اگر شما هم قصد انجام لمینت را دارید، اما نمی‌دانید که کدام نوع آن برای شما می‌تواند بهترین باشد؛ این مقاله را از دست ندهید. امروزه در دنیای دندانپزشکی روش های زیادی برای زیبا سازی لبخند و درمان آسیب های دندان وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با نیاز های خود و آنچه که از درمان و نتیجه آن توقع دارید؛ گزینه مناسب را انتخاب نمایید. اما بهتر است قبل از هر اقدامی درباره انواع روش ها مطالعه نمایید و به خوبی با این روش ها آشنا باشید. انواع لمینت های دندان وجود دارند که هر کدام دارای نقایصی هستند که نسل جدید و بعدی لمینت ها در گذر زمان، در پی جبران نقایص و کمبودهای نوع قبلی خود بوده است. لمینت برلیانس یکی از جدیدترین و بی نقص ترین انواع لمینت است که می‌تواند بسیار گزینه مناسبی برای هر فردی باشد.

کلینیک تخصصی لمینت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

قبل و بعد لمینت دندان کلینیک سریتا آقای پوریا سلطانی

لمینت برلیانس با وجود اینکه مدت کمی است ارائه شده، اما در همین مدت کم توانسته افراد زیادی را به سمت خود جلب نماید. باید بدانید که اولین چیزی که باعث جذب و توجه افراد زیادی به این نوع لمینت شده است؛ نمای ظاهری بسیار طبیعی و زیبای آن است. مهم ترین جنبه درمانی با لمینت؛ ایجاد ظاهری مناسب و زیبایی است به گونه ای که مانند دندان های طبیعی بنظر برسد، که در نتیجه می تواند طرح لبخند فرد را نیز بهبود بخشد. لمینت برلیانس به گونه ای طراحی شده است که کاملا فرم و ظاهری طبیعی به دندان های شما خواهد بخشید.

مزایای لمینت برلیانس

 مزایا و برتری های لمینت برلیانس

علاوه بر شفافیت و زیبایی، لمینت برلیانس چند ویژگی برجسته دارد که آن را از بقیه انواع آن متمایز می کند.

 ضخامت بسیار کم لمینت برلیانس

یکی از موارد بسیار مهمی که باعث شده است تا لمینت برلیانس بسیار مورد توجه قرار بگیرد این است که ضخامت این نوع لمینت بسیار کم است، حتی ضخامت این نوع لمینت، از لمینت لومینیرز که ۰.۳ میلی متر است نیز کمتر بوده و همین باعث می‌شود که شما هنگام استفاده از آن احساس داشتن جسمی اضافه بر دندان های خود نداشته باشید و به راحتی و بدون مشکل به عادت کردن و یا برآمده شدن سطح دندان ها بتوانید از این نوع لمینت استفاده نمایید.

 لمینت برلیانس به مینای دندان شما آسیب وارد نمی‌کند

در گذشته و انواع اولیه لمینت ها، لازم بود تا دندان فرد ساییده و تراش داده شود تا بتواند لمینت را روی دندان خود قرار دهد؛ اما امروزه با آمدن نسل جدیدی از لمینت ها، نیازی به از بین بردن مینای دندان نیست و همین موضوع باعث شده است که لمینت برلیانس برگشت پذیر باشد و آسیبی به مینای دندان طبیعی شما وارد نکند و شما در هنگام نصب این لمینت ها نیازی به استفاده از داروهای بیهوشی و یا بی حسی ندارید.

 استحکام بالای لمینت برلیانس

گاهی افراد تصور می‌کنند که این گونه لمینت‌ها به دلیل ضخامت کمی که دارند، آسیب پذیری بیشتری نسبت به دیگر انواع لمینت دندان دارند، اما اینگونه نیست. لمینت برلیانس با نحوه اتصال ویژه خود به گونه ای روی دندان های شما قرار می‌گیرد که استحکامی کاملا مشابه دندان های طبیعی شما دارد و این می‌تواند خیال شما را از بابت استحکام و میزان مقاومت و دوام و کارایی آن راحت کند.

تفاوت لمینت برلیانس با سایر لمینت ها

 تفاوت لمینت برلیانس با سایر لمینت ها

 لمینت برلیانس به عنوان یکی از بهترین انواع لمینت دندان شناخته می‌شود. ویژگی‌های لمینت برلیانس بسیار بهتر و عالی‌تر از لمینت‌های محبوب دیگری مثل لمینت سرامیکی است.

 یکی از دلایلی که باعث شده است لمینت سرامیکی تا این اندازه میان مردم محبوب باشد، ضخامت کم آن است. اما جالب است بدانید لمینت برلیانس حتی ضخامت کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد. ضخامت لمینت برلیانس در حدود یک دهم میلیمتر است. این موضوع باعث می‌شود مواد لمینت به شکل یک لایه نازک روی سطح دندان‌ها قرار بگیرند. در نتیجه شما جسم سنگینی را روی دندان‌های خود احساس نخواهید کرد. 

نمونه کار لمینت دندان رضایت مشتری از لمینت دندان در کلینیک سریتا خانم شکوفه ملایی

یکی از دلایل مهمی که باعث تفاوت بین لمینت برلیانس و سایر لمینت‌های دندان شده است، ظاهر بسیار زیبای لمینت برلیانس است. لمینت برلیانس شفافیت بسیار زیادی دارد. این لمینت بسیار درخشنده بوده و بر زیبایی لبخند شما تاثیر گذار است. 

مواد اولیه برای ساخت لمینت سرامیکی یا سایر انواع لمینت دندان در داخل کشور قابل تهیه است. مواد اولیه برای ساخت لمینت برلیانس تنها در کشورهای آمریکایی موجود است. بنابراین لمینت برلیانس از بهترین مواد اولیه ساخته می‌شود و از این نظر با سایر لمینت‌های دندان قابل مقایسه نیست. 

اگرچه معمولاً لمینت سرامیکی به عنوان یکی از لمینت‌های مقاوم و مستحکم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما لمینت برلیانس به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت و استحکام بیشتری نسبت به لمینت‌های سرامیکی یا سایر انواع لمینت دندان دارد.

لمینت برلیانس برای چه دندان های مناسبت است.

لمینت برلیانس برای چه افرادی مناسب است؟

لمینت برلیانس یکی از بهترین انواع روکش‌های دندانی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد مورد استفاده قرار بگیرد. لمینت دندان برلیانس معمولاً برای افراد بزرگسال یا جوان استفاده می‌شود. افراد با شرایط زیر، برای انجام لمینت دندان شامل موارد زیر هستند: 

۱.دندان شکسته 

عوامل مختلفی ممکن است باعث شکستگی دندان‌ها ‌شوند. ساختار طرح تاج دندان بسیار مقاوم و مستحکم است. اما برخی عوامل محیطی به مرور زمان ممکن است مقاومت دندان طبیعی را کاهش داده و باعث شکسته شدن تاج دندان شود. 

به عنوان مثال، خوردن غذا یا نوشیدنی‌های خیلی داغ یا خیلی سرد به مرور زمان باعث حساسیت دندان می‌شود‌. حساسیت دندان به شکل‌های مختلفی مثل ترک خوردگی یا شکستگی دندان‌ها بروز می‌کند. گاهی اوقات حساسیت و پوسیدگی به بخش‌های عمیق دندان می‌رسد و باعث تحریک اعصاب دندان می‌شود. 

۳.دندان‌ های تیره رنگ

افرادی که دندان‌های تیره یا زرد رنگ دارند، کاندیدای مناسبی برای انجام لمینت برلیانس هستند. مصرف مواد غذایی نامناسب مثل مواد قندی یا نوشابه به مرور زمان باعث تیره شدن سطح دندان‌ها می‌شود. این مواد غذایی روی سطح دندان نوعی ماده اسیدی آزاد می‌کنند. این مواد اسیدی به بخش‌های عمیق در دندان نفوذ می‌کنند و رنگ روشن دندان را از بین می‌برند. 

قبل و بعد لمینت دندان کلینیک سریتا آقای هادی کریمی

۴.بهبود فاصله بین دندانی 

لمینت برلیانس برای بهبود فاصله بین دندانی کاملا مناسب است. این ماده می‌تواند شیارها و شکاف‌های بین دو دندان طبیعی مجاور را پر کند. بنابراین افرادی که دندان‌هایی با فاصله قابل توجه دارند، می‌توانند برای انجام لمینت برلیانس اقدام کنند. 

۵.دندان ‌های شلوغ و نامرتب 

دندان‌های شلوغ و نامرتب تا حد زیادی بر زیبایی طرح لبخند تاثیر گذار هستند. افرادی که دندان‌های نامنظم و بهم ریخته دارند، به راحتی می‌توانند به کمک لمینت برلیانس این مشکل را از بین ببرند. 

۶.پوسیدگی دندان 

افرادی که دارای دندان‌های پوسیده هستند، بهتر است برای پوشش اثرات نامناسب پوسیدگی دندان از لمینت برلیانس استفاده کنند. تجمع بیش از حد باکتری‌ها روی سطح دندان به مرور زمان باعث پوسیدگی می‌شود. پوسیدگی شدید اثرات بدی بر ظاهر دندان خواهد داشت. بهتر است برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی بهداشت دهان و دندان رعایت شود. 

۷.فک و دهان کوچک

افرادی که به صورت ژنتیکی فک کوچکی دارند، کاندیدای مناسبی برای انجام لمینت برلیانس هستند. لمینت برلیانس ضخامت بسیار کمی دارد. در نتیجه فضای زیادی را در دهان اشغال نخواهد کرد و کاملا مناسب است. 

نمونه کار لمینت دندان رضایت مشتری از لمینت دندان در کلینیک سریتا آقای محسن مقدم

لمینت برلیانس برای چه افرادی مناسب نیست؟

به طور کل لمینت برلیانس محدودیت خاصی ندارد و می‌تواند برای همه افراد مورد استفاده قرار بگیرد. اما بهتر است افرادی که به پوسیدگی شدید یا بیماری‌های فعال دهان و دندان مبتلا هستند، ابتدا برای درمان مشکلات دهان و دندان به دندانپزشکی مراجعه کنند.

 دندانپزشک باید قبل از قرار دادن روکش برلیانس روی سطح دندان‌ها، به طور کامل پوسیدگی را از نواحی اطراف دندان مورد نظر خارج کند. در صورتی که پوسیدگی قبل از انجام لمینت برلیانس برداشته نشود، ممکن است مجدداً باکتری‌ها زیر سطح لمینت تجمع پیدا کرده و باعث شکستگی دندان طبیعی یا ترک خوردگی لمینت برلیانس شوند.

بیشتر بدانید: تعداد جلسات لمینت دندان

مراحل انجام لمینت برلیانس

مراحل انجام لمینت برلیانس

 قالب گیری

ابتدا باید دندان های شما قالب گیری شود و متناسب با دندان های شما قالبی از لمینت برلیانس ساخته شود؛ به دلیل وجود همین مرحله است که لمینت برلیانس یک روش منحصربفرد محسوب میشود.

 چسباندن لمینت

دندانپزشک می‌تواند به صورت موقت روی دندان های شما  نصب نماید.

 نصب لمینت

این مرحله قالب های آماده شده که مخصوص دندان های شما ساخته شده است روی دندان های شما قرار گفته و این مرحله آخر برای داشتن لمینت برلیانس است.

بیشتر بدانید: مراحل لمینت دندان

دکتر کلینیک سریتا در حال کار بر روی دندان مراجعه کننده

مزایای لمینت برلیانس

در ادامه به بررسی مزایای لمینت برلیانس می‌پردازیم.

پولیش عالی 

لمینت برلیانس به راحتی پولیش داده می‌شود. ضخامت کم این نوع لمینت به دندانپزشک کمک می‌کند تا راحت‌تر سطح دندان را صیقل دهد.

باندینگ بالا 

چسبندگی لمینت برلیانس بسیار بیشتر از سایر لمینت‌های دندانی است. 

برگشت پذیر 

در لمینت برلیانس نیاز به تراش دندان مینا دندان نیست. به همین دلیل این نوع لمینت کاملا برگشت پذیر است و می‌توان آن را بعدا از روی سطح دندان برداشت. همچنین به علت سالم ماندن مینا دندان، عصب ریشه دندان آسیب نمی‌بیند.

رنگ طبیعی 

لمینت برلیانس کاملا شفاف است و ظاهر بسیار جذابی دارد. این لمینت در مقابل سایر انواع لمینت رنگ طبیعی‌ و زیباتری دارد. 

لمینت دندان روی قالب دندان

 معایب لمینت برلیانس

این لمینت در کنار تمام ویژگی منحصر بفرد خود دارای یک ویژگی بسیار مهم است که می‌تواند دلیل بسیاری از افراد برای انتخاب دیگر لمینت ها باشد! این ویژگی؛ هزینه بالای آن است. البته این هزینه بالا در مقایسه با ویژگی هایی که دارد بسیار می‌تواند منطقی باشد. توجه داشته باشید که مقاومت این لمینت بسیار بالا است به گونه ای که می‌توانید در صورت استفاده صحیح از آن تا ۲۰ سال به طور مداوم از آن استفاده نمایید و بدون هیچ نقصی مانند ترک داشتن و یا شکستن و یا احساس سرد و گرم شدن آن بتوانید با خیالی آسوده از این محصول استفاده نمایید و همین موضوع می‌تواند از هزینه اضافی که ممکن است در آینده برای شما داشته باشد جلوگیری نماید و به طور کل هزینه آن کاملا منطقی و بصرفه است.

مراقبت از لمینت دندان با رعایت بهداشت دهان و دندان

مراقبت از لمینت برلیانس

لمینت برلیانس بسیار نازک است.‌ این نوع روکش دندان با وجود مقاومت و استحکام بالا ممکن است در اثر عوامل محیطی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان خیلی زود آسیب ببیند. به همین دلیل مراقبت از لمینت برلیانس اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه روش‌های مراقبت از لمینت برلیانس را به شما معرفی می‌کنیم: 

۱.به صورت منظم مسواک بزنید

علاوه بر اینکه جهت مسواک زدن باید به درستی انجام شود، نوع مسواک نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید از مسواک‌هایی استفاده کنید که پرزهای نرمی دارند و باعث آسیب به لمینت برلیانس نمی‌شوند. مسواک با پرز زبر و خشن به مرور زمان باعث خش دار شدن لمینت برلیانس می‌شود. این نوع مسواک‌ها عمر مفید لمینت برلیانس را کاهش می‌دهند. 

۲.از خمیر دندان با کیفیت استفاده کنید

انتخاب نوع خمیر دندان تاثیر بسیار زیادی بر دوام و ماندگاری لمینت برلیانس دارد. به همین دلیل نباید به هیچ وجه از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید. فلوراید یک ماده ضروری برای حفظ سلامتی روکش دندان و از بین بردن آلودگی‌های سطح دندان است. همچنین این ماده از ساییده شدن سطح لمینت برلیانس جلوگیری می‌کند. برخی افراد ممکن است به خمیر دندان‌های حاوی مواد شیمیایی حساسیت نشان دهند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از خمیردندان‌هایی با فرمولاسیون گیاهی استفاده کنید.

قبل و بعد لمینت دندان و نمونه کار لمینت دندان کلینیک سریتا سمیه نجف زاده

۳.استفاده مرتب از نخ دندان 

نخ دندان یک ابزار مناسب برای حفظ سلامتی دهان و دندان است. بهتر است بعد از انجام لمینت برلیانس به صورت مرتب از نخ دندان استفاده کنید. زیرا نخ دندان می‌تواند مواد غذایی باقیمانده میان شکاف‌های دندانی را خارج کند. برای اینکه نخ دندان باعث حساسیت لمینت برلیانس نشود، سعی کنید از نخ‌هایی با جنس نایلون استفاده کنید. این نوع نخ دندان نه تنها باعث پاکیزگی شکاف میان دندان‌ها می‌شود، بلکه از تجمع باکتری‌ها و مواد آلوده در منافذ دندان جلوگیری می‌کند. 

۴.دقت در مصرف مواد غذایی

نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه به مرور زمان باعث تیره شدن سطح لمینت برلیانس می‌شود. همانطور که گفته شد، لمینت برلیانس بسیار نازک است و راحت‌تر تحت تاثیر مواد غذایی و نوشیدنی‌ها قرار می‌گیرد. علاوه بر این، خوراکی‌هایی که حاوی رنگ ‌های صنعتی باشند، ممکن است بر رنگ طبیعی لمینت برلیانس تاثیرگذار بوده و ظاهر روکش دندان را تغییر دهند. 

۵.مراجعه به دندانپزشک

دندانپزشک باید به صورت دوره‌ای وضعیت روکش دندان و سلامت آن را بررسی کند. مراجعه مرتب به دندانپزشکی باعث افزایش طول عمر و ماندگاری لمینت برلیانس می‌شود و از شکستگی و ترک خوردگی روکش دندان جلوگیری می‌کند. 

۶.پرهیز از مصرف سیگار 

دخانیاتی مثل سیگار، باعث تیره شدن سطوح دندانی می‌شوند. بنابراین بهتر است بعد از انجام برلیانس از مصرف سیگار و سایر دخانیات خودداری کنید.

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از لمینت دندان

تفاوت هزینه انواع لمینت دندان با هم

مقایسه قیمت لمینت برلیاس با سایر لمینت ها

برلیانس تنها در تعداد محدودی از آزمایشگاه‌های بزرگ جهان ساخته می‌شود. به همین دلیل نباید انتظار داشته باشید قیمتی مشابه لمینت‌های سرامیکی یا لمینت‌های کامپوزیتی داشته باشد. علاوه بر این، فرمولاسیون ساخت لمینت برلیانس در اختیار همه کشورها قرار ندارد. همین موضوع باعث می‌شود لمینت برلیانس یکی از گران قیمت‌ترین روکش‌های دندان در سطح جهان باشد.‌ 

این نوع لمینت با قیمت بسیار زیاد از کشورهای آمریکایی وارد ایران می‌شود. بنابراین هزینه‌های مختلفی مثل هزینه گمرک و جابجایی نیز به هزینه نهایی لمینت برلیانس افزوده خواهد شد. جدا از این مسئله، شفافیت و استحکام لمینت برلیانس از سایر لمینت‌های دندان بیشتر است. بنابراین بدیهی است که هزینه خرید این نوع روکش دندان بالا باشد. با این حال، امروزه هزینه روکش برلیانس در همه بخش‌های ایران یکسان نیست. 

نمونه کار لمینت دندان رضایت مشتری از لمینت دندان در کلینیک سریتا آقای یاسین حسامی

اما برای اطلاع از قیمت دقیق لمینت برلیانس، باید به دندانپزشک مورد نظر خود مراجعه کنید تا بعد از بررسی دندان‌ها و وضعیت دهان قیمت نهایی اعلام شود. لمینت‌های سرامیکی و کامپوزیتی با هزینه کمتری نسبت به لمینت برلیانس انجام می‌شوند. زیرا استحکام و ماندگاری پایین‌تری دارند. در این میان لمینت کامپوزیتی از سایر انواع لمینت‌های دندان قیمت پایین‌تری دارد.

بیشتر بخوانید:

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

در نتیجه لمینت برلیانس به خاطر ضخامت کم بهتر از پوشش لومینیرز نیز بهتر است اما هزینه و قیمت بالاتری را به همراه خواهد داشت. به هر حال لمینت از انواع خدمات دندانپزشکی است که می تواند ظاهری آراسته و و زیبا به همراه داشته باشد و همچنین به اصلاح طرح لبخند و بهداشت و سلامت دهان و دندان نیز کمک خواهد کرد.

کلینیک دندانپزشکی سریتا میتواند با ارائه کلیه خدمات مربوط به اصلاح و ترمیم دندان، شما را از شر دندان های معیوب خلاص کرده و لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در رابطه با انتخاب روش مناسب برای ترمیم دندان های خود، می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

طرح سه بعدی از لمینت دندان کلینیک سریتا

سوالات متداول 

لمینت برلیانس چگونه نصب می ‌شود؟

برای انجام لمینت برلیانس، ابتدا دندانپزشک یک قالب از دندان‌های شخص تهیه می‌کند. در مرحله بعد، دندانپزشک قالب را برای یکی از کشورهای خارجی ارسال می‌کند تا در آزمایشگاه ساخته شود. 

مزایای لمینت برلیانس چیست؟ 

لمینت برلیانس استحکام و مقاومت بالایی دارد. همچنین چسبندگی و باندینگ این نوع لمینت بسیار زیاد است. برای انجام لمینت برلیانس نیازی به تراش دندان نیست. علاوه بر این، لمینت برلیانس رنگی کاملا مشابه دندان طبیعی دارد.

معایب لمینت برلیانس چیست؟

لمینت برلیانس بسیار نازک است. به همین دلیل برای دندان‌های بسیار تیره مناسب نیست. به طور کلی اگر مشکلات ظاهری دندان شما زیاد است، نباید از لمینت برلیانس استفاده کنید. زیرا این نوع روکش دندان نمی‌تواند کاملا آسیب‌های دندانی را پوشش دهد. 

لمینت برلیانس در کجا ساخته می ‌شود؟ 

فرمولاسیون ساخت لمینت برلیانس در اختیار همه کشورها قرار ندارد. به همین دلیل فقط در تعداد معدودی از کشورها مثل کشورهای آمریکایی ساخته می‌شود.