دندان پزشکی هوشمند

• 021-91009991

ایمپلنت لیزری

عملکرد لیزر در ایمپلنت دندان

امروزه لیزر کاربردهای زیادی در بخش های مهمی از پزشکی و البته دندانپزشکی دارد، از برداشتن کک مک و درمان آب مروارید گرفته تا راهی برای سفید کردن دندان ها و درمان بیماری های لثه. با توجه به کاربرد لیزر در بخش های مختلف دندانپزشکی و اثرات این روش بر کاهش درد در روند درمان های مختلف، می‌توان از آن به عنوان یک راه درمانی چند کاربرده، در بیشتر زمینه ها نام برد. امروزه لیزر پای خود را در درمان ایمپلنت دندان باز کرده و شاهد استفاده از لیزر در ایمپلنت  هستیم. یک روش نوین که می‌تواند تجربه خوبی را برای بیمار به همراه داشته باشد. البته لیزر یک نام کلی برای طول موج های مختلف نوری است که در بسیاری از موارد و درمان ها به کمک انسان آمده تا با استفاده از آن بتوانیم کارهای درمانی خود را بهتر از گذشته به انجام برسانیم. اگر می‌خواهید درباره چگونگی استفاده لیزر در ایمپلنت دندان و مزایای آن بدانید، تا پایان با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد لیزر در ایمپلنت دندان

عملکرد لیزر در ایمپلنت دندان

ایمپلنت یا کاشت دندان به عنوان یکی از راه های بسیار کاربردی در درمان دندان های از دست رفته می‌باشد؛ البته با ورود لیزر و ترکیب این دو روش با هم، کاربرد ایمپلنت ارتقا یافته و اکنون شاهد روش های نوینی در این روش همراه با لیزر هستیم. توجه داشته باشید که از هر طول موجی برای کاشت ایمپلنت نمیتوان استفاده کرد و تنها بعضی از طور موج های نور لیزر می‌باشند که برای ایمپلنت و بهبود و ارتقا آن مفید است. نور لیزر با تبدیل انرژی به نور، عمل کرده و معمولا به عنوان یک روش برشی یا درمان بافتی در ایمپلنت مورد استفاده است.در واقع به دلیل بالا بودن دقت در نور لیزری و تمرکز این روش برای ترمیم بافت های در حال درمان، میتوان از آن در کاشت ایمپلنت دندان استفاده کرد و از این دقت و ظرافت کار لیزر دندانپزشکان برای دریل و یا برش زدن بافت مورد نظر استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود تا کنترل دندانپزشک در زمان کاشت ایمپلنت بالا رفته و امکان خطا و یا آسیب بسیار کاهش پیدا کند.

مزایا استفاده از لیزر در ایمپلنت دندان

مزایا استفاده از لیزر در کاشت دندان

با توجه به این که، هر دو روش درمانی لیزر و ایمپلنت دارای مزایای خاص و منحصربفرد خود هستند، قرار گرفتن این دو روش در کنار هم میتواند مزایای خاصی را به همراه داشته باشد و بتوانند معایب یکدیگر را نیز پوشش دهند. با بالا رفتن میزان ایمپلنت دندان ها احتمال با شکست مواجه شدن این روش نیز افزایش یافت و همین باعث شد که با ورود لیزر به ایمپلنت بتوانند میزان این شکست ها را کم کنند و ایمپلنت را روشی مطمئن تر و البته دقیق تر نمایند که دارای مزایای زیادی است؛ از جمله این مزایا:

بهبود سریع تر

به دلیل استفاده از لیزر در کاشت ایمپلنت باعث میشود که میزان تهاجم و بافت مورد جراحی کم شده و همین موضوع باعث سریعتر شدن بهبود فرد می‌شود و مدت زمان بهبود به صورت قابل توجهی کاهش پیدا میکند؛ این مورد برای افرادی که تحمل درد ها  و یا مراقبت های ویژه بعد از عمل را ندارد بسیار خوشایند است و می‌تواند یک راه نجاتی از درد ها و مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت، باشد.

حداقل آسیب به بافت ها

همانطور که می‌دانید هر نوع جراحی می‌تواند در عین درمان یک بافت و یا ناحیه، به بخش های دیگر آسیب موقتی وارد نماید و بخش های عمده ای را درگیر نماید؛ جراحی کاشت ایمپلنت هم همین‌گونه است و می‌تواند بافت هایی مانند لثه و یا دندان های کناری را تحت تاثیر قرار دهد. اما با استفاده از لیزر در ایمپلنت دندان و دقت و تمرکز بالای این روش، می‌توانید ناحیه زیر جراحی را محدود کرده و همین باعث کم شدن میزان آسیب بافت های اطراف می‌شود.

کاهش تورم

التهاب و تورم در اثر آسیب به بافت ها ایجاد می‌شود و زمانی که شما با استفاده از لیزر در کاشت ایمپلنت خود دقت جراحی را بالا برده اید و میزان آسیب به بافت های اطراف دندان خود را به حداقل رسانده و میتوانید از تورم و التهاب بافت ها بعد از کاشت ایمپلنت دندان رهایی پیدا کنید.

درد کمتر هنگام جراحی

یکی از مهمترین عواملی که باعث شده است بسیاری از افراد ترجیح دهند تا در هنگام جراحی ایمپلنت خود از لیزر استفاده نمایند، کاهش درد در هنگام جراحی می‌باشد.

کاهش احتمال عفونت

به دلیل این که استفاده از لیزر می‌تواند میزان استریل بودن جراحی ایمپلنت را افزایش دهد می‌تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر استریل بودن فضا و امکانات جراحی، لیزر ها می‌توانند باعث کاهش احتمال عفونت در حین بهبود فرد نیز شوند.

کاربردهای لیزر در کاشت دندان

آماده سازی بافت برای ایمپلنت یا کاشت دندان

قبل از کاشت ایمپلنت دندان ، بخش ها و بافت های اطراف آن باید برای کاشت آمده شوند و طول و عمقی که باید ایمپلنت در آن قرار بگیرد باید به طور کامل به صورت حفره در دهان بیمار آماده سازی شود، لیزر هم به همین منظور در کاشت ایمپلنت می‌تواند کمک کننده باشد.

برداشت بافت جوانه

پس از استخراج ریشه دندان، نور لیزر میتوان به برداشتن بافت جوانه در دندان خارج شده، کمک نماید و همین موضوع می‌تواند باعث کاهش میزان عفونت در بیمار شود.

از بین بردن عفونت

علاوه بر جلوگیری های غیر مستقیم لیزر از ایجاد عفونت در کاشت ایمپلنت دندان، به طور مستقیم نیز این امکان را فراهم می آورد و با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده عفونت، از ایجاد شدن و انتشار آن جلوگیری نماید و به پاکسازی کامل دهان شما کمک خواهد کرد.

کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا میتواند با ارائه کلیه خدمات مربوط به اصلاح و ترمیم دندان، شما را از شر دندان های معیوب خلاص کرده و لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در رابطه با انتخاب روش مناسب برای ترمیم دندان های خود، می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت سهولت بیشتر در رزرو نوبت و اطلاع از هزینه خدمات دندان پزشکی، می توانید از اپلیکیشن دکتر سریتا نیز استفاده فرمایید.