لبخند زیبا یکی از مؤلفه‌های اصلی زیبایی چهره است. ظاهر دندان‌های شما تأثیر قابل توجهی بر زیبایی لبخند دارد. دندان‌های زیبا چهره شما را جذاب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. اگر به دلیل فضای ناهموار بین دندان‌های خود، حین لبخند زدن احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید از روکش‌های دندان مانند لمینت و کامپوزیت استفاده کنید.

 راه‌های مختلفی برای رفع ناهمواری‌های دندانی وجود دارد. استفاده از لمینت و کامپوزیت یکی از روش‌های پرطرفدار برای رفع مشکلات ظاهری در دندان‌هاست. اما مسئله اینجاست که آیا لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟ در ادامه به معرفی کامپوزیت و لمینت و تفاوت بین آن‌ها می‌پردازیم.

مشاوره تخصصی لمینت و کامپوزیت

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

جدول تفاوت لمینت و کامپوزیت

فرق لمینت با کامپوزیتلمینت دندان کامپوزیت دندان
زمان آماده سازیممکن است ۲۰ روز نیز طول بکشدنهایتا ۳ روز
نیاز به تراش مینای دندانداردندارد
نیاز به پولیش در دوره های منظمنداردحداقل هر ۱ سال، یک بار
برگشت پذیری: در صورت شکستن گوشه ی آن،نمی توان ترمیم کرد و باید تعویض شودمی توان آن را ترمیم کرد و نیازی به برداشتن آن نیست
جنس ونیر هاعموما سرامیکی هستندترکیبی از نوع خاصی شیشه و پلاستیک
هزینه های انجامهزینه های بیشترهزینه های کمتر
طول عمر و ماندگاری ونیر هاعموما بیشتر از کامپوزیت و در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال.عموما کمتر از لمینت دندان و در حدود ۵ تا ۸ سال.
شکل ظاهری و طبیعی بودن۱۰ از ۱۰۹ از ۱۰
لکه گیری و تغییر رنگ ونیر۹ از ۱۰۸ از ۱۰
لمینت و کامپوزیت اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

رضایت مشتری از کامپوزیت دندان در کلینیک سریتا خانم زهره سرلک

«کامپوزیت» و «لمینت» چیست؟ 

روکش‌های دندانی همچون لمینت و کامپوزیت، برای اصلاح دندان‌های کج یا بد شکل، تنظیم فاصله‌های دندانی، ترمیم دندان‌های شکسته یا لکه‌دار در شرایطی که سفیدکننده دندان نیز نتیجه بخش نیست، کاربرد دارند. کامپوزیت و لمینت دندان روش‌هایی در دندانپزشکی زیبایی هستند که از طریق آنها می‌توانید دندان‌های سفید مرواریدی و سالم داشته باشید. کامپوزیت و لمینت، پوشش‌هایی به رنگ دندان طبیعی افراد هستند که روی سطح دندان‌ متصل شده و به رفع انواع مشکلات زیبایی در دندان کمک می‌کنند.

قبل و بعد لمینت دندان در کلینیک سریتا اقای پوریا سلطانی

«لمینت دندان» چیست؟

لمینت دندان یا لمینت پرسلن، پوششی نازکی است از مواد بسیار مقاوم و با طول عمر بالا، که با کمک مواد رنگی، به رنگ طبیعی دندان ساخته شده است. این پوسته‌ های نازک سرامیکی یا کامپوزیتی سطح بیرونی دندان را می‌ پوشانند و با کمترین عوارض، ظاهر دندان‌ها را زیبا می‌کنند. نکته مهم در استفاده از لمینت به عنوان روکش دندان، طول عمر بیشتر، ضخامت کم و عدم رنگ پذیری می باشد و برگشت پذیری لمینت، بخصوص لمینت همراه با لیزر که از نازک ترین لمینت دندان است، بیشتر از کامپوزیت بوده و مینای دندان نیز کمتر آسیب خواهد دید.

قبل و بعد کامپوزیت دندان در کلینیک سریتا اقای رضایی

«کامپوزیت دندان» چیست؟

با توجه به پیشرفت علم دندانپزشکی،  روش‌ها و ونیرهای متنوعی برای زیباسازی ظاهر دندان‌ها ابداع شده است؛ یکی از ساده‌ترین و کم‌ خرج ترین این روش‌ها ونیر کامپوزیت است. کامپوزیت دندان، یک روش خوب برای پوشش دندان شکسته یا ترک‌خورده است که از آن برای اصلاح طرح لبخند و زیباتر کردن ظاهر دندان‌ ها نیز استفاده می‌شود. فرآیند نصب کامپوزیت دندان بسیار ساده و سریع است و فقط یک جلسه زمان می ‌برد. کامپوزیت یک روش سریع، کم هزینه و زیبا، برای اصلاح طرح لبخند شما است.

تفاوت های لمینت دندان و کامپوزیت دندان، کامپوزیت بهتر است یا لمینت

عکس لمینت و کامپوزیت دندان

برای درک بهتر از تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان، در ادامه مجموعه ای از نمونه کارهای لمینت و کامپوزیت، در کلینیک سریتا را برای شما قرار داده ایم.

عکس و نمونه کار لمینت دندان

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر به صفحه نمونه کار لمینت دندان مراجعه کنید.

عکس و نمونه کار کامپوزیت دندان

برای مشاهده نمونه کارهای کامپوزیت دندان کلیک کنید.

قبل و بعد کامپوزیت دندان
قبل و بعد کامپوزیت دندان
قبل و بعد کامپوزیت دندان

کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟ 

تصمیم گیری در مورد اینکه کامپوزیت برای شما مناسب‌تر یا لمینت، به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد. اگر دندان‌های شما مشکلات ظاهری دارند و برای رفع این مشکلات دندانی بین انتخاب کامپوزیت و لمینت دچار تردید هستید، می‌توانید پس از بررسی دقیق مزایا و معایب هر یک از این دو روکش‌های دندانی، مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید. در ادامه با بررسی تفاوت‌های کامپوزیت و لمینت، خود شما با توجه به شرایط موجود و البته دریافت مشاوره از دندانپزشک به این نتیجه می‌رسید کدام روکش برای شما مناسب‌تر است.

قبل و بعد لمینت دندان در کلینیک سریتا آقای جمال گودرزی

شکل ظاهری روکش

اکثر دندانپزشکان معتقد هستند روکش‌های لمینتی، طبیعی‌ترین شکل ظاهری از یک دندان هستند. روکش لمینت دارای کیفیت بالا و شبیه‌ترین روکش به مینای دندان است

استحکام روکش

 یکی از تفاوت‌های بین کامپوزیت و لمینت، میزان استحکام این دو روکش است. لمینت به دلیل استحکامی که دارد، پس از درمان در برابر لکه بسیار مقاوم است، اما روکش‌های کامپوزیت استحکام کمی داشته و مستعد لک هستند. اگر از روکش کامپوزیت استفاده کنید، باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید تا از بروز لکه روی کامپوزیت دندان، جلوگیری کنید.

تفاوت مواد به کار رفته در لمینت و کامپوزیت دندان، لمینت یا کامپوزیت؟

پولیش روکش

 کامپوزیت باید پیش از قرارگیری روی دندان‌ها، پولیش شود؛ اما لمینت نیازی به پولیش کردن ندارد. روکش‌های دندانی لمینت و کامپوزیت به ‌صورت سفارشی برای هر فرد ساخته می‌شوند تا به حد امکان به ظاهر دندان‌های طبیعی شما نزدیک شده و در عین حال مشکلاتی را که در نظر دارید، اصلاح کنند. با این حال، روکش‌ لمینت‌ دارای پوشش طبیعی‌تری نسبت به روکش کامپوزیت است.

لکه دار شدن

 اگر دندان‌های شما لکه‌دار، آسیب دیده یا دچار شکستگی باشند، ممکن است دندانپزشک روکش‌ لمینت را به شما توصیه کند. روکش کامپوزیت برای مشکلات خفیف دندانی​ مناسب است. 

تعویض روکش

یکی دیگر از تفاوت‌های لمینت و کامپوزیت این است که روکش‌های لمینت‌ بسیار قوی‌تر از روکش‌های کامپوزیتی هستند. به همین دلیل لمینت‌ها کمتر در معرض خرد شدن و آسیب قرار می‌گیرند. پس از آسیب به روکش‌های دندانی، روکش لمینت‌ را نمی‌توان مانند روکش‌های کامپوزیتی ترمیم کرد. اگر پرسلن لمینت دندان شما آسیب ببیند، باید روکش لمینت عوض شود که این کار پر هزینه است. 

ماندگاری روکش

اگرچه کامپوزیت دارای چندین مزیت است، اما در مورد ماندگاری روکش دندانی، لمینت با کامپوزیت قابل مقایسه نیست. لمینت از ماده‌ای بسیار مستحکم ساخته شده است. لمینت‌ها به طور متوسط ​​۱۰ تا ۱۵ سال دوام می‌آورند، اگ پس از لمینت کردن دندان‌ها، بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید و دستورالعمل‌های دندانپزشک خود را دنبال کنید، روکش‌های لمینتی می‌توانند برای مدت طولانی‌تری نیز دوام بیاورند. روکش‌های کامپوزیتی  تقریباً نیمی از طول عمر لمینت‌ها دارند و معمولاً ۵ تا۷ سال دوام می‌آورند.

طول درمان

 اصلاح طرح لبخند با  روکش کامپوزیت در مقایسه با روکش لمینت، دوره درمان کوتاه‌تری را شامل می‌شود و معمولاً کامپوزیت در ۱ جلسه توسط دندانپزشک انجام می‌‌شود. همچنین اگر روکش کامپوزیتی دندان شما آسیب ببیند، می‌توان کامپوزیت را تعمیر کرد اما لمینت‌ها قابلیت تعمیر ندارند  و روکش لمینت آسیب دیده باید به طور کامل تعویض شود.

شکستن کامپوزیت دندان

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

قبل و بعد از انجام کامپوزیت دندان در کلینیک سریتا خانم کیانی

فرق لمینت و کامپوزیت در میزان مقاومت آنها

یکی از بحث هایی که در تفاوت لمینت و کامپوزیت بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تفاوت مقاومت آنهاست. اگر به دنبال روشی برای ترمیم دندان های خود هستید که در عین زیبایی مقاوم بوده و برای شما کارایی مناسب را داشته باشد، باید از بین روکش های کامپوزیت و لمینت، لمینت را انتخاب نمایید. در واقع مقاومت مواد بکار رفته در لمینت دندان بیشتر از کامپوزیت است و میتواند دوام بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. البته کامپوزیت نیز برخی انواع خاص خود را دارد که مقاومت بعضی از برند های لمینتی نیز بهتر است و به دلیل تنوع در برند ها و تفاوت لمینت و کامپوزیت در انواع مختلف آنها، نمی توان مقایسه درستی بین کامپوزیت و لمینت در رابطه با مقاومت داشت.

مقایسه و تفاوت قیمت لمینت دندان با کامپوزیت دندان، کدام به رفه تر است لمینت یا کامپوزیت؟

تفاوت قیمت بین کامپوزیت و لمینت 

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد همیشه برای اصلاح طرح لبخند خود با کمک روکش‌های کامپوزیت و لمینت با آن مواجه هستند، هزینه‌های روکش‌های کامپوزیت و لمینت است. اگر قصد دارید از روش‌های ارزان و بی کیفیت، زیر نظر دندانپزشکان غیرحرفه‌ای و مبتدی برای درمان استفاده کنید، به توصیه ما بهتر است هرگز دندان‌های خود را کامپوزیت یا لمینت نکنید. زیرا پس از گذشت مدتی، باید هزینه بیشتری برای ترمیم روکش‌‌های دندانی بی کیفیت بپردازید. 

روکش کامپوزیت مزایای زیادی نسبت به روکش لمینت دارد. یکی از مزایای کامپوزیت هزینه کمتر این روکش نسبت  به روکش لمینت است. معمولاً هزینه‌های لمینت‌ دندان‌ها دو برابر هزینه‌های کامپوزیت دندان‌هاست. با توجه به اینکه روکش دندان یک عمل زیبایی است و بیمه‌های موجود هزینه عمل‌های زیبایی را پرداخت نمی‌کنند، شما برای روکش دندان‌های خود مجبور به پرداخت هزینه هستید؛ در این شرایط انتخاب روش کامپوزیت برای شما به صرفه‌تر است.

قیمت لمینت دندان

قیمت کامپوزیت دندان

طول عمر و ماندگاری لمینت و کامپوزیت دندان،

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان در طول عمر آنها

طول عمر لمینت دندان

لمینت دندان همچون دندان های طبیعی برای طول عمر زیاد و ماندگاری نیازمند مراقبت های صحیح می باشد. حداقل طول عمر تخمین زده شده برای لمینت های دندان ۱۰ سال است که این مقدار می تواند تا ۲۰ سال هم افزایش یابد به شرط آنکه اصول بهداشتی رعایت شود. این میزان از طول عمر تقریبا دو برابر کامپوزیت دندان است. بعد از آنکه طول عمر لمینت ها به پایان رسید می توان آن ها را تعویض کرد.

بیشتر بخوانید: طول عمر لمینت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان

هر عمل زیبایی طول عمر خاص خود را دارد که در انتخاب آن توسط کاربران، بسیار موثر است. در فراید ونیر کامپوزیت، از مهم ترین سوالاتی که باید متقاضیان از آن خبر داشته باشند، طول عمر روکش است. مانند هر مورد دیگری، طول عمر کامپوزیت دندان مستقیما به مراقبت ها بستگی دارد و در صورت مراقبت صحیح می تواند ۵ تا ۷ سال دوام داشته باشد.

تعداد جلسات لمینت و کامپوزیت دندان در سریتا

مقایسه تعداد جلسات لمینت و کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها میتوانند بسیار سریع تر و راحت تر از لمینت روی دندان ها قرار گیرد، به گونه ای که در همان یک جلسه می‌توانید نصب و ترمیم دندان های خود را به انجام برسانید، در صورتیکه لمینت دو تا چند جلسه نیاز دارد که به دندانپزشکی مراجعه کنید. در جلسه اول برای لمینت دندان ها، از دندان های شما قالب گیری می‌شود و این قالب ها به لابراتوار ارسال می شود تا لمینت شما آماده گردد و سپس بعد از آن برای جلسه دوم باید به دندانپزشکی مراجعه نمایید تا لمینت به صورت موقت روی دندان های شما قرار گیرند.

بیشتر بدانید: بهترین کلینیک لمینت دندان

بیشتر بدانید: نحوه انجام کامپوزیت دندان

در جلسات بعدی در صورتیکه با فرم لمینت دندان خود مشکلی نداشته باشید، در آخرین مرحله این لمینت ها ثابت می شوند و بعد از گذاشتن آن شما باید به صورت دوره ای برای پولیش و اصلاحات مورد نیاز به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. در صورتیکه اگر از کامپوزیت استفاده کنید، هیچ یک از این مراجعات را نخواهید داشت و همانطور که گفته شد، تمامی اقدامات مربوط به کامپوزیت در یک جلسه قابل اجرا میباشد.

میزان مقاومت و ماندگاری لمینت و کامپوزیت در برابر تغییر رنگ

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان در تغییر رنگ

به طور حتم در ابتدای بکارگیری هر یک از روش های ترمیم دندان ها، شما رضایت کامل از رنگ و نوع فرم دندان های خود داشته باشید. اما با گذشت زمان امکان تغییر رنگ در کامپوزیت ها بیشتر بوده و سریع تر دچار تغییرات رنگی خواهند شد. اگر از کامپوزیت به خوبی مراقبت نکنید، ممکن است خیلی سریع ظاهر زیبا و رنگ سفید خود را از دست بدهند. در صورتیکه در لمینت ها به دلیل جنس سرامیکی آن ها، تغییر رنگی مشاهده نخواهید کرد و در صورت مراقبت درست از آن ها می‌توانید همیشه رنگ و ظاهر اولیه آن ها را داشته باشید. این یک تفاوت قابل توجه لمینت و کامپوزیت دندان می باشد.

نکته: مراقب تغییر رنگ به سیاهی در دندان ها باشید:

وجود یک لایه و یا لکه های سیاه روی دندان؛ زیبایی ظاهر هر فردی را به هنگام صحبت کردن و به خصوص خندیدن به میزان قابل توجهی پایین می آورد. تغییر رنگ دندان ها به سیاه، خاکستری و یا زرد، از معضلاتی است که می‌تواند برای هر فرد بزرگ سال و کودک نیز ایجاد شود، اما دقت داشته باشید سیاه شدن دندان را حتما باید پیگیری کرده و درمان کنید.

دلایل مختلفی برای ایجاد سیاهی‌ که به دلیل کاهش کلسیم در مینای دندان است، وجود دارد. از جمله عادات غذایی، رعایت نکردن اصول بهداشت دهان و دندان، استفاده از دخانیات، ایجاد حفره و پوسیدگی دندان‌ها.  البته برای رفع این معضل، باید عامل به وجود آورنده آن را کشف و درمان کرد.

رضایت مشتری از لمینت دندان در کلینیک سریتا آقای یاشار ببرزاده

لمینت یا کامپوزیت؟ کدام یک از نظر ظاهری زیباتر هستند؟

اگر به دنبال ظاهر طبیعی تر در ترمیم دندان های خود هستید، لمینت ها گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود. در کل لمینت می‌تواند ظاهری بهتر و نزدیک به دندان های طبیعی برای شما داشته باشد. البته برخی دندان های بسیار شفاف و سفید را ترجیح می دهند که در نتیجه می توانند کامپوزیت دندان را انتخاب نمایند. البته فرق لمینت و کامپوزیت به حدی نیست که وقتی با کسی صحبت می کنید، بتواند تشخیص دهد که کدام روش را انتخاب کرده اید. و حتی احتمالا تشخیص ندهد که روکشی روی دندان شما قرار دارد.

تفاوت در قابلیت برگشت لمینت و کامپوزیت دندان

 توجه داشته باشید که در لمینت، دندان های طبیعی شما تراشیده خواهند شد و همین موضوع باعث میشود که لمینت ها یک روش ترمیمی بدون برگشت باشند، در صورتیکه کامپوزیت ها اینگونه نیستند و می‌توانند روی دندانهای طبیعی قرار بگیرند و در صورت نارضایتی بیمار این روش قابل برگشت است.

لمینت دندان در بهترین حالت و انجام مراقبت های لازم، می تواند طول عمر زیادی داشته باشد، اما در مواردی نیاز به جایگزینی، برداشتن و ترمیم لمینت دندان داریم. امری طبیعی است که گاهی اوقات بعضی محصولات با دروغ و یا تعریف ناقص روانه بازار می‌شوند. بنابراین، آیا برداشتن و کندن لمینت دندان ممکن است؟

در صورت نیاز می‌توان ترمیم لمینت های آسیب دیده دندان را انجام داد؟ به نظر می رسد که این سوالات نسبتاً ساده هستند، اما اینطور نیست و چند نکته در برداشتن و کندن لمینت دندان وجود دارد. نکته اصلی این است که بدانید برگشت پذیری و قابل جابجایی بودن، دو چیز متفاوت هستند.

لمینت یا کامپوزیت؟

از نظر علمی

اگر از نظر علمی به برداشتن و کندن لمینت دندان نگاه کنید، پاسخ مثبت است. بسته به مهارت دندانپزشک می توان روکش ها را برداشته و دندان را تا حد زیادی سالم نگه داشت اما ترمیم لمینت های آسیب دیده دندان هیچگاه نباید موردنیاز باشد. اگر مشاوره جامع با دندان‌پزشکتان انجام داده بودید و روکش های شما از کیفیت بالایی برخوردار بودند و از ابتدا مناسب نصب شده بودند، نیازی نبود به این زودی ها برداشته شوند. و حتی اگر روکش های شما باید به راحتی بیرون بیایند، این به معنای بازیابی دندان های شما در شرایط اولیه‌ اش نیست.

ترمیم لمینت دندان

مقایسه عوارض لمینت با کامپوزیت

مراحل قرارگیری کامپوزیت بر روی دندان 

دندانپزشک پیش از گذاشتن روکش کامپوزیت‌ بر روی دندان‌‌ها، سطح دندان‌ها را تمیز می‌کند. سپس از چسب مخصوصی روی کامپوزیت‌ها زده و روکش‌های کامپوزیتی را روی دندان فرد قرار می‌دهد. چسبی که دندانپزشک بر روی کامپوزیت‌ می‌زند برای سفت شدن لایه‌های رزین روی سطح دندان کافی نیست. به همین دلیل دندانپزشک از دستگاه لیزر استفاده می‌کند و با تابش نور لیزر، پیوند بین رزین کامپوزیت و مینای دندان را قوی می‌سازد. پس از تابش لیزر بر روی کامپوزیت دندان، کامپوزیت باید پولیش شود. پولیش کردن کامپوزیت‌ها به منظور زیباسازی و ایجاد سطحی صاف و شفاف و همچنین ظاهر طبیعی‌تر، دندان‌ها توسط دندانپزشک انجام می‌شود.

عوارض لمینت و کامپوزیت دندان

تقریبا تمام خدمات زیبایی داری عوارض هستند، هر چند این موارد برای هر شخص متفاوت است و بسیاری از افراد این عوارض را تجربه نمی کنند. در ادامه به بررسی مشکلات و عارضه های بعد از کامپوزیت و لمینت پرداخته ایم.

عوارض لمینت دندان

شایع ترین عوارض لمینت دندان شامل:

ایجاد حساسیت
پوسیده شدن دندان
ایجاد بیماری های پریودنتال
تغییر رنگ

مطالعه مقاله عوارض لمینت دندان

عوارض کامپوزیت دندان

دوام و طول عمر کمتر کامپوزیت نسبت به لمینت
زرد شدن کامپوزیت دندان
استحکام کم کامپوزیت دندان
هزینه‌های جانبی بیشتر
عدم درمان بیماری‌های دهان و دندان با کامپوزیت ونیر

تمام این عوارض هنگامی اتفاق می افتد و می تواند شما را به دردسر بندازد، که مراقبت های لازم را انجام ندهید.

رژیم غذایی مناسب برای کامپوزیت و لمینت

پس از انجام لمینت و کامپوزیت چه رژیم غذایی باید داشت؟ 

پس از کامپوزیت یا لمینت برای اکثر افراد سوالی مطرح می‌شود و آن سوال این است که بعد از انجام کامپوزیت و لمینت دندان چه رژیم غذایی باید داشته باشند؟ افرادی که می‌خواهند از لک شدن روکش‌های دندان‌ خود جلوگیری کنند، بهتر است نوشیدنی‌هایی مانند شراب، قهوه، نوشیدنی‌های رنگی و شکلات‌های حاوی رنگ خوراکی را تا حد امکان مصرف نکنند. کنار گذاشتن برخی از این نوشیدنی‌ها مانند قهوه برای برخی افراد بسیار سخت و حتی ناممکن است. در این شرایط  بهتر است این افراد  بعد از نوشیدن هر قهوه بلافاصله آب فراوان بنوشند. 

مصرف سیگار و عادت به دندان قروچه، از جمله مواردی هستند که در کنار موارد ذکر شده پس از انجام کامپوزیت و لمینت باید از انجام آن‌ها دوری کرد. یکی از عوارض مصرف سیگار بر روی روکش دندانی لمینت و کامپوزیت، تغییر رنگ این روکش‌هاست. سیگار کشیدن معمولاً سبب پوسیدگی دندان‌ها و ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی دندان‌های طبیعی افراد می‌شود. هنگامی که از روکش‌های دندانی لمینت و کامپوزیت برای رفع عیب‌های ظاهری دندان خود استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که روکش‌های لمینت و کامپوزیت به اندازه دندان‌های طبیعی شما در برابر سیگار مقاوم نیستند و به سرعت دچار تغییر رنگ می‌شوند.

کسانی که نباید لمینت و کامپوزیت انجام دهند.

چه زمانی کامپوزیت ونیر و لمینت دندان گزینه خوبی نیستند؟ 

در برخی موقعیت‌ها، افراد خاصی کاندیدای مناسبی برای استفاده از روکش‌های دندان نیستند: 

۱. افرادی که دندان‌هایی با پوسیدگی یا بیماری فعال لثه دارند. به همین دلیل بیماری‌های لثه باید قبل از ساخت و چسباندن روکش‌های دندانی درمان شوند. 

۲. اگر مقدار قابل توجهی از ساختار دندان فرد از بین رفته باشد، دندان‌ها برای اینکه روکش شوند به اندازه کافی قوی نخواهند بود. 

۳. دندان‌هایی که نامرتبی آن‌ها بسیار است، مانند اوربایت و آندربایت. درمان ارتودنسی برای اصلاح این مشکلات پیچیده تر مناسب است.

کلینیک دندانپزشکی سریتا میتواند با ارائه کلیه خدمات مربوط به اصلاح و ترمیم دندان، شما را از شر دندان های معیوب خلاص کرده و لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در رابطه با انتخاب روش مناسب برای ترمیم دندان های خود، می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سخن پایانی 

همان طور که بیان شد روکش‌های دندانی پوشش‌هایی با ضخامت کم و به رنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ها روی سطح دندان قرار می‌گیرند و به بیماران لبخندی زیباتر هدیه می‌کنند. روشی که برای قرار دادن روکش‌های لمینت و  کامپوزیت استفاده می‌شود غیر جراحی است و فقط نیاز به برداشتن مقدار کمی از مینای دندان برای جا افتادن روکش‌های دندانی روی دندان است.

 روکش‌های دندانی مانند لمینت و کامپوزیت تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. در این مطلب سعی کردیم تفاوت‌های بین روکش‌های دندانی کامپوزیت و لمینت را بررسی کنیم تا شما مناسب‌ترین روش‌ را برای روکش دندان خود انتخاب کنید.

لمینت دندان بر روی قالب دندان

سوالات متداول 

۱. کامپوزیت دندان زودتر دچار شکستگی می‌شود یا لمینت دندان؟

به طور کلی میزان طول عمر و استحکام لمینت دندان بیشتر از کامپوزیت دندان است، اما ماندگاری هر یک از این روکش‌های دندانی به مراقبت‌های پس از نصب آن‌ها نیز بستگی دارد. 

۲. آیا روکش‌ های دندانی کامپوزیت و لمینت دارای رنگ ‌های مختلفی است؟

این دو نوع روکش دندانی دارای رنگ‌های مختلف است که متخصص شما طبق رنگ پوست شما یکی از این رنگ‌ها را انتخاب می‌کند. 

۳. آیا انجام روکش ‌های دندانی در دوران بارداری مضر است؟ 

نصب روکش‌های دندانی کامپوزیت و لمینت  در دوران بارداری هیچ ضرری ندارد و می‌توان در ۳ تا ۶ ماهگی نیز دندان‌های خود را لمینت یا کامپوزیت کرد.