عاملی که سیستم ایمنی و خون رسانی را در بدن تضعیف می کند را باید قبل از اقدام به ایمپلنت در نظر گرفت.

دیابت، فشار خون، بیماری پوکی استخوان، بیماری هایی پیوند عضو و … هر کدام به نوعی می توانند خون رسانی را ضعیف کنند و ایمپلنت فول موس را با شکست مواجه کنند.

بیشتر بخوانید: چه کسانی نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

قیمت ایمپلنت کل دهان به عوامل مختلفی وابسته است

 قیمت ایمپلنت کل دهان در سال ۱۴۰۳

هزینه ایمپلنت کل دندانها را مقادیر مختلفی در کنار هم تعیین می کنند. موقعیت مکانی کلینیک دندانپزشکی شما، تعداد دندان های ایمپلنت شده، عمل های جانبی از جمله لیفت سینوس، پیوند استخوان …) که ممکن است برای شما لازم باشد.

جدول قیمت ایمپلنت کل دهان

نوع روکشقیمت ایمپلنت هر واحد دندانبرند پایهقیمت ایمپلنت هر واحد دندان
PFM ‌‌B۲،۰۰۰،۰۰۰ توماناباتمنت کره ای۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
PFM A۳،۵۰۰،۰۰۰ تومانKMD   ایرانی۴،۲۰۰،۰۰ تومان
Zirconia B۵،۰۰۰،۰۰۰ تومانSnucone  کره۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
Zirconia A۶،۰۰۰،۰۰۰ تومانCIS  کره۶،۳۰۰،۰۰۰ تومان
Emax۷،۰۰۰،۰۰۰ تومانEvidence   کره۷،۲۵۰،۰۰۰ تومان
biotem  کره۷،۲۵۰،۰۰۰ تومان
CMI   کره۷،۲۵۰،۰۰۰ تومان
Megagen   کره۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان
SIC   سوییس۹،۵۰۰،۰۰۰ تومان

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

قیمت ایمپلنت کل دهان (فول موس)

قیمت ایمپلنت کل دهان بسیار متفاوت است و عوامل مختلفی وجود دارد که در این قیمت گذاری نقش دارند. اگر قصد دارید مجموعه ای از ایمپلنت های دهان کامل یا فول موس را انجام دهید، باید بدانید که این روش شامل چه مواردی می شود و هزینه آن چقدر است. هنگام بررسی گزینه های خود برای جایگزینی دندان های از دست رفته موارد زیر را در نظر داشته باشید.

هزینه های پروسه ایمپلنت کامل دهان می تواند از حدود ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰ باشد. عوامل متعددی برای هزینه ایمپلنت دندان وجود دارد که می‌تواند بر مبلغ کلی شما تاثیر بگذارد و این عوامل شامل تعداد واحد دندان، نوع روکش، برند پایه، تعداد پایه، نیاز و عدم نیاز به سینوس لیفت و پیوند استخوان و همچنین درمان های جانبی مثل بلیچینگ و غیره است. 

در کلینیک سریتا می توانید هزینه ایمپلنت فول موس را به صورت اقساطی و یا با چک نیز پرداخت کنید. شروع اقساط از ۶ ماه تا ۲۴ ماه است و در صورت نیاز می توانید هزینه را از طریق ۲ تا ۶ چک به صورت ماهیانه پرداخت کنید.

قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت فول جاو یا فک بالا و پایین نیز علاوه بر مواردی که در هزینه ایمپلنت کل دهان به آنها اشاره شد به موارد دیگری مثل تاج (خود دندان)، اباتمنت (قسمتی که ایمپلنت و تاج را به هم متصل می کند)، هزینه کشیدن دندان و ریشه و هزینه ویزیت و مراقبت قبل و بعد از عمل نیز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان در بارداری

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سؤالات متداول

سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت فول موس ضرر دارد؟

افراد سیگاری آن دسته از افرادی هستند که ایمپلنت کل دهان ممکن است که با ریسک مواجه شود. توصیه می شود تا حد امکان از استعمال دخانیات بعد از ایمپلنت خودداری کنید  وگرنه تاثیرات غیر قابل اجتنابی را در پی دارد.

سن مناسب برای ایمپلنت فول موس چند است؟

اگر استخوان های فک و سلامت عمومی شما شرایط مساعدی برای کاشت کل دندان ها را داشته باشد، سن معیار کافی برای منع ایمپلنت کل دهان نیست. بهترین زمان برای انجام ایمپلنت دندان  زمانی است که رشد استخوان ها متوقف شده باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

ایمپلنت کل دندان ها خیلی درد دارد؟

 به هر حال شما نوعی عمل جراحی را انجام داده اید و احساس درد و ناراحتی برای چند روز پس از ایمپلنت دندان کاملا طبیعی است و البته توسط دندانپزشک با مصرف دارو کنترل خواهد شد و به حداقل می رسد.

منظور از ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چیست؟

ایمپلنت کامل روشی است که برای جایگزین کردن تمامی دندان‌های فک بالا یا پایین یا هر دو فک استفاده می‌شود.

هزینه ایمپلنت فک بالا و پایین چقدر است؟

هزینه انجام این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد اما معمولاً هزینه ایمپلنت بالاتر از سایر روش‌های است.

آیا همه می‌توانند از ایمپلنت کامل فک بالا یا پایین استفاده کنند؟

خیر. این روش برای همه بیماران مناسب نیست و فرد باید استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت‌ها داشته باشد یا بتواند هزینه پیوند استخوان را پرداخت کند.

مقالات مرتبط: مراحل انجام ایمپلنت دندان

کلینیک دندانپزشکی سریتا میتواند با ارائه کلیه خدمات مربوط به اصلاح و ترمیم دندان، شما را از شر دندان های معیوب خلاص کرده و لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در رابطه با انتخاب روش مناسب برای ترمیم دندان های خود، می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.