ایمپلنت نوعی درمان است که با قرار دادن پیچ‌های دندانی، دندان‌های از دست رفته شما را جبران می‌کند. این روش می‌تواند برای کمبودهای تک دندانی و چند دندانی توسط دندانپزشک عمومی یا متخصص ایمپلنت انجام شود.

ایمپلنت یک درمان پیچیده و طولانی مدت است که نیاز به مراقبت دارد؛ هرچند با تکنولوژی امروزی کار سختی نیست. بنابراین، دندانپزشکی که برای درمان ایمپلنت انتخاب می‌شود باید با تجربه و ماهر باشد. موفقیت در درمان ایمپلنت؛ با تخصص دندانپزشک و تعداد دفعات درمان و کیفیت تجهیزاتی که استفاده می‌کند نسبت مستقیم دارد. در ادامه به معرفی نکات مهم در انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان و بهترین کلینیک ایمپلنت دندان می‌پردازیم.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

متخصص ایمپلنت کیست؟

ایمپلنت را می‌توان توسط دندانپزشکانی که واجد شرایط هستند و آموزش‌های جراحی پیشرفته‌ای را پشت سر گذاشته‌اند انجام داد.

اگرچه در دندانپزشکی تخصص دانشگاهی به طور خاص برای ایمپلنت وجود ندارد، اما آن را متخصصان جراحی فک و صورت، پریودنتیست‌ها یا دندانپزشکان عمومی که گواهی کاشت ایمپلنت را دریافت کرده‌اند انجام می‌دهند. اگر درمان ایمپلنت توسط جراحان فک و صورت که استخوان را می‌شناسند و در این زمینه تجربه دارند انجام شود، بیمار پس از درمان کمتر دچار درد و ناراحتی می‌شود، میزان موفقیت افزایش می‌یابد و برای مدت طولانی از آن استفاده خواهد کرد. برای کاشت ایمپلنت، متخصص ایمپلنت ابتدا عکس‌برداری دقیق را تجویز می‌کند و با توجه به نتیجه آن، ارزیابی انجام می‌شود.

چنانچه می‌خواهید به بهترین ایمپلنت کار تهران دسترسی داشته باشید، ما به شما کلینیک تخصصی دندانپزشکی سریتا را پیشنهاد می‌کنیم. سریتا با همکاری زبده‌ترین متخصصان دندانپزشکی کشور، آماده ارائه خدمات ایمپلنت به شماست.

بیشتر بدانید: هزینه ایمپلنت دندان

«متخصص ایمپلنت یا ایمپلنتولوژیست فردی است که در زمینه ایمپلنت و درمان های مکمل آن به کسب دانش و اطلاعات به صورت تخصصی پرداخته و همچنین در بخش پیاده سازی درمان ایمپلنت هم به تجربه، تبحر و مهارت کافی دست پیدا کرده است.»

بیشتر بدانید: ایمپلنت دندان جلو

متخصص لثه و ایمپلنت

در اصطلاح دندانپزشکی به متخصصان لثه «پریودنتیست» گفته می‌شود. پریودنتیست‌ها دندانپزشکانی هستند که تحصیلات پیشرفته‌ای در زمینه بیماری‌های لثه دارند. آن‌ها مشکلات رایج لثه از جمله التهاب، قرمزی و عفونت را تشخیص داده و درمان می‌کنند. پریودنتیست‌ها در درمان بافت لثه تخصص دارند و درک می‌کنند که چگونه لثه‌ها و بافت‌های استخوانی از دندان‌های شما حمایت می‌کنند.

این باعث می‌شود که متخصصان لثه نیز در کناران جراحان فک و صورت، از بهترین گزینه‌ها برای کاشت ایمپلنت دندان باشند. یک متخصص ایمپلنت می‌داند که چگونه درمان را از ابتدا تا انتها مدیریت کند و همچنین هر گونه نگرانی بالقوه‌ای که ممکن است در طول جراحی ایجاد شود را برطرف می‌کند.

دندانپزشکان پریودنتیست کلینیک سریتا از بهترین متخصصان کشور هستند. چنانچه قصد کاشت ایمپلنت داشته باشید، می‌توانید از خدمات مشاوره این متخصصان بهره‌مند شوید. همکاران ما با حوصله به تمام پرسش‌های شما پاسخ می‌دهند و ضمن معرفی انواع روش‌ها و برندهای ایمپلنت، مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌کنند.

بیشتر بدانید: مزایای ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت با دندانپزشک عمومی چه تفاوتی دارند؟

دندانپزشک عمومی مراقب سلامت کلی دهان و دندان شما است و نقش حیاتی در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها و هر اختلال دیگری که بر سلامت دهان و دندان تاثیر می‌گذارد دارد. وظایف دندانپزشک عمومی بسیار زیاد و متنوع است. دندانپزشکان عمومی از لحاظ قانونی اجازه انجام بسیاری از کارهای تخصصی دندانپزشکی را نیز دارند، اما تصور نکنید که در هر مورد تخصصی مراجعه به یک دندانپزشک عمومی بدون شناخت قبلی بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت. کاشت دندان ایمپلنت یکی از تخصصی‌ترین کارهای دندانپزشکی است و اگر هم قصد دارید که به یک دندانپزشک عمومی مراجعه کنید حتما در مورد داشتن گواهی‌های قانونی لازم و مهارت کافی او اطمینان حاصل کنید.

اگر یک دندانپزشک عمومی گواهی کاشت ایمپلنت را دریافت کرده باشد می‌توان او را متخصص ایمپلنت دانست. علاوه بر آن‌ها، همان‌طور که گفته شد جراحان جراحان فک و صورت و پریودنتیست‌ها نیز به طور تخصصی و حرفه‌ای کاشت ایمپلنت را انجام می‌دهند.

کلینیک سریتا مجموعه کاملی از دندانپزشکان عمومی و همه تخصص‌های دندانپزشکی است. شما برای انواع خدمات دندانپزشکی اعم از کاشت ایمپلنت، لمینت، کامپوزیت و بیماری‌های دهان و دندان می‌توانید به کلینیک سریتا مراجعه کنید. لازم به ذکر است که پرداخت هزینه شما می‌تواند بین ۶ تا ۲۴ ماه قسط‌بندی شود.

بیشتر بدانید: طول عمر ایمپلنت دندان

چه کسانی به متخصص ایمپلنت مراجعه می کنند؟

همه کسانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده باشند می‌توانند برای جایگزینی آن به دندانپزشک مراجعه کنند. ایمپلنت شامل کاشتن یک ریشه به صورت پیچ در استخوان فک و ساخت یک روکش دندانی روی آن است. برای ساخت تمام دندان‌ها فقط کاشت چند ایمپلنت در هر فک کافی است.

اگر فرد دچار کاهش ضخامت و تراکم استخوان فک شده باشد ابتدا دندانپزشک با جراحی پیوند استخوان فک این مشکل را ترمیم می‌کند. بعضی بیماری‌ها مانند دیابت بالا می‌تواند محدودیتی برای کاشت ایمپلنت باشد. اگر نیاز به مشاوره و کاشت ایمپلنت دندان دارید فقط کافی است با کلینیک سریتا تماس بگیرید.

علت مراجعه به یک متخصص ایمپلنت

در انجام هرکاری به اصطلاح “کار را به کاردان باید سپرد” که در حوزه‌ی دندانپزشکی هم بهتر است از این قاعده پیروی شود تا درنهایت، بهترین نتیجه‌ی ممکن حاصل شود.

تخصص در ایمپلنت احتمال موفقیت در ایمپلنت را بالا می برد.

بیشتر بدانید: ایملپنت بدون جراحی

در بعضی از موارد، ممکن است با مراجعه یک بیمار به دندان پزشک عمومی، مشکلاتش مرتفع نگردد و دلیل آن، این است که دندان پزشک عمومی توانایی ایمپلنت کردن برای بیمارانی که دارای شرایط خاصی در ناحیه فک و لثه  هستند را، ندارند و با بیان جملاتی از این دست که ” استخوان فک شما تراکم کافی را ندارد ” از درمان بیمار خودداری می‌کنند یا حتی اگر باتوجه به شرایط سخت بیمار، کار ایمپلنت را  انجام دهند ممکن است نتیجه دلخواه بیمار حاصل نشود. این درحالی که است که متخصص ایمپلنت این توانایی را دارد که  هر بیمار، باهر شرایطی را به نحو احسن معالجه کند.

 یک متخصص ایمپلنت خوب چه خصوصیاتی دارد؟

در انتخاب متخصص ایمپلنت ابتدا باید به این نکته توجه کنید که او متخصص جراحی فک، پریودنتیست یا دندانپزشک عمومی باشد شما دوره‌های تخصصی خود را گذرانده باشد. در مرحله بعد باید به این توجه کنید که چند سال است که در زمینه ایمپلنت کار می‌کند.

به این توجه کنید که رضایت بیماران قبلی او چگونه است، آیا کلینیک او فضای مناسب و تجهیزات کافی دارد؟ آیا می‌توانید در زمان نیاز به راحتی او را ملاقات کنید؟ رفتار مناسب و پاسخگویی دندانپزشک از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه نمایید.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی سریتا از صفر تا ۱۰۰ مراحل ایمپلنت در کنار شما خواهد بود. متخصصان ما پیش از انجام درمان، به طور کامل شرایط جراحی ایمپلنت و انواع روش‌های موجود را به شما توضیح خواهند داد. دندانپزشکان این کلینیک با حوصله به تمام پرسش‌های شما پاسخ می‌دهند و پس از کاشت نیز در تمام مراحل در کنار شما خواهند بود.

یک پزشک متخصص ایمپلنت دندان در تهران، علاوه‌بر تبحر و تجربه‌ی کافی در تخصص خود، باید شرایط روحی و جسمی بیمار را درک کند تا بتواند حس خوبِ رضایت را در بیمار ایجاد کند. هم چنین بهتر است برای جلب بیشتر اعتماد بیمار و اطمینان خاطر وی درباره‌ی شرایط فعلی بیمارو مباحثی هم‌چون طول درمان و مزایای ایمپلنت به زبان عامیانه و غیر تخصصی توضیح داده شود تا بیمار نسبت به شرایط خویش دیدگاهی پیدا کند.

بیشتر بدانید: ایمپلنت فوری دندان

بعلاوه” به روز بودن “هم خصوصیتی است که انتظارمی‌رود یک متخصص ایمپلنت از آن بهره‌مند باشد. ایمپلنت دندان یک حوزه‌ی همواره در حال تغییر به شمارو می‌رود و روش‌ها و ابزرهای آن به مرور زمان پیشرفت کرده و حتی ممکن است روش‌های جدیدی ابداع شود که یادگیری آن‌ها توسط ایمپلنتولوژیست‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

برای مثال ایمپلنت بدون جراحی یا ایمپلنت به روش پانچ از جدیدترین روش‌های ایمپلنت محسوب می‌شوند.

برای یک متخصص ایمپلنت دندان تهرانی ” داشتن سرعت کافی در کار “و ” امکانات و تجهیزات لازم ” بدلیل کوچک بودن فضای کار دندانپزشک (دهانِ بیمار)، به شدت نیاز است. چون انجام هرنوع عملیات مربوط به دهان و دندان به قدر کافی برای بیمار اذیت کننده است و اگر در این شرایط هم، پزشک مربوطه تجهیزات و سرعت عمل بالایی نداشته باشد، کار بسیار سخت خواهد شد.

بیشتر بدانید: ایمپلنت کل دندانها

یک پریودنتیست خوب باید از انواع ایمپلنت جهت درمان استفاده کند. نه اینکه یک نوع ایمپلنت را برای تمامی بیماران باشرایط‌‌های مختلف، به کار گیرد. در ابتدا باید شرایط لثه و استخوان فک بیمار بررسی شود و با توجه به آن و همچنین اوضاع مالی بیمار درمورد نوع ایمپلنت و روش آن تصمیم‌گیری شود.

یک متخصص ایمپلنت خوب، انسانی است با اخلاق، متعهد و دارای وجدان کاری. متخصص ایمپلنت باید ارزش‌های اخلاقی را بنای ارتباط خود قرار داده و با مراجعه کنندگان رفتاری درست داشته باشد و برای درمان بیماران از متریال های اصل و با‌ کیفیت استفاده کند و زمان لازم را برای درمان لحاظ کند.

یکی از ویژگی های یک متخصص داشتن تعهد و وجدان کاری است.

چگونه یک متخصص ایمپلنت خوب را انتخاب کنم؟‌

در بخش قبلی، ویژگی های یک متخصص ایمپلنت را بیان کردیم بنابراین با توجه به هریک ازآن‌ها می توانید متخصص ایمپلنت مورد نظر خودرا برگزینید.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص یک ایمپلنتولوژیست خوب این است که راجع به متخصص ایمپلنت مدنظر خود از بیماران سابق آن پرس و جو کنید و از بررسی نتیجه‌ی کار آن‌ها، تشخیص و انتخاب کنید. البته این راهکار زمانی قابل استفاده است که شما با متخصص ایمپلنت تهرانی نسبتا آشنایی دارید و با مراجعه به مطب او از بیمارانش تحقیق کنید.

معیارهای بررسی متخصص ایمپلنت

هنگام انتخاب دندانپزشک ایمپلنت لازم است به ویژگی‌های زیر دقت کنید.

۱- میزان تجربه

حتی دندانپزشکان عمومی و پریودنتیست‌هایی که آموزش‌های پیشرفته‌ای را در زمینه کاشت ایمپلنت دندانی گذرانده‌اند ممکن است این روش‌ها را اغلب انجام ندهند. اما جراحان فک و صورت به طور منظم روش‌های جراحی پیشرفته مانند ایمپلنت‌های دندانی را انجام داده و عوامل خطر بالقوه و نحوه واکنش را بهتر درک می‌کنند. به همین دلیل معمولا تجربه بیشتری در این زمینه دارند. پیش از انجام درمان، حتما از تجربه کافی دکتر متخصص دندان مصنوعی خود مطمئن شوید.

۲- تحصیلات و گواهی‌نامه‌ها

از دندانپزشک، پریودنتیست یا جراح فک در مورد آموزش آن‌ها بپرسید. جراحان و پریودنتیست‌ها آموزش‌های پیشرفته‌ای را در زمینه کاشت ایمپلنت دندان به عنوان بخشی از آموزش دانشگاهی خود دریافت می‌کنند. دندانپزشکان عمومی همچنین برای تکمیل آموزش پیشرفته اقدام به کسب گواهی‌نامه کاشت ایمپلنت دندان می‌کنند.

۳- رضایت بیماران

برای بسیاری از افرادی که به کاشت ایمپلنت دندان فکر می‌کنند، بهترین منبع ممکن است مراجعه مستقیم به بیمار یا خواندن نظرات بیماران به صورت آنلاین باشد. رسانه‌های اجتماعی و اینترنت اکنون فرصتی بسیار آسان برای دسترسی هستند. دکتر متخصص ایمپلنت یا کلینیک دندانپزشکی را که می‌خواهید به آن مراجعه کنید را جستجو کنید و نظرات بیمارانی که قبلا ایمپلنت‌های دندانی داشته‌اند را بیابید و آن‌ها را بخوانید تا درباره تجربه واقعی بیمار بیشتر بدانید.

۴- عکس‌های قبل و بعد را ببینید

اکثر متخصصان ایمپلنت تصاویر قبل و بعد از بیماران ایمپلنت دندانی خود را برای ارائه نمونه‌هایی از نتایجی که می‌توانند ارائه دهند، نمایش می‌دهند. از دندانپزشک یا جراح خود بخواهید نمونه‌هایی از کارهای گذشته خود را به شما نشان دهد. این به شما ایده خوبی می‌دهد که از کاشت و ترمیم ایمپلنت دندان خود چه انتظاری دارید.

متخصص ایمپلنت در تهران

کلینیک تخصصی دندانپزشکی سریتا یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز دندانپزشکی در تهران است. ماهانه بیماران زیادی از سراسر کشور برای درمان مشکلات دهان و دندان خود به این کلینیک مراجعه می‌کنند. این مرکز دارای تیم کاملی از تمام تخصص‌های دندانپزشکی کشور است که می‌توانید با خیال راحت کاشت ایمپلنت دندان خود و سایر مشکلات دهان و دندان را به آن بسپارید.

همچنین برای اطمینان کامل شما از کیفیت خدمات ارائه شده ضمانت نامه کتبی نیز به بیمار ارائه خواهد شد. در تمام مراحل درمان از مشاوره تا رفع عوارض بعد از درمان می‌توانید از خدمات پشتیبانی سریتا استفاده نمایید. خدمات پرداخت این مرکز نیز کاملا مناسب تمام اقشار است؛ به طوری که می‌توانید بدون پیش پرداخت هزینه درمان را در اقساط ۶ الی ۲۴ ماهه پرداخت نمایید. قیمت‌های این مرکز کاملا اقتصادی بوده و بدون شک می‌توانید منصف ترین متخصص ایمپلنت دندان را در بین بین تمام مراکز درمانی در کلینیک سریتا بیابید.

بهترین متخصص ایمپلنت‌ در شرق تهران

اگر ساکن شرق تهران هستید می‌توانید فقط با یک تماس در مورد شرایط کاشت ایمپلنت شرق تهران مطلع شوید. همکاران ما به تمام سوالات شما در مورد نحوه ثبت نوبت، دندانپزشکان حاضر و شرایط پرداخت پاسخ می‌دهند. این خدمات برای سایر محلات تهران نیز در دسترس است.

متخصص ایمپلنت در موفقیت ایمپلنت چقدر تأثیر دارد؟

مراحل مختلف درمان ایمپلنت از کاشت پایه تیتانیومی گرفته تا نصب تاج دندان به دقت، ظرافت و مهارت نیاز دارد. اگر جراح در محل نامناسبی از بافت لثه یا استخوان اقدام به کاشت پایه ایمپلنت بکند، در این صورت ایمپلنت تحمل فشار ناشی از جویدن یا گاز زدن را نخواهد داشت و درمان شکست می خورد.

به  طورکلی عوامل زیادی می تواند یک ایمپلنت ناموفق و شکست خورده را رقم بزند اما دراین میان وجود یک دندانپزشکی که تخصص لازم را در این زمینه نداشته باشد، می تواند احتمال شکست را قوی‌تر کند یا در بهترین حالت ممکن، عوارض ناشی از ایمپلنت را تشدید کند. بنابراین  به جرئت می توان اظهار داشت که متخصص ایمپلنت می تواند تأثیر مستقیم و زیادی در موفقیت ایمپلنت شما داشته باشد.

ایمپلنت اقساطی در تهران

ایمپلنت دندان اقساطی یک روش مناسب برای افرادی است که توانایی پرداخت کامل هزینه ایمپلنت را ندارند. این روش امکان می‌دهد تا هزینه ایمپلنت به صورت ماهانه و در قالب اقساط پرداخت شود. قبل از شروع فرایند ایمپلنت، نیاز است که بیمار در یک جلسه مشاوره با دندانپزشک ملاقات کرده و هزینه کلی را مشخص کند. این هزینه متاثر از عوامل مختلفی است، مانند استحکام و ساختار ریشه و وضعیت لثه.

در کلینیک‌های دندانپزشکی مختلف، شرایط پرداخت هزینه ایمپلنت اقساطی ممکن است متفاوت باشد. معمولاً در برخی از کلینیک‌ها، بیمار باید مقداری پیش پرداخت یا چک ارائه کند. این مبلغ پیش پرداخت بسته به شرایط بیمار و هزینه کلی متفاوت است. همچنین زمان پرداخت نیز بسته به توافق بین بیمار و کلینیک مشخص می‌شود، مانند پرداخت به صورت شش ماهه یا دوازده ماهه و بیشتر.

در کلینیک دندانپزشکی سریتا، شرایط پرداخت ایمپلنت دندان اقساطی بسیار منعطف است. بیمار نیازی به پیش پرداخت ندارد و تمامی مبالغ مربوط به ایمپلنت دندان در قالب اقساط ماهانه دریافت می‌شود. این موضوع باعث می‌شود بسیاری از افراد برای انجام ایمپلنت دندان اقساطی به راحتی اقدام کنند.

شما بدون پیش پرداخت می توانید هزینه درمان خود را به صورت ۱۰ ماهه یا با پیش پرداخت و اقساط ۶، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه پرداخت نمایید. شرایط پرداخت آسان و کیفیت بالا کلینیک تخصصی دندانپزشکی سریتا را به بهترین مرکز ایمپلنت تهران تبدیل کرده است.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

کلام پایانی

کاشت ایمپلنت دندان یکی از تخصصی‌ترین روش‌های دندانپزشکی است که حتما باید توسط دندانپزشک حرفه‌ای و صاحب تجربه انجام شود. برای کاشت ایمپلنت می‌توانید به متخصص جراحی فک و صورت، پریودنتیست (متخصص لثه) یا دندانپزشک عمومی که گواهی‌نامه کاشت ایمپلنت را دریافت کرده است مراجعه نمایید.

دقت در انتخاب متخصص ایمپلنت اهمیت بالایی در کاشت صحیح و پیشگیری از عوارض بعدی دارد. چنانچه تمایل دارید برای کاشت ایمپلنت دندان در تهران اقدام کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات کلینیک تخصصی دندانپزشکی سریتا است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید با ما تماس بگیرید.