کاشت ایمپلنت مطمئن‌ترین و ماندگارترین روش موجود برای پرکردن جای خالی دندان‌های از دست رفته است. به طور کلی تکنیک‌های مختلفی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد و دندانپزشکان با در نظر گرفتن شرایط، از روش‌های کاشت یک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای برای بیماران خود استفاده می‌کنند. البته صنعت دندانپزشکی همچنان در حال پیشرفت است و در این مسیر، راه‌حلی به نام ایمپلنت فوری یا یک روزه را نیز عرضه کرده است.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

ایمپلنت یک روزه به طور قابل توجهی زمان درمان و تعداد جلسات دندانپزشکی را کاهش می‌دهد که البته اصطلاح ایمپلنت یک روزه به معنای واقعی کلمه فقط یک روز نیست. اصطلاح «ایمپلنت دندان فوری» یا «ایمپلنت دندان یک روزه» معمولاً فقط به روش قرار دادن فیکسچر ایمپلنت دندان + بارگذاری پروتز (تاج، پل یا دندان مصنوعی) در یک روز اشاره دارد. در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد که ایمپلنت فوری دقیقا چیست و آیا برای شما مناسب است یا خیر. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نمونه ایمپلنت فوری در کلینیک سریتا

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری دندان یک روش کاشت دندان است که در آن بلافاصله بعد از کشیدن دندان، پایه فلزی ایمپلنت در فک قرار داده می‌شود. این روش مزایای زیادی برای بیمار دارد، از جمله کاهش زمان درمان، حفظ بافت لثه و استخوان، جلوگیری از تحلیل استخوان، کاهش درد و عوارض و بهبود زودرس ظاهر و عملکرد دندان .

اگر پزشکان شرایط بیمار را مناسب بدانند، می‌توانند کاشت ایمپلنت را بلافاصله پس از کشیدن دندان انجام دهند. به طور کلی در صورت عدم وجود ناراحتی در سلامتی لثه و فک، ایمپلنت‌ یک روزه، بلافاصله پس از کشیدن دندان آسیب دیده با قرار دادن فیکسچر ایمپلنت و پروتز موقت روی دندان انجام می‌شود.بنابراین اگر پیچ ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان در حفره لثه کاشته شود، به آن ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه دندان می‌گویند. در این روش، بافت استخوان حفظ می‌شود و ایمپلنت در جای خالی دندان، بدون نیاز به عمل جراحی دوم قرار می‌گیرد.

برای انجام این روش نباید هیچ گونه عفونتی در دندان کشیده شده و اطراف آن وجود داشته باشد. از آن‌جایی که ایمپلنت روی استخوان فک پیچ می‌شود، ناحیه استخوان باید شرایط مناسبی را برای درمان داشته باشد.

کاشت ایمپلنت دندان فوری معمولاً برای بیمارانی توصیه می‌شود که:

  • دندان‌های جلویی آسیب دیده یا از دست رفته داشته باشند
  • نگران از دست دادن دندان هستند
  • به زمان و هزینه حساس هستند
  • نمی‌خواهند چندین عمل جراحی دندان انجام دهند
  • در حال حاضر دندانی ندارند
  • کسانی که استخوان اطراف دندانشان دست نخورده است
عکس بعد از ایمپلنت دندان
بعد از ایمپلنت دندان
عکس قبل از ایمپلنت دندان
نصب فیکسچر ایمپلنت

مراحل ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری یا یک روزه می تواند روش کارآمد و موثری باشد؛ خصوصا برای بیمارانی که اضطراب و استرس بالایی دارند و از مراجعات مکرر به دندانپزشکی بیزار هستند. با این حال لازم است که بیمار، کاندید مناسبی برای دریافت ایمپلنت یک روزه باشد. به همین خاطر اولین گام، بررسی کامل شرایط دهان و دندان بیمار است.

به طور خلاصه مراحل ایمپلنت فوری از این قرار هستند:

  • ارزیابی اولیه بیمار با رادیوگرافی، سی تی اسکن و … (مشاوره اولیه)
  • کشیدن دندان با بی‌حسی
  • جراحی برای قرار دادن پایه ایمپلنت
  • قرار دادن پروتز
  • ترمیم و چکاپ

معاینه و ارزیابی اولیه بیمار

در طول مشاوره اولیه، باید به دندانپزشک خود در مورد سابقه پزشکی خود و هرگونه بیماری که ممکن است داشته باشید، بگویید، پس از آن دندانپزشک با استفاده از اشعه ایکس و تصویربرداری سه بعدی، سلامت دهان و دندان شما را به طور کامل بررسی می کند.  از طریق این تجزیه و تحلیل عمیق از سلامت دهان و دندان شما، دندانپزشک تشخیص می دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی فوری ایمپلنت دندان هستید یا خیر. 

در این مرحله، دندانپزشک با استفاده از رادیوگرافی یا سی تی اسکن، سایز، شکل و زاویه مناسب برای ایمپلنت را تعیین می کند. هنگامی که تصمیم تأیید شد که بیمار کاندیدای کاشت فوری ایمپلنت است، دندانپزشک اقدام به برنامه‌ریزی برای اجرای ایمپلنت یک روزه می‌کند که مطابق با نیازها و شرایط  بیمار باشد.

کشیدن دندان و جراحی ایمپلنت

در این مرحله، دندانپزشک با استفاده از بی حسی موضعی، دندان را کشیده و سوراخ مورد نظر را در استخوان ایجاد می کند. سپس فیکسچر ایمپلنت را در سوراخ قرار داده و محکم می‌کند.

لازم به ذکر است که بسیاری از دندانپزشکان در صورت مشاهده عفونت در دندان مورد نظر، درمان ایمپلنت را به تعویق می اندازند. اما نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که پس از برداشتن دندان‌های عفونی و کاشت ایمپلنت، هیچ نتیجه نامطلوبی گزارش نشده است. 

بیشتر بخوانید: کشیدن دندان

قرار دادن پروتز

در این مرحله، بسته به وضعیت استخوان و نوع ایمپلنت، دندانپزشک می تواند بلافاصله پس از نصب ایمپلنت، پروتز را روی پایه قرار دهد یا چند هفته یا چند ماه صبر کرده و سپس پروتز را نصب کند.

همچنین گزینه های متفاوتی برای اتصال روکش به ایمپلنت دندان وجود دارد که به گروه های زیر تقسیم میشوند:

  • فرایند فوری اتصال روکش دندان به ایمپلنت
  • اتصال زودهنگام روکش ( ۱ تا ۱۲ هفته)
  • اتصال با تاخیر (بیش از ۳ ماه)

Healing و چکاپ

چکاپ یا هیلینگ، بخش اساسی هر درمان ایمپلنت دندانی است. در طی این فرآیند، اتصال ایمپلنت‌ها به استخوان فک و استحکام دندان‌ها درجای خود بررسی می‌شود. فرآیند استئواینتگراسیون (پیوند پیچ ایمپلنت به استخوان فک) طی ۴ تا ۶ ماه پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندانی شما انجام می‌شود.

در طی این فرآیند باید موارد زیر را رعایت کنید:

– از خوردن غذاهای سخت، ترش، شور یا گرم خودداری کنید.

– از مصرف سیگار، الکل، قهوه و چای خودداری کنید.

– برای شستشو و مسواک زدن ناحیه ایمپلنت از آب ولرم و محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید.

– از خوابیدن روی ناحیه ایمپلنت خودداری کنید.

– در صورت بروز خونریزی، تورم، درد یا عفونت، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

ایمپلنت فوری دندان روشی جذاب و سریع برای بازگرداندن لبخند زیبای شما است. با رعایت نکات فوق، می توانید به سلامت و زیبایی دندان‌های خود کمک کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

علاوه بر این، شما باید حدود ۷ تا ۱۰ روز بعد از جراحی به کلینیک مراجعه کنید تا پروتز نهایی خود را بگیرید و بخیه‌های ایمپلنت را بکشید. پس از این، برای اینکه دندانپزشکتان مطمئن شود که ایمپلنت‌های دندانی شما محکم هستند و به درستی به استخوان فک شما متصل شده‌اند، به یک چکاپ دیگر نیز نیاز خواهید  داشت. و در نهایت لازم است هر ۶ ماه یکبار برای چک کردن ایمپلنت به مطب مراجعه کنید.

مقایسه ایمپلنت فوری با معمولی

چندین تفاوت بین این دو سیستم ایمپلنت دندانی وجود دارد. به خصوص زمانی که بیماران در حال جایگزینی فول موس هستند زیرا زمان صرف شده روی صندلی دندانپزشکی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در جدول زیر برخی از تفاوت های قابل توجه بین دو این سیستم ایمپلنت دندانی را مشاهده می کنید.

ایمپلنت فوریایمپلنت معمولی
هزینهبه طور کلی به دلیل کاهش تعداد ویزیت‌ها، مقرون به صرفه تر استبه دلیل ویزیت‌های دندانپزشکی متعدد مورد نیاز، کمتر مقرون به صرفه است
نتایجبیماران می توانند در همان روز جراحی، دندان جدید را دریافت کنندبیماران با مجموعه‌ای از دندان‌های جدید کلینیک را ترک نمی‌کنند. آن‌ها به طور کلی با یک نوع دنچر از مطب خارج می‌شوند.
طول درمانجراحی و نصب پروتز در یک روز انجام می‌شود. اما بیمار همچنان باید برای مشاوره و برنامه‌ ریزی درمانی و همچنین بررسی‌های متعاقب بعد از جراحی مراجعه کند. با این حال، کل فرآیند از مشاوره اولیه تا یک لبخند جدید معمولاً فقط ۲ هفته طول می کشد.کل فرآیند ممکن است ۶ تا ۸ ماه طول بکشد تا بیماران بتوانند از یک مجموعه دندان جدید لذت ببرند. برخی از این بیماران ممکن است مجبور باشند در تمام این دوره بدون دندان باشند.
کاندید مناسبفقط انواع خاصی از case ها برای ایمپلنت فوری دندان مناسب هستند.روش کاملا مطمئن و امتحان شده برای دریافت ایمپلنت! فقط کافی است بیمار به طور کلی شرایط دریافت ایمپلنت را داشته باشد.
نرخ موفقیتخطر شکست ایمپلنت در برخی موارد در مقایسه با ایمپلنت‌های دندانی معمولی می تواند بیشتر باشد.نرخ موفقیت ۹۵ درصد است.
شرایط ایمپلنت فوری دندان

چه کسانی می توانند ایمپلنت فوری انجام دهند؟

همانطور که در بالا گفته شد، فقط انواع خاصی از کیس‌ها و بیماران برای کاشت فوری دندان مناسب هستند. دندانپزشکان معمولاً قبل از توصیه ایمپلنت فوری، یک ارزیابی گسترده پیش از جراحی انجام می دهند.

برخی از فاکتورهای اصلی که دندانپزشکان برای ایمپلنت دندان در نظر می‌گیرند عبارتند از:

  • کدام دندان نیاز به جایگزینی دارد.
  • شرایط  استخوان فک
  • شرایط پزشکی بیمار
  • وضعیت بهداشت دهان و دندان بیمار
  • انطباق (سازگاری) بیمار با دستورالعمل‌ها

بیمار ایده آل ایمپلنت دندانی فوری کسی است که:

  • لثه‌های سالمی دارد.
  • سیگار نمی‌کشد.
  • به طور کلی از سلامت کلی خوبی برخوردار است (برخی از شرایط سلامتی که می توانند باعث شوند کاندید مناسبی برای این روش نباشید، عبارتند از دیابت، نقص ایمنی و پوکی استخوان).
  • فقط نیاز به تعویض یک یا چند دندان جلویی دارد یا کاملاً بی دندان است و باید کل قوس دهانی او با پروتز All- On-4  یا ایمپلنت جایگزین شود.
انجام ایمپلنت فوری بلافاصله پس از کشیدن دندان در یک روز
همه ی مراحل ایمپلنت فوری، در یک روز انجام می شود.

خطرات ایمپلنت فوری

ایمپلنت‌های دندانی با یکسری ریسک‌ها همراه است. البته این ریسک‌ها در صورت انجام ایمپلنت فوری افزایش می‌یابد. در اینجا برخی از خطرات مرتبط با ایمپلنت فوری دندان آورده شده است.

عدم موفقیت ایمپلنت

میزان موفقیت ایمپلنت دندان به روش معمولی چیزی حدود ۹۵ درصد است. در حالی که ریسک شکست مربوط به ایمپلنت یک روزه به دلیل افزایش خطر عفونت و عدم التیام کافی و استئواینتگراسیون با استخوان به طور قابل توجهی کمتر است.

افزایش خطر عفونت

خطر عفونت ایمپلنت به طور کلی در بیمارانی که از سلامت دهان و دندان ضعیفی برخوردارند یا به نوعی بیماری لثه مبتلا هستند، شایع‌‌تر است.

علاوه بر این، هنگامی که ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان در حفره دندانی که به شدت پوسیده یا عفونی شده قرار می‌گیرد، خطر پری‌ایمپلنتیت پس از آن افزایش می‌یابد زیرا این احتمال وجود دارد که بافت عفونی به طور کامل در طول جراحی ایمپلنت دندان برداشته نشده باشد. به این خاطر اکثر دندانپزشکان معمولاً ایمپلنت معمولی را برای این نوع بیماران توصیه می‌کنند، زیرا در ایمپلنت معمولی زمان برای بهبود عفونت وجود دارد.

سلامت لثه و سلامت دهان در مورد موفقیت طولانی مدت ایمپلنت بسیار مهم است، اکثر دندانپزشکان توصیه می‌کنند تمام مشکلات مربوط به سلامت دهان (لثه و پریودنتیت) قبل از کاشت ایمپلنت دندان درمان شوند.

علاوه بر این، بیماران باید به مراقبت‌های معمول دندانی خود ادامه دهند؛ یعنی حداقل دو بار در روز مسواک بزنند و به طور منظم نخ دندان بکشند.

عدم موفقیت در تطابق استخوانی

در ایمپلنت‌های فوری خطر شکست ایمپلنت به دلیل اختلال در فرآیند ادغام استخوانی بیشتر است. زیرا در این روش بلافاصله پس از جراحی ایمپلنت، پروتز روی دندان قرار می‌گیرد. بنابراین ممکن است به دلیل فشار بی رویه روی پروتز و اباتمنت، دندان اورلود (overload) ، که این امر باعث اختلال در روند ادغام استخوانی خواهد شد.

دقیقاً به همین دلیل است که دندانپزشکان معمولاً به بیماران توصیه می‌کنند که ایمپلنت فوری را فقط برای دندان‌های جلویی خود اجرا کنند. همچنین بیماران در ۲ ماه اول پس از جراحی ایمپلنت دندان باید فقط از غذاهای نرم استفاده کنند تا احتمال اورلود روی ایمپلنت‌های دندان کاهش یابد.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

سیگار کشیدن می‌تواند باعث شکست ایمپلنت شود

استعمال دخانیات، ریسک شکست هر ایمپلنت دندانی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و این افزایش ریسک شکست در مورد ایملپنت‌های فوری قابل‌توجه‌تر خواهد بود. دندانپزشک از بیماران سیگاری می‌خواهد در طول کل فرآیند استئواینتگراسیون که می تواند ۶ ماه پس از قراردادن اولیه ایمپلنت‌های دندانی طول بکشد، سیگار را ترک کنند.

به مهارت و تخصص نیاز دارد

هر نوع درمان پزشکی تهاجمی با سطح خاصی از خطر همراه است. موفقیت هر نوع درمان فوری ایمپلنت دندان به شدت به مهارت و تخصص دندانپزشکی بستگی دارد. به این ترتیب، بسیار مهم است که مطمئن شوید دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی مورد نظر شما دارای تمام شرایط، تجهیزات و تجربیات لازم و مرتبط است.

به طور کلی ایده خوبی است که از دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی خود بخواهید عکس‌های قبل و بعد از بیمارانی که ایمپلنت فوری دندان انجام داده‌اند را به شما نشان دهند.

طول عمر و ماندگاری ایمپلنت فوری

ایمپلنت‌های فوری بیشتر برای ناحیه دندان‌های جلویی فک پایین که استخوان ضخیم و فشرده‌ای دارد مناسب است. در این موارد میزان موفقیت بسیار بالا است. اگرچه استخوان فک بالا ضعیف‌تر است، اما بسته به شرایط بیمار می‌توان برای فک بالا نیز درمان را با نتایج عالی انجام داد.

ایمپلنت‌های دندانی درصد ماندگاری بسیار خوبی دارند. در واقع، آمار نشان می‌دهد که بیش از ۹۵ درصد از ایمپلنت‌های کاشته شده پس از ۱۰ سال همچنان در دهان باقی می‌مانند. برای اینکه از ایمپلنت‌های خود به خوبی مراقبت کنید، باید همان بهداشت دندان‌های طبیعی خود را در مورد ایمپلنت نیز داشته باشید و توصیه‌های بهداشتی دهان و دندان را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: طول عمر ایمپلنت دندان

طول عمر و ماندگاری ایمپلنت فوری دندان

مزایای ایمپلنت فوری دندان

– کاهش زمان درمان: با این روش، نیازی به چند ماه انتظار برای ایجاد استحکام استخوان در محل دندان کشیده شده نیست و می‌توان بلافاصله پس از کشیدن دندان، ایمپلنت را نصب کرد.

حفظ حجم و شکل استخوان: با قرار گرفتن ایمپلنت در جای خالی دندان، فرآیند بازسازی استخوان تحریک می‌شود و از ریزش و تحلیل استخوان جلوگیری می‌کند.

– حفظ زیبایی لبخند: با این روش، فاصله خالی بین دندان‌ها هر چه سریع‌تر پر می‌شود و زیبایی لبخند نیز حفظ می‌شود. همچنین، احتمال تغییر جایگاه دندان‌های کناری کمتر خواهد شد.

– کاهش تعداد جراحی: با این روش، نیاز به جراحی برای برداشتن پوسته استخوان و قرار دادن غضروف استخوان در محل کشیده شده دندان نخواهد بود.

معایب ایمپلنت فوری دندان

عدم تطابق کامل با استخوان: در بعضی موارد، ممکن است ابعاد و شکل ایمپلنت با استخوان محل کشیده شده دندان همخوانی نداشته باشد و نیاز به تغییر سایز یا زاویه قرارگیری ایمپلنت باشد.

– عفونت و التهاب: در بعضی موارد، ممکن است بعد از کشیدن دندان، عفونت یا التهاب در محل جراحی وجود داشته باشد که باعث مشکل در التیام و پذیرش ایمپلنت توسط استخوان شود.

ناتوانی در قرار گیری پروتز: در بعضی موارد، ممکن است استخوان محل کشیده شده دندان به اندازه کافی قوی و پایدار نباشد تا بتوان بلافاصله پس از نصب ایمپلنت، پروتز را روی آن قرار داد. در این صورت، باید چند هفته یا چند ماه صبر کرده و سپس پروتز را نصب کرد.

مراقبت بعد از ایمپلنت فوری

از آنجایی که برای کاشت ایمپلنت عمل جراحی انجام می‌شود، بروز درد، قرمزی، کبودی و تورم روی صورت پس از کاشت دندان کاملا طبیعی است. از آنجایی که کاشت ایمپلنت دندانی فرآیند قرار دادن ریشه دندان مصنوعی با پیچ در استخوان فک است، بروز عوارض در طول دوره بهبودی ریشه دندان مصنوعی نیز طبیعی است.  

شدت این عوارض بسته به تعداد ایمپلنت‌ها ممکن است متفاوت باشد. ممکن است بین ساخت یک ایمپلنت و ساخت ۴ ایمپلنت در یک عمل تفاوت وجود داشته باشد. مراقبت پس از درمان ایمپلنت برای به حداقل رساندن زمان بهبودی بسیار مهم است. پس از عمل، باید از مصرف غذاهای سرد و گرم خودداری کنید. رعایت نکردن توصیه‌های دندانپزشک ممکن است بر درمان شما تاثیر منفی بگذارد یا باعث شکست ایمپلنت شما شود. به طور کلی، عوارض کوتاه مدت هستند و خیلی شدید نخواهد بود. این عوارض با مراقبت‌های لازم در مدت کوتاهی کاهش یافته و از بین می‌رود.

بیشتر بدانید: ایمپلنت دندان، مصنوعی به نظر می رسد یا طبیعی؟

روند ایمپلنت فوری چقدر سریع تر از ایمپلنت معمولی است؟

در ایمپلنت معمولی، کل روند درمان می تواند ۶ ماه و حتی در مواردی تا ۸ ماه طول بکشد اما فرایند دریافت ایمپلنت فوری (شامل ارزیابی های قبل از عمل تا دریافت ایمپلنت) در عرض ۲ هفته کامل خواهد شد و تعداد دفعات مراجعه به مطب نیز به مراتب کمتر از زمانی است که قصد دریافت ایمپلنت معمولی را دارید.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

مزایای ایمپلنت فوری دندان

آیا ایمپلنت فوری را می توان به صورت دیجیتال انجام داد؟ (ایمپلنت فوری دیجیتال)

ایمپلنت فوری می تواند به صورت دیجیتال نیز انجام شود. در این روش برای کاشت ایمپلنت فوری از سرجیکال گاید یا راهنمای جراحی استفاده خواهد شد. برای طراحی سرجیکال گاید لازم است بیمار، یک جلسه قبل از کاشت ایمپلنت به مطب مراجعه کند. در جلسه اصلی درمان پس از کشیدن دندان از راهنمای جراحی برای کاشت ایمپلنت استفاده خواهد شد که باعث می‌شود عمل کاشت با کمترین میزان برش و تهاجم و درصد اطمینان بالاتر انجام شود.

عوارض ایمپلمت فوری
نیاز به استحکام استخوان فک از مشکلات ایمپلنت فوری دندان

ایمپلنت فوری به صورت جراحی یا پانچ؟ 

نصب ایمپلنت فوری می تواند به صورت جراحی یا از طریق پانچ انجام شود. انتخاب روش مناسب به شرایط بیمار بستگی دارد. در کاشت ایمپلنت به روش پانچ، نیازی به شکافتن لثه نیست. به همین خاطر به آن ایمپلنت بدون جراحی نیز می‌گویند. کاشت ایمپلنت فوری با پانچ، بیشتر در بیمارانی استفاده می‌شود که بخاطر مشکلات زمینه‌ای نظیر اختلالات انعقادی خون نمی‌توانند جراحی کاشت ایمپلنت انجام دهند.

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت فوری دندان جلو

دندان جلو تاثیر به سزایی در زیبایی لبخند و اعتماد به نفس فرد دارد و اغلب پیش می آید که مراجعه کننده تمایل داردکه برای دندان های جلویی ایمپلنت فوری انجام دهد که طول درمان کوتاه تری داشته باشد. بدیهی است که دندان‌های جلویی (قدامی) فک بالا و پایین در زیبایی ظاهر و لبخند شما تأثیر به سزایی دارند. افراد ممکن است به دلایل متعددی اعم از وارد آمدن ضربه‌ای محکم، تصادف و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دچار فقدان دندان‌های جلویی شوند. در اینجا یکی از خدمات دندانپزشکی به نام ” ایمپلنت ” به کمک این افراد می‌آید و اعتماد به نفس و لبخندی جذاب را به این افراد هدیه می‌دهد.

ایمپلنت فوری با بیهوشی یا سدیشن امکان پذیر است؟

در حالی‌که ایمپلنت فوری عموما با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بیمار هیچ گونه درد  و ناراحتی در حین عمل احساس نخواهد کرد اما در مورد برخی از بیماران ممکن است بهترین گزینه نباشد. به عنوان مثال کسانی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند یا فوبیای دندانپزشکی دارند.

خوشبختانه انجام ایمپلنت فوری با بیهوشی یا سدیشن نیز امکان پذیر است و در کلینیک سریتا هم انجام می‌شود. در این روش که به آن ایمپلنت آرامبخشی گفته می‌شود، بیمار از طریق دریافت داروهای آرامبخش خوراکی، استنشاقی یا تزریقی در یک حالت آرام و خواب مانند قرار می‌گیرد اما لازم به ذکر است که سدیشن با بیهوشی کامل متفاوت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

هزینه ایمپلنت فوری

به طور کلی هزینه ایمپلنت فوری نیز تحت تأثیر عواملی نظیر تعداد دندان‌هایی که قرار است با ایمپلنت جایگزین شوند، مهارت و تجربه دندانپزشک، محل کلینیک یا مطب، تکنیک کاشت ایمپلنت، برند ایمپلنت و … متفاوت است. اما به طور کلی هزینه ایمپلنت فوری گران‌تر از ایمپلنت معمولی خواهد بود. با این‌حال کلینیک دندانپزشکی سریتا، هزینه مجزا برای ایمپلنت فوری دریافت نمی‌کند در حالی‌که در سایر کلینیک ها ایمپلنت فوری گران‌تر محاسبه می‌شود.

اقساط ایمپلنت فوری

همانطور که می‌دانید دریافت ایمپلنت نسبت به سایر درمان‌های دندانپزشکی، هزینه بیشتری دارد که می‌تواند باعث نگرانی بسیاری از بیماران شود. خوشبختانه در کلینیک سریتا برای رفاه حال مراجعین عزیز، امکان پرداخت هزینه انواع خدمات دندانپزشکی از جمله کاشت ایمپلنت فوری به صورت قسطی فراهم شده است. شما می‌توانید بدون پیش پرداخت، هزینه ایمپلنت فوری را در اقساط ۶، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه پرداخت کنید.

سوالات متداول

۱- آیا می‌توان بلافاصله بعد از کشیدن دندان ایمپلنت را کاشت؟

بله، کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت در یک نوبت امکان پذیر است. دو شرط همچنان باید رعایت شود: دندان‌های شما نباید هیچ گونه عفونت یا نقص استخوانی داشته باشند.

۲- ایمپلنت‌های دندانی چگونه باید نگهداری شوند؟

مراقبت از ایمپلنت به اندازه دندان طبیعی شما مهم است. برای حفظ آن‌ها باید روزی ۲ بار مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا از تجمع پلاک جلوگیری کنید.

۳- آیا همیشه امکان کاشت ایمپلنت فوری وجود دارد؟

خیر، همیشه امکان کاشت فوری ایمپلنت دندان وجود ندارد. در واقع، در برخی موارد، ساختار استخوانی دهان بیمار ناکافی است و اجازه کاشت ایمپلنت را نمی‌دهد. بنابراین گاهی اوقات لازم است به جراحی پیوند استخوان نیاز داشته باشید تا کمیت و کیفیت استخوان‌های فک شما را بهبود ببخشد.

۴- آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟

در طول عمل از بی حس کننده موضعی استفاده می‌شود تا بیمار در حین جراحی چیزی احساس نکند. با این حال، گاهی برخی از افراد حتی اگر بیهوش شده باشند، درد خفیفی احساس می‌کنند. در طی چند روز پس از مداخله، همچنان ممکن است احساس درد داشته باشید یا حساسیت در بخیه‌ها احساس شود.

۵- آیا خطر رد ایمپلنت دندان وجود دارد؟

ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده است و سازگارترین ماده با بدن انسان است. درصد رد شدن کاشت دندان بسیار کم است.

کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان

ضمانت کتبی + اقساط ۶+۱۲+۱۸+۲۴ ماهه بدون پیش

۰۲۱۹۱۰۰۹۹۱۸

جمع بندی

استفاده از ایمپلنت ها برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته در حال افزایش است. در حالیکه پروسه دریافت ایمپلنت های معمولی می تواند تا ۶ ماه به طول بینجامد و نیازمند مراجعات مکرر به دندانپزشکی است اما خدمت جدیدی به نام ایمپلنت یک روزه، امکان دریافت ایمپلنت را تنها در یک روز فراهم می کند. بیمارانی که شرایط لازم برای دریافت ایمپلنت فوری را داشته باشند، می توانند تنها در عرض چند ساعت به لبخند جدیدی دست یابند.

در این مقاله به طور مفصل در مورد کاشت ایمپلنت فوری صحبت کردیم. برای انجام این روش یا سایر درمان‌های دندانپزشکی به صورت اقساط می‌توانید با ما تماس بگیرید.