ایمپلنت های دندانی در مارک ها و برندهای مختلف و توسط کشورهای متعددی تولید می شوند. کیفیت، متریال به کار رفته و کشور سازنده همگی بر قیمت ایمپلنت های دندانی تأثیرگذار هستند. اگر قصد نصب ایمپلنت های دندانی را دارید، طبیعی است که بخواهید که با در نظر گرفتن بودجه تان بهترین محصول ممکن را انتخاب نمایید.

ایمپلنت کره ای از ایمپلنت های دندانی بسیار محبوب در ایران است که از قضا قیمت مناسبی دارد. در مطلب امروز قصد داریم در مورد قیمت ایمپلنت کره ای، انواع، دوام و طول عمر، هزینه، مزایا و معایب ایمپلنت دندان کره ای صحبت کنیم و آن را با ایمپلنت های سوئیسی و آمریکایی مقایسه نماییم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

کلینیک تخصصی ایمپلنت

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

قبل و بعد ایمپلنت کره ای دندان کلینیک سریتا

قیمت انواع ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای با توجه به کیفیت ساخت بالا و ضمانت ۲۰ ساله از محبوب ترین ایمپلنت ها در سراسر دنیا محسوب می شوند.

قیمت پایه ایمپلنت کره ای

جدول قیمت ایمپلنت کره ای ، پایه یا فیکسچر تهران

برند ایمپلنت کره ایقیمت (تومان)
قیمت ایمپلنت کره ای Snucone۵،۰۰۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای CIS۶،۳۰۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای Evidence۷،۲۵۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای biotem۷،۲۵۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای CMI۷،۲۵۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای CORE 1۷،۲۵۰،۰۰۰
قیمت ایمپلنت کره ای Megagen۹،۰۰۰،۰۰۰
ایمپلنت کره ای اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

قیمت روکش ایمپلنت کره ای

جدول قیمت روکش ایمپلنت کره ای در تهران

نام برند روکشجنسکشور سازندهقیمت (تومان)
PFM Bترکیب سرامیک و فلزکره۲،۰۰۰،۰۰۰
PFM Aترکیب سرامیک و فلزکره۳،۵۰۰،۰۰۰

قیمت اباتمنت ایمپلنت کره ای

جدول قیمت اباتمنت ایمپلنت کره ای در تهران

اباتمنت ایمپلنتقیمت (تومان)
قیمت اباتمنت کره ای۲،۱۰۰،۰۰۰
لازم به ذکر است که در کلینیک سریتا هزینه اباتمنت با پایه ایمپلنت یکجا محسابه شده و نیاز به پرداخت مبلغ اضافی نمی باشد، فقط در شرایطی که پایه ایمپلنت در کلینیک دیگری کار شده باشد هزینه اباتمنت نیز محاسبه می گردد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ایمپلنت کره ای

به طور کلی قیمت ایمپلنت های دندانی تحت تأثیر چند عامل قرار می گیرد. در مورد ایمپلنت های دندان کره ای نیز نمی توان قیمت ثابتی مشخص کرد. قیمت ایمپلنت دندان کره ای به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • تجربه و تبحر دندانپزشک
  • محل کلینیک یا مطب دندانپزشکی
  • برند ایمپلنت 
  • جنس ایمپلنت
  • طول عمر ایمپلنت
  • ضخامت ایمپلنت
  • هزینه لابراتوار
  • روش کاشت ایمپلنت
  • لیفت سینوس
  • تعداد دندان های تحت درمان
  • پوشش بیمه دندانپزشکی و تکمیلی بیمار
  • درمان های جانبی

 ایمپلنت کره ای

بخش قابل توجهی از ایمپلنت های دندانی مورد استفاده در ایران، ایمپلنت های کره ای هستند. در واقع ایمپلنت دندان کره ای نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای دنیا محبوب و پر طرفدار است. علت استقبال بالا از برندهای ایمپلنت دندان کره ای، کیفیت بسیار عالی در کنار هزینه معقول و در دسترس بودن قطعات آنها است. اگرچه کشورهای آسیایی دیگری مانند چین و ایران نیز ایمپلنت های دندانی تولید می کنند اما کیفیت و ماندگاری ایمپلنت دندان کره ای، یک سر و گردن بالاتر از محصولات مشابه آسیایی است.

برندهای معروف ایمپلنت کره ای

انواع برند های ایمپلنت کره ای

برندهای کره ای مختلفی به تولید و عرضه ایمپلنت های دندانی مشغول هستند. معروف ترین و معتبرترین آنها عبارتند از:

  • Osstem (اوستم): اولین و معتبرترین برند ایمپلنت های کره ای است که شباهت بسیار زیادی با دندان طبیعی دارد. این برند دارای تأییدیه FDA است و بالاترین قیمت را در میان ایمپلنت های کره ای دارد. OSSTEM انواع سیستم های ایمپلنت را ارائه می دهد و در طیف وسیعی از موارد بالینی قابل استفاده است. اوستم، پر فروش ترین ایمپلنت دنیا است که با ۱۰ سال ضمانت عرضه می شود.
  • دنتیوم (Dentium): دنتیوم یا ایمپلنتیوم ، یک برند پر سابقه کره ای است که پر فروش ترین برند کره ای ایمپلنت در ایران نیز محسوب می شود. ضمنا از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.
  • نئوبیوتک ( Neo Biotech): این برند که با عنوان CMI نیز شناخته می شود، در رده ایمپلنت های متوسط کره قرار می گیرد اما همچنان از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. همچنی قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.
  • ایمپلنت DIO : ایمپلنت های دیو پس از اوستم، جزء گران ترین برندهای ایمپلنت کره ای هستند. مهم ترین مزیت این برند، خدمات خوبی است که در ایران ارائه می دهد و همچنین ۱۰ سال ضمانت دارد.
  • MegaGen (مگاژن): مگاژن یک تولید کننده ایمپلنت است که در سال ۲۰۰۲ در کره جنوبی تأسیس شد. سیستم ایمپلنت مگاژن با بالاترین استانداردهای کیفیت مطابقت دارد و ایمنی، قابلیت اطمینان و دوام محصول را تایید می کند. سیستم ایمپلنت MegaGen به گونه ای طراحی شده است که حتی سخت ترین نیازهای بیماران را برآورده کند. بنابراین می توان گفت که مگاژن بهترین راه حل برای کسانی است که به قابلیت اطمینان، کیفیت بالا، تضمین و نتایج بی عیب و نقص اهمیت می دهند. ضمانت ۱۰ ساله این ایمپلنت، خود گویای کیفیت بالای آن است.
  • بایوتم: یک شرکت تولید کننده ایمپلنت است که در سال ۲۰۱۲ در کره جنوبی تاسیس شد. این برند، مجموعه ای از ۴ ایمپلنت در سطح استخوان و بافت را با اَشکال راس مستقیم و مخروطی ارائه می دهد و در بیش از ۱۵ کشور توزیع می شود.
  • سون مدیکس یا cis: این برند که دارای تأییدیه FDA و CE می باشد، با مرغوب ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به بیماران عرضه می شود. همچنین دارای ۲ سال ضمانت می باشد.
  • Snuc: این برند ایمپلنت دندان کره ای، قیمت مقرون بصرفه و کیفیت قابل قبولی دارد اما فاقد ضمانت می باشد.
  • دنتیس (Dentis): این برند ایمپلنت کره‌ای است که دارای کیفیتی متوسط است که البته در گذشته دارای اشکالاتی بود و در جراحی‌ها باعث دردسر می‌شد. اما اکنون با ارتقا سطح کیفی خود توانسته با تنوع سازی خود مورد استقبال قرار گیرد.
  • یوفیت Ufit: در بسیاری از ایمپلنت‌های قدیمی تماس اباتمنت و فیکسچر همراه با خلل و فرج هایی بوده است که همین موضوع باعث می‌شد که با گذشت زمان و جویدن ها و فشارهایی که به دندان ها وارد می‌شد، فاصله ایجاد گردد. اما این نوع برند با اباتمنت جدید خود به نام Sylbutment است موفق شده تا این مشکل را توسط دو سطح صاف و شیاردار حل نماید. این شیارها عملکردی الاستیکی دارد و انعطاف آن باعث می‌شود تا فشارهای وارده به ایمپلنت‌ نتواند به راحتی باعث ایجاد فاصله و یا مشکل در آن شود.

 

نمونه کار ایمپلنت کره ای در کلینیک سریتا دوام بالای ایمپلنت کره ای
ایمپلنت کره ای اقساطی

اقساط ۶-۱۰-۱۲-۱۸-۲۴ ماهه + ضمانت کتبی + مشاوره رایگان

دوام ایمپلنت کره ای

همانطور که می دانید دوام ایمپلنت های دندانی به عواملی مانند برند ایمپلنت، محل نصب ایمپلنت در دهان، تبحر دندانپزشک، تراکم استخوان فک، وضعیت سلامت دهان و دندان و میزان رعایت دستورالعمل های دندانپزشک بستگی دارد اما به طور کلی حدود ۱۵ سال می باشد. ایمپلنت های کره ای با برندهای مختلفی عرضه می شوند بنابراین قیمت و مرغوبیت متفاوتی دارند. اما به طور کلی کیفیت ایمپلنت های دندان کره ای بسیار بالا بوده و برخی از آنها حتی قابل رقابت با همتایان اروپایی و آمریکایی شان هستند. این کاشت های دندانی، بسیار مستحکم هستند و معمولا کمترین آسیب را در هنگام نصب به لثه ها وارد می کنند. به همین دلیل است که درصد بسیار بالایی از دندانپزشکان کشورمان، استفاده از برندهای کره ای را توصیه می نمایند.

مزایا ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های دندان کره ای مزایای متعددی دارند و در واقع علت محبوبیت بسیار آنها همین مزایای متنوعی است که ارائه می دهند. مهم ترین مزیت آنها را می توان قیمت مناسب شان دانست. در واقع برندهای مختلف ایمپلنت های کره ای، محصولاتی با قیمت های مختلف ارائه می دهند بنابراین با هر سطح بودجه ای که در اختیار دارید، به احتمال زیادی می توانید از برند کره ای استفاده کنید. مزیت دوم استحکام بالای ایمپلنت های ساخت کره است. همچنین ایمپلنت های کره ای به راحتی در دسترس هستند و بنابراین لازم نیست دندانپزشک بابت تهیه قطعات و لوازم جانبی این ایمپلنت ها نگران باشد. و در پایان، آنها ظاهری طبیعی و بسیار نزدیک به دندان طبیعی دارند که در کنار قیمت مناسب و استحکام بالا، آنها را به انتخاب اول دندانپزشکان کشورمان تبدیل کرده است.

معایب ایمپلنت کره ای

 معایب ایمپلنت کره ای بسیار کمتر از مزایای آن است. عمده ترین ایرادی که می توان به ایمپلنت های ساخت کره وارد کرد، پایین تر بودن کیفیت آنها در مقایسه با ایمپلنت های آمریکایی و اروپایی است. اگرچه برخی از برندهای کره ای می توانند کیفیتی مشابه همتایان اروپایی و آمریکایی خود داشته باشند.

مقایسه انواع ایمپلنت های کره ای

گران ترین ایمپلنت های کره ای به ترتیب عبارتند از مگاژن، اوستم و بایوتم. این سه ایمپلنت دندان کره ای، هر دو تأییدیه FDA و CE را دارند و دارای ۱۰ سال ضمانت هستند. ارزان ترین برند کره ای حاضر در لیست ما ، snuc می باشد که فاقد ضمانت است.  به طور کلی هر چه قیمت یک ایمپلنت دندان بالاتر باشد، ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت.

ضمانت سایر برندهای کره ای عبارت است از:

  • سون مدیکس: ۲ سال
  • نئوبیوتک: ۵ سال
  • دنتیوم: ۱۰ سال
  • دیو: ۱۰ سال

گواهینامه CE چیست؟

یک استاندارد نظارتی است که تأیید می کند برخی محصولات برای فروش و استفاده در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) ایمن )مجاز) هستند. تولیدکنندگان علامت CE را روی محصولات تایید شده قرار می دهند تا نشان دهند که این محصول با قوانین ایمنی اروپا مطابقت دارد و می تواند آزادانه در منطقه اقتصادی اروپا تجارت شود. بر خلاف سایر گواهینامه ها، علامت CE توسط یک نهاد نظارتی خاص اعطا نمی شود، اگرچه برخی محصولات نیاز به ارزیابی انطباق مستقل توسط یک سازمان اعلام شده دارند تا اطمینان حاصل شود که الزامات گواهی CE را برآورده می کنند. در نهایت تولید کنندگان، مسئول استفاده صحیح از علامت CE بر روی محصولات خود هستند. ایمپلنت هایی که دارای گواهینامه CE هستند، معمولا بیشتر مورد اتقبال دندانپزشکان و بیماران قرار می گیرند.

گواهی نامه FDA برای ایمپلنت های کره ای

گواهینامه FDA چیست؟

داروها و محصولات بیولوژیکی جدید برای افراد باید قبل از عرضه در تجارت بین ایالتی مورد تایید FDA باشند. این بدان معنی است که یک شرکت باید نشان دهد دارو یا محصول بیولوژیکی آن برای استفاده مورد نظر ایمن و مؤثر است و می تواند محصول را مطابق با استانداردهای کیفیت فدرال تولید کند. اگر FDA تأییدیه ای را صادر کند، به این معنی است که این آژانس تشخیص داده است که مزایای محصول بیشتر از خطرات آن برای استفاده مورد نظر است. استفاده از برندهای ایمپلنت دارای تأییدیه FDA باعث آسودگی خاطر بیشتر بیماران و دندانپزشکان خواهد شد.

نمونه کار ایمپلنت کره ای مگاژن، بایوتم و اوستم در کلینیک سریتا

بهترین برند ایمپلنت کره ای کدام برند است؟

همانطور که گفتیم ایمپلنت های کره ای از استحکام بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. از بین برندهای کره ای معرفی شده در بالا (مگاژن، بایوتم و اوستم ) بهترین کیفیت را ارائه می دهند، دارای هر دو تأییدیه  FDA و CE هستند و در واقع جزء ایمپلنت های درجه یک کره ای محسوب می شوند.

تفاوت ایمپلنت کره ای و سوئیسی

این دو ایمپلنت از چند جهت قابل مقایسه هستند. از نظر کیفیت، ایمپلنت های سوئیسی بسیار مرغوب تر از همتایان کره ای خود می باشند و برخی از برندهای سوئیسی جزء بهترین ایمپلنت های دنیا محسوب می شوند. اما این بدان معنا نیست که کیفیت ایمپلنت دندان کره ای، پایین یا ضعیف است. مرغوبیت بیشتر ایمپلنت های سوئیسی باعث طول عمر بالاتر آنها در مقایسه با انواع کره ای می شود با اینحال ایمپلنت های ساخت کره نیز طول عمر مناسبی دارند. اما در مقابل هزینه ایمپلنت های کره ای پایین تر از قیمت انواع سوئیسی بوده و دسترسی به قطعات ایمپلنت دندان کره ای نیز راحت تر از انواع سوئیسی می باشد.

تفاوت ایمپلنت کره ای و آمریکایی

ایمپلنت های آمریکایی کیفیت، طول عمر و استحکام بالاتری نسبت به ایمپلنت های ساخت کره دارند بنابراین بدیهی است که قیمت آنها نیز بالاتر خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که پیدا کردن ایمپلنت های آمریکایی در ایران بسیار دشوار بوده و احتمال تقلبی بودن آنها بالا است. در مقابل ایمپلنت های دندان کره ای، کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی دارند و در دسترس تر نیز هستند. به همین دلیل انتخاب اکثر مراجعین، ایمپلنت های کره ای است.

مقایسه ای میان ایمپلنت کره ای و آلمانی

بسیاری از افرادی که می‌خواهند میان برندهای آلمانی و کره ای انتخاب کنند، زیرا تصور می‌کنند که مصرف از برندهای اروپایی می‌تواند نتیجه بهتری به همراه داشته باشد و قابل اعتماد ترند، اما اینگونه نیست و این یک تصور اشتباه است. ایمپلنت کره‌ای با وجود اینکه ماهیتی آسیایی دارد، می‌تواند عملکردی بهتر داشته باشد و مورد تایید سازمان غذا و داروی جهانی باشد. با توجه به توضیحاتی که داده شد و بررسی انواع برندهای ایمپلنت کره‌ای و برطرف کردن همه نیاز های مصرف کنندگان می‌تواند حتی از برندهای اروپایی هم مورد اعتمادتر باشد.

لبخندی زیباتر با ایمپلنت مورد اعتماد برای استفاده

مشاوره تخصصی و رایگان

همین الان با یک کلیک تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سوالات متداول ایمپلنت کره ای

به سوالات پرکاربرد زیر در مورد ایمپلنت های دندانی نگاهی بیندازید.

۱.بهترین برند (نوع) ایمپلنت دندانی برای من کدام است؟

بهترین نوع ایمپلنت دندان برای هر فردی به ترجیحات و اولویت های او بر می گردد. به عنوان مثال اگر برای شما کیفیت بالا مهم ترین مسئله است و با افزایش هزینه مشکلی ندارید، بنابراین بهترین نوع ایمپلنت برای شما گران ترین آن خواهد بود که طبیعتا کیفیت بالاتری دارد. اما برای کسانی که با یک قیمت معقول به دنبال کیفیت مناسب هستند، ایمپلنت های رده متوسط توصیه می شود. در نهایت، دندانپزشک تان پس از بررسی وضعیت دهان و دندان و در نظر گرفتن علاقه مندی های شما می تواند بهترین نوع ایمپلنت را توصیه نماید.

۲. بعد از ایمپلنت دندان تا چند روز باید استراحت کنم؟

برای یک بیمار معمولی، ۳ یا ۴ روز استراحت پس از جراحی ایمپلنت دندان کافی است. حساسیت و مقداری تورم طبیعی تلقی می شود و در چند روز اول فروکش می کند. بسیاری از دندانپزشکان توصیه می کنند که جراحی ایمپلنت را در اواسط هفته انجام دهید تا با ۱ یا ۲ روز مرخصی از محل کار به علاوه تعطیلات آخر هفته بتوانید کاملا سرحال شوید.

۳. چرا ایمپلنت های دندان از فلز تیتانیوم در فک استفاده می کنند؟

ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم برای سازگاری زیستی بالای آن استفاده می کنند. این بدان معناست که لثه، استخوان، اعصاب و بافت‌های اطراف می توانند یک پیوند قوی با ایمپلنت تیتانیوم تشکیل دهند. این امر، دوام بالای ایمپلنت را تضمین می کند. ایمپلنت‌های دندانی همچنین از تیتانیوم استفاده می‌کنند، زیرا یک ماده فوق‌العاده قوی و بادوام است و امکان عملکرد و استحکام کامل یک دندان واقعی را فراهم می‌کند و بهترین پشتیبانی را برای روکش ارائه می دهد.

۴. میزان شکست ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

تخمین زده می شود که حدود ۵ تا ۱۰ درصد از ایمپلنت های دندانی، مدت کوتاهی پس از عمل یا چند ماه یا چند سال بعد، با شکست مواجه می شوند. علت این شکست می تواند عواملی مانند قصور دندانپزشک، عدم رعایت استانداردهای لازم در حین کار، ایجاد عفونت در استخوان فک، استفاده از ایمپلنت کم کیفیت یا تقلبی، تراکم ناکافی استخوان فک و رعایت نکردن دستورالعمل های دندانپزشک باشد.

ایمپلنت کره ای در کلینیک سریتا در تهران پاسداران

حرف آخر

در مطلب امروز با پر کاربردترین ایمپلنت های دندانی یعنی ایمپلنت های کره ای آشنا شدید. ایمپلنت کره ای در انواع مختلف و قیمت های متنوعی توسط برندهای متعدد تولید می شود. بنابراین با هر سطح بودجه ای که دارید، به احتمال زیاد می توانید از یک برند ایمپلنت دندان کره ای استفاده کنید. کیفیت قابل قبول، قیمت معقول و دسترسی راحت به قطعات و ابزارهای جانبی از مزیت های ایمپلنت های کره ای است.

کلینیک سریتا میتواند با ارائه کلیه خدمات مربوط به اصلاح و ترمیم دندان، شما را از شر دندان های معیوب خلاص کرده و لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در رابطه با انتخاب روش مناسب برای ترمیم دندان های خود، می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت سهولت بیشتر در رزرو نوبت و اطلاع از هزینه های به روز شده خدمات دندان پزشکی، می توانید از اپلیکیشن سریتا نیز استفاده فرمایید.