لمینت دندان در بهترین حالت و انجام مراقبت های لازم، می تواند طول عمر زیادی داشته باشد. اما در مواردی نیاز به جایگزینی، برداشتن و ترمیم لمینت دندان داریم. امری طبیعی است که گاهی اوقات بعضی محصولات با کیفیت پایین روانه بازار می‌شوند و یا در حادثه ایی لمینت دندان شما آسیب می بیند. بنابراین، آیا برداشتن و کندن لمینت دندان ممکن است؟ درصورت نیاز می‌توان ترمیم لمینت های آسیب دیده دندان را انجام داد؟ به نظر می رسد که این سوالات نسبتاً ساده هستند، اما اینطور نیست و چند نکته در برداشتن و کندن لمینت دندان وجود دارد. نکته اصلی این است که بدانید برگشت پذیری و قابل جابجایی بودن، دو چیز متفاوت هستند.

کلینیک تخصصی لمینت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

ترمیم لمینت دندان و برداشتن لمینت دندان

مقدمه ای بر اصل موضوع

اگر از نظر علمی به برداشتن و کندن لمینت دندان نگاه کنید، پاسخ مثبت است. بسته به مهارت دندانپزشک می توان روکش ها را برداشته و دندان را تا حد زیادی سالم نگه داشت. اما ترمیم لمینت های آسیب دیده دندان هیچگاه نباید موردنیاز باشد. اگر مشاوره جامع با دندانپزشکتان انجام داده بودید و روکش های شما از کیفیت بالایی برخوردار بودند و از ابتدا مناسب نصب شده بودند، نیازی نبود به این زودی ها برداشته شوند. و حتی اگر روکش های شما باید به راحتی بیرون بیایند، این به معنای بازیابی دندان های شما در شرایط اولیه‌ اش نیست.

بنابراین، آیا روکش ها قابل جابجایی هستند؟ از نظر فنی، بله آیا روکش ها برگشت پذیر هستند؟ نه. کمی گیج کننده است، بنابراین بیایید با دقت بیشتری به این سوالات و طول عمر و ماندگاری لمینت دندان نگاه کنیم و البته پاسخ سوال در چه صورت لمینت دندان باید کنده و یا تعویض شود، را خواهیم داد‌.

قبل و بعد ترمیم و برداشتن لمینت دندان کلینیک سریتا آقای امیر شکری

برداشتن لمینت دندان چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، به عمل کندن لمینت از روی سطح دندان، برداشتن لمینت می گویند، اما چرا؟ واقعا کسی که هزینه ایی بابت لمینت دندان های خود کرده است، چرا باید به برداشتن آن حتی فکر کند. مهم اینجاست که برداشتن علاوه بر سلیقه شخصی، دلایل دیگری نیز دارد، مانند:

۱. پوسیدگی دندان لمینت شده

۲. شکستگی قسمت از لمینت به دلیل استفاده نادرست از آن (البته بیشتر اوقات با ترمیم لمینت اصلاح می شود)

۳. گیر کردن برخی غذاهای سفت زیر لایه لمینت و عدم دسترسی به آن

۴. عدم گرفتن نتیجه مورد انتظار از لمینت دندان و حساس شدن نسبت به حذف و برداشتن آن

۵. تغییر شدید رنگ لمینت دندان به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان (این مورد نیز می تواند با ترمیم لمینت رفع شود، البته در بیشتر موارد)

بله تمام موارد فوق می توانند شما را وادار به برداشتن لمینت کنند. افرادی که نسبت به ظاهر خود حساس و در رابطه با لمینت دندان مردد هستند، پیشنهاد می شود که در ابتدا با دندانپزشک خود هماهنگ کنند. دندانپزشک نیز می تواند لمینت را به شکلی نصب کند که در صورت تمایل به برداشتن، به دندان آسیبی وارد نشود.

آیا برداشتن لمینت درد دارد؟ نمی توان گفت هیچی حس نمی کنید، اما بیشتر به سلامت دندان و میزان تراش مینای دندان هنگام نصب لمینت بستگی دارد. به هر حال درد برداشتن لمینت مسئله ای نیست. حساسیت دندان نسبت به گرما و سرما بعد از برداشتن لمینت، بیشتر آزار دهنده است.

اصلاح  و ترمیم لمینت دندان در کلینیک سریتا

ترمیم لمینت دندان چیست؟

ترمیم لمینت دندان یکی از مهم ترین اصول مراقبتی در لمینت دندان و برای افرادی است که ونیر لمینت یا دندان آنها دچار مشکل شده است و در پی راه حل آن هستند. در صورت بروز این مشکلات، مخصوصا برای دندان های جلویی، ترمیم لمینت لازم الاجرا می شود. چرا که کاملا بر ظاهر و طرح لبخند شما موثر خواهد بود.

در مسیر ترمیم لمینت دندان، بعضی موارد نیاز به برداشتن لمینت، اصلاح دندان و سپس نصب مجدد لمینت دندان خواهند داشت. به هر حال دندان شما، میزان آسیب دیدگی آن و هدف شما از برداشتن یا ترمیم لمینت باید توسط دندانپزشک بررسی شود.

بهترین راه های ترمیم لمینت دندان شامل:

  1. چسباندن یک لایه بسیار نازک از ونیر یا لمینت روی لمینت آسیب دیده. (در آسیب ها و ترک های جزئی روی سطح لمینت)
  2. استفاده از روکش و بریج، در آسیب دیدگی های شدید تاج دندان
  3. توجه داشته باشید در صورتی که دندان زیر لمینت دندان پوسیده باشد، نیاز به عصب کشی دندان، پر کردن آن و سپس ترمیم لمینت خواهید داشت.

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان و ماندگاری

به طور کلی لمینت دندان به گونه ای طراحی و جاگذاری می‌شود که یک عمر در جای خود بماند. از لحاظ فنی نباید نیازی به برداشتن و کندن لمینت دندان باشد زیرا طول عمر و ماندگاری لمینت دندان از ۷ تا ۳۵ سال است که اگر این زمان را با توجه به سن بیمار و شرایط او به درستی در نظر بگیرید و از مواد اولیه با ماندگاری مناسب استفاده کنید، نباید نیازی به دست زدن به لمینت دندان باشد. اما همیشه شرایط قابل پیش بینی نیست و ممکن است حادثه ای و یا اشتباهی در هنگام نصب، بر طول عمر و ماندگاری لمینت دندان تاثیر بگذارد و آن را کاهش دهد و شما نیازمند ترمیم لمینت های آسیب دیده دندان خود بشوید.

لمینت‌های شما بادوام بوده و به گونه ای طراحی شده اند که سالها دوام می آورند. با این حال، آنها می توانند در شرایط خاص تکه تکه و یا خراب شوند. بهترین راه برای جلوگیری از شکستگی یا آسیب دیدگی روکش، استفاده از عقل سلیم و مراقبت از ترمیم های خود است. سعی کنید از گاز گرفتن مواد غذایی سخت با روکش خودداری کنید.

رضایت مشتری از لمینت دندان در کلینیک سریتا آقای بهداد مومنی

بیشتر بدانید: لمینت دندان چقدر طول می کشد؟ تعداد جلسات و زمان

اگر دندان های خود را خرد کنید، استفاده از محافظ دهان می تواند از احتمال آسیب دیدن روکش های شما جلوگیری کند. با دو بار مسواک زدن روزانه و حداقل یک بار استفاده از نخ دندان از دندانهای طبیعی و روکش خود مراقبت کنید. سرانجام، متعهد شوید که برای تمیز کردن و معاینات دو ساله به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این ویزیت ها نه تنها دندان های طبیعی شما را حفظ می کنند بلکه به دندانپزشک این امکان را می دهند تا ترمیم های دندانپزشکی شما را از نظر خطرات یا آسیب احتمالی کنترل کند و اگر لمینت شما آسیبی کوچک دیده، ترمیم لمینت های آسیب دیده دندان را آغاز کند.

متخصصی سریتا در حال کار بر روی دندان مراجعه کننده برای لمینت دندان در کلینیک سریتا

علت افتادن یا شکستن لمینت دندان

لکه‌های دندانی ناشی از فلوراید بیش از حد، سرسخت و عمیق هستند. روش‌های معمولی سفید کردن دندان‌ها، نمی‌توانند لکه‌های فلورایدی روی دندان را پاک کنند. در این شرایط استفاده از روکش‌های دندانی مانند لمینت می‌تواند کمک کننده باشد. لمینت‌های دندانی می‌توانند شکستگی یا هر نوع آسیب دندانی را پنهان کنند. لمینت‌های دندانی همچنین می‌توانند مشکل ناهمواری دندان‌ها رفع کنند.

 این روکش‌های دندانی می‌توانند برآمدگی‌های دندانی را پوشش دهند. برای قرار گیری لمینت‌ها روی دندان، تراشیدن مقدار کمی از مینای دندان به لمینت‌ها کمک می‌کند تا این روکش دندانی بهتر روی سطح دندان قرار بگیرد. لمینت‌‌های دندانی ممکن است پس از مدتی به دلایل مختلفی دچار شکستگی شوند. در ادامه به بررسی عوامل شکستن لمینت دندان و مراحل ترمیم لمینت دندان می‌پردازیم.

شکستن و افتادگی لمینت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد:

اینفوگرافیک علت افتادن یا شکستن لمینت دندان توضیح توسط متخصصی کلینیک سریتا

۱. فرسودگی لمینت 

یکی از عوامل مهم شکستن یا جدا شدن لمینت‌ها از دندان، پایین آمدن سطح کیفیت مواد و چسب‌های نگهدارنده لمینت بر روی دندان است. با این حال که لمینت‌های دندانی در پیشرفته‌ترین لابراتورها ساخته می‌شوند؛ اما احتمال شکستن یا جداشدن آن‌ها از دندان، پس از گذشت تقریباً ۱۰ سال وجود دارد. به طور کلی می‌توان گفت هرچه مواد سازنده لمینت‌ها با کیفیت‌تر باشند، میزان ماندگاری لمینت‌ها نیز بر روی دندان طولانی‌تر است. 

۲. نصب نادرست لمینت‌ ها بر روی دندان ‌ها 

نصب لمینت مانند هر مورد دیگری نیاز به یک متخصص ماهر دارد. اگر نصب لمینت‌های شما توسط دندانپزشکی کم تجربه انجام شده باشد، ممکن است پس از نصب، لمینت‌ها مدام از دندان‌های شما جدا شوند.

همچنین اگر دندانپزشک از چسب و مواد با کیفیتی برای نصب لمینت‌ها بر روی دندان شما استفاده نکرده باشد، احتمال افتادن لمینت‌ها پس از مدت کوتاهی وجود دارد. با توجه به مواردی که گفته شد به توصیه ما بهتر است برای نصب لمینت بر دندان‌های خود، به دنبال متخصص دندانپزشکی متبحر باشید. با انتخاب و مراجعه به متخصص دندانپزشک ماهر، تا سال‌ها پس از نصب لمینت‌، لمینت‌های دندان‌های شما نیاز به ترمیم یا نصب مجدد نخواهند داشت.

۳. پوسیدگی دندان‌ های فرد 

یکی از علت‌های مهم افتادن لمینت‌های دندانی، پوسیدگی‌های دندان است. هرچه میزان پوسیدگی‌های دندانی قبل از نصب لمینت بیشتر باشد، میزان ماندگاری لمینت‌ها پس از نصب لمینت روی دندان، کمتر است. علت افتادن لمینت‌ها از روی دندان‌های پوسیده، این است که قسمت سالم دندان به میزانی کم شده است که توانایی نگه داشتن لمینت دندانی را ندارد. به دلایلی که گفته شد توصیه می‌شود پیش از نصب لمینت بر دندان‌های خود، پوسیدگی‌های دندانی را درمان کنید. 

قبل و بعد ترمیم لمینت دندان در کلینیک سریتا آقای بیژن مدرس

۴. عدم مراقبت از لمینت‌ های دندان 

مراقبت از لمینت‌ها پس از نصب، نکته بسیار مهمی است. اگر از لمینت‌ها پس از نصب مراقبت نشود، احتمال شکستن یا افتادگی لمینت دندان افزایش می‌یابد. مصرف برخی مواد خوراکی سفت مانند آبنبات‌ها و یخ، دندان قروچه و شکستن برخی مواد خوراکی با دندان، سبب شکستن لمینت دندان می‌شود. بنابراین پس از نصب لمینت‌های دندانی سعی کنید از رفتارهایی که باعث شکستن لمینت‌ها می‌شوند پرهیز کنید. به طور کلی لمینت‌های دندانی از استحکام بالایی برخوردار هستند، اما در شرایطی که فرد مراقبت نکند ممکن است لمینت‌های دندانی افتاده یا دچار شکستگی شوند. 

۵. عفونت لثه ‌ای 

عفونت لثه‌ای از دیگر عوامل افتادن لمینت دندان پس از نصب است. اگر پس از نصب لمینت بر روی دندان، باکتری‌هایی اطراف لمینت و دندان فرد تجمع کنند، ممکن است لمینت فرد بیافتد. این نوع افتادگی در لمینت همراه با درد شدید در ناحیه دندان است. اگر به علت عفونت لثه، لمینت دندان فرد بیافتد، متخصص پیش از نصب مجدد لمینت بر روی دندان، باید عفونت لثه‌ای را درمان کرده و سپس اقدام به نصب مجدد لمینت بر دندان فرد کند.

۶. نامنظم بودن دندان‌ ها هنگام نصب لمینت

اگر پیش از نصب لمینت، دندان‌های فرد تراز نباشند ممکن است پس از نصب، لمینت دندان بیافتد. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، متخصص پیش از قرار دادن لمینت، نحوه گاز زدن بیمار و تراز بودن دندان‌ها را بررسی می‌کند تا پس از نصب لمینت‌ها، مشکلی برای فرد ایجاد نشود. اگر میزان نامظم بودن دندا‌ن‌ها زیاد باشد، ممکن است متخصص به بیمار توصیه کند دندان‌های خود را پیش از لمینت، ارتودنسی کند.

رضایت مشتری از لمینت دندان در کلینیک سریتا خانم فهیمه لاسمی

نصب مجدد لمینت دندان 

هنگامی که لمینت دندان شما بیافتد یا دچار شکستگی شود، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک جهت نصب مجدد لمینت بر روی دندان، مقداری از مینای دندان مورد نظر را می‌تراشد تا بتواند روکش لمینتی را روی دندان شما نصب کند. مراحل نصب مجدد لمینت دندان مانند نصب اولیه لمینت دندان است. اگر لمینت دندان شکسته باشد، متخصص برای ترمیم آن، دوباره از دندان مورد نظر قالب گیری می‌کند و قالب را برای ساخت لمینت به لابراتوار ارسال می‌کند.

 پس از آماده شدن لمینت دندان و دریافت از لابراتوار، متخصص آن را روی دندان شما نصب می‌کند. در صورتی که لمینت دندان شما افتاده باشد و شکستگی در آن وجود نداشته باشد، متخصص همان لمینت قبلی را مجدد روی دندان شما نصب می‌کند و نیازی به قالب گیری و ساخت لمینت جدید نیست.

رعایت نکات بهداشتی برای افزایش طول عمر لمینت دندان

مراقبت بعد از لمینت دندان 

پس از نصب لمینت بر دندان‌های خود و پرداخت هزینه‌های بسیار، به توصیه ما بهتر است از لمینت‌های خود به بهترین نحو مراقبت کنید تا مجدد مجبور به پرداخت هزینه برای ترمیم لمینت یا نصب مجدد آن بر روی دندان خود نشوید. به چند روش‌ زیر می‌توان پس از گذاشتن لمینت از آن مراقبت کرد: 

  1. پس از گذاشتن لمینت‌ها بهتر است حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. 
  2. برای مراقب از لمینت‌های دندانی خود، حتماً از نخ دندان استفاده کنید. 
  3. پس از گذاشتن لمینت دندان بهتر است از خوردن مواد خوراکی رنگدار تا حد امکان خودداری کنید. زیرا مواد خوراکی رنگی به مرور زمان سببب تغییر رنگ و لکه‌دار شدن لمینت‌های دندان شما می‌شوند. 
  4. از شکستن برخی مواد خوراکی مانند پسته یا فندق خودداری کنید. زیرا این کار سبب شکسته شدن لمینت دندان شما می‌شود.
  5. پس از لمینت کردن دندان‌های خود زیر نظر متخصص از دهانشویه مخصوص استفاده کنید. 
  6. هر ۶ ماه یکبار مراجعه به دندانپزشک خود ضروری است. در مراجعه به دندانپزشک، دندان‌های شما چکاپ شده و از بروز بیماری‌های پریودنتال پیشگیری می‌شود. 
  7. اگر مشکل دندان قروچه دارید، برای درمان آن اقدام کنید. 
  8. پس از لمینت کردن دندان‌های خود، از دندان برای باز کردن اشیای سفت و سخت استفاده نکنید. 
  9. پس از لمینت دندان، زیر نظر متخصص خود از خمیر دندان‌های مخصوص برای مسواک زدن استفاده کنید.
بهترین نوع و جنس لمینت دندان در کلینیک سریتا

بهترین جنس لمینت دندان کدام است؟

لمینت‌های دندانی از مواد مختلفی ساخته شده‌اند. ۴ جنس مختلف از لمینت‌ در بازار دندانپزشکی موجود است: 

۱. لمینت ‌های سرامیک توده ‌ای 

لمینت‌هایی که از جنس سرامیک توده‌ای هستند، جلوه زیبایی دارند، اما استحکام خوبی نسبت به لمینت‌های دیگر ندارند. 

۲. لمینت ‌های سرامیک فشرده 

این نوع لمینت‌ها برعکس لمینت‌های سرامیک توده‌ای هستند. لمینت‌ها سرامیک فشرده، ضخامت و استحکام خوبی دارند، اما جلوه ظاهری خوبی ندارند. 

۳. لمینت‌ دی سیلیکات لیتیوم 

این نوع لمینت برای افرادی مناسب است که مشکل دندان قروچه دارند. زیرا لمینت دی سیلیکات لیتیوم دارای استحکام زیادی است و در برابر ضربه مقاوم است. 

۴. لمینت زیرکونیوم 

لمینت زیرکونیوم از بهترین لمینت‌های موجود در بازار دندانپزشکی است. این نوع لمینت به دلیل استحکام بسیار بالا و جلوه ظاهری مناسب، همواره مورد انتخاب دندانپزشکان قرار می‌گیرد. سازگاری لمینت زیرکونیوم با بدن انسان بسیار است. به همین دلیل پس از نصب لمینت زیرکونیوم بوی بدی در دهان فرد ایجاد نمی‌شود.

بهترین برند های لمینت دندان در کلینیک سریتا

بهترین برند لمینت دندان کدام است؟

لمینت‌هایی که در بازار دندانپزشکی موجود هستند، از برندهای مختلفی تولید شده‌اند. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین برندهای لمینت دندان می‌پردازیم: 

۱. برند لمینت ایمپرکس ایمکس 

لمینت ایمپرکس ایمکس در شرکتی به نام ویوانت ساخته می‌شود. به دلیل استفاده از مواد با کیفیت در ساخت این نوع لمینت، لمینت ایمپرکس ایمکس از استحکام بالایی برخوردار است. این نوع لمینت طرفداران بسیاری بین دندانپزشکان دارد.  

۲. برند لمینت ونیر 

لمینت ونیر در شرکت مشهوری به نام مک ساخته و وارد بازار می‌شود. ونیر لمینت از گرانترین لمینت‌ها در دنیاست. اکثر ستاره‌های هالیوودی از این نوع برند برای لمینت دندان خود استفاده کرده‌اند. لمینت‌های ونیر شباهت بسیاری به دندان طبیعی افراد دارند و به همین دلیل از قیمت بالایی برخوردار هستند. 

۳. برند لمینت دوراتین 

لمینت پرطرفدار دوراتین در شرکت ویتا تولید می‌شود. جنس لمینت دوراتین از پرسلین فشرده است. این نوع لمینت از استحکام بالایی برخوردار است. 

مراجعه به دندانپزشکی سریتا برای رفع مشکل افتادن لمینت دندان

پس از افتادن لمینت دندان چه باید کرد؟ 

لمینت‌ها نوعی روکش‌ دندانی گران قیمت هستند که باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کرد تا آسیب نبینند. اگر لمینت دندان شما افتاد به سرعت لمینت را درون ظرفی قرار دهید تا برای نصب مجدد لمینت، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اگر دندانپزشک شما پس از بررسی قالب لمینت دندان، اطمینان حاصل کند که لمینت دندان سالم است، پس از تراشیدن مقداری از مینای دندان، لمینت قبلی را مجدد بر روی دندان شما متصل می‌کند. اگر لمینت دندان پس از افتادن، شکسته شده یا آسیبی ببیند، دندانپزشک مجدد از دندان قالب گیری کرده و لمینتی جدید برای دندان شما سفارش می‌دهد. 

مواردی که به لمینت دندان آسیب می‌زند 

لمینت نیز همانند روکش‌های دندانی دیگر پس از نصب بر روی دندان، در اثر رفتارهای آسیب زننده دچار شکستگی یا تغییر رنگ می‌شود. یکی از مواردی که سبب شکستن لمینت دندان می‌شود، شکستن مواد خوراکی سفت مانند آجیل با دندان است.

نوشابه باعث زردی و خرابی دندان مخصوصا لمینت و کامپوزیت دندان و روکش ها می شود

همچنین استفاده از برخی مواد خوراکی و نوشیدنی‌های رنگی مانند قهوه یا نوشابه سببب تغییر رنگ لمینت یا لکه دار شدن لمینت می‌شود. همچنین عدم رعایت بهداشت دندان‌ها پس از نصب لمینت، سبب آسیب به لمینت دندان می‌شود.

در چه صورت لمینت دندان باید برداشته و تعویض شود؟

اگر لمینت دندانم شکست، چه کار باید بکنم؟ اولین کاری که باید انجام دهید جمع آوری قطعات شکسته شده از دهان شما است. اگر روکش هنوز به دندان شما متصل است، آن را با احتیاط برداشته و نگه دارید. روکش را با قرار دادن آن در یک ماده نرم مانند پنبه یا دستمال کاغذی و نگهداری آن در یک ظرف محکم، از آسیب بیشتر در امان نگه دارید تا جایی که بتوانید آن را به مطب دندانپزشکی خود برسانید. اگر روکش شما از جای خود خارج شد یا شکسته شد، باید در اسرع وقت قرار ملاقات دندانپزشکی را تعیین کنید.

مشاوره و معاینه پزشک کلینیک سریتا

در بعضی موارد، روکش ها به راحتی و بدون شکستن از جا در میایند که اکثراً بدلیل بی توجهی در هنگام کارگذاری آن‌ها است؛ وضعیتی که به عنوان رفع خط شناخته می شود. اگر این اتفاق بیفتد، دندانپزشک شما می تواند بدون هیچ زحمتی با جاگذاری روکش جدید، آن را جایگزین کند. دندانپزشک شما اغلب می تواند تراشه های کوچک موجود در پرسلن روکش را با استفاده از کانتورینگ دندان صاف کند.

در پاسخ سوال در چه صورت لمینت دندان باید کنده و تعویض شود، باید بدانید، روکش شکسته یا ترک خورده قابل ترمیم نیست و آزمایشگاه دندانپزشکی باید یک مورد جدید ایجاد کند. اگر خراشی در لمینت شما ایجاد شده، اگر کوچک باشد قابل ترمیم است، اما اگر تکه بزرگی از آن جدا شود، به احتمال زیاد کاری جز برداشتن و کندن لمینت دندان نمی‌توان کرد.

شاید این پاسخی کوتا به سوال اساسی در چه صورت لمینت دندان باید کنده و تعویض شود، باشد اما درنظر بگیرید گه شرایط هر بیمار متفاوت است و پیش از نصب لمینت بهتر است درباره تمامی این موارد با دکتر خود مشورت کنید.

مطالعات مفید:

قیمت لمینت دندان

لمینت بهتر است یا کامپوزیت دندان

سیگار نکشید، سیگار باعث خرابی دندان مخصوصا ونیر ها و روکش های دندان می شود

 چگونه طول عمر لمینت دندان را افزایش دهیم؟

باید گفت لمینت دندان معمولا تا ۲۰ سال طول عمر دارد، البته در صورتی که عوامل خارجی در سلامت آن تاثیر منفی نگذارند و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کرده و به نکات زیر نیز دقت فرمایید:

  1. دخانیات مصرف نکنید
  2. با دندان لمینت شده به سختی رفتار نکنید ( عدم استفاده به عنوان ابزار در باز کردن و شکستن )
  3. استفاده از خدمات پاکسازی دهان و معاینه دندان در طول دوره های ۶ ماهه
  4. کنترل دندان قروچه و استفاده از محافظ در صورت لزوم
  5. استفاده از مسواک های نرم

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سخن پایانی

به طور کلی انجام هر عمل زیبایی علاوه بر پرداخت هزینه، نیازمند مراقبت‌های بسیار است. استفاده از روکش دندانی لمینت جهت از بین بردن برخی از اشکالات دندانی است. همان طور که بیان شد لمینت‌ها می‌توانند فاصله بین دندان‌ها را از بین ببرند. پس از گذاشتن لمینت‌ها بیمار همچنان باید مراقب رژیم غذایی خود باشد تا لمینت‌ها آسیب نبینند. برند‌های مختلفی نیز از لمینت‌ها وجود داند. پیش از لمینت کردن دندان‌ها نیاز است از نحوه مراقبت از آن‌ها، عوامل شکستگی و نحوه ترمیم لمینت اطلاع پیدا کرد. در این مقاله سعی کردیم با بررسی عوامل شکستگی لمینت، نحوه ترمیم لمینت و برندهای آن به شما کمک کنیم.

مراقبت از لمینت دندان و چکاپ هر 6 ماه برای جلوگیری از خرابی دندان و لمینت دندان

سوالات متداول 

۱.آیا هزینه ترمیم لمینت دندان زیاد است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هزینه ترمیم لمینت دندان به میزان آسیب دیدگی لمینت بستگی دارد. اگر لمینت دندان پس از افتادن سالم باشد، فقط هزینه نصب مجدد لمینت را باید بپردازید. اگر پس لمینت پس از افتادن دچار شکستگی شده باشد، باید هزینه بسیاری بپردازید.

۲. آیا پس از نصب مجدد لمینت به دندان آسیبی وارد می‌ شود؟ 

اگر نصب مجدد لمینت بر دندان شما توسط متخصصی با تجربه انجام شود، آسیبی به دندان‌های شما وارد نمی‌شود. 

۳. امکان نصب مجدد لمینت یک دندان وجود دارد یا باید لمینت کل دندان ‌ها ترمیم شوند؟ 

برای نصب مجدد لمینت یک دندان، نیازی به ترمیم لمینت‌ دندان‌های دیگر نیست.